Wanneer mag je meedoen aan de discussies op het forum?

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wanneer mag je meepraten op het forum

Als je een scooterrijbewijs hebt
2
2%
Als je een autorijbewijs hebt
5
4%
Als je een navigatorlicentie hebt
1
1%
Als je een rijderslicentie hebt
3
3%
Als je minimaal 30 jaar aktief meeloopt in de rallysport
4
4%
Als je interresse in de rallysport hebt en het respect om te luisteren naar de mening van een ander
99
87%
 
Totaal aantal stemmen : 114

Wanneer mag je meedoen aan de discussies op het forum?

Berichtdoor Franky » vr dec 12, 2008 0:59

Wanneer mag je meedoen aan de discussies op het forum?
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Jan Willem » vr dec 12, 2008 1:59

Ik weet niet hoe representatief ik ben voor jongeren of nieuwe leden, maar het is inderdaad soms wel zo dat de sfeer in discussies niet echt uitnodigend is voor mensen zonder naam of faam.
Eens zien of ik aan de ongetwijfeld hieropvolgende discussie mag meedoen :lol:
Avatar gebruiker
Jan Willem
 
Berichten: 565
Geregistreerd: zo sep 28, 2008 20:21
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Paperclip » vr dec 12, 2008 6:19

Ik vind de laatstgenoemde optie de enige logische, maar dat geld dan wel voor ieder forum over wat voor onderwerp dan ook.

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik gewoon rally-liefhebber ben, en op de meeste rally/auto-fora momenteel nog 'de kat uit de boom' aan het kijken ben. Gewoon veel topics meelezen en zo heel af en toe zou ik dan wel eens iets posten. Ik houd me dus liever op de achtergrond. Misschien zal dat over een jaar of vijf wel wat anders zijn als alles dan nog net zoals nu is. Maar dat zien we vanzelf wel.... :wink:
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor leor888 » vr dec 12, 2008 7:18

Wil me graag aansluiten bij de trend van tegenwoordig:
Mag hier een slotje op??
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor Manfred_D » vr dec 12, 2008 8:04

leor888 schreef:Wil me graag aansluiten bij de trend van tegenwoordig:
Mag hier een slotje op??


Kan ik dan een ban aanvragen? :oops:
Manfred_D
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 10:45

Berichtdoor official No. 27768 » vr dec 12, 2008 8:19

Als je interresse in de rallysport hebt en het respect om te luisteren naar de mening van een ander

Beetje net als onze grondwetten:
Je hebt het recht van meningsuiting echter iedereen heeft ook recht op gelijkwaardige en respectvolle behandeling....

Toch vrees ik dat de Mod's wel af en toe politie moeten blijven spelen, geen enkele maatschappij kan volgens mij zonder.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor dalenbart » vr dec 12, 2008 9:42

Lijkt me logisch als je een rallyfan bent en naar andere kunt luisteren.
want ik volg rally al jaren maar ik zou anders niet mee mogen praten af en toe omdat ik geen licensie heb. alleen een trekkerrijbewijs en die staat er niet tussen :lol:
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor mmrizio » vr dec 12, 2008 9:49

Mijn mening:

De functie van een forum houdt het midden tussen een chatbox en een nieuwsmedium. Als nieuwsmedium is het samen met de site van Walter de belangrijkste bron voor informatie over de Rallysport in Nederland. Toen vroeger alleen de incrowd hier rondliep was het kennisniveau redelijk gelijk en de discussies overzichtelijk. Mede door de opleving van de rallysport komen hier steeds meer nieuwe liefhebbers, die ook nog eens verder afstaan van onze sport.

Zolang de nieuwelingen eerst 'erin komen' door mee te lezen, is er niets aan de hand. Maar ik erger me aan mensen die eerst vragen in plaats van eerst lezen, waarmee de zinvolle informatie naar de achtergrond verdwijnt. Om nog maar te zwijgen van "sooow wat een klapperrrrr!" achtige opmerkingen. En dan nog de tenenkrommende kreten van would-be kenners die status willen verdienen door ongefundeerd dingen te roepen en loze geruchten en speculaties te lanceren. En daarmee de oude garde wegjagen.

Hierdoor komt de functie als nieuwsmedium in gevaar: Als ik dagelijks tientallen pagina's zinloze discussies door moet spitten op zoek naar informatie dan weegt het niet meer op tegen de moeite. Nog afgezien van de irritatie die het oplevert.

In mijn beleving zijn het lang niet alleen maar pubers die zich hieraan zondigen. Maar zij hebben natuurlijk wel twee dingen tegen: Jeugdige onbevangenheid opgroeien met MSN en andere moderne communicatiemiddelen, waardoor de drempel verder verlaagd wordt.

Dus ik ben best tevreden over het functioneren van de mods, inclusief Maarten (de meest prominente). Hij zegt het soms wat ongenuanceerd, maar zolang je begrijpt dat het voor het leesbaar houden van het forum is, kun je de humor er wel van in zien...
Overigens: Een groot deel (niet iedereen!) van degenen die openlijk kritiek uiten op de mods zal ik niet missen omdat zij zelf geen positieve bijdrage leveren aan datgene wat ik zoek op het forum!

Last but not least: Dit is een besloten forum, dus ik ben bang dat de eigenaar/beheerder van dit forum zelf de spelregels mag opstellen.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Franky » vr dec 12, 2008 10:01

mmrizio schreef:Mijn mening:

De functie van een forum houdt het midden tussen een chatbox en een nieuwsmedium. Als nieuwsmedium is het samen met de site van Walter de belangrijkste bron voor informatie over de Rallysport in Nederland. Toen vroeger alleen de incrowd hier rondliep was het kennisniveau redelijk gelijk en de discussies overzichtelijk. Mede door de opleving van de rallysport komen hier steeds meer nieuwe liefhebbers, die ook nog eens verder afstaan van onze sport.

Zolang de nieuwelingen eerst 'erin komen' door mee te lezen, is er niets aan de hand. Maar ik erger me aan mensen die eerst vragen in plaats van eerst lezen, waarmee de zinvolle informatie naar de achtergrond verdwijnt. Om nog maar te zwijgen van "sooow wat een klapperrrrr!" achtige opmerkingen. En dan nog de tenenkrommende kreten van would-be kenners die status willen verdienen door ongefundeerd dingen te roepen en loze geruchten en speculaties te lanceren. En daarmee de oude garde wegjagen.

Hierdoor komt de functie als nieuwsmedium in gevaar: Als ik dagelijks tientallen pagina's zinloze discussies door moet spitten op zoek naar informatie dan weegt het niet meer op tegen de moeite. Nog afgezien van de irritatie die het oplevert.

In mijn beleving zijn het lang niet alleen maar pubers die zich hieraan zondigen. Maar zij hebben natuurlijk wel twee dingen tegen: Jeugdige onbevangenheid opgroeien met MSN en andere moderne communicatiemiddelen, waardoor de drempel verder verlaagd wordt.

Dus ik ben best tevreden over het functioneren van de mods, inclusief Maarten (de meest prominente). Hij zegt het soms wat ongenuanceerd, maar zolang je begrijpt dat het voor het leesbaar houden van het forum is, kun je de humor er wel van in zien...
Overigens: Een groot deel (niet iedereen!) van degenen die openlijk kritiek uiten op de mods zal ik niet missen omdat zij zelf geen positieve bijdrage leveren aan datgene wat ik zoek op het forum!

Last but not least: Dit is een besloten forum, dus ik ben bang dat de eigenaar/beheerder van dit forum zelf de spelregels mag opstellen.

Maurice


Dit is nog eens een zinvolle bijdrage in de discussie.

Alleen ik vind dat je ejzelf wel een beetje tegenspreekt.
"Zolang de nieuwelingen eerst 'erin komen' door mee te lezen, is er niets aan de hand. Maar ik erger me aan mensen die eerst vragen in plaats van eerst lezen" en "Als ik dagelijks tientallen pagina's zinloze discussies door moet spitten op zoek naar informatie dan weegt het niet meer op tegen de moeite."

Het forum is zo groot en er staat zoveel info dat je iemand niet "altijd" kwalijk kan nemen dat ie iets niet gelezen heeft of gezien heeft.

Voor de rest is het inderdaad goed dat je je eerst even goed inleest en wat kennis eigen maakt voordat je zomaar wat dingen gaat roepen.
Maar er word ook te vaak met het vingertje gezwaaid en de iwab(ik weet alles beter) gedrag is er ook veel aanwezig. Als iedereen gewoon probeerd rekening te houden met elkaars ervaring en navenant te reageren en ook nieuw bloed een kans geeft kan het een stuk prettiger en informatiever zijn.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor rallyfreak1 » vr dec 12, 2008 10:11

ik denk dat 99% rally fan is op het forum anders kom je niet op een rally site zonder dat je intresse hebt. iedereen heeft een eigen mening allemaal verschillend soms in het voordeel soms ook in het nadeel.
persoonlijk heb ik van sommige discussie wat kunnen leren en soms werd ik ook een beetje minder blij omdat het een aanval was tegen onze klasse omdat wij te "sloom" zijn.
dus ik denk wel dat elke fan mee kan praten is de mening eerlijk hoort de des betreffende persoon dat maar andersom ook zo leert iedereen wat denk ik.
maar uiteindelijk hebben we allemaal de zelfde tik
en dat is om de rallyauto's van start naar finish in zo min mogelijk tijd zien gaan
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

Berichtdoor mmrizio » vr dec 12, 2008 10:25

Franky schreef:Alleen ik vind dat je ejzelf wel een beetje tegenspreekt.
"Zolang de nieuwelingen eerst 'erin komen' door mee te lezen, is er niets aan de hand. Maar ik erger me aan mensen die eerst vragen in plaats van eerst lezen" en "Als ik dagelijks tientallen pagina's zinloze discussies door moet spitten op zoek naar informatie dan weegt het niet meer op tegen de moeite."

Wat ik bedoel: Als iedereen eerst leest en alleen selectief post, hoeft niemand tientallen pagina's zinloze discussies door te bladeren. En kun je de interessante info zelf snel vinden :wink:

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor mantaboy » vr dec 12, 2008 10:45

Als je een zinnige onderbouwing kan geven mag wat mij betreft iedereen meedoen aan een discussie. Helaas word een fatsoenlijke discussie meestal teniet gedaan door een slecht leesbare post, geen punten, hoofdletters, komma's etc. Nu kan je daar niet iedereen op afbranden, toch kan ik de persoon in kwestie dan niet echt serieus meer nemen.

Ook jammer dat iemand zich in een discussie mengt met een mening terwijl die persoon niet de moeite genomen heeft bij de desbetreffende wedstrijd aanwezig te zijn. Ook zo over verschillende rijders, je kan er een lange discussie over voeren maar zij rijden. Je kan dan een mening over iemand hebben, maar breng dit op een fatsoenlijke manier zonder meteen iemand te beledigen.

Daarbij denk ik dat het voor iedereen een kleine moeite is om normale taal te gebruiken ipv de MSN taal. Als je dat niet kan, graag opletten op school, daar leer je normaal nederlands.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Cinq-Power » vr dec 12, 2008 12:31

mantaboy schreef:Ook jammer dat iemand zich in een discussie mengt met een mening terwijl die persoon niet de moeite genomen heeft bij de desbetreffende wedstrijd aanwezig te zijn.


Dat gebeurt overal, kan me nog een verhaal herinneren over een recensie van een popconcert ofzo, werd totaal de hemel ingeprezen, de ressecent (of hoe je dat ook schrijft) was laaiend enthousiast.

Alleen jammer dat het gebeuren afgelast was en er dus helemaal niets te zeggen viel.



Maar er wordt wel hoop onzin gepost, daar ben ik het wel mee eens, maar ja, dat heb je nu eenmaal op forums.

Ik neem even als voorbeeld het gebeuren rond de ASC Rallysprint, ik ben zelf ook actief in de commissie en het is tenenkrommend dat er dingen geroepen worden hier op het forum terwijl wij compleet andere dingen gedaan hebben of aan het doen zijn.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor dalenbart » vr dec 12, 2008 14:03

Cinq-Power schreef:
mantaboy schreef:Ook jammer dat iemand zich in een discussie mengt met een mening terwijl die persoon niet de moeite genomen heeft bij de desbetreffende wedstrijd aanwezig te zijn.


Dat gebeurt overal, kan me nog een verhaal herinneren over een recensie van een popconcert ofzo, werd totaal de hemel ingeprezen, de ressecent (of hoe je dat ook schrijft) was laaiend enthousiast.

Alleen jammer dat het gebeuren afgelast was en er dus helemaal niets te zeggen viel.


je leest zeker teveel de Donald Duck :P
maar jullie hebben wel gelijk.

als iemand niet bij een wedstrijd of wat dan ook geweest is kan je moeilijk erover praten of je moet heel goed geïnformeerd zijn en dan is het nog de vraag of je genoeg weet.


verder wordt er ook veel onzin gepost omdat mensen te beroerd zijn om 2 of 3 pagina's terug te lezen.
Ikzelf lees altijd het hele topic door als ik er voor het eerst opkijk.
en als ik vaker erop kijk, kijk ik eerst naar de nieuwe berichten.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

re

Berichtdoor MartijnB » vr dec 12, 2008 14:18

Frank je bent een optie vergeten:

Als je een zinloze reply kan geven in plaats van een hond imiteren die bij elke boom zijn poot moet optillen.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Volgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron