MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan
Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé.....
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan
Mark Verhoeven schreef:MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan
Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé.....
Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>
Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546
MartijnB schreef:Mark Verhoeven schreef:MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan
Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé.....
Tja op een omega ja maar ja dat matcht ook iets beter 6 cilinders met 24 kleppen.
Mark Verhoeven schreef:Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn...
StevenK schreef:Mark Verhoeven schreef:Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn...
Maar is het hele concept van de groep 4 homologatie niet dat er aan de motor zo ongeveer niets beschreven is behalve het aantal cilinders?
StevenK schreef:Mark Verhoeven schreef:Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn...
Maar is het hele concept van de groep 4 homologatie niet dat er aan de motor zo ongeveer niets beschreven is behalve het aantal cilinders?
Mark Verhoeven schreef:MartijnB schreef:Mark Verhoeven schreef:MartijnB schreef:zin die afgezaagde 24v koppen zoiezo wel gehomologeerd dan
Tuurlijk, de Omega 3.0 24V was al een tijdje in productie ten tijde van de Kadett C Coupé.....
Tja op een omega ja maar ja dat matcht ook iets beter 6 cilinders met 24 kleppen.
Was meer om aan te geven dat deze koppen dus onmogelijk gehomologeerd kunnen zijn...
mantaboy schreef:Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>
Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546
Dat klopt Ton, maar dat is geen ingekorte 24v kop zodat het een 16v kop word.
Ton Van Spanje schreef:mantaboy schreef:Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>
Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546
Dat klopt Ton, maar dat is geen ingekorte 24v kop zodat het een 16v kop word.
JP,
Ik lach me vooral een kriek vanwege de commotie en de azijnpisserij van een paar mensen hier. Zijn een paar enthousiastelingen bezig om wat oud spul weer tot leven te brengen, waarbij ze in hun creativiteit beschikbaar en/of geschikt materiaal verbouwen om het passend te krijgen. Als het eindresultaat van een dermate vorm en maatvoering is als het voorbeeld dat niet meer verkrijgbaar is........, dan heb ik er alvast geen problemen mee. En laat de TC dan maar in haar wijsheid beslissen of het eindresultaat afwijkt van het origineel.
MartijnB schreef:afgezien het feit dat zo n kop niet mag
is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???
Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten