Pagina 1 van 2

Homologatie Astra F

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 12:59
door ferrie76
Waneer verloopt nou de homolegatie van een Astra F.
Ik heb op de site van de fia gekeken, en het enige wat ik kon vinden was tot en met 2005.


C2 6 D 01.04.1993 Adam Opel AG OP/VAUXH ASTRA-F 2.0 C20XE 16V 1998cc 2005

wie helpt me.... :?:

groetjes Ferrie

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:06
door Maarten
Volgens onderdeel Techniek van deze site na 2004 al afgelopen, maar dan mag je er nog 4 jaar mee rijden in A7 en N3. Pas daarna wordt het Groep H.

Re: Homologatie Astra F

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:09
door StevenK
ferrie76 schreef:Waneer verloopt nou de homolegatie van een Astra F.
Ik heb op de site van de fia gekeken, en het enige wat ik kon vinden was tot en met 2005.


C2 6 D 01.04.1993 Adam Opel AG OP/VAUXH ASTRA-F 2.0 C20XE 16V 1998cc 2005

wie helpt me.... :?:

groetjes Ferrie

Da's de verkeerde, je kijkt naar de grN/A. Omdat de auto al niet meer gehomologeerd is, staat 'ie ook niet meer tussen de gehomologeerde auto's.

Je kunt theo even een e-mail sturen, maar als je onder 'techniek' kijkt, kun je zien dat de Astra, net zoals de golf, per 31/12/2004 uitgehomologeerd is.

Dat betekent dat je, behalve bij WK wedstrijden, tot 31/12/2008 in gr N/A kunt rijden.

Okay

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:10
door ferrie76
Dat schept een hoop helderheid in dit verhaal.
dus tot 2008 nog een hoop Astra's in de rally en de sprint.

Re: Okay

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:11
door StevenK
ferrie76 schreef:Dat schept een hoop helderheid in dit verhaal.
dus tot 2008 nog een hoop Astra's in de rally en de sprint.

Daarna toch ook wel ? grH maakt er niet ineens een slechtere auto van, je bent alleen van het 'hé, dat kan nooit, zo snel in N3' gezeik af.

Ja, maar..

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:20
door ferrie76
Voor het kampioenschap strijden is er dan niet meer bij en ik denk dat de astra dan gauw van het toneel af is. Kijk naar de kadett. dat was kwa onderdelen makkelijk natuurlijk. ff in een andere body klussen en klaar. maar dat gaat nu niet lukken. of je krijgt ineens een hoop daewoo's op de rally paden. :?

Re: Ja, maar..

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:28
door StevenK
ferrie76 schreef:Voor het kampioenschap strijden is er dan niet meer bij

Hoezo ? grH pakt toch ook gewoon punten ?

Re:

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:34
door ferrie76
ferrie76 schreef:
Voor het kampioenschap strijden is er dan niet meer bij


Hoezo ? grH pakt toch ook gewoon punten ?.


_________________
Mee eens. maar om voorin mee te rijden is groep n relatief goedkoper.
Groep H kun je veel meer aanpassen en wil je vooraan meedoen zul je een aardig extra bedrag moeten neerleggen. is mijn mening als niet rijder maar monteur. dus voor bv. verhuur is groep N veel aantrekkelijker

Re:

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:39
door StevenK
ferrie76 schreef:
ferrie76 schreef:
Voor het kampioenschap strijden is er dan niet meer bij


Hoezo ? grH pakt toch ook gewoon punten ?.


_________________
Mee eens. maar om voorin mee te rijden is groep n relatief goedkoper.

Met de snelste grN auto's meerijden is zeker niet goedkoop; het is goedkoper een grA motor met 180 pk te bouwen dan een grN.

Kadett.

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:45
door ferrie76
Als ik zie hoeveel geld er in de Kadett is gepompt de laatste 2 jaar aan dingen die binnen de groep N niet mogelijk zijn...

Je bent binnen de regels van groep N een keer klaar. En dan in de overstap naar H gaat er weer een wereld aan mogenlijkheden open..

Re: Kadett.

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 13:54
door StevenK
ferrie76 schreef:Als ik zie hoeveel geld er in de Kadett is gepompt de laatste 2 jaar aan dingen die binnen de groep N niet mogelijk zijn...

Je bent binnen de regels van groep N een keer klaar.

Dat ben ik niet met je eens.

Re:

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 14:01
door ferrie76
Dat hoeft ook niet. Ik denk ook dat dat per team verschilt.
binnen een krap budget ga je al een stuk minder ver tot het uiterste van de regelementen. en zeker al niet het grijze gebied van de regelgeving in.
maar met de kadett zijn we uit ontwikkelt, daar hebben Mark en Sef voor gezorgt. :cry:
Afgeschreven tijdens de nederland rally.

Afbeelding

Re:

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 14:22
door kraats
ferrie76 schreef:Dat hoeft ook niet. Ik denk ook dat dat per team verschilt.
binnen een krap budget ga je al een stuk minder ver tot het uiterste van de regelementen. en zeker al niet het grijze gebied van de regelgeving in.
maar met de kadett zijn we uit ontwikkelt, daar hebben Mark en Sef voor gezorgt. :cry:
Afgeschreven tijdens de nederland rally.


En waar zit m dan dat grijze gebied bij de astra?
Of bij welke andere n3? De regelgeving laat niet zo veel ruimte over om er een grijs gebeid in te kunnen herkennen.
Maar vertel eens wat je daar dan feitelijk mee bedoelt?

Re:

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 14:27
door ferrie76
En waar zit m dan dat grijze gebied bij de astra?
Of bij welke andere n3? De regelgeving laat niet zo veel ruimte over om er een grijs gebeid in te kunnen herkennen.
Maar vertel eens wat je daar dan feitelijk mee bedoelt?
_________________


Wat ik bedoel zijn de dingen die niet in de regelementen staan en dus ook niet verboden worden.
Ik kom van origine van het circuit leven (Yaris cup ed.)
daar zijn de verschillen zo klein dat je met het aanpassen van de hoogte van je stuurkolom al net dat beetje kunt winnen wat je nodig hebt.
daarover staat niets omschreven en laat dan ook ruimte ter discussie of iets wel of niet mag.

Re:

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2005 14:33
door StevenK
kraats schreef:En waar zit m dan dat grijze gebied bij de astra?
Of bij welke andere n3? De regelgeving laat niet zo veel ruimte over om er een grijs gebeid in te kunnen herkennen.
Maar vertel eens wat je daar dan feitelijk mee bedoelt?

Dat grijze gebied zit, om maar eens wat punten te noemen, in het lichter maken van de body, in het zoeken naar een kop die zo dicht mogelijk bij de maximale waarden ligt (bewerken mag tenslotte niet), in het klassieke uitwegen (je mag tenslotte niet zelf de zuigers en drijfstangen op gewicht brengen).

Daarnaast zijn er ook mensen, maar die heb je altijd en in elke klasse, die vinden dat het grijze gebied zich uitstrekt tot alles wat toch niet gecontroleerd wordt :)

Maar dat hoef ik jou toch helemaal niet te vertellen ? Jij bent één van de mensen hier op 't forum die ik er van verdenk de reglementen redelijk nauwgezet te kennen :)