Wrc 2010

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Eight_Gear » do jan 05, 2012 15:10

A.H.S schreef:
Eight_Gear schreef:Een stuur gaat echt zowieso enorm helpen in de beleving, het is eigenlijk wel echt een must. Je moet het natuurlijk allemaal zelf bepalen, maar een stuur als een Logitech DFP is ook erg goed.


Mijn Microsoft Sidewinder Wheel werkt niet meer op windows 7 dus ik ben ook op zoek naar een ander stuur.
Werkt zo'n G27 goed met windows 7 ?
Eerder wel veel met toetsenbord geraced,(Hyperrally op msx en NetworkQrally op 1e pc :oops: )maar een stuurwiel maakt het toch realistischer.


Ik draai zelf Vista, maar ik neem aan dat Windows 7 geen probleem moet zijn. :wink:
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor Jorick » do jan 05, 2012 19:58

ijsbeer schreef:Ik zit sterk te overwegen om Logitech G27 aan te schaffen voor mijn PS3. Iemand inmiddels ervaring mee?

Ik heb gisteren het Logitech G27 stuur, pedalen en schakelpook aangeschaft.
Vandaag voor het eerst gespeelt met DiRT 3 op de PS3, echt super! Het is echt Plug & Play.
Je hoeft de Logitech G27 alleen maar in te stellen als Player 1 en dan spelen maar!
ForceFeedback is ook super, vooral in Kenya is de auto lastig onder controle te krijgen.
Kan ik ook alvast oefenen voor mijn rijlessen... :wink:
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor GJ.Kobus » do jan 05, 2012 20:53

die logitech g27 werkt inderdaad perfect op de playstation, alleen beetje prijzig voor als je hem niet vaak gebruikt.
GJ.Kobus
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di jul 21, 2009 19:31
Woonplaats: Lichtenvoorde

Berichtdoor Jorick » do jan 05, 2012 21:01

Ik vind het in ieder geval een TOP aankoop!
Als je goed rondkijkt heb je een Logitech G27 voor € 225,-
Dat is inclusief schakelpook en natuurlijk gas-, rem- en koppelingspedalen.
De toerental indicators zijn ook super vet, handig met schakelen.
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor GJ.Kobus » do jan 05, 2012 21:19

Maar ik vind het probleem vooral dat er geen realistische race/rallygames zijn, behalve Richard Burns Rally dan, en dan is zo'n stuurtje een beetje overbodig.
GJ.Kobus
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di jul 21, 2009 19:31
Woonplaats: Lichtenvoorde

Berichtdoor Henry Haasjes » do jan 05, 2012 22:05

Ik rij ook met een G27 met Richard Burns Rally maar dat is echt niet overbodig! Rij nu 4 maanden RBR met een G27 en rij beter dan met het oude stuur!
Henry Haasjes
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do jan 15, 2009 7:13
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Berichtdoor Eight_Gear » do jan 05, 2012 22:39

GJ.Kobus schreef:Maar ik vind het probleem vooral dat er geen realistische race/rallygames zijn, behalve Richard Burns Rally dan, en dan is zo'n stuurtje een beetje overbodig.


Wat betreft echte rally simulaties is RBR inderdaad de enige. Racesims zijn er echter heel veel van. iRacing, rFactor, NetkarPro, de RACE-reeks, etc. Komend jaar komt rFactor 2 uit en de makers hebben aangegeven dat ze graag point to point 'circuits' mogelijk willen maken en gravel willen inbouwen. Dat belooft dus wat voor rallyfans. :)
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor mantaray » vr jan 06, 2012 19:06

A.H.S schreef:
Eight_Gear schreef:Een stuur gaat echt zowieso enorm helpen in de beleving, het is eigenlijk wel echt een must. Je moet het natuurlijk allemaal zelf bepalen, maar een stuur als een Logitech DFP is ook erg goed.


Mijn Microsoft Sidewinder Wheel werkt niet meer op windows 7 dus ik ben ook op zoek naar een ander stuur.
Werkt zo'n G27 goed met windows 7 ?
Eerder wel veel met toetsenbord geraced,(Hyperrally op msx en NetworkQrally op 1e pc :oops: )maar een stuurwiel maakt het toch realistischer.


dat probleem kwam ik ook tegen , na een aantal jaren niks gespeeld te hebben me zelf vorige week getrakteerd op dirt 3 vooral voor de manta400! maar helaas microsoft stuur doet het lekker niet op vista dus toch maar op zoek naar een behoorlijk stuur die logitech lijkt me wel wat maar zit nog een beetje tegen de prijs aan te hikken ( en ik heb hier een 400 RR in de garage staan maar daar zitten toch echt geen pijltjes toetsen op om te sturen :lol: )
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor Cinq-Power » vr jan 06, 2012 19:20

Rij hier met een Thrustmaster stuur en 3 pedalen.

Rijdt lekker hoor, flipperen om te schakelen en de pook voor de handrem :)
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor A.H.S » vr jan 06, 2012 19:31

Dirt 3 had ik pas ook aangeschaft,en ik mis nu een stuur wel :wink:
Helaas krijg ik ook Richard Burns Rally niet meer aan de praat op windows 7,
en op m'n oude pc (xp) crasht hij soms. :( :cry: :( :cry:

Anders had ik al wel eerder een stuur gekocht voor windows 7
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor H_v_M » za jan 14, 2012 11:21

Even wat reacties; alhoewel dat wel deels offtopic gaat worden.
Algemene onderwerp RBR is oorspronkelijk bedoeld voor de cup; tevens loopt er nog een oud draadje m.b.t. textures.

Dus toch maar hier, verplaatsen mag dus.

A.H.S schreef:Mijn Microsoft Sidewinder Wheel werkt niet meer op windows 7 dus ik ben ook op zoek naar een ander stuur.
Werkt zo'n G27 goed met windows 7 ?
Eerder wel veel met toetsenbord geraced,(Hyperrally op msx en NetworkQrally op 1e pc :oops: )maar een stuurwiel maakt het toch realistischer.


Zelf gebruik ik alleen Richard Burns Rally, i.c.m. met de 2012 mod van Rallyesim.
Als stuurtje gebruik ik een oude Logitech WIngman Formula Force GP (ooit gekocht in de tijd van CMR 04/05 - DTM Race Driver).
Hiermee rijd ik via / met de leden van het forum http://www.mijnrally.nl/2012/ o.a. Nederlandse kampioenschappen. Erg leuk en een uitdaging om te doen! Op dat forum zijn meerdere Windows 7 gebruikers (waaronder ik), tevens meerdere Logitech G27 eigenaren.

Mocht je ergens niet uitkomen is het misschien een idee om je daar aan te melden / je vraag te stellen. Sowieso, seizoen begint over 22 dagen weer met de Veenendaal Rally.

GJ.Kobus schreef:Maar ik vind het probleem vooral dat er geen realistische race/rallygames zijn, behalve Richard Burns Rally dan, en dan is zo'n stuurtje een beetje overbodig.


Dat begrijp ik niet, met toetsenbord bak ik er niets van. Tevens ben ik sterk aan 't overwegen de Logitech G27 aan te schaffen i.v.m. positieve gebruikerservaringen.

A.H.S schreef:Dirt 3 had ik pas ook aangeschaft,en ik mis nu een stuur wel :wink:
Helaas krijg ik ook Richard Burns Rally niet meer aan de praat op windows 7,
en op m'n oude pc (xp) crasht hij soms. :( :cry: :( :cry:

Anders had ik al wel eerder een stuur gekocht voor windows 7


Zie bovenstaande tekst / meld je daar aan / stuur mij eens een pb; hier werkt RBR gewoon prima op Windows 7, nu wel samen dus met de bovengenoemde mod waardoor je veel meer keuze uit auto's, proeven, landen hebt.

Standaard RBR werkt hier ook gewoon; al moet ik dan wel gebruik maken van de bekende patches:
Patch RBR v1.01
Patch RBR v1.02
(deze gebruik ik dus niet bij de installatie incl. de genoemde mod).
Groet, Henk

Bekijk rallyfoto`s op mijn website, Flickr of op Facebook.
H_v_M
 
Berichten: 54
Geregistreerd: ma apr 26, 2010 11:19
Woonplaats: Betuwe

Berichtdoor ZZR Fan » wo jan 18, 2012 12:51

Zijn er sites waarop updates te vinden zijn van WRC 2011? Ben wel benieuwd of er ergens 2012 livery's oid zijn opgedoken.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor Cinq-Power » do okt 18, 2012 17:21

Zo, ff weer ontopic in een oud topic :)


Gisteren WRC 2010 binnen gekregen, toch maar ff gekocht.

Besturing is inderdaad wat vaag, ben nog aan het zoeken naar de juiste instellingen tov me stuurtje.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor RS-1990 » za jan 12, 2013 16:22

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Rick en ik ben nieuw hier op het forum. Sinds een aantal jaren volg ik het wereldje van de Rally. Echt een favoriet heb ik niet, hoewel ik M-Sport graag toejuich. Voor de rest volg ik ook nog Formule 1 en MotoGP en dan vooral Rossi.

B.O.T. - Ik speel WRC 2010 al een hele tijd, als mijn werk het toelaat tenminste. Voorlopig gaat het me goed af en dat zonder poespas zoals een stuurtje en weet ik veel wat. Gewoon oldschool met de controller..
Afbeelding
Afbeelding
To Finish First, First You Have To Finish
Avatar gebruiker
RS-1990
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za jan 12, 2013 11:30
Woonplaats: Zevenbergen

Vorige

Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten