hoe om te gaan met protesten

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ceesford » di jul 11, 2006 15:40

ik ben van mening dat bij het controleren van de ingevulde tijd de navi direct actie had moeten ondernemen. Wellicht had e.e.a. dan direct hersteld geweest.

( ik had in 't verleden al zoiets vaker aan de hand gehad, en direct opgelost. )
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor Peer » di jul 11, 2006 15:56

Een deelnemer die het niet eens is met zijn (straf-)tijd dient ten eerste zsm contact te zoeken met de contactpersoon rijders. Deze persoon zal alle relevante gegevens verzamelen en e.e.a. met de rekenkamer uitzoeken. In elke rally zijn er diverse gevallen waarbij achteraf nog wat gecorrigeerd moet worden, dat kan lopen van 15 sec op een rondkoers tot straftijden correctie tot zelfs iemand uitsluiten of vice versa bv ivm te weinig rondjes op een rondkoers of tijdsoverschrijding.

Soms valt er echter niets te wijzigen omdat simpelweg een deelnemer ook wel eens fout(je) maakt, ik heb ooit een deelnemer bij me gehad met (ik meen) een Cinquecento die een rondje te weinig had gereden en bij hoog en bij laag volhield dat dat niet het geval was, zelfs het feit dat hij een derde tijd algemeen had op de bewuste proef kon hem niet van het tegendeel overtuigen.

Hoe het ook zij, als tegen de tijd dat de protest termijn verstreken is nog geen bevredigende oplossing gevonden is, dan is het zaak tijdig een formeel protest in te dienen op basis van eerder genoemde artikelen, of je bij de situatie neerleggen.

Uiteraard kan ik geen commentaar leveren op het geval Pfauder, want ik heb de documenten niet en ik ben er in geen enkele hoedanigheid bij betrokken geweest.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Götz » di jul 11, 2006 16:25

Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie maar ik kan er nog steeds niet wijs uit worden.......

Volgens mij gaat ht in het artikel waar Niels het over heeft over de conformiteit van de auto. In mijn situatie gaat het over een verschrijving van en official. Inmiddels van de voor ons startende auto de tijden gekregen. Aankomst TC 17.05 starttijd kp 17.11. Wij hadden respectievelijk op onze kaart staan 17.04 (werkelijk) 17.06 en starttijd 17.12. De equipe na ons kwam om 17.07 op de TC binnen en startte om 17.13. Rara wat klopt er niet......... Vrijdag a.s. worden ook door mij nog de loglijsten van de TC en de start ingezien.

Kan iemand mij nu eens uitleggen wat ik had moeten doen als mijn mondelingen reclamatie niet door de organisatie gehonoreerd werd? Zie hiervoor ook eens artikel 2.2.1 (met name het stukje over correctie van reken, lees of schrijffouten)

Verder ben ik op zoek naar art 171 ev van het CSI. Mijn Frans is echt niet zo goed dus graag een vertaling in het Nederlans :lol:

Gr, Götz
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jul 11, 2006 16:26

Als ik het verhaal van Götz goed begrijp heeft hij dus telefonisch, maar wel tijdig, aangegeven aan iemand van de organisatie wat er aan de hand was. En uit het verhaal dat ik lees heeft hij ook aangegeven waar en hoe het makkelijk te controleren was dat er idd een misverstand was.

In gevallen van protesten tegen conformiteit van een auto o.i.d kan ik mij voorstellen dat een organisator er op staat dat er een schriftelijk, gemotiveerd protest wordt ingeleverd, aangevuld met de nodige pecunia. In dit bepaalde geval zou ik mij kunnen voorstellen dat er wat minder ambtelijk mee omgegaan zou kunnen worden en dat er rekening gehouden kan worden met de sportieve prestatie en niet met het komma-n**ken.

Dit is mijn mening aan de hand van dit topic. Hoe de lezing van de andere kant is heb ik geen idee van, dus ik kan mijn mening dan ook alleen maar baseren op de feiten die nu bekend zijn.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jul 11, 2006 16:35

Götz schreef:.
Kan iemand mij nu eens uitleggen wat ik had moeten doen als mijn mondelingen reclamatie niet door de organisatie gehonoreerd werd?


Aanwezig blijven en je auto pas uit het Parc Fermé halen tot na het verstrijken van de protesttermijnen.

(Note to myself) <Ik heb verdorie wat zitten wachten tot we defintief wisten hoe de klassering van ons team werd omdat Job de Bonk standaard protesteerde en zodoende de prijsuitreiking altijd uitliep :evil: >


Verder ben ik op zoek naar art 171 ev van het CSI. Mijn Frans is echt niet zo goed dus graag een vertaling in het Nederlans :lol:


Dat zou in mijn vermogen moeten liggen. Bel of mail je wel[/quote]
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor BraMKJ » di jul 11, 2006 16:57

Götz schreef:Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie maar ik kan er nog steeds niet wijs uit worden.......

Volgens mij gaat ht in het artikel waar Niels het over heeft over de conformiteit van de auto. In mijn situatie gaat het over een verschrijving van en official. Inmiddels van de voor ons startende auto de tijden gekregen. Aankomst TC 17.05 starttijd kp 17.11. Wij hadden respectievelijk op onze kaart staan 17.04 (werkelijk) 17.06 en starttijd 17.12. De equipe na ons kwam om 17.07 op de TC binnen en startte om 17.13. Rara wat klopt er niet......... Vrijdag a.s. worden ook door mij nog de loglijsten van de TC en de start ingezien.

Kan iemand mij nu eens uitleggen wat ik had moeten doen als mijn mondelingen reclamatie niet door de organisatie gehonoreerd werd? Zie hiervoor ook eens artikel 2.2.1 (met name het stukje over correctie van reken, lees of schrijffouten)

Verder ben ik op zoek naar art 171 ev van het CSI. Mijn Frans is echt niet zo goed dus graag een vertaling in het Nederlans :lol:

Gr, Götz


Het probleem in dit geval is dat de official zich verschreven heeft, de navi niet goed naar de tijd heeft gekeken en er voor de rekenkamer geen manier is om dit te controleren. Als je zou kijken naar de volgorde van tijden in logboeken zou je dit terug moeten kunnen vinden, maar het probleem is dat de officials niet altijd in staat zijn om deze in de juiste volgorde aan te geven. Dit probleem zou makkelijker te controleren zijn als op de tijdkaarten van de deelnemers bijvoorbeeld het startnummer van de voorgaande auto moet worden aangegeven... Ik weet alleen niet of dit in de praktijk wel werkt... tis maar een idee...
Avatar gebruiker
BraMKJ
 
Berichten: 126
Geregistreerd: wo jun 14, 2006 9:37
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor TWENGELTJE » di jul 11, 2006 17:14

BraMKJ schreef:
Götz schreef:Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie maar ik kan er nog steeds niet wijs uit worden.......

Volgens mij gaat ht in het artikel waar Niels het over heeft over de conformiteit van de auto. In mijn situatie gaat het over een verschrijving van en official. Inmiddels van de voor ons startende auto de tijden gekregen. Aankomst TC 17.05 starttijd kp 17.11. Wij hadden respectievelijk op onze kaart staan 17.04 (werkelijk) 17.06 en starttijd 17.12. De equipe na ons kwam om 17.07 op de TC binnen en startte om 17.13. Rara wat klopt er niet......... Vrijdag a.s. worden ook door mij nog de loglijsten van de TC en de start ingezien.

Kan iemand mij nu eens uitleggen wat ik had moeten doen als mijn mondelingen reclamatie niet door de organisatie gehonoreerd werd? Zie hiervoor ook eens artikel 2.2.1 (met name het stukje over correctie van reken, lees of schrijffouten)

Verder ben ik op zoek naar art 171 ev van het CSI. Mijn Frans is echt niet zo goed dus graag een vertaling in het Nederlans :lol:

Gr, Götz


Het probleem in dit geval is dat de official zich verschreven heeft, de navi niet goed naar de tijd heeft gekeken en er voor de rekenkamer geen manier is om dit te controleren. Als je zou kijken naar de volgorde van tijden in logboeken zou je dit terug moeten kunnen vinden, maar het probleem is dat de officials niet altijd in staat zijn om deze in de juiste volgorde aan te geven. Dit probleem zou makkelijker te controleren zijn als op de tijdkaarten van de deelnemers bijvoorbeeld het startnummer van de voorgaande auto moet worden aangegeven... Ik weet alleen niet of dit in de praktijk wel werkt... tis maar een idee...


Als je goed op de tijdkaart kijkt staat helemaal onderaan ``startnr previous car`` dus dit gebeurt al
De vraag is of dit altijd word ingevuld
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Peer » di jul 11, 2006 17:24

Of de TC official de tijd vanaf de vorige TC uit laten rekenen op de loglijst en daarmee tijdsoverschrijding of straf voor te vroeg inklokken en vervolgens door de deelnemer laten tekenen.
In Australie gebeurt dit.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jul 11, 2006 18:05

Götz schreef:.
Verder ben ik op zoek naar art 171 ev van het CSI. Mijn Frans is echt niet zo goed dus graag een vertaling in het Nederlans :lol:


De Engelse uitvoering

http://www.fia.com/resources/documents/ ... Code_a.pdf

Vanaf pagina 21 wordt het in dit geval interessant
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Vorige

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten