Ombouwen van rechts naar links sturen van een EVO IV

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor EVOIV » di nov 20, 2007 21:48

Soooo een maatje van me heeft dat ook gedaan bij zn Sub, echt mooi hoor! Bedankt voor het meedenken, ik ga me er eens in verdiepen..
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor DaveEVO » di nov 20, 2007 21:55

Bij Japoto in Wirdum hadden ze een dashboard van een gewone lancer liggen voor 50 euro, dat zijn de kosten dus niet.
Je zou ook eens in het schutbord moeten kijken, waarschijnlijk zitten de gaten er al in, enkel dichtgemaakt met rubber doppen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het zo even gedaan is, het blijft een hele berg werk zeker de kabelboom omleggen.
Avatar gebruiker
DaveEVO
 
Berichten: 144
Geregistreerd: zo mei 07, 2006 14:04
Woonplaats: Seaport Beach, IJmuiden

Berichtdoor Eric B » wo nov 21, 2007 0:29

Ook gedacht aan:

Kabelboom??? verleggen van rechts naar links gaat niet passen!
Stuurhuis??
Pedalenset??
Stuurkolom??
Portierbekleding?? raamschakelaars zitten bij een jap in de bestuurders deur per 4(mits alle 4 electrisch)
spiegels??
waarschijnlijk de kachel enz enz.....

bezint eer ge begint......ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het is ckr niet eenvoudig voor de amateur met twee linker handen...
Eric B
 
Berichten: 131
Geregistreerd: wo jun 19, 2002 0:09

Berichtdoor nico » wo nov 21, 2007 2:46

Je zou ook eens in het schutbord moeten kijken, waarschijnlijk zitten de gaten er al in, enkel dichtgemaakt met rubber doppen.


Als je het zo optimistisch wilt zien, kijk dan maar in de spiegel, eric (reactie hierboven) heeft helemaal gelijk, moet alleen ook nog ff een schutbord omgelast worden. Niet onmogelijk natuurlijk, maar zeker geen kwestie van rubber dopjes omwisselen, was het maar zo gemakkelijk
Avatar gebruiker
nico
 
Berichten: 145
Geregistreerd: za feb 22, 2003 13:22
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mantaboy » wo nov 21, 2007 7:53

Het halve E-M forum zit hier nu ineens. :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor joostkusters » wo nov 21, 2007 11:54

in engeland koop je een EVO 4 voor tussen de 7,5 en 8,5 duizend euro, dus ik denk dat je de verkeerde handel hebt.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor mantaboy » wo nov 21, 2007 11:58

joostkusters schreef:in engeland koop je een EVO 4 voor tussen de 7,5 en 8,5 duizend euro, dus ik denk dat je de verkeerde handel hebt.


Wat zijn dan de kosten met nederlands kenteken?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor kraats » wo nov 21, 2007 12:18

nico schreef:
Je zou ook eens in het schutbord moeten kijken, waarschijnlijk zitten de gaten er al in, enkel dichtgemaakt met rubber doppen.


Als je het zo optimistisch wilt zien, kijk dan maar in de spiegel, eric (reactie hierboven) heeft helemaal gelijk, moet alleen ook nog ff een schutbord omgelast worden. Niet onmogelijk natuurlijk, maar zeker geen kwestie van rubber dopjes omwisselen, was het maar zo gemakkelijk


Wij hebben dit ook een keer gedaan bij een Escort Cosworth Groep A.
Toen is er gebruik gemaakt van de Escort cosworth Groep N waarmee Chiel Bos gereden heeft. Dit gebeurde toen bij Dennis Klein. Bij een rallyauto is het probleem niet onoverkomelijk maar bij een straat versie zou ik er pas aan beginnen als je alle onderdelen die geschikt zijn in bezit hebt.
Vergeet de bekleding en dergelijk niet en zelfs je parkeerrem handel dient bij sommige typen/merken te worden aangepast. Wat te denken van remleidingen en eventuele bediening van je koppelingsgaffel en motorkap sluiting. Wel een leuk klusje..... houd je van de straat :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor DaveEVO » wo nov 21, 2007 12:38

nico schreef:
Je zou ook eens in het schutbord moeten kijken, waarschijnlijk zitten de gaten er al in, enkel dichtgemaakt met rubber doppen.


Als je het zo optimistisch wilt zien, kijk dan maar in de spiegel, eric (reactie hierboven) heeft helemaal gelijk, moet alleen ook nog ff een schutbord omgelast worden. Niet onmogelijk natuurlijk, maar zeker geen kwestie van rubber dopjes omwisselen, was het maar zo gemakkelijk


Haha, ik ben inderdaad altijd optimistisch ingesteld ja. :lol: :lol:
Maar ik heb vanochtend even bij mijn Evo gekeken en het is inderdaad bij deze auto niet zo simpel. :oops:
Echter hebben wij hier op de zaak in een grijs verleden wel eens een stel busjes omgebouwd en die hadden een symetrisch schutbord, dus gewoon aan beide kanten dezelfde gaten, hoefde dus niks aangepast te worden (aan het schutbord). Maar het bleef veel werk.
Avatar gebruiker
DaveEVO
 
Berichten: 144
Geregistreerd: zo mei 07, 2006 14:04
Woonplaats: Seaport Beach, IJmuiden

Berichtdoor Jaccoooo » wo nov 21, 2007 19:22

:idea: een Lancer 1.3 gl o.i.d. van het zelfde bouwjaar aanschaffen en alles overbouwen :roll:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor EVOIV » wo nov 21, 2007 19:31

Hahaha das een goeie!!
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor EVOIV » wo nov 21, 2007 19:34

joostkusters schreef:in engeland koop je een EVO 4 voor tussen de 7,5 en 8,5 duizend euro, dus ik denk dat je de verkeerde handel hebt.


Das waar maar als een evo eenmaal in Engeland is geweest hoeven de meeste Nederlanders m nietmeer.. Ivm Lexuslook achterlichten ed haha
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor joostkusters » wo nov 21, 2007 20:02

die werden toen als carisma gt op de bpm aangeslagen, dus niet veel bpm meer over, anyway, is allemaal jap import, dus engeland of japan maakt niet uit.

ook met ombouwen oppassen dat er niet een hele nieuwe kabelboom in moet, dat is toch ook vaak lastig.

groeten jk
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor YellowLeonVT » wo nov 21, 2007 20:08

mantaboy schreef:Het halve E-M forum zit hier nu ineens. :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Ja joh :lol: :lol:
Een tijdje terug ook al bezig geweest met de import van een EVO4 uit engeland. Prijstechnisch goed te doen maar die ombouw was bijna niet te regelen of zelf te doen.
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Eric B » do nov 22, 2007 1:02

mantaboy schreef:Het halve E-M forum zit hier nu ineens. :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen:



Ehhh volgens mij mis ik iets??? ben al een tijdje niet meer hier geweest :oops: :oops:
Eric B
 
Berichten: 131
Geregistreerd: wo jun 19, 2002 0:09

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten