WRC rally de Espana Costa Daurada

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rvgrally » za nov 10, 2012 0:01

Ik vergelijk hans met neuville, qua kunnen schat ik ze hetzelfde in, qua koppie koppie kei goed van hans, volgens mij fromeld neuville elke rally 2wrcs op, hou je niet in ik heb 3uur geleden mijn scheenbeschermers aangetrokken
:wink: :D
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Berichtdoor alleskids1971 » za nov 10, 2012 0:06

Neuville kan het zich veroorloven om WRCars te crah testen, hij heeft Peugeot/Citroen achter zich staan, die hem als de toekomstige Loeb zien. Weijs krijgt maar zeldzaam kansen, en die benut hij verstandig: Ypres 2011, Zuid Afrika 2012 en Spanje 2012.

Weijs heeft zeker dezelfde en wellicht meer potentie dan Neuvile die heeft.
alleskids1971
 
Berichten: 360
Geregistreerd: zo dec 09, 2007 0:12
Woonplaats: Franeker

Berichtdoor Leo » za nov 10, 2012 0:12

WRC fan schreef: de dagen van McRae en Makkinen en hun jeugdzondes van veel crashen zijn voorbij in het WRC.

Hans Weijs was vandaag goed en verstandig. Keigoed komt later wel, eerst overleven.


Ben ik niet met je eens.
Elk team wil graag Latvala hebben, en die heeft er de laatste 2 jaar meer dan 1 hand vol platgereden.
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor Leo » za nov 10, 2012 0:15

rvgrally schreef:Ik vergelijk hans met neuville, qua kunnen schat ik ze hetzelfde in, qua koppie koppie kei goed van hans, volgens mij fromeld neuville elke rally 2wrcs op, hou je niet in ik heb 3uur geleden mijn scheenbeschermers aangetrokken
:wink: :D


Helemaal mee eens.
Ze rijden alle 2 in een Citroen.
Alleen de 1 is vele malen rapper dan de ander.
met het koppie win je geen rally, alleen met je voeten.
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor Leo » za nov 10, 2012 0:17

alleskids1971 schreef:Neuville kan het zich veroorloven om WRCars te crah testen, hij heeft Peugeot/Citroen achter zich staan, die hem als de toekomstige Loeb zien. Weijs krijgt maar zeldzaam kansen, en die benut hij verstandig: Ypres 2011, Zuid Afrika 2012 en Spanje 2012.

Weijs heeft zeker dezelfde en wellicht meer potentie dan Neuvile die heeft.


Wellicht meer?
Misschien kan hij sneller veters strikken, maar achter het stuur verliest hij het elke keer. (waarom?, omdat het een Nederlander is)
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor WRC fan » za nov 10, 2012 0:22

Leo schreef:
WRC fan schreef: de dagen van McRae en Makkinen en hun jeugdzondes van veel crashen zijn voorbij in het WRC.

Hans Weijs was vandaag goed en verstandig. Keigoed komt later wel, eerst overleven.


Ben ik niet met je eens.
Elk team wil graag Latvala hebben, en die heeft er de laatste 2 jaar meer dan 1 hand vol platgereden.


Let ff op met citeren! Dit is niet mijn reactie maar die van alleskids1971
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor baleno78 » za nov 10, 2012 8:12

Leo schreef:
alleskids1971 schreef:Neuville kan het zich veroorloven om WRCars te crah testen, hij heeft Peugeot/Citroen achter zich staan, die hem als de toekomstige Loeb zien. Weijs krijgt maar zeldzaam kansen, en die benut hij verstandig: Ypres 2011, Zuid Afrika 2012 en Spanje 2012.

Weijs heeft zeker dezelfde en wellicht meer potentie dan Neuvile die heeft.


Wellicht meer?
Misschien kan hij sneller veters strikken, maar achter het stuur verliest hij het elke keer. (waarom?, omdat het een Nederlander is)


Lekkere positieve pipo ben jij zeg!! Gezien zijn ervaring in een WRC doet hij het heel verstandig op de 1e dag! Dan nog te weten dat hij geen goed gevoel had met de auto is het helemaal verstandig dat hij het rustiger aan doet!

Ik zeg ook, geef hem een jaar de kans en je zult verstelt staan van de progressie die hij zal boeken.... Het is niet fair om hem gelijk te vergelijken met de toprijders van dit moment!

Geniet gewoon eens van het feit dat er toch weer een Nederlander meerijdt in het WRC!!
baleno78
 
Berichten: 140
Geregistreerd: di jul 12, 2011 21:25
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor evoline » za nov 10, 2012 8:20

Pffffff.... Gelukkig zitten hier echte positive rallykenners! Wat die jongen gisteren heeft laten zien maakt zeker indruk! En misschien is er hier iemand sneller dan Hansie Hansie met strikken maar niet met een stuur en gaspendaal ben ik bang! Go Hansie!!8-))
evoline
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za jun 25, 2011 18:13
Woonplaats: Oud-beijerland

Berichtdoor Oscar Vink » za nov 10, 2012 9:10

Leo schreef:
Ben ik niet met je eens.
Elk team wil graag Latvala hebben, en die heeft er de laatste 2 jaar meer dan 1 hand vol platgereden.


Elk team is overdreven denk je ook niet? Heb nog nooit gehoord dat Citroen Latvala wil hebben. Volgens mij was jij vorig jaar nog heel lovend toen Weijs heel Nederland op minuten zette in Barneveld. Toen hoorden we ook niemand die klaagde dat de top maar zozo is. Hij krijgt een kans, maar het is er maar 1 en Neuville zoals hier al werd gezegd staat heel Belgie en Luxemburg achter om hem in een stoeltje te hebben. Tevens hebben Hans en neuville vaak tegen elkaar gereden in eenzelfde auto en toen was het niet dat de een uitblinkte op de ander, dus zijn ze wel degelijk zeer gewaagd aan elkaar, alleen Neuville heeft veel progressie geboekt in het IRC, waar Hans dit jaar pas in Zuid-Afrika veel progressie heeft geboekt, dus loopt hij qua ontwikkeling een jaar achter. Tevens is het vergelijk niet eerlijk, omdat Neuville al 10000 km meer heeft gereden in de C3.
Oscar Vink
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 11, 2011 18:47
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor romar » za nov 10, 2012 9:27

Idd, en een jaar irc om niet te vergeten! Zal hem ook goed doen.
Avatar gebruiker
romar
 
Berichten: 882
Geregistreerd: vr okt 05, 2007 9:58

Berichtdoor alleskids1971 » za nov 10, 2012 10:05

Latval is wellicht de grote uitzondering, vooral omdat Malcolm Wilson hondstrouw blijft geloven in hem, (en gestuurd door een perfect werkend managment team) hoeveel crashes hij ook heeft. Maar je kan niet blijven roepen dat veel crashen goed is, want McRae...blablabla. McRae had de hondstrouwe steun van Prodrive, anders was hij al lang aan de kant gezet. (En McRae moest het daarna vooral van zijn computerheld status hebben, maar dat even terzijde.)

Tegenwoordig zijn er niet veel kansen, er zijn een stuk minder fabriekteam dan in die gouden en onbevangen dagen. Teams zitten niet op de jonge, crash happy Colin McRea te wachten, maar op de verstandige en toch snel rijdende en resultaten behalende Colin McRae
alleskids1971
 
Berichten: 360
Geregistreerd: zo dec 09, 2007 0:12
Woonplaats: Franeker

Berichtdoor ZZR Fan » za nov 10, 2012 10:25

Leo schreef:
alleskids1971 schreef:Neuville kan het zich veroorloven om WRCars te crah testen, hij heeft Peugeot/Citroen achter zich staan, die hem als de toekomstige Loeb zien. Weijs krijgt maar zeldzaam kansen, en die benut hij verstandig: Ypres 2011, Zuid Afrika 2012 en Spanje 2012.

Weijs heeft zeker dezelfde en wellicht meer potentie dan Neuvile die heeft.


Wellicht meer?
Misschien kan hij sneller veters strikken, maar achter het stuur verliest hij het elke keer. (waarom?, omdat het een Nederlander is)


JWRC 2010 met dezelfde auto?
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor John Raven » za nov 10, 2012 10:30

Lees dit maar even m.b.t. zijn doel en instellling:

http://www.wrc.com/news/qa-hans-weijs/?fid=17884
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Berichtdoor tiemen » za nov 10, 2012 10:48

alleskids1971 schreef:Weijs heeft zeker dezelfde en wellicht meer potentie dan Neuvile die heeft.

Dit betwijfel ik.
Ik denk dat Neuvile een groter talent is dan Weijs, maar dat de eerstgenoemde een jaar voorloopt op Weijs is duidelijk.
Neuvile zit bijna wekelijks achter het stuur van een rallyauto, en als hij dan eens een weekend vrij heeft, gaat hij met zijn eigen C2 rijden!
Hij loopt gewoon voor in ontwikkeling, en het allerbelangrijkste misschien, hij heeft een fabrikant achter zich staan.

Toch denk ik dat Neuvile de betere is, ook zonder de dingen die ik hierboven beschreef.
Dat hij ook ontzettend veel auto's geplooid heeft, klopt helemaal.
Echter lijkt het mij, dat voordat je weet waar de grens ligt, je deze eerst moet overschrijden....

Men kan een rijder wel van 110 naar 99% begeleiden, maar niet van 95 - 110....
(al zal niet iedereen het hier mee eens zijn..)

Dat hij het niet zou redden omdat hij een Nederlander is vind ik overdreven, maar 'wij' (Nederlanders) verwijten de Fransen vaak chauvinistisch te zijn, terwijl wij op sportgebied veel erger zijn...

Als een Nederlander ergens een (matige)prestatie levert, zijn 'wij' weer helemaal in de wolken en is het een wereldprestatie..
Denk aan de Lausitzrally 2008 toen Dennis Kuipers won.
Wat een geweldige prestatie zeg... Men vergat erbij te zeggen dat de nr 2 een groep N was op .... 10 seconden!

Destijds ben ik al eens 'afgeschoten' op het dimmen van de euforie van de prestatie van Kuipers, al zou het de nieuwe wereldkampioen in spe zijn.

De prestatie van Weijs is ... dat hij is blijven rijden terwijl anderen eraf gingen.
Verstandig jazeker! Maar super goed, IK vind van niet.
Dat er anderen zijn die dit wel geweldig vinden is hun goed recht, maar ik denk dat je de dingen wel in het juiste perspectief moet zien.

(En nee, ik weet niet wat hij hiervoor allemaal heeft moeten regelen.
En nee, ik weet niet wat voor offers dit gevraagd heeft.
Wat ik wel weet is dat 'men', dus ik ook, kijk naar de tijden. En dan ik niet anders concluderen dat hij een figurantenrol heeft gespeeld op de eerste dag. Als S2000 auto's sneller zijn dan een WRC geeft dit toch bedenkingen..)
tiemen
 
Berichten: 327
Geregistreerd: di sep 27, 2005 10:41
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor tiemen » za nov 10, 2012 10:53

John Raven schreef:Lees dit maar even m.b.t. zijn doel en instellling

Hij kiest dus duidelijk voor een andere aanpak, en dat is zijn goed recht en wellicht verstandig.
Dit neemt niet weg dat vind dat sommigen de prestatie neerzetten als geweldig, terwijl IK dit niet vind.

Vandaag en morgen zal het op asfalt beter gaan, daar geeft hij een stuk minder toe dan op gravel.
tiemen
 
Berichten: 327
Geregistreerd: di sep 27, 2005 10:41
Woonplaats: Genemuiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron