Pagina 1 van 1

rally auto invoeren

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 10:26
door minicentie
Hoi, ik rijd al jaren samen met een maat in Belgie rally met een mini.
Nu wil ik die hystoric mini invoeren in Nederland.
Maar deze is deftig gemodificeerd !
Moet ik de auto een groot deel terug bouwen(wat bijna onmogelijk is) of zijn in Nederland de apk eisen voldoen en het gele boekje (soort paspoort voor rallyauto's in Belgie ) voldoende?
Ik heb er geen ervaring mee maar wil wel spoedig weer vlammen.
Groeten Johan

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 10:37
door Wolter
Al contact gehad met de RDW? Zij kunnen een auto (her)keuren voor opnieuw gebruik op de weg.

Het exacte weet ik er ook niet van, maar dit is de instantie die je verder zou kunnen helpen.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 10:50
door Berto
Je kunt ook een identieke (nl) auto in slechte staat kopen, de auto slopen en het kenteken en chassisnummer goed bewaren..... :wink: :oops:

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 11:52
door michel uit berg
ik heb in 2006 een corsa groep A opgebouwd en heb hem erna gewoon ingevoerd, geen probleem!

heb wel een standaard motor en uitlaat gemonteerd om aan de 4gasmeting te voldoen

succes

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 12:10
door minicentie
Hoi,het gaat hier om een hystoric echte mini cooper,op zich al zeldzaam.
Ik heb samen met een maat al meer dan 7 jaar ermee rally gereden in Belgie.En zeker met deftige resultaten !
Maar zijn er bv die een oude escort uit engeland hebben ingevoerd?
Wel een die al als rallyauto is opgebouwd.Bij de rdw hebben ze geen goed antwoord op mijn vraag,die mensen hebben al problemen genoeg met hun eigen "organisatie".Als je over een geel boekje of wagen-paspoort begint zijn ze de kluts al kwijt !Ze kennen alleen standaard antwoorden,lekker simpel.Ik wil helemaal al niet foefelen met een oud kenteken,als liefhebber is dat de grootste misdaad.
Leuk als je bij de rally van Ieper 2 auto's tegenkomt als organisatie met dezelfde chasis/palmares end ,echt gebeurt een jaar of 5 terug.

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 13:07
door 1600hf
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Voor import uit EU land hoef je geen technische keuring tijdens de import af te leggen. Het wordt dan enkel en alleen een kwestie van papierwerk. Belangrijk daarbij is of ze kunnen vaststellen dat de auto die je invoert ook daadwerkelijk zo op de papieren staat die je erbij hebt. Als het chassisnr er op de goede plek inzit, daar niet zichtbaar mee gerommeld is en de Belgische papieren kloppen zou je zo klaar moeten zijn.

De technische controle vindt op je eigen initiatief later plaats bij een APK keuringsstation. Daar zou je wel eens problemen kunnen verwachten met uitstekende objecten zoals bonnetpins, geen snelheidsmeter (als ie jonger dan juni67 is, is dat verplicht) oid. Maar daar kom je wel uit. Uitlaatgeluid moet je je zorgen om maken, maar dat is weer GEEN apk eis.

Maar de RDW is het belangrijkste. Als je daar maar doorheen komt. En als dat niet lukt, gewoon naar een ander RDW punt gaan. Het is mij gelukt een Nissan 240RS in te voeren. Voor die auto bestaat geen typegoedkeuring in Europa, maar zelfs dat is gelukt. Een mini die er uitziet als een mini en papieren heeft van een mini zou geen probleem moeten zijn.

Gewoon doen! Succes!

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 17:09
door WILS SPORT
1600hf schreef:Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Voor import uit EU land hoef je geen technische keuring tijdens de import af te leggen. Het wordt dan enkel en alleen een kwestie van papierwerk. Belangrijk daarbij is of ze kunnen vaststellen dat de auto die je invoert ook daadwerkelijk zo op de papieren staat die je erbij hebt. Als het chassisnr er op de goede plek inzit, daar niet zichtbaar mee gerommeld is en de Belgische papieren kloppen zou je zo klaar moeten zijn.

De technische controle vindt op je eigen initiatief later plaats bij een APK keuringsstation. Daar zou je wel eens problemen kunnen verwachten met uitstekende objecten zoals bonnetpins, geen snelheidsmeter (als ie jonger dan juni67 is, is dat verplicht) oid. Maar daar kom je wel uit. Uitlaatgeluid moet je je zorgen om maken, maar dat is weer GEEN apk eis.

Maar de RDW is het belangrijkste. Als je daar maar doorheen komt. En als dat niet lukt, gewoon naar een ander RDW punt gaan. Het is mij gelukt een Nissan 240RS in te voeren. Voor die auto bestaat geen typegoedkeuring in Europa, maar zelfs dat is gelukt. Een mini die er uitziet als een mini en papieren heeft van een mini zou geen probleem moeten zijn.

Gewoon doen! Succes!


Snelheidsmeter is niet meer verplicht. (voor APK)

re

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 17:24
door MartijnB
ik heb mijn evo ook zo ingevoerd op slick en wel
je hoeft geen apk meer te doen namelijk bij de RDW die kan je tegenwoordig elders doen.
Enige dat ze doen is een voertuig onderzoek (chassisnr en herkomst)

Met 10 min sta je weer buiten

BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 22:07
door LeonM
WILS SPORT schreef:
Snelheidsmeter is niet meer verplicht. (voor APK)


Snelheidsmeter is wel verplicht, maar je hoeft de werking ervan niet meer te controleren. (voor APK). Nieuwe eis v.a. 1 mei

invoeren en keuren knaf?

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 16:59
door minicentie
Hoi, na het invoeren ,moet k dan letterlijk het knaf verhaal volgen of zijn er hier mensen die weten wat er moet en wat er niet kan?

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 22:19
door Rene Markus
1600hf schreef:Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Voor import uit EU land hoef je geen technische keuring tijdens de import af te leggen. Het wordt dan enkel en alleen een kwestie van papierwerk. Belangrijk daarbij is of ze kunnen vaststellen dat de auto die je invoert ook daadwerkelijk zo op de papieren staat die je erbij hebt. Als het chassisnr er op de goede plek inzit, daar niet zichtbaar mee gerommeld is en de Belgische papieren kloppen zou je zo klaar moeten zijn.

De technische controle vindt op je eigen initiatief later plaats bij een APK keuringsstation. Daar zou je wel eens problemen kunnen verwachten met uitstekende objecten zoals bonnetpins, geen snelheidsmeter (als ie jonger dan juni67 is, is dat verplicht) oid. Maar daar kom je wel uit. Uitlaatgeluid moet je je zorgen om maken, maar dat is weer GEEN apk eis.

Maar de RDW is het belangrijkste. Als je daar maar doorheen komt. En als dat niet lukt, gewoon naar een ander RDW punt gaan. Het is mij gelukt een Nissan 240RS in te voeren. Voor die auto bestaat geen typegoedkeuring in Europa, maar zelfs dat is gelukt. Een mini die er uitziet als een mini en papieren heeft van een mini zou geen probleem moeten zijn.

Gewoon doen! Succes!


Peter een rally 240 rs?

Grt
Rene

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 22:49
door Ton Van Spanje
Afbeelding