Wie is een auto aan het ombouwen / bouwen voor 2009

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Pruttel » do jul 02, 2009 16:03

Lekker weer is 't of niet? :roll:
Avatar gebruiker
Pruttel
 
Berichten: 402
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 20:38
Woonplaats: Almelo

Re: re

Berichtdoor whity » do jul 02, 2009 20:37

MartijnB schreef:afgezien het feit dat zo n kop niet mag

is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???

Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok

Vrij programmeerbaar zoals de Koch Kadet :shock:
Hadden ze dat in begin 80 ook al :o

Wat maak je je toch druk je hebt 4 wielaandrijving en turbo iets wat de Opels niet hebben, en die van jou is toch ook vrij programmeerbaar en nog kun je ze niet bijhouden
whity
 

Re: re

Berichtdoor Lejan » do jul 02, 2009 22:27

whity schreef:
MartijnB schreef:afgezien het feit dat zo n kop niet mag

is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???

Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok

Vrij programmeerbaar zoals de Koch Kadet :shock:
Hadden ze dat in begin 80 ook al :o

Wat maak je je toch druk je hebt 4 wielaandrijving en turbo iets wat de Opels niet hebben, en die van jou is toch ook vrij programmeerbaar en nog kun je ze niet bijhouden


Als hij z'n restrictor er uit gooit ( is een veel kleinere aanpassing dan een afgezaagde cilinderkop) heeft hij daar geen moeite mee ,maar dat mag ook niet volgens de regels.
Avatar gebruiker
Lejan
 
Berichten: 290
Geregistreerd: ma nov 04, 2002 22:23
Woonplaats: Sint Hubert

Re: re

Berichtdoor Mark Verhoeven » do jul 02, 2009 22:32

Lejan schreef:Als hij z'n restrictor er uit gooit ( is een veel kleinere aanpassing dan een afgezaagde cilinderkop) heeft hij daar geen moeite mee ,maar dat mag ook niet volgens de regels.


Is dat een nieuwe regel??? Ik doe mee!!! :P
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Re: re

Berichtdoor mantaboy » do jul 02, 2009 22:37

Mark Verhoeven schreef:
Lejan schreef:Als hij z'n restrictor er uit gooit ( is een veel kleinere aanpassing dan een afgezaagde cilinderkop) heeft hij daar geen moeite mee ,maar dat mag ook niet volgens de regels.


Is dat een nieuwe regel??? Ik doe mee!!! :P


Gelijkheid scheppen Mark, jullie zonder restrictor, hun een afgezaagde kop. Dat is toch eerlijk?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: re

Berichtdoor Lejan » do jul 02, 2009 22:41

Mark Verhoeven schreef:
Lejan schreef:Als hij z'n restrictor er uit gooit ( is een veel kleinere aanpassing dan een afgezaagde cilinderkop) heeft hij daar geen moeite mee ,maar dat mag ook niet volgens de regels.


Is dat een nieuwe regel??? Ik doe mee!!! :P


er is wel een wedstrijd waar je legaal met zo'n auto kan starten, helaas is de inschrijving al gesloten. http://www.zwartecross.nl/
Avatar gebruiker
Lejan
 
Berichten: 290
Geregistreerd: ma nov 04, 2002 22:23
Woonplaats: Sint Hubert

Re: re

Berichtdoor MartijnB » do jul 02, 2009 23:06

whity schreef:
MartijnB schreef:afgezien het feit dat zo n kop niet mag

is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???

Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok

Vrij programmeerbaar zoals de Koch Kadet :shock:
Hadden ze dat in begin 80 ook al :o

Wat maak je je toch druk je hebt 4 wielaandrijving en turbo iets wat de Opels niet hebben, en die van jou is toch ook vrij programmeerbaar en nog kun je ze niet bijhouden


Ten eerste MAG ik met vrij programmerbaar rijden.
Ten tweede zal t me een worst wezen of ze sneller zijn of niet ik rij voor de lol.

Wat ik meer bedoel maar schijnbaar niet begrepen word is dat er op deze manier motoren gaan ontstaat die gewoon totaal NIET mogen.
De jongens van de 205 cup mogen toch ook niet met een 16v blok rijden.
Overigens is dat ook niet zo erg moeilijk om in te bouwen.
In ieder geval een stuk minder zoekwerk dan voor opels.
Men neme een 306 GTi blok en klaar.

Dat is dus wat ik bedoel mij zal het allemaal een worst wezen wat iedereen bouwt.
Dat soort dingen laat ik aan de TC ter beoordeling over, ik neem aan dat Theo en consorten ook de homologatie van een GT/E wel kennen.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor emroba » do jul 02, 2009 23:25

is er ooit een 205 met 16v homologatie geweest dan?
emroba
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za maart 11, 2006 21:07
Woonplaats: enter

re

Berichtdoor MartijnB » do jul 02, 2009 23:34

nee

is er ooit een kadet manta of ascona ( uitzondering een echte 400)

Gehomologeerd geweest met een 2,4 of een 2,4 16v?----> met afgezaagde 24v kop
Laatst bijgewerkt door MartijnB op do jul 02, 2009 23:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor RallyeRichard » do jul 02, 2009 23:39

Kan er misschien een apart topic komen over het al dan niet legaal of conform homologatie zijn van bepaalde motoren?

Ik wou hier mijn ei kwijt over de Nissan 350Z gastenauto op bio-methanol die we bij Bas Koeten Racing voor de cup aan het bouwen zijn en over mijn Golf Rallye die ik ga ombouwen om er volgend jaar een paar sprints mee te gaan rijden. Maar blijkbaar gaat dit topic over heel iets anders dan de titel doet vermoeden... 8)
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor djgando » vr jul 03, 2009 1:02

RallyeRichard schreef:Kan er misschien een apart topic komen over het al dan niet legaal of conform homologatie zijn van bepaalde motoren?

Ik wou hier mijn ei kwijt over de Nissan 350Z gastenauto op bio-methanol die we bij Bas Koeten Racing voor de cup aan het bouwen zijn en over mijn Golf Rallye die ik ga ombouwen om er volgend jaar een paar sprints mee te gaan rijden. Maar blijkbaar gaat dit topic over heel iets anders dan de titel doet vermoeden... 8)


Dat wilde ik dus ook graag horen, dan mensen daad werkelijk ook bezig zijn met een auto op te bouwen. Word moe van dat gelul over kopjes en schoteltjes, lekker belangrijk. Het is aan de TC om te bepalen wat wel en niet door de beugel kan. Klaar.....

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
djgando
 
Berichten: 361
Geregistreerd: vr okt 25, 2002 9:13
Woonplaats: Enschede

Re: re

Berichtdoor G33R7 » vr jul 03, 2009 10:10

MartijnB schreef:nee

is er ooit een kadet manta of ascona ( uitzondering een echte 400)

Gehomologeerd geweest met een 2,4 of een 2,4 16v?----> met afgezaagde 24v kop


was jou oude clio ook legaal met megane draagarmen?
G33R7
 
Berichten: 92
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 12:49

Re: re

Berichtdoor Theo Dage » vr jul 03, 2009 10:11

G33R7 schreef:
MartijnB schreef:nee

is er ooit een kadet manta of ascona ( uitzondering een echte 400)

Gehomologeerd geweest met een 2,4 of een 2,4 16v?----> met afgezaagde 24v kop


was jou oude clio ook legaal met megane draagarmen?



8) 8) 8) 8)
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Re: re

Berichtdoor Franky » vr jul 03, 2009 10:41

G33R7 schreef:
MartijnB schreef:nee

is er ooit een kadet manta of ascona ( uitzondering een echte 400)

Gehomologeerd geweest met een 2,4 of een 2,4 16v?----> met afgezaagde 24v kop


was jou oude clio ook legaal met megane draagarmen?


Groep A homologatie staat dit toe.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Franky » vr jul 03, 2009 10:43

djgando schreef:
RallyeRichard schreef:Kan er misschien een apart topic komen over het al dan niet legaal of conform homologatie zijn van bepaalde motoren?

Ik wou hier mijn ei kwijt over de Nissan 350Z gastenauto op bio-methanol die we bij Bas Koeten Racing voor de cup aan het bouwen zijn en over mijn Golf Rallye die ik ga ombouwen om er volgend jaar een paar sprints mee te gaan rijden. Maar blijkbaar gaat dit topic over heel iets anders dan de titel doet vermoeden... 8)


Dat wilde ik dus ook graag horen, dan mensen daad werkelijk ook bezig zijn met een auto op te bouwen. Word moe van dat gelul over kopjes en schoteltjes, lekker belangrijk. Het is aan de TC om te bepalen wat wel en niet door de beugel kan. Klaar.....

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo


TC bepaald alleen maar of het veilig is verder kijken ze niet/nauwelijks.
Competitievervalsing is erg jammer namelijk.

En het gaat niet om de concurentie tov de WRC´s maar in de groep Y15/Y16
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten