En even een kleine uitleg voor zover ik het zelf snap, aangezien de niet echt goed zijn in uitleggen wat ze nou eigenlijk voor spelletje gemaakt hebben...
virtualrallygame.com is een real-time spel, je start gelijk met de deelnemers aan de echte Dakar, je doet ongeveer even lang over een etappe (je hoeft alleen niet de hele tijd geconcentreerd achter het stuur te zitten, je zet alleen waypoints neer en past je snelheid/bandenspanning zo af en toe aan. Dan heb e weer genoeg tijd voor pauze (of werk).
Eénmaal aangekomen moeten je vehikel en rijder op krachten komen in het bivak, wat jezelf ook inpland.
De volgende dag kan je vanaf half 8 of 8 uur de waypoints plaatsen voor de nieuwe stage die dan om 10:00 uur van start gaat.
dalenbart schreef:zijn er meer mensen die meedoen aan de dakargame op
http://www.virtualrallygame.com?
Zo ja, wie snapt dan helemaal de bedoeling want ik snap het niet helemaal.
Kwam er gisteravond terecht, dus ook even geprobeerd.
De uitleg is inderdaad vrij summier en schiet daardoor wel enigszins tekort, maar ik zal even vertellen wat ik heb uitgegoocheld. Ik denk dat het als volgt werkt:
Bij je auto staat een vlaggetje, als je daarop klikt kun je waypoints plaatsen om een route uit te stippelen naar de finish. Let op: bij dag 7 is er ook een verplicht wiypoint waar je langs moet.
Als gratis deelnemer heb je 5 waypoints, betaal je (mijns inziens veel te veel) geld, dan krijg je er 50.
Gelijktijdig met de echte deelnemers start je auto/motor (vandaag over een kwartiertje al), als je van tevoren geen route hebt uitgestippeld neemt hij hemelsbreed de kortste route naar de finish, dus als je een dagje niet achter de computer kunt is er nog geen man overboord.
De route die je uitstippeld zal volgens jou de snelste zijn, hierbij dien je rekening te houden dat iedere ondergrond verschillend is. Zo heb je bij 'meadow' bijvoorbeeld de minste slijtage (zowel auto als coureur) bij een snelheid van 120 km/h en een bandendruk van 3.3 bar. 'Dense forest', daar kun je maar 50 km/h en moet je de bandendruk liefst ergens tegen de 1.8 bar hebben.
Als je linksonder (onder de garmin) op het terrein klikt zie je wat meer over de terreinsoorten en ergens in de uitleg staat er per type ook bij wat de bijbehorende slijtage is.
Staat er ook nog een 0 - 100 - 200% balkje die aangeeft hoeveel inzet je coureur toont. Let op dat als je constant op 200% zit de slijtage aanzienlijk is en als je niet stil komt te staan met een kapotte auto/motor, dan kan ook de coureur nog oververmoeid raken en als die de teller (zie rechtsonder) op 0% heeft staan neemt hij een uur rust, of je nou vlak voor de finish zit of ergens halverwege.
Door een reload (F5) van de hele pagina te doen kun je tijdens de race nog snelheid/bandendruk en waypoints aanpassen (wel op de 'ok' knop drukken). Pas op dat als je waypoints aanpast dat je geen oude waypoints achter je laat staan want dan gaat ie een stukje terug en da's niet echt goed voor je eindtijd.
Wil je kijken hoe ik het doe dan kun je ergens in het menuutje bovenin ook mijn naam nog invullen en weet je he ver je achter ligt..
Aan het eind van de race kom je op het bivak aan en moet je tijd inplannen om de auto te repareren en de coureur weer in goede shape te krijgen. Je kunt hier max 3 dingen tegelijk plannen, of je moet betalen, dan krijg je meer mogelijkheden.
Nou, da's ongeveer wat ik je er van kan vertellen. Ik heb het gisteravond om een uur of elf pas ontdekt, dus als ik dingen fout heb, sorry, en verbeter mij.
Succes!
Oh ja: mijn naam is, net als in dit forum: snwbrdr.