GT's Welkom of niet?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » do nov 27, 2008 20:28

Sorry, verkeerd begrepen.. :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor rally for ever » do nov 27, 2008 22:40

Hein schreef:
rally for ever schreef:
MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.

Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.


Beetje krom ( m.i. ), alsof de hoeveelheid rijders bepaald hoe "gevaarlijk" een auto is. :?


Nee, want ook dan blijft de KNAF eisen stellen aan de capaciteiten van de rijders. Het is absoluut geen beginnerscup. Meer een cup voor ervaren mannen en vrouwen die op een spektakelauto over willen stappen. Worden de vijf auto's gehaald dan liggen de eisen iets lager omdat het een cup is. Worden de vijf auto's niet gehaald liggen de eisen gelijk aan de eisen die voor een Porsche gesteld worden.


Dat gedeelte blijf ik vreemd vinden. ( eigenwijze fries :roll: )
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Hein » do nov 27, 2008 22:42

rally for ever schreef:
Hein schreef:
rally for ever schreef:
MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.

Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.


Beetje krom ( m.i. ), alsof de hoeveelheid rijders bepaald hoe "gevaarlijk" een auto is. :?


Nee, want ook dan blijft de KNAF eisen stellen aan de capaciteiten van de rijders. Het is absoluut geen beginnerscup. Meer een cup voor ervaren mannen en vrouwen die op een spektakelauto over willen stappen. Worden de vijf auto's gehaald dan liggen de eisen iets lager omdat het een cup is. Worden de vijf auto's niet gehaald liggen de eisen gelijk aan de eisen die voor een Porsche gesteld worden.


Dat gedeelte blijf ik vreemd vinden. ( eigenwijze fries :roll: )


denk niet dat je de enige bent. Buiten Friesland lopen ook eigenwijze mensen rond hoor :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Franed rally » do nov 27, 2008 22:58

(off topic) fransen bv :roll:

Het is inderdaad een vreemd verhaal die GT gedoe.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor David Westenbrink » do nov 27, 2008 23:24

Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's (CORRECTIE 3500:)).

En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...
Laatst bijgewerkt door David Westenbrink op do nov 27, 2008 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Sjeft » do nov 27, 2008 23:29

David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's.

En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...


kwa pks zit ie dr onder ja maar het is nog steeds een 350z
Sjeft
 
Berichten: 69
Geregistreerd: ma dec 17, 2007 12:41
Woonplaats: Hulst

Berichtdoor Gerjan » do nov 27, 2008 23:32

David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's.

En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...


een 350Z had toch een 3.5 liter V6? Dat verschilt dus maar nauwelijks ten opzichte van de 3.6 liter van een GT3.......
Gerjan
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 22, 2008 16:40
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Wim Salabim » do nov 27, 2008 23:56

Gerjan schreef:
David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's.

En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...


een 350Z had toch een 3.5 liter V6? Dat verschilt dus maar nauwelijks ten opzichte van de 3.6 liter van een GT3.......


Klopt, maar een 911 GT3 heeft standaard 381 pk geloof ik.
Wim Salabim
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do sep 08, 2005 17:24
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor rally for ever » vr nov 28, 2008 0:26

David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's (CORRECTIE 3500:)).

En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...


Daar heb je helemaal gelijk in David, ik zeg ook niet dat ze ( KNAF ) voor Nissan net zo strikt moeten zijn. Alleen klopt het imo niet als regels veranderen als er meer auto's van rond rijden. Een auto is listig of is het niet!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Franed rally » vr nov 28, 2008 0:37

Ik vraag me af hoe zou de knaf handelen in het geval van iemand wie komt met een lotus exige, hoe wel is het kleinet het komt ook in GT groep. Net zoals de opel
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mantaboy » vr nov 28, 2008 7:52

David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's (CORRECTIE 3500:)).

En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...


Dat listig valt wel mee met de huidige GT3, de type's 964 en 993 waren velen malen gevaarlijker! :oops:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Hein » vr nov 28, 2008 8:01

Zo een klein beetje opschoonwerk gedaan. Is het andere topic weer over auto's die te koop staan, en kan hier doorgepraat worden over de GT's.

Overigens zit een Porsche 911 997 GT3 in straatversie standaard al op 305 KW (415 pk).

Bij de Nissans is er keuze uit 3 motorvarianten waarvan er voor de 350Z cup al één geschrapt is: de 313 PK versie.

Bovendien staat mij er iets van bij dat een rallyauto ook over 4 zitplaatsen moet beschikken in straatversie.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor mantaboy » vr nov 28, 2008 8:10

Hein schreef:
Bovendien staat mij er iets van bij dat een rallyauto ook over 4 zitplaatsen moet beschikken in straatversie.


Kan je dat eens toelichten Hein waarom?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor borkentio » vr nov 28, 2008 9:59

1: rally auto max 300pk
2: max snelheid 220 km.u
3: Geen FIA regelement dus KNAF kan verantwoordelijkheid bij een crash niet doorschuiven naar de fia

op punt 1 heeft de 350 geen probleem, die zit er onder
op punt 2 heeft de cup de 6e versnelling vergrendeld dus kan hij niet harder dan 218 (de auto weegt ook nog eens bijna 1500 kg)
Punt 3 kan de kanf nu wel verklaren omdat de 350 voldoet aan bovenstaande eisen en staat sterker dan wanneer een auto met meer dan 400 PK en een topsnelheid ver boven de 220 het publiek in crashed.

Omdat het toch om een auto gaat die niet standaard is en de grenzen bijna overschrijd van het toelaatbare steld de KNAF dat de deelnemers minimaal een EU licentie moeten hebben. (dat was INT)

gaat dus zoals altijd over het feit of een organisatie zich kan indekken en de verantwoordelijkheid kan doorschuiven.

Bij overige GT's mag de KNAF zelf bepalen of de combinatie rijder auto veilig genoeg is. Dit heeft de rechter bepaald na de rechtzaak van Kuipers. Dus zullen ze dit blijven doen, ze gaan wel de eisen iets duidelijker maken. Maar er zijn maar heel weinig mensen die hiervoor in aanmerking komen.
borkentio
 
Berichten: 119
Geregistreerd: do aug 17, 2006 14:21
Woonplaats: hengelo

Berichtdoor Franed rally » vr nov 28, 2008 12:31

GT groep is en aanwinst. Auto's wie dedn indruk op mij als jochie als ongewoon rally auto's waren de 328 GTB van Andruet (pioneer kleur) en de BMW M1 van Beguin (BASF kleur).
Vorige heeft Sarrazin een aantal franse asfalt kampioenschap westrijden gereden met een Vantage N24. Hoewel ik vind deze auto's meer op circuit horen het is prachtig om deze besten zien op rally paden.

De toelatingseisen van de KNAF moeten duidelijk gepubliceerd worden. Zelf vind ik vreemd dat iemand als dhr Kuipers (ik weet niet zijn voornaam) wie houdt zo een ding op de weg in dag 1 van Hengelo bewijst die wagen kunnen beheersen. Dat hij wordt niet toe gelaten vind ik vreemd.

Ik denk dat GT's hebben een grote toekomst met de verdwining van de WRC's over een (kleine) aantal jaren. Ik denk dat veel gentlemen drivers zoals Jan van der Marel nu al, zouden op dit soort auto's overstappen.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten