GT's Welkom of niet?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Oxalis Motorsport » vr nov 28, 2008 17:54

Hein,

je hebt het bij het juiste eind :LASER GUN :lol:
Oxalis Motorsport
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 28, 2008 11:24
Woonplaats: Dubai United Arab Emirates

Berichtdoor briljant » vr nov 28, 2008 17:55

Oxalis Motorsport schreef:De auto van v/d Marel in wel gehomologeert(zelfde dealer in het oosten van het land) heeft alles te maken met politiek, en alles zelf willen ontwikkelen,(er moet ook geld verdient worden aan de CUP) je maakt geen vrienden met een kort geding, als ze je hebben aangeboden om dit jaar eerst de sprint's te doen. :(

En waarom alles stuk maken voor dat het begonnen is :?:
De auto van v/d Marel is niet gehomologeerd voor de rallysport door de Fia.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Oxalis Motorsport » vr nov 28, 2008 18:00

Nee klopt, niet door de Fia, er is ook nog geen GT kampioenschap( zijn ze wel mee bezig) gaat om een nationale homologatie Jan had het zelfde probleem, en heeft dat zeer amiabel opgelost door de Sprints te rijden :D

Het resultaat kennen we allemaal :)
Oxalis Motorsport
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 28, 2008 11:24
Woonplaats: Dubai United Arab Emirates

Berichtdoor whity » za nov 29, 2008 7:45

Waarom wordt hier altijd zo moeilijk gedaan in de omringende landen[Duitsland,Belgie,Frankrijk en Spanje] rijden ze al jaren met de Porsche GT3 nooit geen gezeur en die moeten zich toch aan de FIA regels houden.
whity
 

Berichtdoor Oxalis Motorsport » za nov 29, 2008 9:10

Nederland is natuurlijk een eenling in dit verhaal, als we naar de omliggende landen kijken, ik heb er alle vertrouwen in dt het voor 2009 wel goed komt voor de GT's 8)

Trouwens om ons heen zijn ze niet alleen met Porsches bezig, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Nissan,kan heel mooi worden :D
Oxalis Motorsport
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 28, 2008 11:24
Woonplaats: Dubai United Arab Emirates

Berichtdoor nkroeze » za nov 29, 2008 16:26

whity schreef:Waarom wordt hier altijd zo moeilijk gedaan in de omringende landen[Duitsland,Belgie,Frankrijk en Spanje] rijden ze al jaren met de Porsche GT3 nooit geen gezeur en die moeten zich toch aan de FIA regels houden.


Deze landen hebben een uitzondering gemaakt op de FIA regels, en wij Nederlanders houden daar niet zo van....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor JoostS » za nov 29, 2008 16:57

Wat zijn eigenlijk de risico's als organisatie of bestuur om uitzonderingen te maken op de FIA-regels? Waar moet ik dan precies aan denken? Heb daar namelijk echt geen idee van.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor briljant » za nov 29, 2008 18:16

nkroeze schreef:
whity schreef:Waarom wordt hier altijd zo moeilijk gedaan in de omringende landen[Duitsland,Belgie,Frankrijk en Spanje] rijden ze al jaren met de Porsche GT3 nooit geen gezeur en die moeten zich toch aan de FIA regels houden.


Deze landen hebben een uitzondering gemaakt op de FIA regels, en wij Nederlanders houden daar niet zo van....
Maar wel als het over een Nissan gaat? :?
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor David Westenbrink » za nov 29, 2008 18:41

Het is heel link om dit soort echte GT auto's maar lukraak toe te staan. Het is niet voor iedereen weggelegd om met dit soort auto's te kunnen rijden. Ze blijven giftig... met name de middenmotorauto's zijn mijn inziens levensgevaarlijk.

Vandaag nog een Nissan onder de kont gehad en dat is echt wel even een stukje handzamer. Maar ik zie de Nissan dat ook niet als een hele echte GT.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Oxalis Motorsport » za nov 29, 2008 18:59

Niet een ieder koopt ook een GT, je moet zo wie zo prettig gestoort zijn :x en niet iedereen kan ook met zo'n apparaat overweg :shock:

Het zijn ook echt niet de mensen met een sprint licentie, maar lieden die meestal al jaren met autosport bezig zijn en de nodige ervaring hebben opgedaan, op de rally paden of op het cerquit :)

Je mag met een sprint licentie, trouwens gewoon aan de start verschijnen met een WRC, of dat dan niet gevaarlijk is, het is maar wie er in zitten :?
Oxalis Motorsport
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 28, 2008 11:24
Woonplaats: Dubai United Arab Emirates

Berichtdoor Erik » za nov 29, 2008 19:18

JoostS schreef:Wat zijn eigenlijk de risico's als organisatie of bestuur om uitzonderingen te maken op de FIA-regels? Waar moet ik dan precies aan denken? Heb daar namelijk echt geen idee van.


Aansprakelijkheidsverzekering?

Zou me voor kunnen stellen dat de verzekeraar van een rally niet echt gecharmeerd is van wagens die niet aan de FIA-regels voldoen.
Erik
 
Berichten: 72
Geregistreerd: di sep 23, 2003 18:36

Berichtdoor StevenK » za nov 29, 2008 20:28

JoostS schreef:Wat zijn eigenlijk de risico's als organisatie of bestuur om uitzonderingen te maken op de FIA-regels? Waar moet ik dan precies aan denken? Heb daar namelijk echt geen idee van.

Eén van de problemen is dat wanneer je kunt bewijzen dat je enkel FIA-klasses toelaat, je sterker staat in het afdwingen van een vergunning, dan wanneer je ook exoten laat rijden.

Hetzelfde geldt ook ten aanzien van de verzekering.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor whity » zo nov 30, 2008 9:54

Je mag met een sprint licentie, trouwens gewoon aan de start verschijnen met een WRC, of dat dan niet gevaarlijk is, het is maar wie er in zitten :?[/quote]
Ja dat is geen enkel probleem. ook heb je nog maar 2 weken je rijbewijs en je sprintlicentie is er niemand die vraagt of je wel genoeg ervaring hebt om in WRC te rijden.
whity
 

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo nov 30, 2008 12:43

whity schreef:Je mag met een sprint licentie, trouwens gewoon aan de start verschijnen met een WRC, of dat dan niet gevaarlijk is, het is maar wie er in zitten :?

Ja dat is geen enkel probleem. ook heb je nog maar 2 weken je rijbewijs en je sprintlicentie is er niemand die vraagt of je wel genoeg ervaring hebt om in WRC te rijden.[/quote]

Mijn monteur die al een aantal jaren zijn rally licentie had. De laatste twee jaar zijn licentie niet had verlengd. Deze wilde hij opnieuw aanvragen toen werd er door eric noort gevraagd bij wie hij ging navigeren en met welke auto dat we gaan rijden ?? wat doet het er toe met welke auto.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor rallyfreak1 » zo nov 30, 2008 14:20

V.D.G Rally team schreef:
whity schreef:Je mag met een sprint licentie, trouwens gewoon aan de start verschijnen met een WRC, of dat dan niet gevaarlijk is, het is maar wie er in zitten :?

Ja dat is geen enkel probleem. ook heb je nog maar 2 weken je rijbewijs en je sprintlicentie is er niemand die vraagt of je wel genoeg ervaring hebt om in WRC te rijden.


Mijn monteur die al een aantal jaren zijn rally licentie had. De laatste twee jaar zijn licentie niet had verlengd. Deze wilde hij opnieuw aanvragen toen werd er door eric noort gevraagd bij wie hij ging navigeren en met welke auto dat we gaan rijden ?? wat doet het er toe met welke auto.[/quote]

een bekende van mij heeft afgelopen jaar examen gedaan theorie en praktijk examen
wat heeft ie gekregen een navigatie licentie

wat mij betreft mogen de gt's wel komen het risico dat je er af stuiterd blijft groot de een rijd op het randje en de ander niet. ik denk dat iemand met een gt ook wel weet waar die aan begind en niet zomaar een gt van marktplaats af pikt
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron