GT's Welkom of niet?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor wim scholman » di dec 02, 2008 18:27

van mij mogen er gt auto`s komen.
als er geen porsche`s mogen komen dan ook geen nissan cup.
is ook een gt cup anders wordt er met twee maten gemeten
en ook geen snijers en van woensel meer in nederland.
jammer dat de heren een mooie auto willen verbannen uit de rallysport.
wim scholman
 
Berichten: 292
Geregistreerd: di maart 20, 2007 12:27
Woonplaats: rijssen

Berichtdoor briljant » di dec 02, 2008 18:36

wim scholman schreef:van mij mogen er gt auto`s komen.
als er geen porsche`s mogen komen dan ook geen nissan cup.
is ook een gt cup anders wordt er met twee maten gemeten
en ook geen snijers en van woensel meer in nederland.
jammer dat de heren een mooie auto willen verbannen uit de rallysport.
Dat ben ik helemaal met je eens Wim,
Hopelijk wel Porsche's en Nissan's.
Maar als de Porsche niet mag dan ook geen Nissan
GT=GT !
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Rally400 » di dec 02, 2008 20:50

wim scholman schreef:van mij mogen er gt auto`s komen.
als er geen porsche`s mogen komen dan ook geen nissan cup.
is ook een gt cup anders wordt er met twee maten gemeten
en ook geen snijers en van woensel meer in nederland.
jammer dat de heren een mooie auto willen verbannen uit de rallysport.


Sluit ik mij helemaal bij aan
Het zijn grote publiekstrekkers en dat wellen we toch in nerderland

Deze Porsches en de nissan van v. Woensel leeft bij het pub;iek en daar komen ze voor.
Rally400
 
Berichten: 33
Geregistreerd: ma okt 27, 2008 18:17
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor tommeke_B » di dec 02, 2008 20:54

Vooral in België zijn de GT's de spektakelmakers...
Avatar gebruiker
tommeke_B
 
Berichten: 387
Geregistreerd: za aug 11, 2007 11:21
Woonplaats: Roeselare, België

Berichtdoor Rally400 » di dec 02, 2008 20:55

Wolter schreef:Het gaat niet om het feit hoe hard je er af gaat, maar hoe makkelijk je van de weg raakt.

En dat is met een Porsche denk ik velen malen sneller. Zoals David al zei ''heel giftig''. Ik hoor van iedereen die wel eens in een Porsche gereden heeft dat het gewoon een listige auto is.

In een WRC moet je voor de eerste keer (of keren) erg wennen aan het accelerend vermogen, het laat remmen, etc. Maar WRC's zijn wel auto's die erop gemaakt zijn om te racen (noem het nu maar even zo). En dus makkelijker te besturen zijn.

De snelheid waarmee je van de weg raakt is niet van belang. Er wordt puur gekeken naar de kans op een schuiver.


Der zijn meer rallyrijders in europa die sneller een schuiver maken in een WRC dan dat diegene die nu in een rallyporsche de proeven aflegt

Kijk maar in Duitsland en Belgie, daar gaat het toch ook.
Rally400
 
Berichten: 33
Geregistreerd: ma okt 27, 2008 18:17
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 02, 2008 21:04

borkentio schreef:nogmaals, de KNAF kan de GT's niet verantwoorden omdat er geen FIA regelement is. Dat is de hoofdreden dat GT's (bijna) niet worden toegelaten.

Dus zolang de FIA niets doet kan de KNAF niet anders


Waarom kan het elders wel dan? Je laat ze toe, of niet. Maar om uit de duim te zuigen wie er wel of niet mee mag rijden, vind ik nergens over gaan.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 02, 2008 21:05

nkroeze schreef:Laten we nou gewoon even op de 2009 Reglementen wachten, dan weet je wat er gebeurt met de GT's!


Een forum is toch om te disussieren Niels? :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 02, 2008 21:10

tommeke_B schreef:Vooral in België zijn de GT's de spektakelmakers...


Helemaal mee eens!!! In 2003 (?) in de toenmalige Deutschland Rally vond ik Walter Röhrl in de GT3 als voorrijauto de absolute smaakmaker (samen met Armin Schwarz in de Octavia WRC) en dat terwijl er ook de nodige WK rijders aanwezig waren om er alvast te testen voor het jaar daarna.

Mocht ik de financiele middelen hebben, zou ik ook ZEKER een dergelijke auto verkiezen boven een WRC. (als er mee gereden mag worden dan...) :?
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor RG-Rallysport » di dec 02, 2008 21:15

Mark Verhoeven schreef:
nkroeze schreef:Laten we nou gewoon even op de 2009 Reglementen wachten, dan weet je wat er gebeurt met de GT's!


Een forum is toch om te disussieren Niels? :wink:


Heb het nieuwe reglement even vluchtig doorgekeken en de GT's staan hier niet specifiek in .........
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor tommeke_B » di dec 02, 2008 21:29

2002 denk ik
Mark Verhoeven schreef:
tommeke_B schreef:Vooral in België zijn de GT's de spektakelmakers...


Helemaal mee eens!!! In 2003 (?) in de toenmalige Deutschland Rally vond ik Walter Röhrl in de GT3 als voorrijauto de absolute smaakmaker (samen met Armin Schwarz in de Octavia WRC) en dat terwijl er ook de nodige WK rijders aanwezig waren om er alvast te testen voor het jaar daarna.

Mocht ik de financiele middelen hebben, zou ik ook ZEKER een dergelijke auto verkiezen boven een WRC. (als er mee gereden mag worden dan...) :?
Avatar gebruiker
tommeke_B
 
Berichten: 387
Geregistreerd: za aug 11, 2007 11:21
Woonplaats: Roeselare, België

Berichtdoor Berto » di dec 02, 2008 22:12

mantaboy schreef:
erikjan schreef:
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)


Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder. :oops: :oops:
Kan het filmpje hier niet zien.


Met alle respect, maar v/d Berg en v/d Marel houden de auto uit de "tweede slip" en Kuipers niet.
Zegt toch wel iets over ervaring/bestuurder. Dus eens met JP
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Jaccoooo » di dec 02, 2008 22:27

Berto schreef:
mantaboy schreef:
erikjan schreef:
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)


Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder. :oops: :oops:
Kan het filmpje hier niet zien.


Met alle respect, maar v/d Berg en v/d Marel houden de auto uit de "tweede slip" en Kuipers niet.
Zegt toch wel iets over ervaring/bestuurder. Dus eens met JP


tijdens de testdag afgelopen jaar,had ik in een snelle bocht (3e versn.)ook steeds last van dit fenomeen,mijn monteur merkte op dat als ik na het tegensturen sneller weer rechtuit stuurde,de 2e slip uitbleef.
op de rallycursus hadden ze me ook als eens verteld dat ik "te lui " stuurde dit was er blijkbaar weer in geslopen.

let wel dit is mijn eigen ervaring met een ascona,ik wil niet zeggen dat ik weet hoe een GT3 reageert,wat ik wel weet is dat je zonder sper ook sneller te maken krijgt met een 2e slip.
Laatst bijgewerkt door Jaccoooo op di dec 02, 2008 22:29, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 02, 2008 22:27

Berto schreef:
mantaboy schreef:
erikjan schreef:
mantaboy schreef:Een 997 GT3 is net zo handelbaar als een e30, je hebt alleen meer vermogen maar kan dit beter gebruiken om de auto weer recht te trekken.


ook een GT3 heeft last van terugslag bij overstuur:

http://www.youtube.com/watch?v=YUOz1LonbUA

8)


Als je bedoelt de 2de slip, dat ligt aan de bestuurder. :oops: :oops:
Kan het filmpje hier niet zien.


Met alle respect, maar v/d Berg en v/d Marel houden de auto uit de "tweede slip" en Kuipers niet.
Zegt toch wel iets over ervaring/bestuurder. Dus eens met JP


Dat klopt, maar heb je wel eens naar andere deelnemers gekeken? :roll: :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor tommeke_B » di dec 02, 2008 23:51

http://www.youtube.com/watch?v=Ezum4gPOwgI&feature=related
Wat een porsche is om te zien met een snelle piloot met een groot hart... 8)
Avatar gebruiker
tommeke_B
 
Berichten: 387
Geregistreerd: za aug 11, 2007 11:21
Woonplaats: Roeselare, België

Berichtdoor tiemen » wo dec 03, 2008 0:23

tommeke_B schreef:2002 denk ik
Mark Verhoeven schreef:
tommeke_B schreef:Vooral in België zijn de GT's de spektakelmakers...


Helemaal mee eens!!! In 2003 (?) in de toenmalige Deutschland Rally vond ik Walter Röhrl in de GT3 als voorrijauto de absolute smaakmaker (samen met Armin Schwarz in de Octavia WRC) en dat terwijl er ook de nodige WK rijders aanwezig waren om er alvast te testen voor het jaar daarna.

Mocht ik de financiele middelen hebben, zou ik ook ZEKER een dergelijke auto verkiezen boven een WRC. (als er mee gereden mag worden dan...) :?


2001:
http://nl.youtube.com/watch?v=grlqdthGI ... re=related
tiemen
 
Berichten: 327
Geregistreerd: di sep 27, 2005 10:41
Woonplaats: Genemuiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron