Pagina 40 van 41

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 22:09
door Damian
rallyfreak1 schreef:Heeft een s2000 geen 2 liter motor zonder turbo? :shock:


mja precies, ik snap het ook niet helemaal :/

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 22:14
door rallyfreak1
De nominale cilinderinhoud van de auto uitgerust met de kit (kit variant
Super 2000 – Rallies) is beperkt tot een maximum van 2000 cm³.
Turbomotoren zijn verboden.

ff op gezocht :wink:

BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 22:15
door rallyfreak1
Dit is de officiële verklaring door de FIA dat de Super 2000 Rally Kit
Variant van een model van een specifieke auto, eerder gehomologeerd in
groep N, in voldoende serieproductie aantallen is gebouwd en voldoet
aan de vereisten van het homologatie reglement voor Super 2000 -
Rallies.
Toelevering Varianten (VF) die zijn gehomologeerd voor Toerwagens
(Groep A) zijn tevens geldig voor auto’s van het type Super 2000 – Rallies.
Alle productie varianten (VP) zijn geldig voor auto’s van het type Super
2000 – Rallies.

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 10:11
door Takashuri
mja leuk allemaal. Dat ze dan dus voldoen aan het feit dat het tot een 2liter mag zijn, en dan met een 1.6 gaan rijden, lijkt mij ok, maar dan zit er nog steeds een turbo aan het blokkie vast :D die kan je niet zo 1 2 3 uitzetten lijkt mij....

snap er nog steeds niet veel van dus ;)

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 10:18
door red devil
Die rijden met een restrictor
Dus dat betekend heel simpel, dat de motor minder lucht krijgt.
Dus minder vermogen.

Dan proberen ze de 1.6 T een beetje gelijkwaardig aan de S2000 te krijgen.
Maar die turbo blijt erin zitten, alleen produceert ie veel minder pk en koppel,
Maar op papier moet de S2000 sneller zijn

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 11:51
door mousti
red devil schreef:Die rijden met een restrictor
Dus dat betekend heel simpel, dat de motor minder lucht krijgt.
Dus minder vermogen.

Dan proberen ze de 1.6 T een beetje gelijkwaardig aan de S2000 te krijgen.
Maar die turbo blijt erin zitten, alleen produceert ie veel minder pk en koppel,
Maar op papier moet de S2000 sneller zijn

Yep normaal zou ie trager moeten zijn en toch zal ie duurder uitkomen dan een S2000. Kans zit er wel in dat de restrictor limiet naar 31 of 32 mm zou kunnen verlegd worden volgend jaar.

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 12:00
door Mark Verhoeven
Ik heb iets gelezen over een 30 mm restictor, ik wens ze daarmee veel succes, veel vermogen ga je dan niet halen... :? (naar schatting 230 - 240 pk) Dat is waarschijnlijk een te groot verschil met de 280 pk die de atmosferische 2 liters hebben. Het koppel is echter vele malen hoger, dus wellicht dat het mee gaat vallen. We zullen zien.

Het is echter nog niet officieel geaccepteerd door de FIA als Super2000 volgens het regelement van 06-06-2011 (heel vers dus!):

ARTICLE 5:
5.1 Engine
The nominal cylinder capacity of the car equipped with the kit (kit
variant Super 2000-Rallies) is limited to a maximum of 2000 cm3.
Supercharged engines are prohibited.

Het zal dan wel gaan om een testversie om te kijken naar de verschillen met de S2000 auto's en dan naar mogelijkheden te zoeken om de prestaties van de auto's gelijk te trekken. In mijn ogen is dat onmogelijk, omdat je dan altijd verschillen zal hebben dat op het ene parcours de ene versie in het voordeel is en op het andere parcours de andere... Er zit gewoon te veel verschil in vermogensverloop tussen een 1600 turbo en een 2 liter atmosferisch...

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 12:02
door mousti
Het word zoiezo de vervanger van de S2000 want vanaf begin dit jaar mag er geen enkel nieuw model meer gehomologeerd worden voor S2000.

In het WRC mag de S1.6t rijden met 33 mm. De verschillen tegenover de WRC is dan nog maar het vliegwiel, andere ruiten een paar aerodynamische onderdelen zoals de spoiler.

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 18:26
door rallyfreak1
rallyfreak1 schreef:De nominale cilinderinhoud van de auto uitgerust met de kit (kit variant
Super 2000 – Rallies) is beperkt tot een maximum van 2000 cm³.
Turbomotoren zijn verboden.

ff op gezocht :wink:


Heeeeeeele lange URL...

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 14:14
door Mark Verhoeven
mousti schreef:Het word zoiezo de vervanger van de S2000 want vanaf begin dit jaar mag er geen enkel nieuw model meer gehomologeerd worden voor S2000.

In het WRC mag de S1.6t rijden met 33 mm. De verschillen tegenover de WRC is dan nog maar het vliegwiel, andere ruiten een paar aerodynamische onderdelen zoals de spoiler.


Aha, duidelijk! Beetje vreemd dat ze het op vele plekken over S2000 hebben... Lijkt me sterk dat Snijers daarmee Ieper niet gaat winnen als ik de beelden van de testsessie bekijk. (of er moeten nog meer van die auto's meedoen) :wink: Met een 33 mm restrictor is het geen partij voor een S2000!

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 21:38
door hans van altena
Wat ik op het Ieper onderwerp al aangaf ; auto(tje?) gaat echt wel vooruit!
Zo te zien ( en horen ) inderdaad power genoeg , en ook meer koppel als
een S2000 !
Ben benieuwd wat Snijers volgende week gaat presteren !!! :)

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 22:14
door mousti
Mark Verhoeven schreef:
mousti schreef:Het word zoiezo de vervanger van de S2000 want vanaf begin dit jaar mag er geen enkel nieuw model meer gehomologeerd worden voor S2000.

In het WRC mag de S1.6t rijden met 33 mm. De verschillen tegenover de WRC is dan nog maar het vliegwiel, andere ruiten een paar aerodynamische onderdelen zoals de spoiler.


Aha, duidelijk! Beetje vreemd dat ze het op vele plekken over S2000 hebben... Lijkt me sterk dat Snijers daarmee Ieper niet gaat winnen als ik de beelden van de testsessie bekijk. (of er moeten nog meer van die auto's meedoen) :wink: Met een 33 mm restrictor is het geen partij voor een S2000!

Met die 30mm bride verwacht ik hem niet op te kunnen tegen de IRC toppers tegen de top 5 aanleunen denk ik wel.

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 22:19
door Mark Verhoeven
mousti schreef:Met die 30mm bride verwacht ik hem niet op te kunnen tegen de IRC toppers tegen de top 5 aanleunen denk ik wel.


Maar die zal er toch echt niet ingezeten hebben tijdens de testsessie... Wordt met 30 mm restrictor gereden in Ieper???

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 22:21
door mousti
Mark Verhoeven schreef:
mousti schreef:Met die 30mm bride verwacht ik hem niet op te kunnen tegen de IRC toppers tegen de top 5 aanleunen denk ik wel.


Maar die zal er toch echt niet ingezeten hebben tijdens de testsessie... Wordt met 30 mm restrictor gereden in Ieper???

30 mm moet in Ieper, alleen in WRC mag je met 33 mm, is toch wel een groot aantal pk's dat je verliest.

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 22:56
door Mark Verhoeven
Absoluut! Dan verwacht ik niet dat ie de atmosferische S2000's kan bijhouden. Maar ik ben benieuwd.