Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Hein schreef:rally for ever schreef:MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.
Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.
Beetje krom ( m.i. ), alsof de hoeveelheid rijders bepaald hoe "gevaarlijk" een auto is.
Nee, want ook dan blijft de KNAF eisen stellen aan de capaciteiten van de rijders. Het is absoluut geen beginnerscup. Meer een cup voor ervaren mannen en vrouwen die op een spektakelauto over willen stappen. Worden de vijf auto's gehaald dan liggen de eisen iets lager omdat het een cup is. Worden de vijf auto's niet gehaald liggen de eisen gelijk aan de eisen die voor een Porsche gesteld worden.
rally for ever schreef:Hein schreef:rally for ever schreef:MartijnS schreef:Als er geen 5 Nissans zijn begin van het seizoen komt er geen cup en wordt er op persoonlijke criteria getoetst of ze mogen starten of niet, net als dit jaar gebeurt is bij Kuipers met de Porsche.
Als die cup er komt mag elke rijder er gewoon in starten.
Beetje krom ( m.i. ), alsof de hoeveelheid rijders bepaald hoe "gevaarlijk" een auto is.
Nee, want ook dan blijft de KNAF eisen stellen aan de capaciteiten van de rijders. Het is absoluut geen beginnerscup. Meer een cup voor ervaren mannen en vrouwen die op een spektakelauto over willen stappen. Worden de vijf auto's gehaald dan liggen de eisen iets lager omdat het een cup is. Worden de vijf auto's niet gehaald liggen de eisen gelijk aan de eisen die voor een Porsche gesteld worden.
Dat gedeelte blijf ik vreemd vinden. ( eigenwijze fries )
David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's.
En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...
David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's.
En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...
Gerjan schreef:David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's.
En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...
een 350Z had toch een 3.5 liter V6? Dat verschilt dus maar nauwelijks ten opzichte van de 3.6 liter van een GT3.......
David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's (CORRECTIE 3500:)).
En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...
David Westenbrink schreef:Wat ik heb begrepen is er een soort van ongeschreven (of GEschreven correct me if I'm wrong (niels?)) regel vanuit de FIA wat neerkomt op. Maximaal 300pk en maximaal 3000cc. De Nissan zit daar nèt iets onder met 280pk en 2800cc's (CORRECTIE 3500:)).
En mensen... als er een listige auto is, is het toch wel een Porsche...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten