Pagina 4 van 4

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 18:32
door whity
Gerber wint Rally Legend San Marino, 2 S1,s aan de start Walter Rohrl reed met de S1 van Wolfgang Dieter Ihle hier nog een paar video's en foto's,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


http://www.youtube.com/watch?v=_g2f5qjV9ys
http://www.youtube.com/watch?v=4KuzaAjBy8g
http://www.youtube.com/watch?v=ICEaD2NP ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=J-5Og47y_EQ

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 19:39
door whity
En het debuut van de Lancia ECV1, hij werd uit het museum gehaald om hier mee te doen Miki Biasion had de eer om er voor de eerste keer een wedstrijd mee te rijden hier het hele verhaal,
Voor het eerst werd hij getoond op de Bologna Motorshow in 1986, de ECV1 (Experimentele Composite Vehicle) was een composiet technologie concept car testen het gebruik van carbon, kevlar, thermohardende en thermoplastische harsen, glasvezel en honingraat in de auto de productie. Er werd ook nagegaan Lancia's prototype van Groep S auto (een formule die nooit kwam). Het was een verdere ontwikkeling van de S4, met hetzelfde basisontwerp, met veel van de componenten nu gemaakt van composieten, waaronder de belangrijkste, dragende deel van het chassis. Andere samenstellende delen onder meer de wielen (8x16 "wielen een gewicht van slechts 6kg!) En de cardanas. Het werd aangedreven door een 1759cc twin turbo (twee KKK turbo's) motor die 600 pk @ 8000 rpm met behulp van een nieuw ontwerp bekend als" triflux "waar de twee turbo's opeenvolgend werden gebruikt, afhankelijk van het toerental van de motor. een totaal gewicht van 930kg werd bereikt.
De 1800cc motor van de ECV1 & 2 werd bekend als de triflux. Dit was te wijten aan het ontwerp dat had een uitlaat en een inlaatklep aan elke kant van de cilinderkop, met de daaruit voortvloeiende dubbele uitlaat spruitstukken elke voeding een turbocompressor. Bij lage toerentallen een turbocompressor uitlaat was shut-off, waardoor alle uitlaatgassen door een eenheid en zodoende goede lage snelheid prestaties. Als het toerental van de motor steeg, werd de tweede turbo geleidelijk ingevoerd, tot op hoge toerentallen beide turbocompressoren liep parallel.
Hier de video en een paar foto's,
http://www.youtube.com/watch?v=omZ511tiUSk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 20:41
door TurboCharged
Ik viel bijna van mijn stoel af bij het zien van de ecv in die filmpjes, wat een beest

en het publiek was ook weer hetzelfde als in de jaren 80 alleen nu met digitale cameras

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 6:20
door nico
Mooie techniek!
Alleen gaat er op de foto van de motor iets niet helemaal goed met de tandriem(en), zo zou ik 'm niet proberen te starten...

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 15:44
door 1600hf
whity schreef:En het debuut van de Lancia ECV1, hij werd uit het museum gehaald om hier mee te doen Miki Biasion had de eer om er voor de eerste keer een wedstrijd mee te rijden hier het hele verhaal,


Whity, Hij is niet uit het museum gehaald, maar hergeconstrueerd uit verzameling orginele delen en een S4 chassis. ECV2 staat in het museum en heeft het chassis van ECV1. Vandaar dat ECV1 niet meer bestond en vandaar ook dat er geen foto's zijn behalve de persfoto's en die op die autoshow. Ik heb 5 jaar geleden de restauratie mogen zien. Vergeet nooit die carbon wielen. En misschien wel een kwartier met de triflux kop in mijn handen staan turen. Zeer, zeer mooi gemaakt. Waanzinnige auto!

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 18:54
door riesjaar
Is er niet in die tijd een scandinavier die met zo'n
Lancia ECV het EK rallycross gereden heeft ??????

Ik kan me herinneren toen ik 1e keer naar het Eurocircuit
bij het EK een rode Lancia reed .

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 19:20
door DvM
Matti Alamäki reed eind jaren 80 met een rode Lancia Delta S4. Dar was een groep B auto die tot rallycrossauto was omgebouwd.

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 19:22
door redwitch100
riesjaar schreef:Is er niet in die tijd een scandinavier die met zo'n
Lancia ECV het EK rallycross gereden heeft ??????

Ik kan me herinneren toen ik 1e keer naar het Eurocircuit
bij het EK een rode Lancia reed .


dat klopt dat was matti allemakki met de rode en seppo nitamaki met de witte

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 19:29
door Rik
seppo nitamaki reed dan weer in een Peugeot 205 Turbo 16 E2

Kijk ook maar eens op http://www.rallycross.com/

(interessante site trouwens)

Maar we raken wel een beetje off topic nu

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 19:43
door briljant
ja het is i.d.d. niet de Ex-Rohrl Audi Sport Quattro S1
maar wel heel interessant.

BerichtGeplaatst: do okt 14, 2010 20:09
door antoine
redwitch100 schreef:
riesjaar schreef:Is er niet in die tijd een scandinavier die met zo'n
Lancia ECV het EK rallycross gereden heeft ??????

Ik kan me herinneren toen ik 1e keer naar het Eurocircuit
bij het EK een rode Lancia reed .


dat klopt dat was matti allemakki met de rode en seppo nitamaki met de witte


http://www.flickr.com/photos/wembley_1966/2325187524/

De Audi 80 waarmee Matti in de Belcar heeft deelgenomen is 1 van de mooiste en mooist klinkende auto die ik ooit gehoord en gezien heb.

Ex Rohrl Audi Sport Quattro S1

BerichtGeplaatst: di sep 03, 2019 10:41
door LenMift
Zal de wagen van Cedric Vandeburie zijn, denk ik?
Hij is van Izegem denk ik?
Hij rijd daar al enkele jaren mee bij Slowly Sideways, is de schoonzoon van Marc Vereecke, die vroeger rallycross reed met een quattro en nu een Audi Duattro S1 replica heeft waar hij ook bij Sklowly Sideways mee rijd.


Should you beloved this information and also you wish to receive details relating to How much should I tip the dealer i implore you to check out the webpage