Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Sponsor schreef:Hoi,
Ik zie veel nationale rallyrijders met buitenlands kenteken rond rijden....
Als ik een rallyauto wil kopen uit bijv. Duitsland/Polen/België...wat moet ik dan doen om de BPM te ontlopen....?
Weet iemand overigens hoe de douane zo'n rallyauto beoordeeld...op BPM?
Iemand ervaring?
BVD,
Will
V.D.G Rally team schreef:Sponsor schreef:Hoi,
Ik zie veel nationale rallyrijders met buitenlands kenteken rond rijden....
Als ik een rallyauto wil kopen uit bijv. Duitsland/Polen/België...wat moet ik dan doen om de BPM te ontlopen....?
Weet iemand overigens hoe de douane zo'n rallyauto beoordeeld...op BPM?
Iemand ervaring?
BVD,
Will
BPM ontlopen kun je alleen als ie op buitenlandse papieren laat staan.
Alleen dan moet je elke keer dat je er mee wild gaan rijden vrijstelling vragen bij de douane.
Als je hem wild invoeren in nl Als de auto jonger is dan 1997 dan zit er een soord van CVO papier bij de auto daarop staat wat er standaard op de auto zit zoals airco/ en de rest dus er word BPM berekend over de standaard auto.
Maar deze gegevens over hoe en wat kun je gewoon navragen bij de RDW daar zit ook de douane.
StevenK schreef:Ik stuurde één keer per jaar een lijstje van wedstrijden naar de Douane en kreeg dan enkele dagen later een ontheffing voor elk van die wedstrijden.
Belangrijkste nadeel is dat je met zo'n auto *niet* op straat mag rijden als er geen wedstrijd is, ook niet met groene platen!
mantaboy schreef:StevenK schreef:Ik stuurde één keer per jaar een lijstje van wedstrijden naar de Douane en kreeg dan enkele dagen later een ontheffing voor elk van die wedstrijden.
Belangrijkste nadeel is dat je met zo'n auto *niet* op straat mag rijden als er geen wedstrijd is, ook niet met groene platen!
Waarom zou je niet met groene platen mogen rijden? Handelaren die zelf auto's invoeren doen niets anders als je een testrit wil maken. Groene platen over de duitse heen.
leor888 schreef:V.D.G Rally team schreef:Sponsor schreef:Hoi,
Ik zie veel nationale rallyrijders met buitenlands kenteken rond rijden....
Als ik een rallyauto wil kopen uit bijv. Duitsland/Polen/België...wat moet ik dan doen om de BPM te ontlopen....?
Weet iemand overigens hoe de douane zo'n rallyauto beoordeeld...op BPM?
Iemand ervaring?
BVD,
Will
BPM ontlopen kun je alleen als ie op buitenlandse papieren laat staan.
Alleen dan moet je elke keer dat je er mee wild gaan rijden vrijstelling vragen bij de douane.
Als je hem wild invoeren in nl Als de auto jonger is dan 1997 dan zit er een soord van CVO papier bij de auto daarop staat wat er standaard op de auto zit zoals airco/ en de rest dus er word BPM berekend over de standaard auto.
Maar deze gegevens over hoe en wat kun je gewoon navragen bij de RDW daar zit ook de douane.
Hej Peter,
Hoe doe je dat met dat elke keer BPM vrijstelling vragen?
Ik werk in Zweden en heb een Zweeds kenteken op mijn auto. Ik mag deze twee weken per 12 maanden met ontheffing hier in NL rijden. (Heb ook hier in NL een adres waar ik "woon")
Of ik moet voor "onbeperkt" ontheffing vragen met indiening van vele bewijsstukken. oa verklaring van aanstelling als werknemer in SE, kopie van statuten van mijn werkgever etc, etc.
Hoe speel jij dat klaar met je rallyauto's?? (dat wil ik ook!!!!!)
Ton Van Spanje schreef:Correct me if i'm wrong, maar ik weet eigenlijk niet anders dan dit:
Omdat die auto's met een ander doel naar Nederland gehaald worden. Namelijk: voor de handel. Op papier zijn die auto's dan al wel ingevoerd (BPM afgedragen), maar worden vaak pas na verkoop aangeboden bij de RDW voor keuring.
In het voorbeeld dat Steven aanhaalt gaat de aanschaf niet om handel te plegen, maar om een aantal keren per jaar deel te nemen aan een wedstrijd. Dan is het best lonend (lees: besparend) om de weg te bewandelen zoals Steven aangeeft.
mantaboy schreef:Ton Van Spanje schreef:Correct me if i'm wrong, maar ik weet eigenlijk niet anders dan dit:
Omdat die auto's met een ander doel naar Nederland gehaald worden. Namelijk: voor de handel. Op papier zijn die auto's dan al wel ingevoerd (BPM afgedragen), maar worden vaak pas na verkoop aangeboden bij de RDW voor keuring.
In het voorbeeld dat Steven aanhaalt gaat de aanschaf niet om handel te plegen, maar om een aantal keren per jaar deel te nemen aan een wedstrijd. Dan is het best lonend (lees: besparend) om de weg te bewandelen zoals Steven aangeeft.
BPM was nog niet afgedragen, RDW was ook nog niet op de hoogte. Ik heb de bewuste auto zelf geimporteerd. De bewuste handelaar (Oss) doet dit al jaren zo. Vandaar dat ik het probleem in combi met groene platen niet zie.
Zelfs rally-auto's rijden soms met groene platen.... (in Brabant...)
mantaboy schreef:StevenK schreef:Ik stuurde één keer per jaar een lijstje van wedstrijden naar de Douane en kreeg dan enkele dagen later een ontheffing voor elk van die wedstrijden.
Belangrijkste nadeel is dat je met zo'n auto *niet* op straat mag rijden als er geen wedstrijd is, ook niet met groene platen!
Waarom zou je niet met groene platen mogen rijden? Handelaren die zelf auto's invoeren doen niets anders als je een testrit wil maken. Groene platen over de duitse heen.
StevenK schreef:Toen de Waalhaven sprint nog gereden werd, was het vaste prik dat daar alle kentekens en APK-bewijzen gecontroleerd werden. En elk jaar waren er volgens mij wel deelnemers die dan niet mochten starten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten