Wie is een auto aan het ombouwen / bouwen voor 2009

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor michel uit berg » ma jun 29, 2009 21:34

MartijnB schreef:afgezien het feit dat zo n kop niet mag

is er in NL uberhaubt nog een legale kadet manta of ascona???

Geloof niet dat er nog maar 1 rijd met een 2.0 blok

Vrij programmeerbaar zoals de Koch Kadet :shock:
Hadden ze dat in begin 80 ook al :o


en bedankt!

wil je m komen meten? kom je zlefs maar op een 1.9 uit
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor Jaccoooo » ma jun 29, 2009 21:43

dat maakt dus al 3,wie weet er nog een paar 8)
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Jaccoooo » ma jun 29, 2009 21:43

dat maakt dus al 3,wie weet er nog een paar 8)
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Berto » ma jun 29, 2009 23:05

Ton Van Spanje schreef:
mantaboy schreef:
Ton Van Spanje schreef:<zit te schuddebuiken van de lach>


Hoe vaak heeft Hans Poortman hier nu al uitgelegd hoe de motor is/wordt opgebouwd? As ik me niet vergis, heeft Hans in onderstaand topic al een paar keer uitgelegd hoe het zit.

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... ht=#150546


Dat klopt Ton, maar dat is geen ingekorte 24v kop zodat het een 16v kop word.


JP,

Ik lach me vooral een kriek vanwege de commotie en de azijnpisserij van een paar mensen hier. Zijn een paar enthousiastelingen bezig om wat oud spul weer tot leven te brengen, waarbij ze in hun creativiteit beschikbaar en/of geschikt materiaal verbouwen om het passend te krijgen. Als het eindresultaat van een dermate vorm en maatvoering is als het voorbeeld dat niet meer verkrijgbaar is........, dan heb ik er alvast geen problemen mee. En laat de TC dan maar in haar wijsheid beslissen of het eindresultaat afwijkt van het origineel.


Mijn idee, 200 punten voor Ton.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor mantaboy » di jun 30, 2009 10:38

Ton Van Spanje schreef:JP,

Ik lach me vooral een kriek vanwege de commotie en de azijnpisserij van een paar mensen hier. Zijn een paar enthousiastelingen bezig om wat oud spul weer tot leven te brengen, waarbij ze in hun creativiteit beschikbaar en/of geschikt materiaal verbouwen om het passend te krijgen. Als het eindresultaat van een dermate vorm en maatvoering is als het voorbeeld dat niet meer verkrijgbaar is........, dan heb ik er alvast geen problemen mee. En laat de TC dan maar in haar wijsheid beslissen of het eindresultaat afwijkt van het origineel.


Ik lach niet echt Ton. Om eerlijk te zijn er zijn ook mensen die echt veel geld uitgeven om wel een snel origineel blok op te bouwen. De auto word volledig origineel gemaakt perfect volgens de geldende homologatie. Deze mensen krijgen van mij 20x meer waardering dan iemand die iets bij elkaar zoekt wat lijkt op de homologatie en dus niet origineel is.

Diegenen waar ik op doel blijken dan een langzamere auto te hebben. Dat vind ik niet correct. Mensen zoals Johan met de bruine Ascona zie ik dan ook met veel plezier langs komen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 30, 2009 20:29

JP

Ik heb het idee dat je de boodschap mist.

Hoe is het mogelijk voor iemand om een origineel blok te bouwen van iets dat zeldzaam is? Juist door materiaal te verzamelen om tot een goed kopie te komen. Dat is m.i. van gelijke waarde dan het bouwen van een motor zoals de door jouw aangehaalde Johan. Dat Johan een langzamere auto zal hebben heeft alles te maken met de configuratie die hij heeft beoogt. Dat is zijn keuze. En als hij geslachtoffert moet worden zal hij dat zelf uitstekend kunnen. (als hij daar ueberhaupt de behoefte aan zou hebben) Zoals de discussie zich nu heeft ontwikkelt proef ik alleen maar afgunst. Ik denk alleen wel dat de mensen die het aangaat daar ver en ver boven staan en terecht.

Mijn laatste inbreng in deze ongelooflijk kinderachtige discussie.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

re

Berichtdoor MartijnB » di jun 30, 2009 23:08

Nu eens van de andere kant dan.....

Hoe denk je zelf dat zulke "kopieeen" over komen op andere deelnemers die zich net zoals iedereen aan de homologatie dient te houden..

Ik wil hiermee niet suggereren dat het niet mooi is dat oud spul op de rallypaden blijft.

een 205 gti mag toch ook niet starten met een Mi16 motor uit een 405 of 309.... het past er prima in dat is het probleem niet
Laatst bijgewerkt door MartijnB op wo jul 01, 2009 9:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: re

Berichtdoor Roger en Jolanda » wo jul 01, 2009 5:52

MartijnB schreef:Nu eens van de andere kant dan.....

Hoe denk je zelf dat zulke "kopieeen" over komen op andere deelnemers die zich net zoals iedereen aan de homologatie dient te houden..

Ik wil hiermee niet suggereren dat het niet mooi is dat oud spul op de rallypaden blijft.

een 205 gti mag toch ook niet starten met een Mi16 motor uit een 405 of 309.... het oast er prima in dat is het probleem niet


Juist :!: dat is de essentie van rally sport toch.
Anders moet je gaan rallyracen of crossen andere sport andere regels.
(blijven wel super auto's natuurlijk) :roll:
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor Frevo » wo jul 01, 2009 8:15

Even tussendoor om te kijken of ik het nog snap.

Je hebt als deelnemer dus twee keuzes:

1) je gebruikt gehomologeerde spullen die zeldzaam zijn en daardoor duur.
2) je gebruikt niet-gehomologeerde spullen (dus illegale?) spullen die goedkoper zijn en waarmee je auto ook, als prettige bijkomstigheid, meer vermogen levert.

Dan ga als deelnemer een auto bouwen, zoekt uit aan welke regels je je moet houden, gaat dus voor optie 1 en vervolgens sta aan de start met je goede gedrag en een auto waar je meer geld in gestoken hebt en die toch langzamer is dan de rest. Nee, volgens mij snap ik het toch nog niet.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor mantaboy » wo jul 01, 2009 9:38

Frevo schreef:Even tussendoor om te kijken of ik het nog snap.

Je hebt als deelnemer dus twee keuzes:

1) je gebruikt gehomologeerde spullen die zeldzaam zijn en daardoor duur.
2) je gebruikt niet-gehomologeerde spullen (dus illegale?) spullen die goedkoper zijn en waarmee je auto ook, als prettige bijkomstigheid, meer vermogen levert.

Dan ga als deelnemer een auto bouwen, zoekt uit aan welke regels je je moet houden, gaat dus voor optie 1 en vervolgens sta aan de start met je goede gedrag en een auto waar je meer geld in gestoken hebt en die toch langzamer is dan de rest. Nee, volgens mij snap ik het toch nog niet.


Je hebt precies de essentie te pakken! Maar dat snappen anderen niet.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor mantaboy » wo jul 01, 2009 9:49

Ton Van Spanje schreef:JP

Ik heb het idee dat je de boodschap mist.

Hoe is het mogelijk voor iemand om een origineel blok te bouwen van iets dat zeldzaam is? Juist door materiaal te verzamelen om tot een goed kopie te komen. Dat is m.i. van gelijke waarde dan het bouwen van een motor zoals de door jouw aangehaalde Johan. Dat Johan een langzamere auto zal hebben heeft alles te maken met de configuratie die hij heeft beoogt. Dat is zijn keuze. En als hij geslachtoffert moet worden zal hij dat zelf uitstekend kunnen. (als hij daar ueberhaupt de behoefte aan zou hebben) Zoals de discussie zich nu heeft ontwikkelt proef ik alleen maar afgunst. Ik denk alleen wel dat de mensen die het aangaat daar ver en ver boven staan en terecht.

Mijn laatste inbreng in deze ongelooflijk kinderachtige discussie.


Dit is geen kinderachtige discussie Ton! Dat jij deze discussie als kinderachtig opneemt zegt heel veel over je instelling, hetzelfde geld voor de mensen die jij aanhaald die hier ver boven staan volgens jouw woorden. Het is ook een afgunst, dan mis je juist de essentie van het verhaal. Hiervolgend de essentie om het standpunt van de legale rijders duidelijk te maken:

Indien zoals jij aanhaalt het niet mogelijk is een origineel blok te maken vanwege de zeldzaamheid van de benodigde materialen moet deze persoon daar niet aan beginnen. Voor een 8 klepper GTE motor zijn nog voldoende onderdelen te krijgen mits je de juiste adressen hebt. Een kopie van een motor blijft een kopie en dus niet legaal! Dit kan je alleen maar zwart/wit zien, zo steekt ook de homologatie in elkaar. Indien hier van afgeweken word kan ik ook makkelijk een Manta opbouwen met Commodore onderdelen en een 2.4 16V uit een Astra zodat het een replica 400 word. Echter zal deze nooit door de TC goedgekeurd worden.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Frank van Velsen » wo jul 01, 2009 20:56

Wou toch even reageren op mensen als de heer van den Bergh die denkt overal verstand van te hebben en iedereen te kennen! , Nou ik hoor hem alleen maar veelal onzin uitkramen en over onderwerpen praten waar hij bij toeval wel eens de klepel heeft horen luiden!!
Laten we blij wezen dat er zulke inovatieve mensen zijn die de groep y auto's op dit niveau aan de praat houden en er echt alle moeite voor doen om hem echt zo goed mogelijk volgens homologatie te bouwen, het is echt de intensie dat deze mensen volgens homologatie te werk gaan!!
Maar ze zijn niet roomser dan de paus
Frank van Velsen
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:54
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor mantaboy » wo jul 01, 2009 21:09

Frank van Velsen schreef:Wou toch even reageren op mensen als de heer van den Bergh die denkt overal verstand van te hebben en iedereen te kennen! , Nou ik hoor hem alleen maar veelal onzin uitkramen en over onderwerpen praten waar hij bij toeval wel eens de klepel heeft horen luiden!!
Laten we blij wezen dat er zulke inovatieve mensen zijn die de groep y auto's op dit niveau aan de praat houden en er echt alle moeite voor doen om hem echt zo goed mogelijk volgens homologatie te bouwen, het is echt de intensie dat deze mensen volgens homologatie te werk gaan!!
Maar ze zijn niet roomser dan de paus


Je mag reageren, jammer dat je niet weet waar deze klepel vandaan komt noch de historie van de bewuste persoon en zijn familie kent. Ook jij kan posten wat je wil, een 24v kop ingekort naar een 16v kop is nergens terug te vinden in de homologatie van een c-kadett. Indien je zeker weet van wel, mag je het me aantonen. Verschil is wel dat ik je duidelijk aan kan tonen dat het niet in de homologatie is opgenomen.

Kijk maar eens naar de maatvoering van de kleppen.

Om 1 stukje van jezelf in een quote op te nemen: zo goed mogelijk volgens homologatie...

Zo goed mogelijk is dus niet helemaal.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor TWENGELTJE » wo jul 01, 2009 21:14

Maak je maar ergens anders druk over op dit moment J.P
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor mantaboy » wo jul 01, 2009 21:15

TWENGELTJE schreef:Maak je maar ergens anders druk over op dit moment J.P


Druk bezig Engelbert. Mail maakt overuren hier. :wink:

Jij snapt goed genoeg wat ik zeg.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten