Mistlampen in grN

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Martijn_Braat » di apr 26, 2005 10:59

Ik heb een algemene vraag. Ik heb in Hulst bij de TC een waarschuwing moeten ondertekenen omdat ik mijn mistlampjes in de bumper had verwijderd met de belofte dat ze er de volgende rally weer inzitten. Ik had namelijk gezien dat elke 306 die op internet te koop staat ze ook niet meer heeft. Ook de 306jes die in Nederland reden (Piepers, Dobbelsteen, Steup) reden zonder de mistlampjes.
Weet iemand of ze er in groep N altijd in moeten blijven zitten of is dit in de homologatie geregeld? Ik kan er niks over vinden.
groetjes, Martijn Braat
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor StevenK » di apr 26, 2005 11:08

Toivonen schreef:Ik heb een algemene vraag. Ik heb in Hulst bij de TC een waarschuwing moeten ondertekenen omdat ik mijn mistlampjes in de bumper had verwijderd met de belofte dat ze er de volgende rally weer inzitten. Ik had namelijk gezien dat elke 306 die op internet te koop staat ze ook niet meer heeft. Ook de 306jes die in Nederland reden (Piepers, Dobbelsteen, Steup) reden zonder de mistlampjes.
Weet iemand of ze er in groep N altijd in moeten blijven zitten of is dit in de homologatie geregeld? Ik kan er niks over vinden.
groetjes, Martijn Braat

Je moet de homologatie andersom lezen: alles wat er niet in geregeld is, moet origineel blijven. Alleen wanneer jouw auto zonder mistlampen gehomologeerd was, mag je zonder rijden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Jan » di apr 26, 2005 11:14

Steven je hebt dit onderwerp naar dit nieuwe topic verwezen,de mijne staat nog in de andere :P ,mischien kun je die ook verplaatsen :wink:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor gisissi » di apr 26, 2005 11:31

Met onze Clio hadden wij enige weken terug, bij de ZZR, precies hetzelfde. Wij dienden de mistlampen op straffe van een startverbod (!) terug te plaatsen. Overigens hoeven de mistlampen naar het schijnt dan weer niet te functioneren.......

Jack
gisissi
 
Berichten: 114
Geregistreerd: zo sep 12, 2004 9:52

Berichtdoor StevenK » di apr 26, 2005 11:43

Subaru Rullezzz!!! schreef:Steven je hebt dit onderwerp naar dit nieuwe topic verwezen,de mijne staat nog in de andere :P ,mischien kun je die ook verplaatsen :wink:

Nee, sorry, ik kan geen antwoorden verplaatsen naar een ander topic, ik kan alleen maar antwoorden afsplitsen naar een nieuw topic.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor David Westenbrink » di apr 26, 2005 11:48

Mistlampen, waar hebben ze het over...

Tsja... het moet voor hun ook een sport blijven... :S Maar een startverbod is wel errug fanatiek.

gerrit (mijn navi) had het ook eens een keer over de sierstrips in de kadett gsi cup vroeger.... die had ze in de auto aan de kooi gebonden. ze hoefden niet perse aan de deuren, als ze maar 'aanwezig' zijn.... waar heb je het dan over.


Ach en anders schrijf je toch gewoon groep A in :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor StevenK » di apr 26, 2005 11:59

David Westenbrink schreef:Mistlampen, waar hebben ze het over...

Tsja... het moet voor hun ook een sport blijven... :S Maar een startverbod is wel errug fanatiek.

gerrit (mijn navi) had het ook eens een keer over de sierstrips in de kadett gsi cup vroeger.... die had ze in de auto aan de kooi gebonden. ze hoefden niet perse aan de deuren, als ze maar 'aanwezig' zijn.... waar heb je het dan over.


Ach en anders schrijf je toch gewoon groep A in :)

Maar dan ben je er nog niet. Je kunt dan wel de mistplampen weglaten, maar dan moet je die gaten wel dicht maken.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor RallyeRichard » di apr 26, 2005 13:09

Je kunt dan wel de mistplampen weglaten, maar dan moet je die gaten wel dicht maken.


Dit doe je het gemakkelijkste met.......... mistlampen. :mrgreen:

Maar het gaat hier natuurlijk niet om het detail mistlampen, maar om het verleggen van grenzen. Anders is de volgende stap het verwijderen van de achterbumperbalk.

Staat er overigens in het regelement dat er originele mistlampen gemonteerd dienen te worden? Zoniet, dan is het wel zo budgetvriendelijk om er de allergoedkoopste Halfords meuk op te kwakken. 8)
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor Turboboost » di apr 26, 2005 16:09

@ RR zie foto van onze 205 in Almere :lol: Na de aanvaring met het hekje was ik blij dat we halfordslampjes hadden i.p.v. 51 euro per stuk kostende mistlampen van Peugeot. :wink:

Artikel 8 van ASJ:
8.1 verlichting
De mistlamp mag worden vervangen door een andere lamp op voorwaarde dat de orginele bevestiging gelijk blijft.
Laatst bijgewerkt door Turboboost op wo apr 27, 2005 11:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » wo apr 27, 2005 8:55

Het is alleen jammer dat je de remmen en wiellagers zo goed kan koelen bij een 205 zonder mistlampen. Ik heb er op de Ring al verschillende gezien met kappotte wiellagers en na demontage van de mistlampen niet meer. Loopt het vet er niet meer tussenuit.... :wink:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Wolter » wo apr 27, 2005 15:20

mantaboy schreef:Het is alleen jammer dat je de remmen en wiellagers zo goed kan koelen bij een 205 zonder mistlampen. Ik heb er op de Ring al verschillende gezien met kappotte wiellagers en na demontage van de mistlampen niet meer. Loopt het vet er niet meer tussenuit.... :wink:

Klopt ja. Deze kwam ik tegen:
http://members.home.nl/ring205/foto's%20205.htm
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Campos » wo apr 27, 2005 16:33

mantaboy schreef:Het is alleen jammer dat je de remmen en wiellagers zo goed kan koelen bij een 205 zonder mistlampen. Ik heb er op de Ring al verschillende gezien met kappotte wiellagers en na demontage van de mistlampen niet meer. Loopt het vet er niet meer tussenuit.... :wink:

Dan maar op de homologatie van een 205 Rallye inschrijven, die heeft standaard roosters op de plek van de mistlampen.
En dan nog zal je een luchtslang aan moeten brengen, omdat anders de band en een stuk plaatwerk in de weg zitten.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mantaboy » do apr 28, 2005 8:27

Valt nog mee, heb nu verschillende malen de Peugeots op de Ring bekeken en de mistlampen alleen weghalen werkt erg goed. Je hebt geen slangen nodig, de wervel die de lucht dan maakt is ideaal bij een 205.
Maar inschrijven als 205 rally? Zijn die er ook met 1.9 injectie? :wink:
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

re

Berichtdoor MartijnB » do apr 28, 2005 11:19

Campos schreef:
mantaboy schreef:Het is alleen jammer dat je de remmen en wiellagers zo goed kan koelen bij een 205 zonder mistlampen. Ik heb er op de Ring al verschillende gezien met kappotte wiellagers en na demontage van de mistlampen niet meer. Loopt het vet er niet meer tussenuit.... :wink:

Dan maar op de homologatie van een 205 Rallye inschrijven, die heeft standaard roosters op de plek van de mistlampen.
En dan nog zal je een luchtslang aan moeten brengen, omdat anders de band en een stuk plaatwerk in de weg zitten.


en je 1300cc carb blokje erin plaatsen dan ook he
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Anna » vr mei 06, 2005 21:41

mantaboy schreef:Valt nog mee, heb nu verschillende malen de Peugeots op de Ring bekeken en de mistlampen alleen weghalen werkt erg goed. Je hebt geen slangen nodig, de wervel die de lucht dan maakt is ideaal bij een 205.
Maar inschrijven als 205 rally? Zijn die er ook met 1.9 injectie? :wink:


205 Rallye is er wel als 1,9 injectie, 105 pk. Zijn er 750 van gemaakt en naar mijn weten niet gehomologeerd. Staan op kenteken als Gentry.
Anna
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo okt 17, 2004 22:07

Volgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten