Pagina 11 van 13

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:03
door Cinq-Power
Ik weet het, alles draait om de florijnen ecu's pecunia franks marken euro's peseta's en alles wat erbij hoort.

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:20
door uw official op stap
patlip schreef:
Je kan je als Cup inschrijven, misschien dat een Cup sponsor daar een klein duitje voor int zakje wil doen.

1: Meer auto's aan de start
2: Vaker de naam van die sponsor te zien op de proeven.


ja dan kom je weer bij het sponsor gedeelte he valt niet mee in deze tijd


Gaat het dan echt zo slecht? Gisteren in het nieuws gehoord dat de autodealers nu al meer verkocht hebben dan vorig jaar het hele jaar.
In mijn werk kunnen we het echt niet aan.
De supermarkten verkopen meer dan ooit.

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:27
door patlip
Gaat het dan echt zo slecht? Gisteren in het nieuws gehoord dat de autodealers nu al meer verkocht hebben dan vorig jaar het hele jaar.
In mijn werk kunnen we het echt niet aan.
De supermarkten verkopen meer dan ooit.


rinus jij weet net als ik dat het niet mee valt om sponsors te vinden in de auto sport

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:29
door Franky
spookie schreef:Zal ook nog een duit in t zakje doen.

Nu defensie de Deltion auto sponsort is het misschien een idee om hun verder bij de rallysport te betrekken.
Bijvoorbeeld militairen inzetten als marchals/verkeerregelaars. Dit zou onder de noemer kunnen vallen als "oefening handhaving openbare orde".

Defensie heeft natuurlijk ook een hoop materieel. Denk aan hekwerken, communicatie middellen e.d.

Voor hun weer mooie aandacht en reclame terwijl het in verhouding niet veel kosten meebrengt.

Ik weet niet of t tot de mogelijkheden behoort, maar volgens mij wel een optie om te onderzoeken.

In het buitenland kan dit wel. Ik zag afgelopen weekend de franse politie overal voor ingezet worden. Zelfs een politieheli om vips te vervoeren :shock:

zit hard op na te denken


Defensie is een organisatie die het met steeds minder geld en middelen moet doen. Minder mensen en ook die hebben werkuren en overuren.
Wie gaat dat dan betalen of denk je dat defensie personeel gratis is?

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:30
door briljant
alleen kleine auto's en lease.
cijfers zijn beter dan vorig jaar maar ver onder peil van voor de crisis!

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:35
door Armand
Probleem is dat het acht individuele acties per jaar zijn. Pas wanneer de organisatoren op de een of andere manier het licht zien en besluiten alle ervaringen en kennis op één hoop te gooien en zodoende als één naar buiten te treden is de kans op het binnenhalen van een dikke sponsorvis veel malen groter, wat ook ten goede komt van de rijders. Als iemand aan mij zou vragen of het zinvol is om de rallysport te sponsoren zou ik nee verkopen. Puur vanwege het feit dat het teveel gediffirentieert is. Ik zou niet weten waar die sponsor 9als die er zou zijn) zijn geld moet brengen.

Even een nadenker. Wat brengt de naam Rally Clinic Dutch Open de rijder en organisator behalve de sticker...?

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:38
door Tom Escort MKII
Cinq-Power schreef:Je kan je als Cup inschrijven, misschien dat een Cup sponsor daar een klein duitje voor int zakje wil doen.

1: Meer auto's aan de start
2: Vaker de naam van die sponsor te zien op de proeven.



En aan wat voor een Cup zit je dan te denken? Ik neem aan dat je ook hebt nagedacht over de kosten wat het meebrengt om deel te mogen nemen aan een Cup, enige notie wat de kosten zijn om een Rally-auto aan te schaffen, te bouwen of rijdende te houden?

Merken Cups zie je over het algemeen alleen nog maar op Zandvoort, in de Rallysport zijn het meer de eigen initiatieven van een aantal mannen/vrouwen die lol wil hebben met een beperkt budget, dan praten we b.v. over de 325, 205 en Volvo Cup, deelnemen aan de 350Z of BMW Compact cup is niet weggelegd voor die groep, budgetten die daar in omgaan vragen om groot-sponsorschap.

De kleinere Cups (met alle respect voor al deze enthousiaste rijders en navigatoren) zullen niet snel gesponsord gaan worden door de grote sponsoren, reden hiervan moet voor een groot deel gezocht worden in de media-publiciteit.

Wanneer ik op zondag's naar RTL kijk en er volgt een verslag van de Rallysprint te Amsterdam zie ik geen enkele sprinter voorbij komen terwijl het hier toch echt een sprint wedstrijd betreft met een heus kampioenschap, dat zelfde geld in de rally's in Nederland, "topteams" verschijnen uitgemeten in beeld en bij gods gratie laten ze 1 á 2 auto's uit de groep N voor 3 seconden in beeld verschijnen maar daar blijft het dan ook bij.

Dat de kosten in Nederland voor een inschrijving hoog liggen is gewoon een feit en iemand schreef al dat deze niet lager zullen worden. Wanneer er steeds meer teams gaan deelnemen aan buitenlandse evenementen zal de rallysport op ons niveau een stille dood gaan sterven in Nederland, het is niet rendabel om voor b.v. 40 equipes een rally(sprint) te organiseren, kosten van vergunningen, inhuur van materieel en diensten zullen dan niet meer gedekt kunnen worden en geloof mij er is geen enkele organistaie die beschikt over reserves om het ontbrekende deel aan te vullen.

Laten we hopen dat we nog lange tijd kunnen genieten van de rally's (sprints) in ons land, wij zullen in ieder geval volgend seizoen gewoon in Nederland deelnemen aan het sprint-kampioenschap en met ons hopelijk nog vele andere teams die het budget rond krijgen ondanks de mindere economie.

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:38
door briljant
Meer dan je denkt Armand

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 21:43
door Armand
Oke hoeft niet in cijfers, maar wat brengt het dan...

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 22:07
door uw official op stap
patlip schreef:
Gaat het dan echt zo slecht? Gisteren in het nieuws gehoord dat de autodealers nu al meer verkocht hebben dan vorig jaar het hele jaar.
In mijn werk kunnen we het echt niet aan.
De supermarkten verkopen meer dan ooit.


rinus jij weet net als ik dat het niet mee valt om sponsors te vinden in de auto sport


Dat weet ik, maar ik denk ook dat er veel bedrijven zijn die de crisis, waar we volgens mij al een tijdje uit zijn, nog altijd gebruiken om nee te zeggen.
En het is niet voor iedereen weg gelegd om geld uit de zak te praten bij potentiële sponsors, dat weet ik ook.
Maar ik ben er van overtuigd dat je, als je iets goeds kunt bieden, waar ook een sponor wat aan heeft, je heel ver komt.
En dit geldt niet alleen voor de rijders hoor, dat is precies hetzelfde bij de organisatoren.
(mode knuppel in het hoenderhok aan) Ik denk dat hier een hele grote rol is weg gelegd voor de pers.
En kom bij mij niet aan met het gegeven dat er niemand in geïnteresseerd is. Ik maak persoonlijk op dit moment juist het tegenovergestelde mee. We schrijven nu voor een krant, waar alleen maar positieve geluiden over binnen komen. Krijgen ook steeds meer ruimte om te plaatsen, het kan dus wel.
Dat betekent wel extra publiciteit en daar zit die sponsor op te wachten.
Ik vind dus persoonlijk dat degenen die niks bijdragen aan goeie publiciteit, dan alleen maar op een internetpagina, geen hesje meer dienen te krijgen.
Ik heb het in het verleden al eens gevraagd, maar toen was de wereld te klein. Ik vind dat een organisator rustig mag vragen naar de laatste publicaties van iemand.
Wat de rallysport nu nodig heeft, zijn goeie berichten in de media. Wie schrijft er nog ergens een bericht in een krant waar een verslag gedaan wordt van die wedstrijd?
En hoe meer kranten er om gaan, hoe beter het wordt voor onze sport. (mode knuppel in het hoenderhok uit)
Oftewel, we zullen met z'n allen er keihard aan moeten werken om de rallysport omhoog te krijgen, want anders begin ik ook in een al eerder bericht geplaatst scenario te geloven.
Meer positieve publiciteit = meer sponsoren = meer geld = minder inschrijfgeld = meer inschrijvers????

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 22:19
door Tom Escort MKII
Rinus, die laatste vraagtekens geven nu juist het hele fysieke issue weer, het inschrijfgeld doet niet ter zake, financieën om een team draaiende te houden des te meer.

En inderdaad meer positieve publiciteit kan bijdragen aan meer interesse van sponsoren wat weer geld kan genereren zodat teams aan de start kunnen verschijnen, het inschrijfgeld zal er echter niet minder om worden, de kosten kunnen nu éénmaal niet naar beneden zoals ik al eerder aangegeven heb (vergunningen, inhuur materieel en diensten)

Overigens moeten wij met zijn allen blij wezen dat er mensen zoals jij zijn, mensen die laten zien dat de rallysport meer verdient in Nederland dan nu het geval is!

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 22:38
door hans van altena
Geloof me maar , de crisis waar we op dit moment in zitten is nog echt niet
voorbij ; in de bouw en aanverwante bedrijven komen ( helaas ) nog te
veel klappen !!
Wees daarom blij met iedere (euro-)cent die je van een sponsor krijgt !!!!

BerichtGeplaatst: do okt 07, 2010 22:42
door uw official op stap
Er zijn er nog zoveel meer. Maar niet iedereen zit hier op het forum.
En geef mij maar een sponsor mee, ik zorg wel voor extra publiciteit hoor.
Hoeft niet eens een hele grote te zijn.
Maar ja, ik ben maar een simpele official op klompen, die toevallig wel een stukje kan schrijven en met de juiste personen er bij, komt het altijd op de goede plek terecht.

BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 9:49
door Wim
uw official op stap schreef:Dat weet ik, maar ik denk ook dat er veel bedrijven zijn die de crisis, waar we volgens mij al een tijdje uit zijn, nog altijd gebruiken om nee te zeggen.


De crisis is helaas nog lang niet voorbij! In België was de afgelopen maand september de maand met het grootste aantal failliessementen in één maand ooit.

BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 11:45
door Holkers
Mooi, een beetje het kaf van het koren scheiden! Grapje heren/dames, snap dat de crisis voor sommige groepen/bedrijfstakken nog niet over is, maar voor veel bedrijven al wel. Je moet het excuses voor het bedrijf ook niet zelf gaan verzinnen. Als je een bedrijf aan wilt spreken en je meent dat ze geen geld hebben want er is een crisis, dan ga je het ook niet krijgen. De aloude vraag: "er kan vast niet wat vanaf he" bij een gemiddelde aankoop werkt ook niet, want je heeft het antwoordt zelf al.