Opel Monza in de Rallysport

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo mei 20, 2007 13:10

Ik heb gisteravond wat filmpjes van je site bekeken, leuk hoor! Klinkt idd wel lekker zo'n 6 cilinder met 3 dubbele carbs... 8) (helemaal als je zo'n blok met de hedendaagse technieken op zou bouwen met 8000 - 8500 RPM!) 8)

Guus, heb jij evt. kopieën van de homologatiepapieren beschikbaar, zodat ik alvast wat kan snuffelen? (zijn er 2 homologatienummers voor de S30, of heb ik dat mis?)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor zpoint » zo mei 20, 2007 13:44

Ik heb liggen de papieren met nummer 3023, wist eigenlijk niet van het bestaan van twee nummers af. Als je een kopie wilt moet ik dit even laten maken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
zpoint
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr jun 20, 2003 12:04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo mei 20, 2007 14:17

Guus, je hebt mail! 8)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo mei 20, 2007 19:42

ceesford schreef:Fontijn had een ( Circuit ) C-Kadett, is platgegaan tijdens een race op Zandvoort, is daarna teruggekomen met een Monza ( dacht ik.... )


Met die Kadett reed Fontijn ook sprints. Naast dat hij er, niet onverdienstelijk, mee op Zandvoort reed. En die Monza zou nog wel eens heel goed de ex- Fred Frankenhout Monza geweest kunnen zijn. En reken er maar op dat dan een top groep 1 was. De broertjes Frankenhout (Fred en Rien) hadden en dusdanig netwerk dat ze ingang hadden bij Opel om zelf een "standaard" motor bij elkaar te zoeken. Bij dat zoeken werd dan vooral de weegschaal gebruikt. (Zuigers, drijfstangen wegen etc.) Nog een keer, een standaard motor hè!!! :)

Ton Van Spanje schreef:Dat was Peter Fontijn. En die kwam volgens mij niet uit het Oosten. :) Uit de buurt van Haarlem/Zandvoort meen ik mij te herinneren.


SylviaBos schreef:Hmm Fontijn...of deze: Fontein...die kwam/komt uit Barneveld.


mantaboy schreef:Volgens mij woonde Fontijn een jaar of 8 geleden in Oss


Heden ten dage is Fontijn werkzaam bij een autobedrijf in Heemstede. Volgens mij ligt dat nu, maar ook in de eind jaren 80, in de buurt van Haarlem/Zandvoort
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Mr.T » ma mei 21, 2007 11:22

Ton Van Spanje schreef:Heden ten dage is Fontijn werkzaam bij een autobedrijf in Heemstede. Volgens mij ligt dat nu, maar ook in de eind jaren 80, in de buurt van Haarlem/Zandvoort


Hé das gek, gisteren kwam ik Heemstede tegen in Limburg :shock:

Enne Ton, JP heeft vrijdag die kleine gezien eerdaags komt hij aan je auto sleutelen :D
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Avatar gebruiker
Mr.T
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: do apr 15, 2004 21:18
Woonplaats: iid geval niet hier

Berichtdoor mantaboy » ma mei 21, 2007 11:26

Mr.T schreef:
Ton Van Spanje schreef:Heden ten dage is Fontijn werkzaam bij een autobedrijf in Heemstede. Volgens mij ligt dat nu, maar ook in de eind jaren 80, in de buurt van Haarlem/Zandvoort


Hé das gek, gisteren kwam ik Heemstede tegen in Limburg :shock:

Enne Ton, JP heeft vrijdag die kleine gezien eerdaags komt hij aan je auto sleutelen :D


Hoe heb jij Heemstede ooit kunnen zien? :shock: :shock:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Mr.T » ma mei 21, 2007 11:27

mantaboy schreef:
Mr.T schreef:
Ton Van Spanje schreef:Heden ten dage is Fontijn werkzaam bij een autobedrijf in Heemstede. Volgens mij ligt dat nu, maar ook in de eind jaren 80, in de buurt van Haarlem/Zandvoort


Hé das gek, gisteren kwam ik Heemstede tegen in Limburg :shock:

Enne Ton, JP heeft vrijdag die kleine gezien eerdaags komt hij aan je auto sleutelen :D


Hoe heb jij Heemstede ooit kunnen zien? :shock: :shock:


Door geen gebruik te maken van Diesel Power :lol:
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Avatar gebruiker
Mr.T
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: do apr 15, 2004 21:18
Woonplaats: iid geval niet hier

Berichtdoor mantaboy » ma mei 21, 2007 11:31

Dan had je het juist gezien! Net zoals ik die bijna 2 meter met rood zag staan in T13... :wink: :mrgreen:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor michel uit berg » ma mei 21, 2007 12:15

Ton Van Spanje schreef:Even wachten tot na de Sezoens. Dan zal Michel uit Berg ook wel weer hier lezen. Zijn Pa reed uiteindelijk met een Monza en "De Bergsteijnen"zullen wel weten hoe het zit/zat.



ik heb alleen verstand van roze monza's :D

die is nog steeds in ons bezit en is verbouwd van race naar rally indertijd
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor mantaboy » ma mei 21, 2007 13:23

Niet laten staan Michel, rijden met die Monza!!
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

RODE Opel Monza

Berichtdoor Peet » wo mei 23, 2007 22:16

Hier spreekt de wáre Fontijn; ja, van de RODE Opel Monza en jawel van de Opel C-Kadett. 2x Nederlands Kampioen met een Simca Rallye 3 ; 1x Nederlands Kampioen met een Opel C-Kadett; 1x Nederlands Kampioen met DE door jullie besproken Opel Monza. Én 1x 1e in de klasse bij de Tulpenrallye ! Met allemaal gerallyed en geraced in één seizoen! Véle triomfen gekend ! Toptijd gehad ! Nachten lang ombouwen; ploeteren en zwoegen !!! Nu wéér het racen opgepakt met een BMW-M3;(en wéér regelmatig op het podium), maar, maar...... de RODE Opel Monza nog steeds in bezit. Deze auto was destijds in Duitsland speciaal opgebouwd voor racedoeleinden door Mantzel Opel Tuning. Dus echt niet van Frankenhout geweest. Wél veel met v.d. Munckhof gecommuniceerd ! Ik zou zeggen, kom eens kijken in Zandvoort. Graag zou ik eens een kijkje willen komen nemen bij jullie, bij het opbouwen van jullie Opel Monza ! Wat zijn jullie plannen ? Willen jullie rallysprints of Nederlanse rally's gaan rijden? Groet, Peter Fontijn.[/u]
Peet
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo mei 23, 2007 18:41

Berichtdoor briljant » wo mei 23, 2007 23:12

@Peter
De planning is dat we enkele rally's en enkele sprint's gaan rijden in Nederland.
Tevens gaan we ook wedstrijden in Duitsland rijden.(we wonen +/- 1 km van de duitse grens)
Je bent welkom om een keer te komen kijken bij de opbouw van de Monza.
Alleen de komende maand erg weinig tijd door de organisatie van de Vechtdalrally
Voor meer informatie mag je altijd mailen naar briljant94@wanadoo.nl
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor FreekS » vr jun 15, 2007 13:28

Hey Peter, heb je mijn Monza nog steeds om paddestoelen te kweken? Onderstaand een (wat verkleurde) foto uit 1986 van het Rode Gevaar bij de Panorama Bocht (een reeds lang vergeten bocht in Zandvoort). Ik had inderdaad de Monza ingeruild van Mantzel op m'n Manta die ze destijds beslist wilde hebben. Motor van de Monza was OK maar de wegligging was abonimabel, geen wonder dat ze er geen potten mee konden breken.

Kan me Man Bergsteyn's pink lady nog goed herinneren. Vreselijk aardige man, die Man.

Afbeelding
FreekS
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr jun 15, 2007 13:04
Woonplaats: Hillegom

Berichtdoor michel uit berg » vr jun 15, 2007 14:47

FreekS schreef:Kan me Man Bergsteyn's pink lady nog goed herinneren. Vreselijk aardige man, die Man.

Afbeelding



Als vader is ie niet altijd even aardig :wink: Afbeelding
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 16:42

michel uit berg schreef:
FreekS schreef:Kan me Man Bergsteyn's pink lady nog goed herinneren. Vreselijk aardige man, die Man.

Afbeelding



Als vader is ie niet altijd even aardig :wink: Afbeelding


Misschien omdat je niet hard genoeg rijd? :wink: :mrgreen:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten