verplicht S1600 rijden?

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

verplicht S1600 rijden?

Berichtdoor Werner » do jul 06, 2006 10:58

Uit een nieuwsbericht op de hoofdpagina

Pons zou na de twee wedstrijden in augustus voor de laatste zes wedstrijden van dit jaar terug kunnen keren als nummer twee achter Sebastien Loeb. Mogelijke uitzondering daarop zou Turkije kunnen zijn want daar zou Sordo eigenlijk, net als in Duitsland en Finland, in een S1600 moeten starten. Maar omdat Kronos Sordo nu als nummer twee heeft genomineerd mag Sordo volgens de regels zonder speciale toestemming van de FIA met een WRC starten. De regels zeggen dat Sordo, als hij een priority 1 rijder is, geen ontheffing nodig heeft om niet te starten met een S1600 in deze wedstrijden.


Concluderend uit bovenstaande kan je zeggen dat alle niet-priority 1-rijders een ontheffing nodig hebben om geen S1600-auto te rijden. Betekent dit dat mannen als Tsjoen , van Eerd of van den Heuvel dat wel hebben moeten doen? En wanneer ben je priority 1-rijder? Is dat hetzelfde als fia-A-status die je dus krijgt als je kampioen in een land bent geworden of een wedstrijd hebt gewonnen? Of ben je dat als je vorig jaar een keer op het podium bij het WRC hebt gestaan?
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor TWENGELTJE » do jul 06, 2006 13:05

Volgens mij krijgt een kampiopen van een land de FIA-B status
Een wedstrijd in het land winnen geeft een vermelding op de prioriteislijst van het betreffende land ( zie knaf-site)
Voor een FIA-A status zul je wat moeten presteren in het WRC of EK 20
(maar ook ik kan mij vergissen)
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo


Keer terug naar Reglementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten