Pagina 1 van 2

Peugeot Sport Cup (206 cup)

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 21:56
door MartijnB
Nogmaals ter info:

Aftrap nieuwe Peugeot rallycup a.s. zaterdag - reminder

Voor diegenen die het nog niet in hun agenda hadden staan nog een korte herinnering. A.s. zaterdag wordt in Waardenburg de aftrap gehouden van de nieuwe merkenklasse die vanaf 2013 gaat starten. Onder de naam PeugeotSportCup zal met ingang van het nieuwe seizoen gestreden geworden met een bijzonder aantrekkelijke rallyauto, de Peugeot 206 GTI.

Al vele geïnteresseerden hebben zich gemeld en willen zo snel mogelijk beginnen met bouwen van de auto. Daarom wordt op zaterdag 27 oktober vanaf 15.00 uur in Waardenburg uitleg gegeven over de technische specificaties. In het bedrijf van Adriaan de Kock Auto’s / ADK Rallyrent wordt het reglement toegelicht en wordt uitleg gegeven over de opbouw van een Peugeot 206GTI die als ‘kleine’ groep A auto gebouwd gaat worden. Het motorvermogen zal circa 165 pk bedragen en de versnellingsbak mag worden voorzien van een sperdifferentieel.

ADK Rallyrent heeft een Peugeot 206 RC in groep N klaar staan die als voorbeeld dient voor de bouw van de 206 GTI. Daarnaast zijn in eigen beheer onderdelen ontwikkeld die gebruikt kunnen worden bij de opbouw van de 206 (bijvoorbeeld een aanpassing voor de tunnel om de stoelen nog lager te kunnen inbouwen). Ook Biesheuvel Autosport is aanwezig om vragen te kunnen beantwoorden.

Aanmelden is niet noodzakelijk, op tijd komen wel.

Gegevens:

Wat : Start PeugeotSportCup (Peugeot 206Cup)

Waar : ADK Rallyrent, Achterweg 28, 4181 AE in Waardenburg

Wanneer : zaterdag 27 oktober

Tijd : vanaf 14.30 uur welkom, start bijeenkomst 15.00 uur.

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 15:16
door MartijnB
Voor diegene die het gemist hebben, en toch wat meer info willen.

Is de digitale presentatie per mail beschikbaar.
Hiervoor kan je je wenden aan de hoofd techniek Tomas van Leeuwen

tomas@pugfix.nl




Grote belangstelling presentatie Peugeot Sport Cup


Afgelopen zaterdag, 27 oktober, vond de aftrap plaats van een nieuwe cup in de Nederlandse Rallysport. Het betreft de Peugeot Sport Cup en binnen deze cup zal gestreden worden met de Peugeot 206 GTI. Deze nieuwe cup zal de reeds bestaand 205cup niet vervangen maar zal er naast komen te staan.

Onder grote belangstelling zijn bij ADK Rallyrent in Waardenburg de geïnteresseerden komen kijken naar de presentatie van deze nieuwe cup. Ook aanwezig was Nico Biesheuvel. Ook hij spant zich in om deze nieuwe cup tot een succes te maken. Zijn ervaringen uit o.a. de vroegere Cinquecento cup en de tegenwoordige Nissan 350Z Challenge zal hij inzetten om deze cup tot een succes te maken.

Professionaliteit is één van belangrijkste sleutelwoorden. Daarbij hoort een degelijke uitstraling en publiciteit. Een servicetruck met de mogelijkheid tot het ontvangen gasten cq. sponsoren. Hierbij hoort ook een goede catering. Uitstraling is daarmee van evident belang geworden en ook daarop zal, naast de technische aspecten, ook worden toegezien.



Diverse rijders hebben zich al aangemeld om te willen gaan rijden in deze nieuwe cup en sommigen zijn reeds begonnen met het bouwen van de wagen. Bij ADK Rallyrent in Waardenburg werd zaterdag uit uitgelegd waar de wagens aan moeten voldoen. De enige vrijheid die de bouwers hebben is het wel of niet inbouwen van een sper. Verder zijn alle wagens identiek aan elkaar en moeten alle onderdelen onderling uitwisselbaar zijn.

De keuze voor de o.a. de motor, rolkooi, lampenbar, velgen, banden en zo verder zijn allemaal vastgelegd, evenals de keuze waar deze onderdelen betrokken dienen te worden, Biesheuvel, ADK Rallyrent, een donorauto of anderszins. Speciale regenbanden zijn niet toegestaan maar het opsnijden van de standaardband kan wel. Welke banden onder de Peugeots gemonteerd moet worden is nog niet bekend.



Na het bekend worden waar welke onderdelen verplicht betrokken dienen te worden, ontstond enige discussie. Er waren rijders die opwierpen afhankelijk te zijn van sponsoren voor onderdelen als banden, velgen of rolkooien. Zij zijn bang hun sponsor te verliezen als onderdelen verplicht bij of Biesheuvel of ADK Rallyrent betrokken dienen te worden. De organisatie van deze nieuwe cup zal een aantal van deze zaken meenemen in de vaststelling van het definitieve regelement.

De organisatie mikt de komende jaren op een aantal van 10 tot 15 deelnemende equipes. Belangrijk daarbij is de onderlinge sfeer en ook hulpvaardigheid. In de grote rally's wil men in de top 25 finishen. Verder wil men marketing en public relations nog verder uitbreiden en verbeteren o.a. door een nog beter gebruik van social media.

Tekst: Edwin Hengelman
Foto: Edwin Hengelman

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 17:15
door ceesford
ik hoorde dat men ook al bezig is met de FIESTA CUP voor 2013 ( ?? )

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 18:52
door jos kerremans
Nog even en we hebben meer cup's dan rijders.

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 19:35
door henk
Sorry maar ga je nu afgeven op een nieuwe cup omdat andere cups op zn gat liggen?
En volgens mij is de huidige cup onder deze organisatie 1 van de best lopende dus snap jou opmerking niet echt.
Bovendien maakt het me persoonlijk niks uit of ze nou in cup verband rijden of in een bepaalde klasse, ik zie iedergeval geen verschil langs de proeven.
Hoe meer zielen, des te meer vreugd, succes!

BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 19:19
door Nolzen
Bedankt Martijn voor de info, was het helemaal vergeten!!!! Zal wel even een mail sturen voor meer info. Zit eraan te denken om mee te doen, zit alleen nog allemaal in mijn hoofd. Dus ben alles op een rijtje aan het zetten.

En inderdaad hoe weer auto's op de proeven des te mooier!!!

BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 19:14
door rallynieles
Hoe staan de ontwikkelingen van de 206 cup ervoor zie er maar 1 rijden (hoek) of valt deze er niet onder.

BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 20:46
door jozzy
Martijn van Hoek rijdt inderdaad met een PSC-spec, en er zijn wel wat teams bezig (Stevens en Borsboom / Hietbrink) om een 206 op te bouwen. Maar verder weet ik het ook niet precies. Dit jaar is het wat dat betreft wel een beetje troosteloos, dus hoop echt dat er volgend jaar toch wat meer mensen in de PSC rondrijden... De laatste jaren in de 205Cup reden ze toch ook regelmatig met 6-7 auto's als ik me niet vergis.

BerichtGeplaatst: di jul 23, 2013 23:11
door MartijnB
Het bestuur is ziezo opgesplitst.

Na wat andere ideeën van 2 kanten die niet bij elkaar konden komen zijn zowel ik als Rutger Jan uit het bestuur 206 cup gestapt.

Deze cup ligt nu volledig in handen van Adriaan de Kock en Micheal Coers als voorzitter.
Er waren enkele teams die aan het overwegen waren om 206 cup te gaan rijden welke later hebben afgehaakt. Momenteel is het enkel van Hoek. En zijn Borsboom en Hietbrink aan het bouwen.
Verder weet ik het ook niet wie er nog bezig zijn. Het is enigszins stil met veel rally activiteiten.
De 205 cup gebeurt momenteel ook weinig mee. en zal waarschijnlijk na dit jaar ermee stoppen. Wellicht zelfs eerder.

BerichtGeplaatst: wo jul 24, 2013 6:05
door lange6
Kan wel zeggen dat die al klaar is de 205 cup

BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 11:50
door michiel 070
De PSC gaat officieel starten vanaf 2014. Er zijn 5 equipes waarvan ik zeker weet die momenteel aan het bouwen zijn, maar ik verwacht er volgend jaar nog 1 of 2 bij. Verder weet ik dat er in de tweede helft van 2013 3 teams zullen gaan testen. Kortom, stilte voor de storm!

BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 12:09
door erikjan
is de spec vergelijkbaar met de 206 van het HTS / Hart team ?

BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 14:59
door lange6
alleen 206 aanduiding is hetzelfde de rest is anders

BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 15:08
door erikjan
lange6 schreef:alleen 206 aanduiding is hetzelfde de rest is anders


duidelijk ;-)

BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 21:30
door BartS
Klopt, die van ons is een doorontwikkelde XS Volant. Een 1.6 16v dus, terwijl de cup rijdt met een GTI, dus een 2.0 16v. Daarentegen maken wij gebruik van S1600 ophangingsdelen en remmen, dus daar hebben we weer een voordeel. :)