geen geel meer op subaru wrc s14

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

geen geel meer op subaru wrc s14

Berichtdoor bennie2000 » wo mei 21, 2008 22:00

We kennen de Subaru Impreza natuurlijk niet van de leasepool, maar van z’n prestaties in de rallywereld. Al in begin midden jaren ‘90 domineerden de blauw-gele sedans het WRC, maar de laatste paar jaar leken ze hun groove even kwijt te zijn. Nu komt het merk met de WRC2008, die de potten weer moet gaan breken.

De nieuwe racer is gebaseerd op de WRX en heeft dus de bekende setup: een turbocharged boxermotor en een symmetrisch 4WD-systeem. Toch noemt Subaru het “the most radically different Subaru World Rally Car in 15 years”. Nu is de nieuwe Impreza natuurlijk een hatchback in plaats van een sedan, en ook zijn de gele stickers verdwenen. En verder? De WRC2008 draagt voor het eerst schokdempers van het Franse merk BOS, maar dat is alles wat er op dit moment bekend is.



De auto wordt op 28 mei in Griekenland onthuld, vlak voor de aanvang van de Acropolis rally waarin Petter Solberg en Chris Atkinson de auto over het gravel zullen jagen. Dan zal ook alle technische info beschikbaar komen. Voorlopig moeten we het doen met het feit dat de WRC2008 eerder bekend gemaakt is omdat de prestaties meteen al zoveel beter waren dan die van zijn voorganger. David Richards van het Subaru World Rally Team:
Afbeelding
Afbeelding


bron : autoblog .nl
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Re: geen geel meer op subaru wrc s14

Berichtdoor mmrizio » wo mei 21, 2008 22:52

bennie2000 schreef:En verder? De WRC2008 draagt voor het eerst schokdempers van het Franse merk BOS, maar dat is alles wat er op dit moment bekend is.
bron : autoblog .nl


Ik dacht dat SWRT sinds 2006 op BOS reed, en juist dit jaar naar Reiger aan het kijken was....

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor EvoV6 » do mei 22, 2008 20:56

Ik vind t geen echte subaru meer :evil: :cry: Geen "dikke" auto. En geen dikke luchthapper op motorkap... (die de wegauto juist wel heeft.)
Ik hoop dat de definitieve bestickering weer met geel is!!

Hoop wel dat Subaru dan weer echt mee kan doen.
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Re: geen geel meer op subaru wrc s14

Berichtdoor Mark Verhoeven » do mei 22, 2008 21:51

mmrizio schreef:
bennie2000 schreef:En verder? De WRC2008 draagt voor het eerst schokdempers van het Franse merk BOS, maar dat is alles wat er op dit moment bekend is.
bron : autoblog .nl


Ik dacht dat SWRT sinds 2006 op BOS reed, en juist dit jaar naar Reiger aan het kijken was....

Maurice


Zit er nu geen Sachs onder dan? (dacht ik...)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Armand » do mei 22, 2008 22:54

Lijkt me dat Subaru geen persbericht uitbrengt waar ze een auto laten zien waar de bestickering nog een vraagteken is. Ga er maar vanuit dat dit hem gaat worden... biedt meer ruimte voor andere sponsors.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor HJD » do mei 22, 2008 23:00

EvoV6 schreef:Ik hoop dat de definitieve bestickering weer met geel is!!


Dat gaat dus niet gebeuren als je het volgende stukje uit het officiele persbericht van het SWRT leest:

Subaru World Rally Team schreef:The WRC2008 will also sport a dramatic new livery created around the Subaru corporate identity but at the same time preserving the iconic blue identity familiar to rally fans worldwide.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Deimos000 » ma jun 16, 2008 21:35

Haha kunnen al die tunerts hun stickers weer veranderen... :lol:

Of gewoon voor de nostalgie de boel laten zitten :D
Avatar gebruiker
Deimos000
 
Berichten: 115
Geregistreerd: do nov 23, 2006 11:42
Woonplaats: Ede


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten