Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 23:19

dalenbart schreef:
MartijnB schreef:Ik weet destijds toen ik hielp in barneveld dat we zo ongeveer maanden van te voren samen met Eep alle bewoners langs gingen met een begeleidende brief.
En na de rally nog een keer om elke bewoner een doosje bonbons te geven
Ik kan dan alleen maar van barneveld spreken, daar was het toen altijd optijd


Ik wil ook niet zeggen dat het overal gebeurt maar soms hoor je van bewoners dat ze alleen briefje hebben gehad.
Voor de vechtdal heb ik tot nu toe 2x meegemaakt dat ze persoonlijk langskwamen en even praatje enz. en 1x gehad dat er eerst een briefje in de brievenbus lag met de mededeling dat de rally langskwam en paar dagen voor de rallysprint begon er ineens 's avonds een tasje aan de deur hing met de info. En dat geeft geen prettig gevoel voor mensen die rally niet volgen denk ik.

@ Rinus
Ik wil best helpen met dat soort dingen als dat nodig mocht zijn om de rallysport in een goed daglicht te zetten/houden.


Ik denk dat er wat verschil zit in diverse organisaties wat dat betreft
Vechtdal word georganiseerd door rijder bijv: Bastiaan van Lingen Niels Kroeze Arie Kroeze.
Barneveld is altijd wel door Smeets georganiseerd geweest, maar diverse streekrijders hielpen veel mee zoals Eep Borgers Eddy vd Hoorn Hans Bos.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 23:20

rallystarter schreef:ik zie dat de meeste reacties naar mij gericht zijn.

ik weet heel goed dat er ook gemeente mensen zijn die niet willen instappen! Als ze niet willen dan willen ze niet,heel simpel. maar het kan helpen misschien bij andere wedstrijden. Ookal haal je er 1 persoon mee over, en de rest van de proeven kun je mooi verkopen.

Wat denk jij dat er gebeurt op de jaarlijkse officialdag, die georganiseerd wordt door de KNAF, mede door een bijdragen van alle organisatoren? Wist je niet, he? Nee, je moet je vooral niet door personen, met kennis, laten informeren.

Uiteraard weet ik van de official dagen op niederrhein, ben zelf ook een keer er geweest(nog 1ste prijs slalom gewonnen)
Maar wat mij daar wel opviel was dat er veel mensen waren die maar bij weinig rally's official waren geweest, wat ik bedoel is dat de mensen die bij veel bij rally's aanwezig zijn daar naartoe kunnen, doormiddel van bijvoorbeeld een stempel systeem(zitten nog wel veel gaten en ogen aan om te reguleren)

en de toon waarop je tegen mij spreekt waardeer ik niet, dus wil je vragen om normaal met mij/elkaar om te gaan.


Hoe bedoel je de rest kan je verkopen?????

In de zin van verkopen aan toeschouwers om een rondje mee te rijden?
Dat is onmogelijk aangezien die geen licentie hebben.
Mocht er dus ook maar iets gebeuren dan heb je een financieel drama.
Hoeft nog niet eens te zijn dat een van equipe leden iets overkomt, maar denk eens aan doorschieten van die auto in het publiek etc etc etc....
De rijder is dan verantwoordelijk.

En ik kan je als rijder zeggen dat ik never nooit zo iemand onverzekerd op een proef ga mee nemen.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 23:25

oke van de regelgeving van dat ben ik niet op de hoogte :oops: (zoals ik een paar post geleden al aangaf)
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 23:33

ok......

Nou ja dat is dus een onmogelijk feit om zoiets te gaan doen
Dat soort dingen zijn enkel mogelijk in de vorm van een sponsordag op bijvoorbeeld zandvoort ofzo.
Feit blijft dat dan de bijrijder nog steeds niet verzekerd is.
Ook op een Niederrhein met een testdag is geen van beide bestuurder verzekerd via de KNAF.
Neem bijvoorbeeld een vrij rijden of trackday dag...
Veel deelnemers daar hebben geen notie van wat de gevolgen kunnen zijn van een crash.
Een groot deel van de ziektekostenverzekeraars zal bijvoorbeeld al een groot deel aan medische kosten niet betalen.
Of uiteindelijk verhalen op diegene. Denk bijvoorbeeld aan ziekenauto vervoer van Zandvoort na het dichtsbijzijnde ziekenhuis haarlen of amsterdam.
Dat zijn nogal dure taxiritjes als je ziektekosten verzekerig dat niet vergoed.
Datzelfde zou gelden als iemand in een rallyauto stapt omdt hij een proef meerijden heeft gekocht.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 23:37

dan vraag ik mij toch af waarom een egr het wel doet?
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 23:43

rallystarter schreef:dan vraag ik mij toch af waarom een egr het wel doet?


Ik denk dat die een extra verzekering daarvoor hebben afgesloten
(Wellicht weet Carine van Gastel daar meer van?)

Zo niet dan kunnen ze een risico lopen.
Maar ik denk niet dat de KNAF zomaar toestaat dat er toeschouwers onverzekerd meerijden.

BTW ELE doet het ook he met de X auto s uit de stallen van Piet van Hoof en Arjan de Koning.
Maar dan nog zal dat niet zoveel geld opbrengen voor een organisatie.
Reken maar uit je hebt zon 16 - 20 proeven per rally max.
Wat is dan een betaalbare prijs voor een toeschouwer om mee te mogen rijden?
met een max van 50 euro houd het denk ik behoorlijk op

50x max 20 proeven = 1000 euro..............

Daarnaast is het voor iemand die dat moet rijden met een goed gekeurde rallyauto, die vervolgens niet mee strijd voor de eindoverwinning dek ik ook niet erg aantrekkelijk.
Dus ook daar zullen kosten uit voorvloeien.
Ik neem aan dat Gommers zijn M3 s ook niet geheel kosteloos zomaar als X auto s laat rijden.
Ook Paradigit zal dat niet doen in de ELE.

Misschien lijkt het wel of dat kostenloos en als sponsoring gebeurt, maar ergens diep in de boeken zal zoiets echt wel verrekend worden
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor cvgn » zo okt 03, 2010 23:57

Weet dat dit jaar door sponsors een prijsvraag was uitgeschreven waarmee men een deelname over de proef kon winnen. Hoe dat zit met het kostenplaatje en verzekering weet ik niet, maar zal wel gedekt zijn. Misschien dat JP dat weet.

Als men een kijkje zou nemen in de boeken van een rally organisator zou men steil achterover vallen van de onkosten die eraan verbonden zijn.

Ik denk dat als je bij een organisator op een normale manier de vraag stelt om een kijkje in de boekhouding te mogen doen om te begrijpen hoe het komt dat een rally organiseren zo duur is, die organisatie niet moeilijk doet.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

re

Berichtdoor MartijnB » ma okt 04, 2010 0:01

cvgn schreef:Weet dat dit jaar door sponsors een prijsvraag was uitgeschreven waarmee men een deelname over de proef kon winnen. Hoe dat zit met het kostenplaatje en verzekering weet ik niet, maar zal wel gedekt zijn. Misschien dat JP dat weet.

Als men een kijkje zou nemen in de boeken van een rally organisator zou men steil achterover vallen van de onkosten die eraan verbonden zijn.

Ik denk dat als je bij een organisator op een normale manier de vraag stelt om een kijkje in de boekhouding te mogen doen om te begrijpen hoe het komt dat een rally organiseren zo duur is, die organisatie niet moeilijk doet.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel


Dat is ons ons bekend Carine...
Alleen proberen we te kijken of kosten ook lager kunnen.
Zo heb ik bijvoorbeeld begrepen dat er 1 instantie in NL is die tijdswaarneming apparatuur verhuurd.
Dat schijnt na zeggen zoiezo al een zeer grote kostenpost te zijn.
Daar zal ongetwijffeld een commercieel belang achter zitten.

Naar wat ik bijvoorbeeld weet is dat onze zuiderburen zulke apparatuur als het goed is per renstal zelf beheren en dus niet elke keer terug kerende kosten hebben van het huren van dergelijke apparatuur

Ik heb maar een topic gezet op t het forum van onze zuiderburen
Wellicht hebben we er iets aan als hun eens vertellen hoe hun bepaalde zaken hebben geregeld en hoe zei de kosten zo relatief laag kunnen houden
Laatst bijgewerkt door MartijnB op ma okt 04, 2010 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor rallystarter » ma okt 04, 2010 0:02

50 euro is echt weinig, zit veel meer in(en ja dat weet ik uit ervaring) en inderdaad het is misschien maar 1000 euro maar wel weer 1000 euro!(als je het kleine niet waardeerd :wink: )

en natuurlijk zijn er kosten aan verbonden. maar wij zijn zo'n team die het leuk vinden om buiten een kampioenschap om als voorrijder actief te zijn(denk er ook aan dat het voor sponsoren van die voorrijders ook interressant is- je rijdt namelijk als er veel publiek staat en niet achteraan zoals normaal- en misschien kun je opbrengsten delen)

ik probeer altijd te denken in mogelijkheden en niet in problemen.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

re

Berichtdoor MartijnB » ma okt 04, 2010 0:04

rallystarter schreef:50 euro is echt weinig, zit veel meer in(en ja dat weet ik uit ervaring) en inderdaad het is misschien maar 1000 euro maar wel weer 1000 euro!(als je het kleine niet waardeerd :wink: )

en natuurlijk zijn er kosten aan verbonden. maar wij zijn zo'n team die het leuk vinden om buiten een kampioenschap om als voorrijder actief te zijn(denk er ook aan dat het voor sponsoren van die voorrijders ook interressant is- je rijdt namelijk als er veel publiek staat en niet achteraan zoals normaal- en misschien kun je opbrengsten delen)

ik probeer altijd te denken in mogelijkheden en niet in problemen.


snap ik maar dan nog blijf jij ook zitten met kostenposten van benzine banden remmen
En nog maar te zwijgen over schade of meganische schade.
Dat heb je ook als je met een startnummer rijd, alleen rijd je dan voor het klassement en de strijd.
Of wou je de kosten van je running costs op de organisatie verhalen?
Dan ben je weer bij 0
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor rallystarter » ma okt 04, 2010 0:07

daarom zeg ik ook delen van opbrengst. daarbij een team zoals wij willen voornamelijk rijden op snelheid(zo goed als) voor zo min mogelijk geld, dan is dat een goede oplossing.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor kraats » ma okt 04, 2010 0:10

rallystarter schreef:
en de toon waarop je tegen mij spreekt waardeer ik niet, dus wil je vragen om normaal met mij/elkaar om te gaan.


Jammer dat je het zo opvat. Zo is het niet bedoeld, maar tekstueel staat daar wel mijn mening. Soms positief en soms wat minder. Maar ik zou van jou best een (vriendelijke :lol:) reactie willen hebben.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

re

Berichtdoor MartijnB » ma okt 04, 2010 0:12

rallystarter schreef:daarom zeg ik ook delen van opbrengst. daarbij een team zoals wij willen voornamelijk rijden op snelheid(zo goed als) voor zo min mogelijk geld, dan is dat een goede oplossing.



Dus dat kunnen 2 dingen betekenen:

A jij/jullie willen er zelf commercieel beter van worden
B voor een paar honderd euro ga jij elke wedstrijd een paar toeschouwers meenemen?

In het laatste geval kan je bijna beter trackdays gaan rijden.
Dat kost ook wat geld
competitie heb je niet alleen tegen jezelf
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor rallystarter » ma okt 04, 2010 0:15

als wij uit de kosten zijn is dat goed genoeg, hoef er niet beter van te worden.

en theo, ik snap wel dat het soms wat irritant word , maar probeer enkel mee te denken.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

re

Berichtdoor MartijnB » ma okt 04, 2010 0:19

maar dan nog Mark

Niet denigrerend bedoeld ofzo

Ons publiek is nogal behoorlijk verwent met het grote aantal wrc s hier en zeer recente evo s soebs etc.
Die willen dan ook het liefst in een wrc of hele dikke N4 auto meerijden.

Ik geloof dat dat kosten technisch niet helemaal goed gaat komen voor dees en geen.

Ik zie dan ook weinig in jou idee ik geloof niet dat de organisaties hun kosten omlaag kunnen brengen daarmee.
eerder worden de kosten hoger
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten