Copyright

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Copyright

Berichtdoor StevenK » zo okt 09, 2005 10:19

We hebben een bericht gekregen van Skynet (België) dat zij erg aan hun auteursrechten hechten en het daarom niet is toegestaan berichten van hun sites, waar ook pitstop.tv onder valt, hier op het forum te plaatsen, ook niet met bronvermelding.

Vandaar bij deze het dringende verzoek geen berichten of informatie van skynet sites te plaatsen op het forum. Wanneer dit wel gebeurt, zal niet alleen bericht verwijderd worden, maar zullen er ook passende maatregelen tegen de betreffende gebruiker genomen worden.

De moderators
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor mmrizio » zo okt 09, 2005 11:33

In dit kader wil ik dan meteen vragen de huisregel "Geen links naar andere sites vermelden" te heroverwegen.

Ik begrijp de achtergrond van deze regel niet: volgens mij is linken de essentie van het 'www' en één van de fundamenten van kennis delen op het internet.

Door een (deep)link naar Skynet te plaatsen hebben we dezelfde informatie binnen handbereik (en nog veel meer!) en is Skynet wel gelukkig. Tevens leren bezoekers van dit forum hiermee interessante nieuwe sites kennen.

Ook voor deelnemerslijsten en kaarten van (buitenlandse) rallies is linken erg handig.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor antoine » zo okt 09, 2005 12:03

Om redenen van copyright worden vanaf nu de volgende regels ingevoerd op het forum van www.pitstop.tv.

Het is vanaf nu verboden om nog langer volledige artikels van andere websites te copiëren en op dit forum te posten. Het gaat om teksten, maar ook om uitslagen.

Het forum van www.pitstop.tv is geen plaats om andere websites te reproduceren. Bovendien is het een schending van het copyright van de website, waarvan gecopieerd wordt.

Wil je dan toch verwijzen naar een artikel/uitslag, dan vat je het betrokken bericht samen in een zin en dan voeg je een link toe naar de homepage van de betrokken site.

We zullen het pikken van berichten (zelfs met een bronvermelding onderaan) niet langer dulden.

Wie het toch doet (en dus copyright overtreedt), krijgt 1 (één) waarschuwing en wordt bij de volgende overtreding geband.

Peter Baert


Maar wanneer je 5 e-mails stuurt naar de Heer Baert met de vraag of je iets op je eigen site mag plaatsen krijg je geen reaktie. Als ik het goed begrijp mag je het plaatsen wanneer je de punten en komma's weg hebt gehaald. Zodat er 1 zin staat. :D :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor antoine » zo okt 09, 2005 12:06

Ze hebben natuurlijk wel gelijk. Aangezien het schrijven van zo'n artikel wel wat tijd in neemt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor StevenK » zo okt 09, 2005 12:21

antoine schreef:Ze hebben natuurlijk wel gelijk. Aangezien het schrijven van zo'n artikel wel wat tijd in neemt.

Juridisch gezien is er wel wat ruimte in de auteurswet, maar gezien de kwaliteit van pitstop.tv vind ik het zeker te verdedigen dat de rallysport.nl moderators en gebruikers hun verzoek volledig inwilligen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Holkers » wo aug 20, 2008 7:05

mega schop !
(om het weer even onder de aandacht te brengen)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg


Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast