WRC rally de Espana Costa Daurada

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Robert_ » vr nov 09, 2012 18:43

Afbeelding
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor DvM » vr nov 09, 2012 18:58

Ik ben al vaak op zoek geweest naar een watersplash, maar dit is een echte.
Mooie plaat.
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor ZZR Fan » vr nov 09, 2012 19:05

Vindt de bumper ook zo te zien.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor Leo » vr nov 09, 2012 20:43

rvgrally schreef:Weet je wat een feit is, hans laat van de 17 wrcs die meedoen, er 10 of 11 achter zich, dus volgens mee geen discussie mogenlijk over goed of dit of dat, gewoon KEI goeie dag vandaag!!


Helemaal mee oneens.

Als je op 6 kp's, 6 minuten achterstand op loopt is dat voor mij niet KEI goed.
En iedereen heeft last van de omstandig heden, dat is rally.
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor richard rs » vr nov 09, 2012 20:55

ik vind het wel goed wat hij doe,zo vaak rijd hij niet in een wrc :!:
ik zeg geef hem 1jaar een wrc(fiesta,ds3,polo)en ik denk dat hij vaak in de top 5 rijden :wink:
richard rs
 
Berichten: 194
Geregistreerd: ma jul 25, 2011 16:21
Woonplaats: ossendrecht

Berichtdoor Stephan46 » vr nov 09, 2012 21:16

Ik vind het toch wel een aardige prestatie, menig WRC rijder met veel ervaring laten zich verrassen en gaat eraf.
Nu rijdt Weijs zeker geen toptijden, maar gezien zijn gebrek aan ervaring in een WRC denk ik dat dit een verstandige aanpak is,
zeker onder deze omstandigheden en met een paar ellenlange proeven :)
Stephan46
 
Berichten: 492
Geregistreerd: za maart 18, 2006 22:22
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor mmrizio » vr nov 09, 2012 21:19

Leo schreef:En iedereen heeft last van de omstandig heden, dat is rally.

Klopt. En 9 WRC's hebben het einde van de dag niet gehaald, en Hans wel. In z'n eerste wedstrijddag in de Citroen. Met 5 WRC's voor 'm, en Breen. Mwah, dan doe je het toch niet verkeerd!

Laten we hopen dat hij morgen en overmorgen op 'zijn' proeven meer vertrouwen in de auto krijgt en nog wat mooie tijden kan laten zien. Op de showproef zat hij alvast voor Loeb.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor tiemen » vr nov 09, 2012 21:51

Ik ben het met Leo eens..
Als je ruim 6 minuten aan de broek krijgt, en klop krijgt van enkele S2000 auto's kun je toch niet spreken van KEI goed.

Natuurlijk zijn er sommigen afgegaan, en moet je eerst finishen om punten te kunnen pakken. Dat staat buiten kijf.

Dus verstandig gereden! Dat zeker, maar KEI goed vind ik het niet...

(sorry als ik tegen chauvinistische benen aanschop..)
tiemen
 
Berichten: 327
Geregistreerd: di sep 27, 2005 10:41
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor sebas » vr nov 09, 2012 21:55

Ik sluit me ook bij Leo aan,het is geen schenen schoppen maar gewoon een mening! :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor WRC fan » vr nov 09, 2012 22:02

Het is gewoon de enig mogelijke aanpak. Als je keigoed gaat proberen te zijn, dan crash je. In je eerste wedstrijd hard gaan en crashen is in het WRC gelijk aan 1+1=2, zeker in deze omstandigheden. Kijk maar naar Räikkönen vorig jaar, die zou zich op het asfalt misschien kunnen meten met Loeb maar crashte de eerste dag. Die pakte het dus duidelijk verkeerd aan.
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor Leo » vr nov 09, 2012 22:38

WRC fan schreef:Het is gewoon de enig mogelijke aanpak. Als je keigoed gaat proberen te zijn, dan crash je. In je eerste wedstrijd hard gaan en crashen is in het WRC gelijk aan 1+1=2, zeker in deze omstandigheden. Kijk maar naar Räikkönen vorig jaar, die zou zich op het asfalt misschien kunnen meten met Loeb maar crashte de eerste dag. Die pakte het dus duidelijk verkeerd aan.


Het is beter om er af te gaan op de 1e of 2e plek, dan finishen op een 5e of 6e plek op 15 minuten achterstand.
En trouwens van crashen word je alleen maar sneller.
(als je mij niet geloofd, google dan maar eens op Makinen en McRae enz.)
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor mmrizio » vr nov 09, 2012 22:49

C.McRae is inderdaad legende geworden met zijn alles of niets rijstijl. Als rally rijder vond ik 'm wel snel maar niet zo goed. (zo, dat zullen ook wel weer wat schenen, tenen en pikken geweest zijn, maar dit is mijn mening 8)

Verdiep je svp. even in de achtergrond van deze kans die Hans gecreëerd heeft voordat je dit soort opmerkingen maakt. Hans heeft niet de kans om er 5 keer af te gaan om daarna eens te scoren.

Maurice
Laatst bijgewerkt door mmrizio op vr nov 09, 2012 22:51, in totaal 1 keer bewerkt.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Oscar Vink » vr nov 09, 2012 22:51

Leo schreef:
WRC fan schreef:Het is gewoon de enig mogelijke aanpak. Als je keigoed gaat proberen te zijn, dan crash je. In je eerste wedstrijd hard gaan en crashen is in het WRC gelijk aan 1+1=2, zeker in deze omstandigheden. Kijk maar naar Räikkönen vorig jaar, die zou zich op het asfalt misschien kunnen meten met Loeb maar crashte de eerste dag. Die pakte het dus duidelijk verkeerd aan.


Het is beter om er af te gaan op de 1e of 2e plek, dan finishen op een 5e of 6e plek op 15 minuten achterstand.
En trouwens van crashen word je alleen maar sneller.
(als je mij niet geloofd, google dan maar eens op Makinen en McRae enz.)


Ben ik gedeeltelijk met je eens. Hans krijgt deze kans waarschijnlijk eenmalig en misschien zitten er ook wel sponsorbelangen achter. Volgens mij heeft hij ook gezegd dat hij nog een hoop moet leren onder deze omstandigheden. In de picture rijden doet hij zeker wel op deze manier. Willen de manufacturer teams niet dat de tweede man de boel heel houdt en punten pakt? De snelheid is nu eenmaal niet zo hoog bij de Nederlanders op onverhard, dus mogen we duimendraaien dat hij de volgende dagen op asfalt meer laat zien dat hij verdiend in het stoeltje zit.
Oscar Vink
 
Berichten: 8
Geregistreerd: vr nov 11, 2011 18:47
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor WRC fan » vr nov 09, 2012 22:57

Ik zou niet graag zo'n dure auto kapot rijden hor, zeker niet als hij van een ander is. Ook al gebruik Al Attiyah hem toch niet meer.
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor alleskids1971 » vr nov 09, 2012 23:05

Oscar Vink schreef:
Leo schreef:
WRC fan schreef:Het is gewoon de enig mogelijke aanpak. Als je keigoed gaat proberen te zijn, dan crash je. In je eerste wedstrijd hard gaan en crashen is in het WRC gelijk aan 1+1=2, zeker in deze omstandigheden. Kijk maar naar Räikkönen vorig jaar, die zou zich op het asfalt misschien kunnen meten met Loeb maar crashte de eerste dag. Die pakte het dus duidelijk verkeerd aan.


Het is beter om er af te gaan op de 1e of 2e plek, dan finishen op een 5e of 6e plek op 15 minuten achterstand.
En trouwens van crashen word je alleen maar sneller.
(als je mij niet geloofd, google dan maar eens op Makinen en McRae enz.)


Ben ik gedeeltelijk met je eens. Hans krijgt deze kans waarschijnlijk eenmalig en misschien zitten er ook wel sponsorbelangen achter. Volgens mij heeft hij ook gezegd dat hij nog een hoop moet leren onder deze omstandigheden. In de picture rijden doet hij zeker wel op deze manier. Willen de manufacturer teams niet dat de tweede man de boel heel houdt en punten pakt? De snelheid is nu eenmaal niet zo hoog bij de Nederlanders op onverhard, dus mogen we duimendraaien dat hij de volgende dagen op asfalt meer laat zien dat hij verdiend in het stoeltje zit.


je moet eerst laten zien dat je een tweede stoeltje waardig bent -aankomen en punten scoren - in plaats van meteen voor de hoofdprijs te gaan solliciteren - rallies winnen. Je komt toch niet verder dan een paar goede proef uitslagen voor je geheid op je bek gaat. tenzij je budget zat hebt en meerdere kansen hebt om het (eindelijk) een keer goed te doen. de dagen van McRae en Makkinen en hun jeugdzondes van veel crashen zijn voorbij in het WRC.

Hans Weijs was vandaag goed en verstandig. Keigoed komt later wel, eerst overleven.
alleskids1971
 
Berichten: 360
Geregistreerd: zo dec 09, 2007 0:12
Woonplaats: Franeker

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten