Pagina 3 van 4

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2016 10:31
door Mark Wielens
West Euro Rally Cup 2016 (WERC);

Op de kalender staan nu 6 mooie rally's;

19 maart Zuiderzeerally
6/7 mei Rallye Sulingen (Dld)
18 juni Vechtdalrally
9/20 augustus Snapphanerally(Zw)
17/18 september Hellendoornrally
22/23 oktober Rally Denmark(Dk)

bron; WERC.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 17:21
door Jorick
Hieronder staat de Rally Kalender voor 2016!

Afbeelding

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 18:21
door DvM
Mooi overzicht Jorick, helaas kun je de Rally van Putten meteen schrappen.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 15:51
door Jorick
Inderdaad, jammer dat de Rally van Putten dit jaar niet doorgaat.
Hopelijk volgend jaar wel weer, desnoods in een andere gemeente.

Betreft de Rally Kalender: deze is aangepast.
Hopelijk heeft iedereen er iets aan.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 16:29
door rally for ever
Okeeee, wat hoor ik nu weer.
Gaat de KNAF alle Porsche GT3's verbieden bij rally's???
Hoe jagen we zo snel mogelijk alle rijders naar het buitenland.............
En publiek, en dus sponsoren, weg.............

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 17:49
door Sjeik1981
Dat is raar, aangezien de FIA juist met een GT-Cup is gestart vorig jaar. Al was dat niet een super succes in Ieper 4 stuks en in Duitsland slechts 2. Weet even verder niet hoe het bij de andere wedstrijden was.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 7:38
door kevin-hams98
De S21 klasse (bv de BMW van ploeg) mag ook niet rijden in Nederland gedurende 2 jaar. Dit gaat de slechte kant op met de rally in Nederland.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 16:38
door kevin-hams98
Net RTL rally special gekeken op rtl7 en het team van de heuvel heeft een Hyundai R5 gekocht/besteld

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 23:08
door adv555
Ik heb zelf ook wel eens nagedacht over een R5 maar dat is voor privé rijders niet te betalen laat staan het onderhoud.


De reglementen in rally Nederland zijn vreemd. Ik denk dat men het liefste heeft dat iedereen maar even een R5 aanschaft. RTL7 denkt zeker dat je R5 op elke hoek van de straat haalt voor een knaak en een bounty!

Naar mijn idee moeten de rally organisaties veel meer nadenken over een soort vrije klasse zoals de S21 maar dan wel met reglementen waar je een auto voor de toekomst kan bouwen. Het moet niet zo zijn dat je fors investeert en een jaar later worden de regels veranderd en kan je weer investeren.

Een vol veld met R5 in nederland zal niet snel gebeuren. Daar heb je een serieus budget voor nodig incl permanent een monteur erop. Laten we eerlijk zijn de Nederlandse rallysport bestaat voor 95% uit Hobby rijders.

Als je een blik werpt over het service terrein in Emmeloord moet Team Kuipers zich niet thuis gevoeld hebben. Maw. wat Kuipers neerzet is prachtig maar is niet de rally realiteit in Nederland. Tuurlijk zou ik ook graag willen dat er 15 WRC en 25 R5 aan de start staan. Maar Laten we realistisch bezig blijven met onze Hobby!

Rally sport in Nederland zijn voor 95% procent Hobby rijders laten we dat niet vergeten. Deze hobby rijders zorgen voor grote start velden. Een rally met 1 WRC 2 x R5 (ook nog buitenlanders) en een paar Gr N auto's is ook geen rally. De Hobby rijders zijn wel degene die het veld aanvullen tot 45 auto's

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2016 10:09
door MartijnB
adv.

R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.

Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.

Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2016 8:35
door van de gevel
MartijnB schreef:adv.

R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.

Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.

Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt


Ik ben het met martijn eens.
Het aantal deelnemers neemt fors af. Bij de sprinters en bij de rally. Het word tijd dat de organisators een rond de tafel gaan zitten , en eens gaan kijken wat ze samen kunnen doen. Met of zonder de knaf. Ook de veranderingen van de knaf doet niet veel goeds zoals afschaffing S21 klasse.
Het ene jaar mag het wel het andere jaar niet. Er zijn verschillende rijders die een auto gebouwd hebben en er nu niets meer mee kunnen in nl.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Gewoon weer bij de sprinters beginnen , om het daar interessant en betaalbaar te maken. En weer losse sprint wedstrijden.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2016 19:54
door rallymitchel
van de gevel schreef:
MartijnB schreef:adv.

R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.

Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.

Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt


Ik ben het met martijn eens.
Het aantal deelnemers neemt fors af. Bij de sprinters en bij de rally. Het word tijd dat de organisators een rond de tafel gaan zitten , en eens gaan kijken wat ze samen kunnen doen. Met of zonder de knaf. Ook de veranderingen van de knaf doet niet veel goeds zoals afschaffing S21 klasse.
Het ene jaar mag het wel het andere jaar niet. Er zijn verschillende rijders die een auto gebouwd hebben en er nu niets meer mee kunnen in nl.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Gewoon weer bij de sprinters beginnen , om het daar interessant en betaalbaar te maken. En weer losse sprint wedstrijden.


Of een kampioenschap opstarten met een nieuwe bond buiten de KNAF om, en dus met hun eigen reglementen :wink: (In België heb je bijv. ook het BRC en ASAF)

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: do mei 12, 2016 9:29
door Mark Wielens
Bernard ten Brinke in Skoda R5 in 2016 terug op de Rallypaden,

De afgelopen jaren concentreerde Bernhard ten Brinke zich vrijwel volledig op rallyraids als de Dakar Rally. Dit seizoen keert de Nederlands rallykampioen 2009 terug naar de reguliere rallysport met een kalender van zes wedstrijden. In een competitieve Skoda Fabia R5 van Wevers Sport start Bernhard ten Brinke onder meer in de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
Na de tragische brand die abrupt een einde maakte aan een sterke Dakar Rally, gebruikte Bernhard ten Brinke de achterliggende maanden om na te denken over zijn autosportcarrière. “Ik kwam tot de conclusie dat ik de rallysport miste en ook de behoefte voel om vaker de competitie aan te gaan.”

WRC Duitsland en Spanje.....

Vanuit die wens ging de Achterhoekse coureur om tafel met het team van Wevers Sport. Het resultaat is een serie van zes rally’s met twee afspraken in Nederland (ELE Rally en Hellendoorn Rally), twee uitdagingen in België met de Omloop van Vlaanderen en de Condroz Rally, en ook keert Bernhard ten Brinke terug in het WRC voor de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
“Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt”, lacht Bernhard ten Brinke. “De ELE Rally en de Hellendoorn Rally zijn de lastigste wedstrijden van Nederland. België is voor een Nederlandse rijder altijd een uitdaging en in Duitsland en Spanje rijd ik op WK-klassementsproeven tegen de beste rijders in de WRC2-categorie.” In alle wedstrijden wordt Bernhard bijgestaan door de ervaren Belgische navigator Davy Thierie.

‘Eruit halen wat erin zit’.......

De WK-rally van Duitsland heeft Bernhard ten Brinke al twee keer gereden met als beste resultaat een 12e plaats in 2010. De WRC-wedstrijd in Spanje is daarentegen helemaal nieuw voor de rallyrijder. “Ik ben heel benieuwd waar ik sta in het WRC2-veld. Wevers Sport heeft laten zien dat hun Skoda in staat is om WK-wedstrijden te winnen in de WRC2-categorie en dat motiveert mij enorm. Iedereen die mij kent, weet dat ik eruit wil halen wat erin zit.”
Hoe het autosportjaar er verder uit gaat zien voor Bernhard ten Brinke is nog niet duidelijk. “Ik bekijk alle opties voor deelname aan de Dakar Rally 2017 en ben in gesprek met alle grote teams.” Een beslissing over deelname zal later in het jaar vallen, waarbij meeweegt dat de onlangs bekend gemaakte route niet direct tot de verbeelding spreekt.

Kalender Bernhard ten Brinke 2016
ELE Rally 3 en 4 juni
WRC Duitsland 19-21 augustus
Omloop van Vlaanderen 3-4 augustus
Hellendoorn Rally 17-19 september
WRC Spanje 13-16 oktober
Condroz Rally 5-6 november

bron; Drive Magazine.

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: do mei 12, 2016 17:02
door rallymitchel
Mark Wielens schreef:Bernard ten Brinke in Skoda R5 in 2016 terug op de Rallypaden,

De afgelopen jaren concentreerde Bernhard ten Brinke zich vrijwel volledig op rallyraids als de Dakar Rally. Dit seizoen keert de Nederlands rallykampioen 2009 terug naar de reguliere rallysport met een kalender van zes wedstrijden. In een competitieve Skoda Fabia R5 van Wevers Sport start Bernhard ten Brinke onder meer in de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
Na de tragische brand die abrupt een einde maakte aan een sterke Dakar Rally, gebruikte Bernhard ten Brinke de achterliggende maanden om na te denken over zijn autosportcarrière. “Ik kwam tot de conclusie dat ik de rallysport miste en ook de behoefte voel om vaker de competitie aan te gaan.”

WRC Duitsland en Spanje.....

Vanuit die wens ging de Achterhoekse coureur om tafel met het team van Wevers Sport. Het resultaat is een serie van zes rally’s met twee afspraken in Nederland (ELE Rally en Hellendoorn Rally), twee uitdagingen in België met de Omloop van Vlaanderen en de Condroz Rally, en ook keert Bernhard ten Brinke terug in het WRC voor de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
“Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt”, lacht Bernhard ten Brinke. “De ELE Rally en de Hellendoorn Rally zijn de lastigste wedstrijden van Nederland. België is voor een Nederlandse rijder altijd een uitdaging en in Duitsland en Spanje rijd ik op WK-klassementsproeven tegen de beste rijders in de WRC2-categorie.” In alle wedstrijden wordt Bernhard bijgestaan door de ervaren Belgische navigator Davy Thierie.

‘Eruit halen wat erin zit’.......

De WK-rally van Duitsland heeft Bernhard ten Brinke al twee keer gereden met als beste resultaat een 12e plaats in 2010. De WRC-wedstrijd in Spanje is daarentegen helemaal nieuw voor de rallyrijder. “Ik ben heel benieuwd waar ik sta in het WRC2-veld. Wevers Sport heeft laten zien dat hun Skoda in staat is om WK-wedstrijden te winnen in de WRC2-categorie en dat motiveert mij enorm. Iedereen die mij kent, weet dat ik eruit wil halen wat erin zit.”
Hoe het autosportjaar er verder uit gaat zien voor Bernhard ten Brinke is nog niet duidelijk. “Ik bekijk alle opties voor deelname aan de Dakar Rally 2017 en ben in gesprek met alle grote teams.” Een beslissing over deelname zal later in het jaar vallen, waarbij meeweegt dat de onlangs bekend gemaakte route niet direct tot de verbeelding spreekt.

Kalender Bernhard ten Brinke 2016
ELE Rally 3 en 4 juni
WRC Duitsland 19-21 augustus
Omloop van Vlaanderen 3-4 augustus
Hellendoorn Rally 17-19 augustus
WRC Spanje 13-16 oktober
Condroz Rally 5-6 november

bron; Drive Magazine.


Omloop en Hellendoorn in augustus?? :wink:

Re: Nieuws en geruchten 2016

BerichtGeplaatst: do mei 12, 2016 17:26
door gertveurink
Augustus is het nieuwe september ;-)