Wie is een auto aan het ombouwen / bouwen voor 2009

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo jun 28, 2009 21:54

MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan


Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé..... :roll:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Re: re

Berichtdoor MartijnB » zo jun 28, 2009 21:56

Mark Verhoeven schreef:
MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan


Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé..... :roll:


Tja op een omega ja maar ja dat matcht ook iets beter 6 cilinders met 24 kleppen.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor mantaboy » ma jun 29, 2009 9:20

Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>


Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546


Dat klopt Ton, maar dat is geen ingekorte 24v kop zodat het een 16v kop word.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: re

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma jun 29, 2009 10:13

MartijnB schreef:
Mark Verhoeven schreef:
MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan


Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé..... :roll:


Tja op een omega ja maar ja dat matcht ook iets beter 6 cilinders met 24 kleppen.


Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn... :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Re: re

Berichtdoor StevenK » ma jun 29, 2009 10:29

Mark Verhoeven schreef:Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn... :wink:

Maar is het hele concept van de groep 4 homologatie niet dat er aan de motor zo ongeveer niets beschreven is behalve het aantal cilinders?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: re

Berichtdoor Franky » ma jun 29, 2009 10:55

StevenK schreef:
Mark Verhoeven schreef:Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn... :wink:

Maar is het hele concept van de groep 4 homologatie niet dat er aan de motor zo ongeveer niets beschreven is behalve het aantal cilinders?


Een soort klasse max.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Re: re

Berichtdoor Theo Dage » ma jun 29, 2009 11:18

StevenK schreef:
Mark Verhoeven schreef:Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn... :wink:

Maar is het hele concept van de groep 4 homologatie niet dat er aan de motor zo ongeveer niets beschreven is behalve het aantal cilinders?



Ook in de groep 4 moet alles gehomologeerd zijn !!!!!
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Re: re

Berichtdoor MartijnB » ma jun 29, 2009 17:36

Mark Verhoeven schreef:
MartijnB schreef:
Mark Verhoeven schreef:
MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan


Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé..... :roll:


Tja op een omega ja maar ja dat matcht ook iets beter 6 cilinders met 24 kleppen.


Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn... :wink:


Atijd handig...
Weet je op voorhand dat je je borg som voor een nakeurings aanvraag terug krijgt en je gelijk krijgt....
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

re

Berichtdoor MartijnB » ma jun 29, 2009 17:51

afgezien het feit dat zo n kop niet mag

is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???

Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok

Vrij programmeerbaar zoals de Koch Kadet :shock:
Hadden ze dat in begin 80 ook al :o
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor RallyeRichard » ma jun 29, 2009 19:06

Edit: Had hier wat staan over twee nieuwe auto's maar blijkbaar gaat dit topic ergens anders over.
Laatst bijgewerkt door RallyeRichard op ma jun 29, 2009 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 29, 2009 20:03

mantaboy schreef:
Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>


Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546


Dat klopt Ton, maar dat is geen ingekorte 24v kop zodat het een 16v kop word.


JP,

Ik lach me vooral een kriek vanwege de commotie en de azijnpisserij van een paar mensen hier. Zijn een paar enthousiastelingen bezig om wat oud spul weer tot leven te brengen, waarbij ze in hun creativiteit beschikbaar en/of geschikt materiaal verbouwen om het passend te krijgen. Als het eindresultaat van een dermate vorm en maatvoering is als het voorbeeld dat niet meer verkrijgbaar is........, dan heb ik er alvast geen problemen mee. En laat de TC dan maar in haar wijsheid beslissen of het eindresultaat afwijkt van het origineel.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Kim.P » ma jun 29, 2009 20:38

Ton Van Spanje schreef:
mantaboy schreef:
Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>


Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546


Dat klopt Ton, maar dat is geen ingekorte 24v kop zodat het een 16v kop word.


JP,

Ik lach me vooral een kriek vanwege de commotie en de azijnpisserij van een paar mensen hier. Zijn een paar enthousiastelingen bezig om wat oud spul weer tot leven te brengen, waarbij ze in hun creativiteit beschikbaar en/of geschikt materiaal verbouwen om het passend te krijgen. Als het eindresultaat van een dermate vorm en maatvoering is als het voorbeeld dat niet meer verkrijgbaar is........, dan heb ik er alvast geen problemen mee. En laat de TC dan maar in haar wijsheid beslissen of het eindresultaat afwijkt van het origineel.



Juist, :!:
Kim.P
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo okt 26, 2008 17:35
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor emroba » ma jun 29, 2009 20:51

he he eindelijk wijze woorden
emroba
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za maart 11, 2006 21:07
Woonplaats: enter

Berichtdoor Pruttel » ma jun 29, 2009 21:01

Wauw, respect! :roll:
Avatar gebruiker
Pruttel
 
Berichten: 402
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 20:38
Woonplaats: Almelo

Re: re

Berichtdoor Jaccoooo » ma jun 29, 2009 21:27

MartijnB schreef:afgezien het feit dat zo n kop niet mag

is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???

Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok


zonder al te lang na te hoeven denken weet ik er ieder geval al 2
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten