rally auto invoeren

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

rally auto invoeren

Berichtdoor minicentie » ma jun 15, 2009 10:26

Hoi, ik rijd al jaren samen met een maat in Belgie rally met een mini.
Nu wil ik die hystoric mini invoeren in Nederland.
Maar deze is deftig gemodificeerd !
Moet ik de auto een groot deel terug bouwen(wat bijna onmogelijk is) of zijn in Nederland de apk eisen voldoen en het gele boekje (soort paspoort voor rallyauto's in Belgie ) voldoende?
Ik heb er geen ervaring mee maar wil wel spoedig weer vlammen.
Groeten Johan
Avatar gebruiker
minicentie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 11:51
Woonplaats: Biervliet

Berichtdoor Wolter » ma jun 15, 2009 10:37

Al contact gehad met de RDW? Zij kunnen een auto (her)keuren voor opnieuw gebruik op de weg.

Het exacte weet ik er ook niet van, maar dit is de instantie die je verder zou kunnen helpen.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Berto » ma jun 15, 2009 10:50

Je kunt ook een identieke (nl) auto in slechte staat kopen, de auto slopen en het kenteken en chassisnummer goed bewaren..... :wink: :oops:
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor michel uit berg » ma jun 15, 2009 11:52

ik heb in 2006 een corsa groep A opgebouwd en heb hem erna gewoon ingevoerd, geen probleem!

heb wel een standaard motor en uitlaat gemonteerd om aan de 4gasmeting te voldoen

succes
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor minicentie » ma jun 15, 2009 12:10

Hoi,het gaat hier om een hystoric echte mini cooper,op zich al zeldzaam.
Ik heb samen met een maat al meer dan 7 jaar ermee rally gereden in Belgie.En zeker met deftige resultaten !
Maar zijn er bv die een oude escort uit engeland hebben ingevoerd?
Wel een die al als rallyauto is opgebouwd.Bij de rdw hebben ze geen goed antwoord op mijn vraag,die mensen hebben al problemen genoeg met hun eigen "organisatie".Als je over een geel boekje of wagen-paspoort begint zijn ze de kluts al kwijt !Ze kennen alleen standaard antwoorden,lekker simpel.Ik wil helemaal al niet foefelen met een oud kenteken,als liefhebber is dat de grootste misdaad.
Leuk als je bij de rally van Ieper 2 auto's tegenkomt als organisatie met dezelfde chasis/palmares end ,echt gebeurt een jaar of 5 terug.
Avatar gebruiker
minicentie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 11:51
Woonplaats: Biervliet

Berichtdoor 1600hf » ma jun 15, 2009 13:07

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Voor import uit EU land hoef je geen technische keuring tijdens de import af te leggen. Het wordt dan enkel en alleen een kwestie van papierwerk. Belangrijk daarbij is of ze kunnen vaststellen dat de auto die je invoert ook daadwerkelijk zo op de papieren staat die je erbij hebt. Als het chassisnr er op de goede plek inzit, daar niet zichtbaar mee gerommeld is en de Belgische papieren kloppen zou je zo klaar moeten zijn.

De technische controle vindt op je eigen initiatief later plaats bij een APK keuringsstation. Daar zou je wel eens problemen kunnen verwachten met uitstekende objecten zoals bonnetpins, geen snelheidsmeter (als ie jonger dan juni67 is, is dat verplicht) oid. Maar daar kom je wel uit. Uitlaatgeluid moet je je zorgen om maken, maar dat is weer GEEN apk eis.

Maar de RDW is het belangrijkste. Als je daar maar doorheen komt. En als dat niet lukt, gewoon naar een ander RDW punt gaan. Het is mij gelukt een Nissan 240RS in te voeren. Voor die auto bestaat geen typegoedkeuring in Europa, maar zelfs dat is gelukt. Een mini die er uitziet als een mini en papieren heeft van een mini zou geen probleem moeten zijn.

Gewoon doen! Succes!
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor WILS SPORT » ma jun 15, 2009 17:09

1600hf schreef:Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Voor import uit EU land hoef je geen technische keuring tijdens de import af te leggen. Het wordt dan enkel en alleen een kwestie van papierwerk. Belangrijk daarbij is of ze kunnen vaststellen dat de auto die je invoert ook daadwerkelijk zo op de papieren staat die je erbij hebt. Als het chassisnr er op de goede plek inzit, daar niet zichtbaar mee gerommeld is en de Belgische papieren kloppen zou je zo klaar moeten zijn.

De technische controle vindt op je eigen initiatief later plaats bij een APK keuringsstation. Daar zou je wel eens problemen kunnen verwachten met uitstekende objecten zoals bonnetpins, geen snelheidsmeter (als ie jonger dan juni67 is, is dat verplicht) oid. Maar daar kom je wel uit. Uitlaatgeluid moet je je zorgen om maken, maar dat is weer GEEN apk eis.

Maar de RDW is het belangrijkste. Als je daar maar doorheen komt. En als dat niet lukt, gewoon naar een ander RDW punt gaan. Het is mij gelukt een Nissan 240RS in te voeren. Voor die auto bestaat geen typegoedkeuring in Europa, maar zelfs dat is gelukt. Een mini die er uitziet als een mini en papieren heeft van een mini zou geen probleem moeten zijn.

Gewoon doen! Succes!


Snelheidsmeter is niet meer verplicht. (voor APK)
Sander van Barschot
Avatar gebruiker
WILS SPORT
 
Berichten: 389
Geregistreerd: wo jul 09, 2003 16:50
Woonplaats: Valkenswaard

re

Berichtdoor MartijnB » ma jun 15, 2009 17:24

ik heb mijn evo ook zo ingevoerd op slick en wel
je hoeft geen apk meer te doen namelijk bij de RDW die kan je tegenwoordig elders doen.
Enige dat ze doen is een voertuig onderzoek (chassisnr en herkomst)

Met 10 min sta je weer buiten
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor LeonM » ma jun 15, 2009 22:07

WILS SPORT schreef:
Snelheidsmeter is niet meer verplicht. (voor APK)


Snelheidsmeter is wel verplicht, maar je hoeft de werking ervan niet meer te controleren. (voor APK). Nieuwe eis v.a. 1 mei
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

invoeren en keuren knaf?

Berichtdoor minicentie » vr feb 12, 2010 16:59

Hoi, na het invoeren ,moet k dan letterlijk het knaf verhaal volgen of zijn er hier mensen die weten wat er moet en wat er niet kan?
Avatar gebruiker
minicentie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 11:51
Woonplaats: Biervliet

Berichtdoor Rene Markus » vr feb 12, 2010 22:19

1600hf schreef:Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Voor import uit EU land hoef je geen technische keuring tijdens de import af te leggen. Het wordt dan enkel en alleen een kwestie van papierwerk. Belangrijk daarbij is of ze kunnen vaststellen dat de auto die je invoert ook daadwerkelijk zo op de papieren staat die je erbij hebt. Als het chassisnr er op de goede plek inzit, daar niet zichtbaar mee gerommeld is en de Belgische papieren kloppen zou je zo klaar moeten zijn.

De technische controle vindt op je eigen initiatief later plaats bij een APK keuringsstation. Daar zou je wel eens problemen kunnen verwachten met uitstekende objecten zoals bonnetpins, geen snelheidsmeter (als ie jonger dan juni67 is, is dat verplicht) oid. Maar daar kom je wel uit. Uitlaatgeluid moet je je zorgen om maken, maar dat is weer GEEN apk eis.

Maar de RDW is het belangrijkste. Als je daar maar doorheen komt. En als dat niet lukt, gewoon naar een ander RDW punt gaan. Het is mij gelukt een Nissan 240RS in te voeren. Voor die auto bestaat geen typegoedkeuring in Europa, maar zelfs dat is gelukt. Een mini die er uitziet als een mini en papieren heeft van een mini zou geen probleem moeten zijn.

Gewoon doen! Succes!


Peter een rally 240 rs?

Grt
Rene
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr feb 12, 2010 22:49

Afbeelding
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten