WRC - Rally Sweden 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RallyeRichard » di feb 15, 2011 17:06

alleskids1971 schreef:http://www.rallysport.hu/info/2011/02/02-13-wrc_loeb_drama_sved_rally.htm

Het is zeer twijfelachtig wat er met Loeb gebeurd is. De reglementen kunnen op 2 manieren gelezen worden. Loeb is aan geduwd door buitenstaanders om de motor te laten starten = DQ. Maar Loeb is ook aangeduwd omdat hij de weg blokkeerde = is toegestaan. Hier is toch duidelijk te zien dat het aanduwen door buitenstaanders is gebeurd om de motor te starten.


Hier nog even op inhaken;

Loeb is niet aangeduwd. De auto van Loeb is geduwd teneinde de weg vrij te maken. Heel toevallig zat Loeb op dat ogenblik in de auto met contact aan in de versnelling enzovoort.
Maar het doel van het duwen was officieel het vrijmaken van het parcours...
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
Avatar gebruiker
RallyeRichard
 
Berichten: 645
Geregistreerd: za jan 26, 2002 15:44
Woonplaats: Kromménië

Berichtdoor MartijnS » di feb 15, 2011 17:13

Ja..daarom kunnen ze hem ook niks maken is inmiddels duidelijk :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Sundanceranch » di feb 15, 2011 19:11

AC schreef:
EvoV6 schreef:Als Loeb dit nu had gehad, hahaha Elena heeft net de Monte gereden..

Lijkt me wel raar, moet je ineens op sneeuw(!) rijden als navi, met een coureur die nauwelijks aanwijzingen geeft, pfff lastig zat hoor.


En niet mag spinnen/afslaan/van de weg raken etc...

Reken maar dat het verdomde lastig is om je eerste meters in een WRC auto te maken (en dan ook nog op sneeuw (!) en met de druk dat je absoluut geen fouten mag maken en een gemiddelde van 60 km/u moet halen...

Chapeau...


Het is idd een mooie prestatie want ik ken het stuk daar heel goed en geloof me ook in de zomer word het moeilijk om daar de 80 km/h te halen dus 60 op ijs en sneeuw vind ik netjes.

Groeten Dimitry
Sundanceranch
 
Berichten: 41
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 20:47
Woonplaats: Ekshärad (Zweden)

mooi filmpje

Berichtdoor Sundanceranch » di feb 15, 2011 19:42

Sundanceranch
 
Berichten: 41
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 20:47
Woonplaats: Ekshärad (Zweden)

Berichtdoor Kimberley » wo feb 16, 2011 16:03

Wat een geweldige ervaring in Zweden. Onmeunig veel sneeuw en mooie beelden. Ook gaaf om zo ver van huis te zijn en dan toch nederlanders tegen te komen :) Al was stiekem mijn hoogtepunt de handtekening van Kimi :oops: :D
Avatar gebruiker
Kimberley
 
Berichten: 46
Geregistreerd: wo mei 05, 2010 10:51
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor WRC fan » vr feb 18, 2011 11:55

Er word wel heel wijs gedaan dat Dennis Kuipers punten heeft gescoord voor het team maar hij moet wel heel raar doen wil hij die punten niet scoren. Er zijn namelijk maar acht teams die punten kunnen scoren. Het Monster World Rally Team heeft hij achter zich gelaten doordat hij sneller was dan Ken Block en het Munchis Ford World Rally Team deed niet mee. Typisch geval van een persbericht mooier maken dan dat de werkelijkheid is.
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor ZZR Fan » vr feb 18, 2011 15:46

Daar zijn persberichten dan ook voor 8)
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor alleskids1971 » vr feb 18, 2011 17:06

Over persberichten gesproken, komt Van Merksteijn (Motorsport) nog met een officiele presentatie van het WRC team, de anagepaste kalender en of ze ook punten gaan scoren als manufacturer team? Zou een leuk bijkomend effect zijn vanhet 2011 WRC, de strijd der Nederlandse teams
alleskids1971
 
Berichten: 360
Geregistreerd: zo dec 09, 2007 0:12
Woonplaats: Franeker

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten