Is toch wel erg gaaf, zo'n F2000 klasse

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Is toch wel erg gaaf, zo'n F2000 klasse

Berichtdoor StevenK » do nov 23, 2006 13:35

StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Campos » do nov 23, 2006 13:48

Weet niet of je 't kent, maar kijk eens op mikadoracing.com, daar staan heel veel van die zelfbouw maxi's en kitcars volgens F2000 regels.
Vaak voor veeeeel minder centen dan fabriekswagens..

http://www.mikadoracing.com/annonces_ph ... 7&categ=11

http://www.mikadoracing.com/annonces_ph ... 1&categ=11
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Martijn_Braat » do nov 23, 2006 14:01

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=14236

nu nog wat spoorverbreders tussen de achterwielen en het is net echt
Laatst bijgewerkt door Martijn_Braat op do nov 23, 2006 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor StevenK » do nov 23, 2006 14:02

Toivonen schreef:http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrc&md=details&id=14236

Dat lijkt me nu weer niks: 240 pk en een gesynchroniseerde vijf bak...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 23, 2006 14:18

http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrc&md=details&id=14236


Die 2 jerrycans als catchtank voor de carterontluchting geven me niet echt veel vertrouwen... Of is dat normaal bij een Peugeot??? :roll: :wink:

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor rally106rallye » do nov 23, 2006 21:02

Mark Verhoeven schreef:
http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrc&md=details&id=14236


Die 2 jerrycans als catchtank voor de carterontluchting geven me niet echt veel vertrouwen... Of is dat normaal bij een Peugeot??? :roll: :wink:

Mark Verhoeven.


op moment dat een peugeot niet meer lekt moet je eens gaan kijken of er nog wel genoeg olie inzit...tenminste was bij de oudere types zo...
rally106rallye
 
Berichten: 79
Geregistreerd: za apr 15, 2006 16:45
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor bosje » do nov 23, 2006 21:33

StevenK schreef:
Toivonen schreef:http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrc&md=details&id=14236

Dat lijkt me nu weer niks: 240 pk en een gesynchroniseerde vijf bak...

En dat was het ook. :? Die wagen stond afgesteld voor Frankrijk maar in België was hij gewoon waardeloos. Te breed en te laag bij de grond voor de waalse rallywegen. Hij heeft er ook maar twee rally's mee gereden in 2005. De eerste keer brak de stabilisator achteraan na een passage op onverhard, de tweede keer wou de versnellingsbak niet mee en was het feest helemaal over na aan aanvaring met een stoeprand. Het enige positieve wat ik van die auto onthou was de voorbumper. :lol:

Volgend jaar krijgen we een Megane Maxi te zien, en er rijdt ondertussen nog een Saxo F2000 rond. Hopelijk gaan die beter.
Avatar gebruiker
bosje
 
Berichten: 253
Geregistreerd: zo dec 08, 2002 19:07
Woonplaats: Landen (België)

Berichtdoor Franky » do nov 23, 2006 22:57

rally106rallye schreef:
op moment dat een peugeot niet meer lekt moet je eens gaan kijken of er nog wel genoeg olie inzit...tenminste was bij de oudere types zo...


Ben ik niet met je eens.
Zelfs een oud 205je kan prima droog zijn.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor rally106rallye » do nov 23, 2006 22:58

Franky schreef:
rally106rallye schreef:
op moment dat een peugeot niet meer lekt moet je eens gaan kijken of er nog wel genoeg olie inzit...tenminste was bij de oudere types zo...


Ben ik niet met je eens.
Zelfs een oud 205je kan prima droog zijn.


die van ons wel ja :wink: maar er zijn er wel een aantal die toch behoorlijke lekkages hebben
rally106rallye
 
Berichten: 79
Geregistreerd: za apr 15, 2006 16:45
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Franky » do nov 23, 2006 23:05

rally106rallye schreef:
die van ons wel ja :wink: maar er zijn er wel een aantal die toch behoorlijke lekkages hebben


slecht onderhoud.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 23, 2006 23:08

rally106rallye schreef:
Franky schreef:
rally106rallye schreef:
op moment dat een peugeot niet meer lekt moet je eens gaan kijken of er nog wel genoeg olie inzit...tenminste was bij de oudere types zo...


Ben ik niet met je eens.
Zelfs een oud 205je kan prima droog zijn.


die van ons wel ja :wink: maar er zijn er wel een aantal die toch behoorlijke lekkages hebben


Dat zijn dan de blokken die nog op Simca gebaseerd zijn? Dat zijn in dat geval iig niet de 1.6 en 1,9 blokken.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Franed rally » vr nov 24, 2006 18:24

Wat betreft mijn 205, is ook lekker droog.
F2000 is echt leuk maar de franse bond heeft ook moeite mee. De bedoeling was om goedkoope autos, niet door de FIA gehomologeerd aan de start krijgen met echte amateurs aan de stuur.
Reglement van de groep zegt aantal cylinders, inhoud moet origineel blijven. Carosserie moet bewaren de origineel bevestiging punten van de bumpers.
Dan pak jij een 205 1.6 en zet erin een blok van een saxo kit-car. Jij hebt een 1.6 4 cylinders. Vervang jij je zij ruiten door plexiglas en de zijschermen achterklep en motorkap voor polycarbonate. En jij hebt iets van 680 kg voor 188 pk. Leuk ! Maar niet voor iedereen. Zo heb ik het ervaren. Wij hadden zo een 205 gebouwd. Het is ons nooit echt geluk om de dakspoiler afstelen om de kont op de weg houden.
De snelste F2000 zijn 306 XSI (uiteraard met 306 kit-car blok en transmissie), Clio's RSI en renault sport.
Maar het zijn allemaal autos wie zijn niet in amateurs team. Enjolras, BSA, Barroso zijn structuren net zo groot dan Bozian.
Maat het blijft leuke autos
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Franky » vr nov 24, 2006 21:59

Franed rally schreef:Wat betreft mijn 205, is ook lekker droog.
F2000 is echt leuk maar de franse bond heeft ook moeite mee. De bedoeling was om goedkoope autos, niet door de FIA gehomologeerd aan de start krijgen met echte amateurs aan de stuur.
Reglement van de groep zegt aantal cylinders, inhoud moet origineel blijven. Carosserie moet bewaren de origineel bevestiging punten van de bumpers.
Dan pak jij een 205 1.6 en zet erin een blok van een saxo kit-car. Jij hebt een 1.6 4 cylinders. Vervang jij je zij ruiten door plexiglas en de zijschermen achterklep en motorkap voor polycarbonate. En jij hebt iets van 680 kg voor 188 pk. Leuk ! Maar niet voor iedereen. Zo heb ik het ervaren. Wij hadden zo een 205 gebouwd. Het is ons nooit echt geluk om de dakspoiler afstelen om de kont op de weg houden.
De snelste F2000 zijn 306 XSI (uiteraard met 306 kit-car blok en transmissie), Clio's RSI en renault sport.
Maar het zijn allemaal autos wie zijn niet in amateurs team. Enjolras, BSA, Barroso zijn structuren net zo groot dan Bozian.
Maat het blijft leuke autos


Net zoals de groene 205 modified in hengelo.
700-750 kg met 210 pk :)
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Franky » vr nov 24, 2006 22:00

Franed rally schreef:Wat betreft mijn 205, is ook lekker droog.
F2000 is echt leuk maar de franse bond heeft ook moeite mee. De bedoeling was om goedkoope autos, niet door de FIA gehomologeerd aan de start krijgen met echte amateurs aan de stuur.
Reglement van de groep zegt aantal cylinders, inhoud moet origineel blijven. Carosserie moet bewaren de origineel bevestiging punten van de bumpers.
Dan pak jij een 205 1.6 en zet erin een blok van een saxo kit-car. Jij hebt een 1.6 4 cylinders. Vervang jij je zij ruiten door plexiglas en de zijschermen achterklep en motorkap voor polycarbonate. En jij hebt iets van 680 kg voor 188 pk. Leuk ! Maar niet voor iedereen. Zo heb ik het ervaren. Wij hadden zo een 205 gebouwd. Het is ons nooit echt geluk om de dakspoiler afstelen om de kont op de weg houden.
De snelste F2000 zijn 306 XSI (uiteraard met 306 kit-car blok en transmissie), Clio's RSI en renault sport.
Maar het zijn allemaal autos wie zijn niet in amateurs team. Enjolras, BSA, Barroso zijn structuren net zo groot dan Bozian.
Maat het blijft leuke autos


Net zoals de groene 205 modified in hengelo.
700-750 kg met 210 pk :)
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Franed rally » vr nov 24, 2006 22:13

Ik ken ook iemand in Frankrijk wie heeft een 205 met blok transmissie en assen van een 306 kit-car. 270 pk voor 710 kg !
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten