Ombouwen van rechts naar links sturen van een EVO IV

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Ombouwen van rechts naar links sturen van een EVO IV

Berichtdoor EVOIV » ma nov 19, 2007 20:36

Inmiddels heb ik mijn echte naam ingevuld. Ik had het even niet begrepen, excuses daarvoor.
Goedenavond,
Afgelopen zomer heb ik 2 mitsubishi's evolution IV geimporteerd uit japan. Het was de bedoeling dat ik er één zou verkopen en één zou houden. De auto heeft met een serieuze advertentie op marktplaats gestaan. Hierop heb ik enorm veel reacties gehad maar zelfs niemand heeft de moeite genomen om te komen kijken.
Nu zit ik dus met 2 evo's...
Zou iemand mij kunnen vertellen waarom een evo IV onverkoopbaar is in Nederland terwijl hij maar de helft kost van een evo V?
Alvast bedankt voor de tips.

Er was een reactie over het plaatsen van een advertentie op autotrader. Daar staat de auto al enkele dagen op, zonder serieuze reactie.
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor leor888 » ma nov 19, 2007 20:38

Tip:
exporteren naar Japan,
schijnt dat ze ze daar bij bosjes kopen. Soms wel met twee tegelijk :lol:


Maar serieus, ik geloof dat er een vraag en aanbod deel is op deze site. Misschien moet je daar eens kijken?
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor EVOIV » ma nov 19, 2007 20:43

leor888 schreef:Maar serieus, ik geloof dat er een vraag en aanbod deel is op deze site. Misschien moet je daar eens kijken?

Die kon ik zonet niet vinden, maar dat ga ik meteen doen, bedankt voor de tip.
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor DaveEVO » ma nov 19, 2007 20:43

Het grootste probleem blijft toch dat ze rechts gestuurd zijn. Er wordt altijd wel geroepen je went er zo aan, maar ik vind het maar ongemakkelijk, bij parkeergarage's, met inhalen enz.

Ik zou met bv. vd Heuvel eens bekijken of je ze niet links gestuurd kan maken, zal een stuk makkelijker verkopen plus dat de verkoopprijs ook omhoog kan.
Avatar gebruiker
DaveEVO
 
Berichten: 144
Geregistreerd: zo mei 07, 2006 14:04
Woonplaats: Seaport Beach, IJmuiden

Berichtdoor Robert_ » ma nov 19, 2007 20:53

Ik heb je een PB gestuurd. :wink:
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Cinq-Power » ma nov 19, 2007 21:22

Heb iemand in vriendenkring die ook intresse heeft, die wil even prijsje weten.

Staat wel een witte op autotrader, is die het of niet.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor EVOIV » ma nov 19, 2007 21:42

Cinq-Power schreef:Heb iemand in vriendenkring die ook intresse heeft, die wil even prijsje weten.

Staat wel een witte op autotrader, is die het of niet.


Ja, dat is de auto.
Als je meer wil weten mag je gerust bellen of mailen.
De prijs is een vraagprijs. Tijdens of na bezichtiging kan altijd een bod gedaan worden.
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor kolkie » ma nov 19, 2007 22:05

Ik denk dat de markt in NL voor linksgestuurde snellerikken enórm overschat wordt. Ik zou het overwegen, maar dan zou ik ook alleen een exemplaar willen waar ik echt een lange tijd in ga rijden en zeker niet voor de handel.
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor YellowLeonVT » di nov 20, 2007 20:49

DaveEVO schreef:Het grootste probleem blijft toch dat ze rechts gestuurd zijn. Er wordt altijd wel geroepen je went er zo aan, maar ik vind het maar ongemakkelijk, bij parkeergarage's, met inhalen enz.

Ik zou met bv. vd Heuvel eens bekijken of je ze niet links gestuurd kan maken, zal een stuk makkelijker verkopen plus dat de verkoopprijs ook omhoog kan.

Als iemand mij bedrijfjes kan noemen die rechtsgestuurde auto's kan ombouwen naar een linksgestuurde zou ik daar erg content mee zijn. Heb al een tijdje plannen maar de nadelen die DaveEVO noemt zijn ook voor mij redenen om het niet tot aanschaf over te gaan. Dan gaat het om EVO's / STI's / Type R's dat soort auto's..
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor EVOIV » di nov 20, 2007 21:06

Nou, die bedrijven zijn er wel maar voor bijvoorbeeld een evo 4 is er gewoon geen dashboard met een links stuur verkrijgbaar, ook voor een Skyline niet en een Subaru is niet interressant voor import, behalve de coupe dan..
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Bartrallyfan » di nov 20, 2007 21:10

EVOIV schreef:Nou, die bedrijven zijn er wel maar voor bijvoorbeeld een evo 4 is er gewoon geen dashboard met een links stuur verkrijgbaar, ook voor een Skyline niet en een Subaru is niet interressant voor import, behalve de coupe dan..
zit in die van Piet van Hoof geen dashbord dan?
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor EVOIV » di nov 20, 2007 21:13

Tuurlijk is er een of ander dashboard in te frommelen..
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor DaveEVO » di nov 20, 2007 21:13

Dashboard van een gewone Lancer vanaf 1996 of evo 5/6 zou er gewoon in moeten passen.
Avatar gebruiker
DaveEVO
 
Berichten: 144
Geregistreerd: zo mei 07, 2006 14:04
Woonplaats: Seaport Beach, IJmuiden

Berichtdoor EVOIV » di nov 20, 2007 21:37

Van een 5/6 past idd redelijk goed, die van een gewone lancer ook maar is toch wel erg sober met weinig luxe, terwijl het er nu wel allemaal in zit ( niet dat je daar aan denkt als je in een evo rijdt) :wink:
EVOIV
 
Berichten: 10
Geregistreerd: ma nov 19, 2007 19:50
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor DaveEVO » di nov 20, 2007 21:42

Je kan gewoon alles overzetten uit jouw eigen dashboard hoor, climate-control, instr.paneel enz. het gaat dus alleen om het dashboard zelf.

Als je het echt mooi wil doen laat je het dashboard eerst nog even flocken, heb je echt "rallystyle".
Avatar gebruiker
DaveEVO
 
Berichten: 144
Geregistreerd: zo mei 07, 2006 14:04
Woonplaats: Seaport Beach, IJmuiden

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten