Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » vr aug 27, 2004 21:50

Ton van Spanje wrote:

Uit mededelingen van de Knaf/BSR blijkt dat men het ziet als een talentenjacht. En dan is het volgens mij wel logisch dat er nu geen talenten kunnen deelnemen, die al gevonden zijn.

Het uitgangspunt was toch die rijder te vinden die 't in zich heeft door te kunnen stoten naar hoger niveau dan we in Nederland hebben ?

Of zijn die uitgangspunten bijgesteld, en zoeken we nu Jamai ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr aug 27, 2004 22:01

Steven wrote:
Ton van Spanje wrote:

Uit mededelingen van de Knaf/BSR blijkt dat men het ziet als een talentenjacht. En dan is het volgens mij wel logisch dat er nu geen talenten kunnen deelnemen, die al gevonden zijn.

Het uitgangspunt was toch die rijder te vinden die 't in zich heeft door te kunnen stoten naar hoger niveau dan we in Nederland hebben ?

Of zijn die uitgangspunten bijgesteld, en zoeken we nu Jamai ?

===============================

Men wil dat jonge coureurs gaan doorstromen naar de rallysport, en dan denk ik toch dat je kunt zeggen dat Abbring en cs. zichzelf het afgelopen jaar al hebben bewezen. Okee, dat is dan wel in België geweest, maar het gaat denk ik te ver om dit jaar dezelfde mensen de kans in Nederland te geven.

Misschien maakt Jamai nu wel een een kans :D
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » za aug 28, 2004 4:35

De bottomline is dat we in ieder geval heel blij moeten zijn dat de KNAF na Talent First op het circuit dit nu ook in de rallysport opzet.

[Edited by Steven on 08-28-2004 at 04:39 AM GMT]
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Talent First

Berichtdoor Holkers » za aug 28, 2004 7:52

en de winnaar is/wordt

Kevin Abring...



En daar hebben we denk ik wel een goeie aan
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Talent First

Berichtdoor Marcel Vogels » za aug 28, 2004 7:53

doe mocht niet mee doen , lees eerdere topics, maar hij heeft dit niet nodig, ik denk dat kevin er toch wel zal komen...
Marcel Vogels
Marcel Vogels
 
Berichten: 210
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:54
Woonplaats: Helmond!!!!!!!!!

Re: Talent First

Berichtdoor Holkers » za aug 28, 2004 9:59

sorry, was even te lui om de rest van de posts te lezen. sorry nogmaals.

Maar ben het wel met Steven eens. je kunt wel een talent vinden. maar als de rallysport ook voor een groot deel bestaat uit ervaring dan is het toch net zo verstandig om anderen, in andere klasses zoals de Ford tour e.d., erbij te betrekken.
Ik neem aan dat het de bedoeling is om diegene te vinden die de sport in Nederland tot een hoger plan/niveau kan trekken. en dat kost tijd, soms erg veel tijd.

P.S.

Ben het ook niet eens met de leeftijds restrictie. ik zie nu een 15 jarig jochie dit winnen en over 2 jaar niet door stromen omdat het rijbewijs een probleem is.




eigenlijk ben ik jaloers dat ik niet mee mag doen :(:(:(:( :D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » za aug 28, 2004 12:03

@ Holkers

Onderstaand een gedeelte van de publicatie van de KNAF

De KNAC Nationale Autosport Federatie (KNAF) geeft op 2 en 3 oktober 2004 jeugdig rallytalent een uitgelezen kans om zich te profileren. Op het Eurocircuit in Valkenswaard kunnen zij die dagen hun kwaliteiten op rally- en racegebied laten zien aan een deskundige jury. De drie winnaars mogen zich gaan bewijzen in de Nederlandse rallysport!

En als je dan uitgaat van ondermeer de kreet "profileren", dan denk ik dat de mensen die in België aan de Ford Tour hebben meegedaan dat profileren het afgelopen jaar al hebben kunnen doen.

Ik zie dit Knaf initiatief niet anders als een Nederlandse uitvoering van de Hankook Junior Tour. Het heet hier alleen "Talent First" Als je de deelnemers van de Hankook nu weer hier aan mee wilt laten doen, dan maak je van die eeuwige talenten. Stel: Volgend jaar willen ze in Duitsland het zelfde gaan doen. Moeten dan dezelfde mensen van nu ook daar weer mee doen?

En wat betreft die leeftijden lijkt me dat verklaarbaar. Een jongen (of meisje) van 15 jaar is nu nog steeds 15 jaar als hij (of zij) over een maand of wat 16 jaar wordt.

Nee, het lijkt mij een aardige kweekvijver en ik ben het met Steven's volgende opmerking geheel eens De bottomline is dat we in ieder geval heel blij moeten zijn dat de KNAF na Talent First op het circuit dit nu ook in de rallysport opzet.








[Edited by Ton Van Spanje on 08-28-2004 at 01:12 PM GMT]
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Talent First

Berichtdoor sebas » ma sep 06, 2004 10:52

Is het t/m 18 jaar?Want ik wil wel mee doen hoor :D
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Re: Talent First

Berichtdoor FIRE » do sep 16, 2004 16:53

Nicky Grist gaat ook zoiets doen:

New academy seeks future stars
15 Sep, 20:08

Email this article
Printer friendly page

Colin McRae’s former co-driver Nicky Grist is launching the most ambitious scheme yet for budding rally drivers. From 2005, the Nicky Grist Academy will allow children as young as 12 to get a taste of the sport.

Run by Innovate Motorsport, the academy consists of six competitions, all at the same location in the British Midlands, using Ford RSTs, the 1300cc two-wheel-drive buggies unveiled two years ago. Grist sees the course, which will have prizes for girls as well as boys, as rallying’s answer to karting and promises that the £5,000, all-inclusive cost compares favourably.

“What we’re offering is a very cheap way to start rallying. We’re going to teach them the basics,” he said.

The academy will be approved by the Motor Sports Association, the governing body of the sport in Britain. Pupils will be accompanied by instructors whenever they drive.


bron: www.worldrallynews.com
FIRE
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za sep 14, 2002 20:05

Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » ma okt 04, 2004 18:44

Van de site van Weijs: Hans Weijs junior heeft gewonnen op Valkenswaard.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Talent First

Berichtdoor kraats » ma okt 04, 2004 22:50

Steven,

Uit mededelingen van de Knaf/BSR blijkt dat men het ziet als een talentenjacht. En dan is het volgens mij wel logisch dat er nu geen talenten kunnen deelnemen, die al gevonden zijn.
========================
Een ventje van 15 jaar kruipt op een zaterdag ochtend in de nieuwe bedrijfsauto van het bedrijf van pa en krijgt te horen dat je met een auto kan schakelen. Dit gaan ze oefenen want er moet meegedaan worden aan first talent ofzo....

Na een uurtje te hebben gereden is het weer leuk geweest. "Ach dat rijden leren ze me morgen maar!!" zegt de puber.

Uiteindelijk eindigd Leroy Hof als 18de...
Zonder presteren als doel te hebben. Maarja je bent hier alleen een talent als je eerste wordt en dus moet ie het nog maar eens proberen, toch? :D:D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » di okt 05, 2004 7:04

kraats wrote:
Een ventje van 15 jaar kruipt op een zaterdag ochtend in de nieuwe bedrijfsauto van het bedrijf van pa en krijgt te horen dat je met een auto kan schakelen. Dit gaan ze oefenen want er moet meegedaan worden aan first talent ofzo....

Na een uurtje te hebben gereden is het weer leuk geweest. "Ach dat rijden leren ze me morgen maar!!" zegt de puber.

Uiteindelijk eindigd Leroy Hof als 18de...
Zonder presteren als doel te hebben. Maarja je bent hier alleen een talent als je eerste wordt en dus moet ie het nog maar eens proberen, toch? :D:D

Cool, nog meer 'zonen/dochters van' !
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Talent First

Berichtdoor RallyeRichard » di okt 05, 2004 16:39

Even volledig.

NIEUWS


4 oktober 2004: Tweede generatie in aantocht

Afgelopen zondag is op het Eurocircuit van Valkenswaard de "Talent First" wedstrijd gehouden. Zowel Hans JR. als Cally hadden ingeschreven voor deze door de KNAF georganiseerde competitie. Vader Hans Sr was er gisteren bij in Valkenswaard. Onder leiding van teamcaptain Nelis Verkooijen werkten Hans jr en Cally het programma af. Hans sr viel bij een ander team in voor Bob Colsoul.
Aan het einde van de dag bleek dat de tweede generatie van de familie Weijs in aantocht is. Hans Jr schreef de Talent First competitie op zijn naam, terwijl Cally, zwaar verkouden, vierde werd. Hans jr gaat daardoor volgend jaar in de Ford RST rijden, samen met de nummers 2 en 3 van de gisteren verreden wedstrijd. Ook Cally zal volgend jaar in de Ford RST's gaan rijden.

Zoals het er nu uitziet is de kans dat Hans jr in het seizoen 2006 aan de start zal staan van een seizoen rallyrijden levensgroot aanwezig. Dat houdt in dat er op de achterruit van een rallyauto mogelijk nog een "junior" bijkomt. Na "Heuvel jr" is er dan ook "Hans Weijs jr"

Bron; weeweewee punt hansweijs punt holland.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » di okt 05, 2004 17:21

en van rallyinfo punt nu:
Hans Weijs junior, Thijs van Gammeren en Eduard Wichers zijn op het Eurocircuit in Valkenswaard gekozen tot winnaars van de eerste KNAF Talent First competitie in de rallysport. Volgend jaar komt dit jonge trio in actie met een Rally Sport Trainer. Een van hen zet vervolgens in 2006 zijn eerste stappen in de nationale rallysport, als hij in het kader van een nader te bepalen merkencup aan het Nederlands kampioenschap mag meedoen.

De KNAC Nationale Autosport Federatie (KNAF) is al enkele jaren actief bezig jong autosporttalent te ontdekken en vervolgens te begeleiden op weg naar de top. Na drie jaar KNAF Talent First in de autorensport, waar talenten als Ho-Pin Tung en Giedo van der Garde uit naar voren kwamen, was het nu de beurt aan de rallysport. In samenwerking met Mitsubishi Motor Sales Nederland organiseerde de KNAF een selectiedag op het Eurocircuit in Valkenswaard. Tachtig jongeren, in leeftijd variërend van 15 tot en met 18 jaar, kregen op zondag 3 oktober de kans te laten zien of zij wellicht een Petter Solberg of Sébastien Loeb in de dop zijn, of dat zij, om iets dichter bij huis te blijven, mogelijk in de voetsporen kunnen gaan treden van regerend Nederlands kampioen Jan de Winkel.

Diverse ervaren Nederlandse rallyrijders, PR managers van importeurs en bestuursleden van het Bestuur Sectie Rally’s van de KNAF beoordeelden de jongeren op acht verschillende onderdelen. In vier praktijkonderdelen werd hun wagenbeheersing getest: op het programma stonden een korte rallyproef, een driftoefening, een slalom achter het stuur van een Rally Sport Trainer en een oefening ‘ijsrijden’ met een nieuwe Mitsubishi Colt. Minstens zo belangrijk en moeilijk waren de vier andere onderdelen: kennis van zowel rallyreglementen als techniek werd getoetst, de deelnemers moesten laten zien waartoe zij fysiek in staat waren en er was een gesprek met PR managers, waarbij gekeken werd hoe de deelnemers met vertegenwoordigers van sponsors en media om konden gaan.

De 17-jarige Hans Weijs junior (Elst), de eveneens 17 jaar oude Thijs van Gammeren (Hilversum) en de 18-jarige Eduard Wichers (Doetinchem) kwamen na een lange dag als winnaars uit de bus. Zij krijgen het komende jaar de kans zich op kosten van de KNAF te bewijzen in een Rally Sport Traineer (RST), een speciaal voor jonge autosporttalenten ontwikkeld voertuig waarmee op afgesloten (rallyracing) circuits kan worden gereden. De beste van de drie winnaars zet vervolgens in 2006 zijn eerste stappen in de rallysport. Hij mag een seizoen lang deelnemen aan een nader te bepalen merkencup in het Nederlands kampioenschap, ook weer op kosten van en begeleid door de KNAF.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Talent First

Berichtdoor SylviaVisser » di okt 05, 2004 18:10

Zo zie je aan de leeftijden dat er een groot gat zit tussen een manneke van 15 en een van 17/18.

Gefeliciteerd allen, hopelijk worden het toffe jaren voor de mannen.

En petje af voor de 15 jarige Hof jr. !!!


PS die van ons (ook 15) zag deelname hieraan niet zitten omdat de navi licentie ham al beloofd was voor komend seizoen.

[Edited by SylviaBos on 10-05-2004 at 05:11 PM GMT]
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten