Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 21:42
door RG-Rallysport
Hein schreef:
henk schreef:
leor888 schreef:
Cinq-Power schreef:En dan maar zeuren dat de Astra Cup niet gesteund gaat worden omdat er teveel cups zijn.

Hoezo degene met geld regeert?


Wie 'zeurt' er nu 8)
klinkt een beetje als calimero :lol:

(Sorry Maarten, kon me even niet inhouden)


Albert was niet de 1ste iedergeval...hij heeft idd wel een punt namelijk :?


En voor het eerst geef ik Roel gelijk: Het blijft calimero gedrag.

Neemt niet weg dat ik een EVO X cup net zo goed een beetje overbodig vindt als een Astra Cup om de Groep H te omzeilen.

Bovendien heb ik al een vermoeden wie de EVO X cup gaat winnen :wink:


Je vermoeden zou goed uit kunnen komen ja , echter nu kunnen de mannen en vrouwen in de N4 weer een echte uitdaging aan gaan terwijl de cup rijders een stapje hoger gaan en het met de andere A8 auto's aan de stok kunnen gaan hebben , kortom de X cup zou een goede opstap kunnen zijn voor een potente auto voor teams die een WRC niet kunnen bekostigen .

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 22:25
door briljant
Is er al een A8 homologatie voor de EVO X?
Of word dit gedaan zodat ze met een nationale homologatie dichter bij de WRC's kunnen komen.

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 22:27
door Hein
Geen idee. Maar de EVO IX heeft nooit een Gr A homologatie gehad als ik mij niet vergis.

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 22:29
door ChrisZW
Mooi initiatief, waardoor er hopelijk vooraan nog wat meer strijd komt en niet per definitie een wrc nodig is om te winnen.

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 23:04
door briljant
Dus weer een cup voor dit topic.

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... sc&start=0

Het word tijd dat Cup rijders meer inschrijving gaan betalen.
De kosten voor extra bekers worden steeds meer.

Het word er voor de toeschouwers ook niet makkelijker op in welke klasse de deelnemers rijden.
De eerste cup's zijn opgericht om betaalbaar te kunnen rallyrijden.

Tegenwoordig worden ze opgericht om met niet gehomologeerde auto's te kunnen rijden.

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 23:37
door John
briljant schreef:Is er al een A8 homologatie voor de EVO X?
Of word dit gedaan zodat ze met een nationale homologatie dichter bij de WRC's kunnen komen.


Nope, is er volgens mij niet, vandaar een cup

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 23:39
door Campos
briljant schreef:Tegenwoordig worden ze opgericht om met niet gehomologeerde auto's te kunnen rijden.

Dat lijkt inderdaad zo te zijn.. Ik zie ook niet echt in waarom je niet gewoon met een Evo X in groep N tegen elkaar kan rijden.. De auto is snel genoeg om die klasse te kunnen winnen. Ik zie dan ook echt geen enkel ander voordeel voor een Evo X rijder dan om op deze manier met een seq. bak en meer vermogen te mogen rijden.
Met cup Evo X's, Compacts, en 350Z's begint groep C dus eigenlijk een verkapte F2000 klasse te worden..

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 23:55
door Mark Verhoeven
Wat ik tot nu toe kan zien op de FIA site is de homologatie van de EVO X ook geldig in groep A! Dus het zijn gewoon gehomologeerde auto's. Waarom geen groep N? Omdat dit leuker is! :wink:

BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 0:17
door briljant
Mark Verhoeven schreef:Wat ik tot nu toe kan zien op de FIA site is de homologatie van de EVO X ook geldig in groep A! Dus het zijn gewoon gehomologeerde auto's. Waarom geen groep N? Omdat dit leuker is! :wink:
De ‘X’ wordt gebouwd volgens groep N reglementen maar speciaal voor de Evo X Cup wordt de auto Nationaal gehomologeerd als Groep A. Dat wil zeggen, de auto wordt sequentieel geschakeld en er wordt een 34 mm restrictor gemonteerd waardoor de auto 300 pk aan vermogen krijgt.

Als ik dit lees denk ik niet dat de EVO X A8 is gehomologeerd.
Waarom zou je anders een nationale groep A homologatie willen.

homologatie

BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 0:44
door Dirk van Ginneke
Bekijk zelf alle Evo homologaties op:

www.ralliart.com/grn

die van de evo X vind je hier:
http://www.ralliart.com/grn/homologation/x.html

succes met het lezen van de PDF files ;)

BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 11:19
door Mark Verhoeven
briljant schreef:
Mark Verhoeven schreef:Wat ik tot nu toe kan zien op de FIA site is de homologatie van de EVO X ook geldig in groep A! Dus het zijn gewoon gehomologeerde auto's. Waarom geen groep N? Omdat dit leuker is! :wink:
De ‘X’ wordt gebouwd volgens groep N reglementen maar speciaal voor de Evo X Cup wordt de auto Nationaal gehomologeerd als Groep A. Dat wil zeggen, de auto wordt sequentieel geschakeld en er wordt een 34 mm restrictor gemonteerd waardoor de auto 300 pk aan vermogen krijgt.

Als ik dit lees denk ik niet dat de EVO X A8 is gehomologeerd.
Waarom zou je anders een nationale groep A homologatie willen.


Heb net de download bekeken en daar staat inderdaad op de groep A homologatie "only valid for group N"..... Op de FIA site is daarvan niks terug te vinden (en bij andere auto's staat het er wel specifiek bij), dus vandaar mijn opmerking.