Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
mantaboy schreef:....Feit blijft dat de sport veel meer leeft in België dan hier. De mensen die aan de proeven wonen zijn over het algemeen positiever dan hier in Nederland......
mantaboy schreef:Soms maken ook de vrijwilligers het onbewust duur, er word een compleet lunchpakket verwacht, goede informatievoorziening en een goede warme maaltijd. Velen stellen dan dat dit het minste is wat je kan doen voor de vrijwilligers.
whemink schreef:Waarom moeten vergunningen duur zijn? Ik kan me niet voorstellen dat dit een vermogen kost, anders zou bijvoorbeeld een wielrenner ook honderden euro's inschrijfgeld moeten betalen. Idem verzekereingen, de dekking is uiterst beperkt en het eigen risico hoog, moet de premie dan honderd euro per deelnemer zijn? Is er een standaard verzekering die voor alle wedstrijden en organisaties geldt? Ik vraag me af waarom er zo veel verschil is met het buitenland en dan (zonder commentaar op het fantastische werk dat de organisaties leveren) op feiten gebaseerd. Denk inderdaad dat het twee voor twaalf is en dat wellicht een "denktank" zeer goed zou kunnen functioneren om iedereen wakker te schudden en proberen het tij te keren.
whemink schreef:.... Overigens valt de afstand van het rallyparcours veelal in het niet ten opzichte van de aangehaalde wielerwedstrijd (geen cross!). Gemiddeld zo'n 20 a 25 km voor een sprint, 60 a 70 voor een rally. .....
official No. 27768 schreef:whemink schreef:.... Overigens valt de afstand van het rallyparcours veelal in het niet ten opzichte van de aangehaalde wielerwedstrijd (geen cross!). Gemiddeld zo'n 20 a 25 km voor een sprint, 60 a 70 voor een rally. .....
Deze rallywegen zijn echter wel vaak 5 uur (of langer dicht) en bij het wielrennen is dat vaak maar 1 uurtje of iets meer. En daarbij dient bij een rally de weg ECHT afgezet en verkeer / voetganger vrij te zijn, bij de wielrennerij zijn er wat minder risico's denk ik. Zelf heb ik wel eens bij de Tour en Vuelta gekeken en zag duidelijk minder strikte naleving van het "verkeersvrij" houden van de weg en de omgeving.
whemink schreef:Ik heb het voor wat betreft de vergelijking met het wielrennen (is overigens ook maar een willekeurig voorbeeld) niet over kosten voor huur van dranghekken en verzekeringen. Puur de kosten als voor een evenementenvergunning en het gebruik van de weg. Overigens valt de afstand van het rallyparcours veelal in het niet ten opzichte van de aangehaalde wielerwedstrijd (geen cross!). Gemiddeld zo'n 20 a 25 km voor een sprint, 60 a 70 voor een rally. Kun je wellicht vertellen wat je voor de wielerwedstrijdvergunning betaald, puur de leges dus?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten