Tegensbewijsregeling BPM

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Tegensbewijsregeling BPM

Berichtdoor Turboboost » do okt 05, 2006 11:40

Iemand hier ervaring mee bij het invoeren van een rallyauto?

Kan me zo voorstellen dat je hier nog wat euri's winst mee pakt omdat een rallyauto voor de "gewone" markt niet meer interessant is en de daadwerkelijke afschrijving dus hoger is.

8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Re: Tegensbewijsregeling BPM

Berichtdoor StevenK » do okt 05, 2006 11:53

Turboboost schreef:Iemand hier ervaring mee bij het invoeren van een rallyauto?

Kan me zo voorstellen dat je hier nog wat euri's winst mee pakt omdat een rallyauto voor de "gewone" markt niet meer interessant is en de daadwerkelijke afschrijving dus hoger is.

8)

Laatste keer dat ik een auto invoerde heeft Weijs moeten lullen als brugman om de BPM over de reguliere catalogusprijs te betalen in plaats van over de werkelijke nieuwwaarde van de auto.

En het goedkoopst is het blijven rijden op een buitenlands kenteken (maar dat kan niet altijd) of gebruik maken van een donor-kenteken.

Ook weet ik dat er wel eens mensen zijn geweest die een total-loss auto hebben 'hersteld' met een nieuwe body en toen door de douane het chassisnummer daarin hebben laten slaan.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Turboboost » do okt 05, 2006 12:12

Zijn natuurlijk ook goede ideeen. :D

Heb ook even een berekening gemaakt, en vooralsnog is er weinig verschil. Maar wellicht dat als ze zo'n kale rallyauto van binnen zien er wel wat te regelen valt. :wink:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor michel uit berg » do okt 05, 2006 12:19

Turboboost schreef:Zijn natuurlijk ook goede ideeen. :D

Heb ook even een berekening gemaakt, en vooralsnog is er weinig verschil. Maar wellicht dat als ze zo'n kale rallyauto van binnen zien er wel wat te regelen valt. :wink:



ik heb de corsa gewoon als rallyauto opgebouwd en toen ingevoerd.
Gewoon als de allergoedkoopste GSI ingevoerd zonder opties.

dat koste dacht ik iets van 400 euro rest bpm, daar kun je niet voor gaan klooien!!
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor Turboboost » do okt 05, 2006 12:44

Zeer zeker niet, maar alles even goed nagaan en overwegen is nooit verkeerd toch? 8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor whemink » do okt 05, 2006 12:56

Ik heb voor mijn 206 een splinternieuwe body gekocht (gewoon helemaal kaal, zonder deuren,motorkap, ruiten et cetera). Op papier een Quicksilver (is nl. de goedkoopste uitvoering). Deze door een beedigd taxateur laten taxeren en over de taxatieprijs betaal je dan de BPM. Had er overigens ook een rekening bij, maar een taxatie hebben ze liever bij de douane. Overigens he ik ook al eens een auto ingevoerd waarbij ik de motor, 1 deur en spatbord heb uitgebouwd, toen ingevoerd als schadeauto, scheelt ook een slok op een borrel wat betreft BPM betalen. Wel even wat werk, maar de moeite waard.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor Eric B » za okt 07, 2006 18:57

Niet erg slim om dit zo te posten, of wel???? :roll: :roll:

lijkt me trouwens ook dat een beëdigd taxateur daar niet aan meewerkt,maar goed ik was er niet bij.
En als het je wel gelukt is: gefeliciteerd :P
Eric B
 
Berichten: 131
Geregistreerd: wo jun 19, 2002 0:09


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten