Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 21:09
door MarkL
Zolang de X nog geproduceerd wordt komt ie wel op de rallypaden, anders als een jonge gebruikte via een ander land ;-)
Wel weer typisch Nederland dit . . Jammer.

BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 21:25
door ceesford
ja, nou en ?

de escort mk 2 wordt al sinds 1980 niet meer geleverd, en tot op de dag van vandaag nog steeds hoge ogen in de diverse engelse, ierse, schotse en welsh'se kampioenschappen !

:wink:

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 23:30
door JosWRX
hans van altena schreef:Na de Mitsubishi Evo zal vanzelf de volgende op de "oprot-lijst" komen.
Zal dan wel de Subaru worden.


Vergeet niet dat Subaru al eerder aan het schrappen is geweest. De "gewone" WRX wordt al een aantal jaren niet meer (officieel) geimporteerd in de EU.

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 10:59
door official29111
Tja, het is misschien vloeken in de kerk maar ik kan niet wakker liggen van een importstop op de EVO X. Ik vond het sinds de introductie al de saaiste rallyauto ooit. Zag laatsts tijdens de Hellendoorn nog een EVO IV langs de weg staan, toen dacht ik bij mezelf: Er moet een team bobo's zijn geweest bij mitsubishi die samen rond een tekentafel (metaforisch) hebben gestaan en tegen elkaar gezegd: 'tjonge, best wel een dikke bom zo'n EVO IV, dat kan saaier. We schrijven een ontwerpwedstrijd uit waarin we een prijs weggeven aan die ontwerper die het lukt om alles wat nog spannend is aan een EVO binnen 5 jaar volledig weg te poetsen. En voila, zo geschiedde. Via de EVO's V, VI, VII, VIII, IX, kwamen we uitendelijk terecht bij een auto die nog te saai is om als gezinssedan te dienen, laat staan als rallyauto.

Maarten had het over de Nissan Leaf, de EVO X is de Leaf van de rallysport. Van het geluiud van een EVO X raakt volgens mij niemand opgewonden......Zo, dat moest er na al die jaren echt even uit. :twisted: :twisted: :twisted:

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 11:47
door erikjan
misschien moeten we maar zuinig zijn op het industrieel erfgoed, zodat generaties na ons kunnen blijven genieten van de autosport !

want over een jaar of tien zullen we alleen een Prius en Leaf-cup hebben, als het aan de (milieu) politiek ligt.

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 11:51
door EVOX
official29111 schreef:Tja, het is misschien vloeken in de kerk maar ik kan niet wakker liggen van een importstop op de EVO X. Ik vond het sinds de introductie al de saaiste rallyauto ooit. Zag laatsts tijdens de Hellendoorn nog een EVO IV langs de weg staan, toen dacht ik bij mezelf: Er moet een team bobo's zijn geweest bij mitsubishi die samen rond een tekentafel (metaforisch) hebben gestaan en tegen elkaar gezegd: 'tjonge, best wel een dikke bom zo'n EVO IV, dat kan saaier. We schrijven een ontwerpwedstrijd uit waarin we een prijs weggeven aan die ontwerper die het lukt om alles wat nog spannend is aan een EVO binnen 5 jaar volledig weg te poetsen. En voila, zo geschiedde. Via de EVO's V, VI, VII, VIII, IX, kwamen we uitendelijk terecht bij een auto die nog te saai is om als gezinssedan te dienen, laat staan als rallyauto.

Maarten had het over de Nissan Leaf, de EVO X is de Leaf van de rallysport. Van het geluiud van een EVO X raakt volgens mij niemand opgewonden......Zo, dat moest er na al die jaren echt even uit. :twisted: :twisted: :twisted:


Het zat wel diep geloof ik :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 12:06
door Mark Verhoeven
Is allemaal volstrekt belachelijk, deze extreme heffingen op CO2 uitstoot... De CO2 uitstoot wordt bepaald in een testcyclus. De daadwerkelijke CO2 uitstoot ziet er heel anders uit... Natuurlijk ga je met een EVO of STi niet het verbruik halen van een Polo Bluemotion, maar 1 op 9, 1 op 10 is mogelijk als je met het verkeer meerijdt. Dit is vergelijkbaar met andere auto's met een veel lagere CO2 inschaling. Verder is een eenmalige heffing helemaal oneerlijk, iemand die 5.000 km per jaar rijdt, wordt net zo zwaar "gestraft" als iemand die 50.000 km per jaar rijdt. Er is een VEEL betetere/eerlijkere methode om te heffen op CO2 uitstoot: hogere accijns op de benzine en de eenmalige heffing weg!

De gekozen methode van onze regering blijkt maar weer dat het HELEMAAL niet te doen is om het milieu! Als het te doen is om de schatkist te vullen (wat het waarschijnlijk is), dan werkt het averechts... De auto's worden niet meer gekocht! Dus ze lopen de BPM mis.

Laat die paar mensen die een WRX, STi of EVO kunnen/willen kopen lekker zo'n ding rijden. Er rijden er zo weinig van dat je het verschil in uitstoot echt niet gaat merken. Als ze flink gas geven worden ze vanzelf gestraft aan de pomp, ook met de huidige benzineprijzen.

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 12:08
door briljant
Gelukkig zijn er ook nog mensen welke wel verstand van auto's en design hebben. :wink:

Dank je wel Mitsubishi voor alle Lancer Evo's!
Alleen het geluid kan helaas niet op tegen het geweldige boxer geluid van Subaru.

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 16:52
door rallyfreak1
:D eens :wink:

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 23:16
door JosWRX
Idem... :D

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 13:48
door official29111
briljant schreef:Gelukkig zijn er ook nog mensen welke wel verstand van auto's en design hebben. :wink:

Dank je wel Mitsubishi voor alle Lancer Evo's!
Alleen het geluid kan helaas niet op tegen het geweldige boxer geluid van Subaru.


Design?? Sorry, een lancia stratos, een Lambo Muira, dat is design. Tegenwoordig heet dat CAD/CAM.
Maar goed alle gekheid op een stokje, natuurlijk kijk ik ook wel even om als ik 'in het wild' een EVO zie, maar op de rallypaden vind ik het niet echt een toevoeging. Maar ja alles is relatief want als ik vanavond een telefoontje krijg met de vraag of ik Barneveld wil rijden in een EVO X dan zeg ik kwijlend: ja graag! (moet ik alleen eerst even een licentie scoren) :D

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 14:17
door erikjan
Waarom zou je in 3D Cad (Catia) niet een Stratos kunnen ontwerpen ?

Afbeelding

dat doen we zo even ;-)

natuurlijk wel naar eigen inzicht, met 19" eronder etc...

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 14:59
door henk 400rr
Ze zijn je al voor geweest bij Lancia :wink:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 15:05
door erikjan
da's geen Lancia, maar een Duits initiatief op basis van een Ferrari, dat een maand na mijn 3D probeersel werd gepresenteerd...

puur toeval, trouwens :oops:

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 15:57
door henk 400rr
Dat klopt inderdaad, daar had ik even niet zo op gelet, ik weet ook niet of het de naam "stratos" mag dragen, maar dat is ook niet mijn probleem. Ik vond het wel een grappig toeval, nu we het over "design" hebben, elders op het forum is er al eens over gesproken dacht ik.

Voor wie het nieuw is: http://drivr.be/2010/08/15/new-lancia-stratos-het-mysterie-onthuld/

Om even "ontopic" te blijven, persoonlijk ben ik d'r niet zo rouwig om, net als eerder gemeld, komt een dergelijke uitvoering hier sowiso wel een keer.

Ik ben niet zo gek op dat geknetter voor iedere bocht van zo'n auto, net als ik het geluid van de toerenbegrenzer van de 325i ook niet echt oorstrelend vind.
Qua design.. och d'r zijn lelijkere auto's gemaakt en als ik een dagje mag trappen in zo'n auto dan sla ik dat zeker niet af, het lijkt me wel leuk om dat eens een keertje te ondervinden.