GT's Welkom of niet?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor tommeke_B » wo dec 03, 2008 7:47

Gaf toch niet zoveel show? Als je bekijkt wat er nu rondrijdt aan porsche's...
tiemen schreef:
tommeke_B schreef:2002 denk ik
Mark Verhoeven schreef:
tommeke_B schreef:Vooral in België zijn de GT's de spektakelmakers...


Helemaal mee eens!!! In 2003 (?) in de toenmalige Deutschland Rally vond ik Walter Röhrl in de GT3 als voorrijauto de absolute smaakmaker (samen met Armin Schwarz in de Octavia WRC) en dat terwijl er ook de nodige WK rijders aanwezig waren om er alvast te testen voor het jaar daarna.

Mocht ik de financiele middelen hebben, zou ik ook ZEKER een dergelijke auto verkiezen boven een WRC. (als er mee gereden mag worden dan...) :?


2001:
http://nl.youtube.com/watch?v=grlqdthGI ... re=related
Avatar gebruiker
tommeke_B
 
Berichten: 387
Geregistreerd: za aug 11, 2007 11:21
Woonplaats: Roeselare, België

Berichtdoor Hein » wo dec 03, 2008 7:54

Mark Verhoeven schreef:
Berto schreef:
mantaboy schreef:
erikjan schreef:
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)


Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder. :oops: :oops:
Kan het filmpje hier niet zien.


Met alle respect, maar v/d Berg en v/d Marel houden de auto uit de "tweede slip" en Kuipers niet.
Zegt toch wel iets over ervaring/bestuurder. Dus eens met JP


Dat klopt, maar heb je wel eens naar andere deelnemers gekeken? :roll: :wink:


Tweede slip of niet, ik heb afgelopen zaterdag Harry Kuipers nog even gesproken in Nijverdal. Gert Kamphuis heeft in Hengelo tijden bij gehouden. Ze hebben zeg maar met twee vingers in de neus gereden want ze hebben geen enkel risico genomen. Toch zouden ze als negende in de rally geeindigd zijn en in de sprint zou de voorsprong op vd Marel rond de 2 minuten gezeten hebben.

En ik moet zeggen dat ik in Hengelo, op de punten waar ik stond, geen tweede slip van Kuipers gezien heb. Maar ik kan natuurlijk niet overal zijn. Tot zover de kunde/ervaring van Kuipers.

Ik heb begrip voor het standpunt van de KNAF over GT's, maar kan de beoordelingscriteria niet plaatsen.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Jaccoooo » wo dec 03, 2008 20:25

Hein schreef:Tweede slip of niet, ik heb afgelopen zaterdag Harry Kuipers nog even gesproken in Nijverdal. Gert Kamphuis heeft in Hengelo tijden bij gehouden. Ze hebben zeg maar met twee vingers in de neus gereden want ze hebben geen enkel risico genomen. Toch zouden ze als negende in de rally geeindigd zijn en in de sprint zou de voorsprong op vd Marel rond de 2 minuten gezeten hebben.


v/d Marel heeft in Hengelo ook geen enkel risico genomen en bewust met reserve gereden met het oog op het kampioenschap,en de 0 auto van de rally heeft tijdens de 1e boucle een volledig schone baan,tegen de tijd dat de 1e sprinter langs komt is dat wel anders,ik wil nix afdoen aan de capiciteiten van Kuipers,maar deze voorsprong had hij niet gehad als ze tegen elkaar gereden hadden,en het om de winst in de klasse ging.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Berto » wo dec 03, 2008 21:20

Jaccoooo schreef:
Hein schreef:Tweede slip of niet, ik heb afgelopen zaterdag Harry Kuipers nog even gesproken in Nijverdal. Gert Kamphuis heeft in Hengelo tijden bij gehouden. Ze hebben zeg maar met twee vingers in de neus gereden want ze hebben geen enkel risico genomen. Toch zouden ze als negende in de rally geeindigd zijn en in de sprint zou de voorsprong op vd Marel rond de 2 minuten gezeten hebben.


v/d Marel heeft in Hengelo ook geen enkel risico genomen en bewust met reserve gereden met het oog op het kampioenschap,en de 0 auto van de rally heeft tijdens de 1e boucle een volledig schone baan,tegen de tijd dat de 1e sprinter langs komt is dat wel anders,ik wil nix afdoen aan de capiciteiten van Kuipers,maar deze voorsprong had hij niet gehad als ze tegen elkaar gereden hadden,en het om de winst in de klasse ging.


Marel heeft idd echt niet hard gereden, kijk maar eens naar onze tijden met de bejaarde benz naast die van Jan.....
(en dan vooral op de buitenproeven, op het industrie zijn we gewoon te zwaar met te weinig vermogen)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Hein » wo dec 03, 2008 21:47

Berto schreef:
Jaccoooo schreef:
Hein schreef:Tweede slip of niet, ik heb afgelopen zaterdag Harry Kuipers nog even gesproken in Nijverdal. Gert Kamphuis heeft in Hengelo tijden bij gehouden. Ze hebben zeg maar met twee vingers in de neus gereden want ze hebben geen enkel risico genomen. Toch zouden ze als negende in de rally geeindigd zijn en in de sprint zou de voorsprong op vd Marel rond de 2 minuten gezeten hebben.


v/d Marel heeft in Hengelo ook geen enkel risico genomen en bewust met reserve gereden met het oog op het kampioenschap,en de 0 auto van de rally heeft tijdens de 1e boucle een volledig schone baan,tegen de tijd dat de 1e sprinter langs komt is dat wel anders,ik wil nix afdoen aan de capiciteiten van Kuipers,maar deze voorsprong had hij niet gehad als ze tegen elkaar gereden hadden,en het om de winst in de klasse ging.


Marel heeft idd echt niet hard gereden, kijk maar eens naar onze tijden met de bejaarde benz naast die van Jan.....
(en dan vooral op de buitenproeven, op het industrie zijn we gewoon te zwaar met te weinig vermogen)


Dat snap ik ook wel. Jan wilde zijn kampioenschap veiligstellen. Twee minuten in een sprint is heel veel, maar dan gaan we even terug naar Amsterdam, waar Harry wel in de wedstrijd reed. Daar moest vd Marel echt wel gas geven om hem terug te pakken en met 13 secondjes voorsprong te winnen. En dan laten we even buiten beschouwing dat Harry in Amsterdam meer dan een half uur voor de start van KP 1 heeft gestaan in verband met de berging van de Evo van Johan Faes en in de beginnende regen toch 27 seconden sneller was dan Jan die in compleet droge omstandigheden reed.

Nogmaals: ik heb begrip voor het standpunt van de KNAF, maar snap de criteria niet.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Berto » wo dec 03, 2008 22:47

Hein schreef:Nogmaals: ik heb begrip voor het standpunt van de KNAF, maar snap de criteria niet.


Dat ben ik met je eens Hein, de criteria zijn "een beetje" onduidelijk.
Wie bepaald er wanneer je genoeg ervaring hebt en gebaseerd op welke maatstaven?
Laat de GT's toe (allemaal) of niet (maar dan ook geen èèn) zou mijn visie zijn.
Men kan ook als beginnend rijder met een hele potente auto aan de start staan (hoeft geen GT of WRC te zijn) en geen mens die er wat van zegt.
Stap ik als navi echt niet zomaar bij in.
Er zijn geen algemene regels voor, dus moet je er niet alleen de GT's uit pakken vind ik. Het is wel goed dat er naar rijder/auto gekeken wordt, maar doe dat dan over de gehele linie.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Mark Verhoeven » do dec 04, 2008 14:05

Berto schreef:
Hein schreef:Nogmaals: ik heb begrip voor het standpunt van de KNAF, maar snap de criteria niet.


Dat ben ik met je eens Hein, de criteria zijn "een beetje" onduidelijk.
Wie bepaald er wanneer je genoeg ervaring hebt en gebaseerd op welke maatstaven?
Laat de GT's toe (allemaal) of niet (maar dan ook geen èèn) zou mijn visie zijn.
Men kan ook als beginnend rijder met een hele potente auto aan de start staan (hoeft geen GT of WRC te zijn) en geen mens die er wat van zegt.
Stap ik als navi echt niet zomaar bij in.
Er zijn geen algemene regels voor, dus moet je er niet alleen de GT's uit pakken vind ik. Het is wel goed dat er naar rijder/auto gekeken wordt, maar doe dat dan over de gehele linie.


Op zich ben ik het wel eens met het laatste, maar dan krijg je weer dat iemand moet gaan bepalen of iemand geschikt is om te rijden. Je ziet in deze discussie hoe de meningen van verschillende personen over een bepaalde rijder verschillen... Wie heeft er nu gelijk? Dit blijft een lastig verhaal.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor mantaboy » do dec 04, 2008 14:07

Ga jij ook 350Z rijden Mark?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Theo Dage » do dec 04, 2008 14:13

mantaboy schreef:Ga jij ook 350Z rijden Mark?


Dat niet maar het toerental van de auto is (bijna) onbegrenst :shock: :shock:
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor mantaboy » do dec 04, 2008 15:50

Theo Dage schreef:
mantaboy schreef:Ga jij ook 350Z rijden Mark?


Dat niet maar het toerental van de auto is (bijna) onbegrenst :shock: :shock:


RX8? Wauw! Wel een leuke GT.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor rallyfan1979 » vr dec 12, 2008 2:05

In de start staat dat er geen gt auto,s mogen starten in de nederlandse rallysport ,Aleen maken ze een uitzondering voor een nissan 350 z gt
Dit wil zeggen ze maken er een uitzondering voor als de 350z cub word geaccepteerd.
Hoe tegenstrijdig wil je het hebben geen gt auto,s in de rallysport behalve de 350z gt cup,Een gt is toch een gt of t nu een nissan 350 z is of een porche 996 gt 3
Zelfs over de 350 z willen zij dan bepalen wie daar wel of niet in mag starten , Hoe willen zij bepalen of iemand wel genoeg ervaring heeft om z,n auto onder z,n kont te kunnen houden.
Als ik bv me licentie heb en in een dikke ascona of bmw wil starten mag dat ook heeft wel minder pk maar wie zegt dat die auto wel op de weg kan houden .
Volgens mij en vele andere is de knaf bezig met het wegsturen van publiek, Deze komen immers toch voorn een groot deel naar de rally voor dit soort auto,s
Onze mening is in europa mag er ook gereden worden in bv een dikke porsche of zelfs in een ferarri dus waarom hier niet.
In europa hebben ze toch ook te maken met fia regels en met verzekeringen.
Dus wat ons aangaat mag er gewoon gereden worden met een gt auto
wat hou je anders noch over geen super 2000 geen max klasse bijna geen super 1600 en over een aantal jaar geen wrc,s meer dan gaat de lol er toch al gauw af voor veel bezoekers
rally is not a crime :lol: :)
rallyfan1979
 
Berichten: 65
Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:52
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor ijsbeer » vr dec 12, 2008 3:26

En nu vraag ik me af... Wat voor Rallysupporter ben je Rallyfan?
Als jij alleen voor de WRC's, S1600 en GT's komt.

Als je nou 10-15 jaar terug kijkt...hadden ze toen Gt's en Super 1600?'
Toen zag je het publiek ook wel een kick krijgen van de auto's die nu helemaal niet mee komen.

Toen vond je vast nog wel Ascona of Escort wel spectaculier denk ik.
We zijn in Nederland gewoon verwend met al die WRC's! En daar is absoluut nix mis mee. Ik vind het ook wel geweldig om te zien dat wij hier in ons klein landje zoveel dikke auto's aan de start hebben staan.

Ik vind wel jammer om zulke uitsprakken te lezen zoals :
"wat hou je anders noch over geen super 2000 geen max klasse bijna geen super 1600 en over een aantal jaar geen wrc,s meer dan gaat de lol er toch al gauw af voor veel bezoekers "

en dat terwijl er nog zoveel mooie en vrij snelle auto in het veld rijden die vele malen moeilijker te besturen zijn en die ook nog eens voor spectakel zorgen.
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor jordysport » vr dec 12, 2008 9:31

rallyfan1979 schreef:In de start staat dat er geen gt auto,s mogen starten in de nederlandse rallysport ,Aleen maken ze een uitzondering voor een nissan 350 z gt
Dit wil zeggen ze maken er een uitzondering voor als de 350z cub word geaccepteerd.
Hoe tegenstrijdig wil je het hebben geen gt auto,s in de rallysport behalve de 350z gt cup,Een gt is toch een gt of t nu een nissan 350 z is of een porche 996 gt 3
Zelfs over de 350 z willen zij dan bepalen wie daar wel of niet in mag starten , Hoe willen zij bepalen of iemand wel genoeg ervaring heeft om z,n auto onder z,n kont te kunnen houden.
Als ik bv me licentie heb en in een dikke ascona of bmw wil starten mag dat ook heeft wel minder pk maar wie zegt dat die auto wel op de weg kan houden .
Volgens mij en vele andere is de knaf bezig met het wegsturen van publiek, Deze komen immers toch voorn een groot deel naar de rally voor dit soort auto,s
Onze mening is in europa mag er ook gereden worden in bv een dikke porsche of zelfs in een ferarri dus waarom hier niet.
In europa hebben ze toch ook te maken met fia regels en met verzekeringen.
Dus wat ons aangaat mag er gewoon gereden worden met een gt auto
wat hou je anders noch over geen super 2000 geen max klasse bijna geen super 1600 en over een aantal jaar geen wrc,s meer dan gaat de lol er toch al gauw af voor veel bezoekers


Wordt het weer lekker rustig langs de KP's en kan ik ff mooie foto's maken van al die dwarse achterwielaandrijvers :D :D :D
En als je kijkt naar bijvoorbeeld Abring jr Weijs jr met hun "boodschappenwagen" dan ga ik echt wel kijken hoor :lol:
Avatar gebruiker
jordysport
 
Berichten: 683
Geregistreerd: zo jul 20, 2008 17:33
Woonplaats: scherpenzeel

Berichtdoor dalenbart » vr dec 12, 2008 9:41

Er zijn vele mensen die zeggen dat ze rallyliefhebber zijn omdat er dikke vette WRC's en GT's in rijden.
die mensen rennen ook na de eerste 15 auto's naar de volgende KP om ze opnieuw te kunnen zien.
de echte rallyfans die vinden de WRC's en GT's ook mooi maar die blijven meestal gewoon kijken totdat alle auto's geweest zijn waaronder de driftende BMW's en dikke volvo's en ook die mooie ouderwetse ascona's.
als er straks geen WRC's of GT's meer worden toegelaten zul je zien dat de echte fans wel blijven en de rest weg is.
scheelt ook vaak weer problemen met "fans"die voor de linten staan
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor AC » vr dec 12, 2008 9:48

ijsbeer schreef:Als je nou 10-15 jaar terug kijkt...hadden ze toen Gt's en Super 1600?'
Toen zag je het publiek ook wel een kick krijgen van de auto's die nu helemaal niet mee komen.


Ja maar vroeger werd met ook enthousiast van een commodore64 of spelletjes als pac-man. Nog steeds leuk om te zien, maar je trekt er geen volle zalen mee.

Alles gaat met z'n tijd mee, dus waarom moeten de periode waaruit rally-auto's komen stil stilstaan?

Het nieuwste/snelste trekt altijd de meeste aandacht! Als er een optocht lekker wijven langskomt, dan is dat stuk dikkere en tragere wijf achterin toch een stuk minder aantrekkelijk! Misschien een hardstikke aardig wijf, maar geen vergelijk met die pornoster voorin het veld...

Misschien wat plastisch en vrouw-onvriendelijk uitgedrukt, maar zo begrijpen we elkaar tenminste. Moderators, aan jullie of dit bericht door de beugel kan...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten