nieuwe stickers

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

nieuwe stickers

Berichtdoor John » za maart 19, 2005 11:06

Volgens mij staat in het ASJ hoe de stickers geplakt moeten worden, als je nu de foto's van de ZZR bekijk is het een zooitje hoe men het plakt. Smits, Kroesbergen en Pieters hebben het wel begrepen. Volgens mij heeft de organisatie ook allemaal losse stickers geleverd en niet gewoon 1 vel met alles er kant en klaar op. Volgens mij werkt dat handiger en straalt meer uniformiteit en profesionaliteit uit.

mvg John
John
 

Berichtdoor Wolter » za maart 19, 2005 13:51

Ik vind het er helemaal niet uitzien, die nieuwe lay-out. Dat komt denk ik omdat de meeste rijders en preperateurs van de auto's niet precies wisten hoe het er uit zou gaan zien. Hopelijk is bij de volgende rally er op de meeste auto's een leuk stickersetje aangebracht. Voorbeeld: Auto van vd. Heuvel JR. is wel mooi, die van Wevers vind ik minder.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor StevenK » za maart 19, 2005 20:26

John schreef:Volgens mij staat in het ASJ hoe de stickers geplakt moeten worden, als je nu de foto's van de ZZR bekijk is het een zooitje hoe men het plakt. Smits, Kroesbergen en Pieters hebben het wel begrepen.

Kroesbergen had ze ook niet volgens het schema zitten :(

Overigens heb ik van Aart begrepen dat Autosportief één stickervel laat maken.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor John Raven » ma maart 21, 2005 9:40

John schreef:Volgens mij staat in het ASJ hoe de stickers geplakt moeten worden, als je nu de foto's van de ZZR bekijk is het een zooitje hoe men het plakt. Smits, Kroesbergen en Pieters hebben het wel begrepen. Volgens mij heeft de organisatie ook allemaal losse stickers geleverd en niet gewoon 1 vel met alles er kant en klaar op. Volgens mij werkt dat handiger en straalt meer uniformiteit en profesionaliteit uit.

mvg John


1. Alle teams hebben een plakschema gekregen, maar plaatjes kijken blijkt voor sommigen moeilijker dan we dachten! Wat moet er dan van lezen van bulletins komen????
2. wij waren ook van plan om één sticker te maken, maar omdat heel lang onduidelijk bleef wie er precies op de auto's kwamen hebben we uit tijdgebrek losse stickers gedaan. Toen vervolgens bleek dat we terecht hadden gewacht (in de laatste week kwam er een - overigens broodnodige - sponsor bij), kwam de betreffende sponsor met een te grote sticker aanzetten. Dat was helaas op dat moment niet meer te veranderen...
3. volgend jaar willen wij ook kiezen voor één sticker, alhoewel je dan minder flexibel om kunt gaan met evt. nieuwe sponsoren

Het is altijd lastig om eerste evenement te zijn na het instellen van nieuwe regels, je moet wat kooltjes uit het vuur halen. Ik hoop dat de volgende organisatoren hier profijt van kunnen/zullen hebben.

Ik denk echter wel dat we een goedlopende rally hebben gehad (vrijwel elke proef reed op tijd!) en ook hoop ik dat de rest van de organisatoren dit voor elkaar gaan krijgen!

gr. JR
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor StevenK » ma maart 21, 2005 10:45

Stickerschema was duidelijk, maar omdat niet alle stickers erbij zaten hebben de jongens die mijn auto plakten zich er niet echt aan gehouden.

Overigens had ik begrepen dat het 50 x 52 witte vlak verplicht was ? Er waren er toch echt die het niet hadden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor Jan » ma maart 21, 2005 16:20

StevenK schreef:Stickerschema was duidelijk, maar omdat niet alle stickers erbij zaten hebben de jongens die mijn auto plakten zich er niet echt aan gehouden.

Overigens had ik begrepen dat het 50 x 52 witte vlak verplicht was ? Er waren er toch echt die het niet hadden.


Dit is zeker waar, Wevers bijvoorbeeld heeft um helemaal rood aan de zijkanten, terwijl het verlicht is om een wit vlak aan de zijkanten te hebben :?
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor admin » ma maart 21, 2005 16:38

Subaru Rullezzz!!! schreef:
StevenK schreef:Stickerschema was duidelijk, maar omdat niet alle stickers erbij zaten hebben de jongens die mijn auto plakten zich er niet echt aan gehouden.

Overigens had ik begrepen dat het 50 x 52 witte vlak verplicht was ? Er waren er toch echt die het niet hadden.


Dit is zeker waar, Wevers bijvoorbeeld heeft um helemaal rood aan de zijkanten, terwijl het verlicht is om een wit vlak aan de zijkanten te hebben :?


Waarom een wit vlak van 50x52 plakken als je toch altijd zonder extra reclame rijd wat op dit vlak komt te zitten. Heuvel heeft bijvoorbeeld ook geen wit vlak waarschijnlijk om dezelfde reden.
admin
Site Admin
 
Berichten: 614
Geregistreerd: do jan 01, 1970 1:00

Berichtdoor Turboboost » ma maart 21, 2005 17:04

volgens mij is het een soort van "tussenjaar". Dat witte vlak kun je inderdaad ter discussie stellen. :?

Overigens, leveren alle organisatoren in NL de stickers met (witte) achtergrond? Dan zijn de vlakken niet verplicht.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma maart 21, 2005 17:08

Turboboost schreef:volgens mij is het een soort van "tussenjaar". Dat witte vlak kun je inderdaad ter discussie stellen. :?

Overigens, leveren alle organisatoren in NL de stickers met (witte) achtergrond? Dan zijn de vlakken niet verplicht.



Het beste is, als ze zo door gaan met de stickers ,dat een organisator het witti vlak laat drukken met reclame er op. Dan plakt nieumand de reclame verkeerd.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor StevenK » ma maart 21, 2005 19:04

admin schreef:
Subaru Rullezzz!!! schreef:Waarom een wit vlak van 50x52 plakken als je toch altijd zonder extra reclame rijd wat op dit vlak komt te zitten. Heuvel heeft bijvoorbeeld ook geen wit vlak waarschijnlijk om dezelfde reden.

Omdat de FIA dat nog steeds voorschrijft ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor John » ma maart 21, 2005 20:30

[
Het beste is, als ze zo door gaan met de stickers ,dat een organisator het witti vlak laat drukken met reclame er op. Dan plakt nieumand de reclame verkeerd.[/quote]

Klopt Peter, gaan we in Almere ook doen, een nadeel geeft John R. al aan dat je minder flexibel ben met eventueel nieuwe sponsors.

mvg John
John
 

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor admin » ma maart 21, 2005 22:33

StevenK schreef:
admin schreef:
Subaru Rullezzz!!! schreef:Waarom een wit vlak van 50x52 plakken als je toch altijd zonder extra reclame rijd wat op dit vlak komt te zitten. Heuvel heeft bijvoorbeeld ook geen wit vlak waarschijnlijk om dezelfde reden.

Omdat de FIA dat nog steeds voorschrijft ?


Schrijft de FIA niet voor zie bijvoorbeeld maar de WK teams rijden allemaal zonder wit vlak, dit is echt een nederlandse regel.
admin
Site Admin
 
Berichten: 614
Geregistreerd: do jan 01, 1970 1:00

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor Wout de Klerk » vr maart 25, 2005 15:30

admin schreef:
StevenK schreef:
admin schreef:
Subaru Rullezzz!!! schreef:Waarom een wit vlak van 50x52 plakken als je toch altijd zonder extra reclame rijd wat op dit vlak komt te zitten. Heuvel heeft bijvoorbeeld ook geen wit vlak waarschijnlijk om dezelfde reden.

Omdat de FIA dat nog steeds voorschrijft ?


Schrijft de FIA niet voor zie bijvoorbeeld maar de WK teams rijden allemaal zonder wit vlak, dit is echt een nederlandse regel.


Lees het autosportjaarboek eens na, blz 298 en 299, art. 9.1.2.1. rept over de aloude bekende witte vlakken van 50x52, en verderop in art. 9.1.2.2 krijgen we een verplichte sticker van 67 x 19 cm met oa nummer en org. reclame wat hieroverheen geplakt moet worden, waarna er een (verplicht) wit vlak overblijft voor de extra reclame.
Als er ingeschreven is zonder extra reclame, moet het witte vlak er wel zijn, maar mag je er zelf reclame op plakken, echter niet vlakoverschrijdend.

dus je kunt zelf zien wie het goed doet en wie niet, of een leeg wit vlak mooi is, is discutabel, maar wel verplicht.
In ieder geval zijn we van die idioot grote evenementen sponsor stickers af, die pasten bij ons nooit (mooi) op de auto
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Re: nieuwe stickers

Berichtdoor Maarten » vr maart 25, 2005 16:04

Wout de Klerk schreef:In ieder geval zijn we van die idioot grote evenementen sponsor stickers af, die pasten bij ons nooit (mooi) op de auto


Klopt, das bij redelijk wat teams het geval.
[jokemode] of we moeten toch allemaal een Volvo kopen :) [/jokemode]
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Plakken

Berichtdoor Humphrey » vr maart 25, 2005 17:30

Idd, op een kleine auto als de Corolla GT was het plakken altijd een crime. Het kostte ons 's ochtends bij een sprint dan ook vaak erg veel tijd om alle stickers goed georganiseerd op de auto te krijgen en da's zund van die tijd.
Vaak moesten we sommige lange stickers zelfs een stukje over onze knipperlichten heen plakken, anders stond er "averkate Marktwagens' ofzo ;) Da's lelijk en de politie zou d'r ook nog iets van kunnen zeggen.
Goeie oplossing daarom dit.

Volgend probleem: de grote geel/oranje cijfers gaan waarschijnlijk niet passen met de namen op de achterruit. De namen moeten omlaag en misschien kleiner.
Daarbij moet ik zeggen dat ik zulke cijfers al sinds de invoering in het WRC oer- en oerlelijk vind. Mijn mening.

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Volgende

Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron