Reglementen 2006

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wout de Klerk » wo nov 23, 2005 11:07

StevenK schreef:
Maarten schreef:
StevenK schreef:Er zijn grN auto's, zoals de clio, waar de constructie zo beroerd is, dat je zeer regelmatig je achterveren moet vervangen.


Steven. de voorwielophanging van de Clio RS, kun je daar nog iets over vertellen?
Zie: http://auto.impuls.cz/rallye/new/ostatni/waldv05/kanehev.jpg
8)

Tja, wat is daarover te vertellen ? Je kunt met de juiste proflexen, zoals die onder deze auto zitten, relatief veel camber gebruiken; voor de rest is die ophanging origineel al super, wat stuurgedrag betreft, maar niet heel erg sterk.

Advies is om de fuseekogels elke wedstrijd te vervangen. De draagarmen zijn ook niet heel erg sterk. De fusees zelf zijn daarentegen wel weer behoorlijk sterk.



Zoals eerder, achterveren nog nooit vervangen na montage, en fuseekogels alleen vervangen na Hulst door de schuiver aldaar, verder nooit, ook de draagarmen niet, behalve L voor, ook weer door Hulst.
En volgens mij was/is er geen verschil in bijv. de fuseekogels op jouw oude, en de onze, gewoon een standaard onderdeel.
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor StevenK » wo nov 23, 2005 11:59

Wout de Klerk schreef:
StevenK schreef:Advies is om de fuseekogels elke wedstrijd te vervangen. De draagarmen zijn ook niet heel erg sterk. De fusees zelf zijn daarentegen wel weer behoorlijk sterk.



Zoals eerder, achterveren nog nooit vervangen na montage

Wordt misschien veroorzaakt door het lagere gewicht, dat 'ie bij jullie daardoor net niet doorslaat ?
, en fuseekogels alleen vervangen na Hulst door de schuiver aldaar, verder nooit, ook de draagarmen niet, behalve L voor, ook weer door Hulst.

Draagarmen heb ik nooit vervangen, fuseekogel ook alleen na een stoeprandje, maar uit het Kris P. kamp kwam het dringende advies om ze te vervangen na elke wedstrijd.
En volgens mij was/is er geen verschil in bijv. de fuseekogels op jouw oude, en de onze, gewoon een standaard onderdeel.

Weet ik niet zeker, één van de grootste verschillen in de ophanging is dat de Ragnotti andere fusees heeft.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor official No. 27768 » ma maart 20, 2006 15:36

kijk nou eens,

Mag/kan je zowel aan de rally als wel aan de sprint meedoen?
dat is voor de sprinters toch eigenlijk niet zo leuk omdat ze zo minder punten halen of wordt dat aangepast?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Campos » ma maart 20, 2006 15:40

official No. 27768 schreef:kijk nou eens,

Mag/kan je zowel aan de rally als wel aan de sprint meedoen?
dat is voor de sprinters toch eigenlijk niet zo leuk omdat ze zo minder punten halen of wordt dat aangepast?

Je krijgt alleen punten als je ook ingeschreven staat voor een kampioenschap.
Rijders die ingeschreven staan voor het RDO staan hoogstwaarschijnlijk niet ingeschreven voor het sprintkampioenschap..
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor official No. 27768 » ma maart 20, 2006 15:45

Campos schreef:Je krijgt alleen punten als je ook ingeschreven staat voor een kampioenschap.
Rijders die ingeschreven staan voor het RDO staan hoogstwaarschijnlijk niet ingeschreven voor het sprintkampioenschap..


Ah ha, dat verklaart een heleboel. Zou het ook wel erg oneerlijk vinden voor de sprinters. Bedankt !
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

reglementen

Berichtdoor TWENGELTJE » ma maart 20, 2006 16:29

als je nou eens de moeite neemt om je autosportjaarboek door te lezen niek dan hoef je deze vragen niet te stellen.Hier staat alles in over de reglementen en bijzonderheden. Of wil je in no time het aantal berichten inhalen op dit forum het is maar een hint
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Re: reglementen

Berichtdoor official No. 27768 » ma maart 20, 2006 16:38

TWENGELTJE schreef:Of wil je in no time het aantal berichten inhalen op dit forum het is maar een hint


Dat is helemaal niet mijn bedoeling hoor, ben gewoon geïnteresseerd.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

reglement

Berichtdoor TWENGELTJE » ma maart 20, 2006 16:41

Dat weet ik en super anthousiast en daar ben ik ook wel blij mee
Van mij mag je zo veel vragen als je wilt maar ik geef maar even een hint
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Vorige

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten