Short Rally Kasterlee 28-08-2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Short Rally Kasterlee 28-08-2005

Berichtdoor Maarten » di aug 23, 2005 19:29

De Short Rally in Kasterlee waar afgelopen jaar heel wat Nederlanders aan de start stonden staat komende zondag weer op het programma. Ook nu weer aardig lijstje Nederlanders:

Van Hoof
Jonkers
Van Gennip
De Koning
Van Gils
Heeren
Heijstek
Westerbeek

Net over de grens. Ik zal eens een kijkje gaan nemen.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor sebas » za aug 27, 2005 15:23

Waar kan ik meer info vinden over deze rally?
sebas

Berichtdoor Ton Van Spanje » za aug 27, 2005 15:36

sebas schreef:Waar kan ik meer info vinden over deze rally?

titanic punt be
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ruud » zo aug 28, 2005 16:28

Net terug uit Kasterlee. Mooie rally met een goede organisatie en goede primaire voorzieningen (eten, drinken en toiletten). Voordeel en gelijk nadeel; alles speelt zich op 1 punt af: weinig tussentijds in de auto zitten, maar ook weinig verschillende bochten zien.
Jammer dat er geen tegenstand voor Piet van Hoof was, wel weer goede prestaties van de Nederlandse equipes (- mail even voor foto's).
Al met al: mooie rally, mooi weer, goede voorzieningen, niet ver rijden, top dag gehad!

Groeten uit Veldhoven, Ruud

Owja: wat een rare startprocedure zeg, om de minuut starten en als er tijd gewonnen moet worden om de 15 a 20 seconden. En bij de rondkoers starts onderbreken omdat er een andere deelnemer aankomt.... Lijkt me niet erg plezierig voor je concentratie.
Wie zei dat een Cinquecento een vrouwenauto was, alleen bedoelt voor de boodschapjes? :)
Ruud

Berichtdoor Maarten » zo aug 28, 2005 17:31

Ruud schreef:Owja: wat een rare startprocedure zeg, om de minuut starten en als er tijd gewonnen moet worden om de 15 a 20 seconden. En bij de rondkoers starts onderbreken omdat er een andere deelnemer aankomt.... Lijkt me niet erg plezierig voor je concentratie.

Starts onderbreken moet nu eenmaal af en toe. Niet op alle plekken hebben ze de mogelijkheid om containers e.d. neer te zetten. In NL gebeurt t ook vaak genoeg.

Maar... het was inderdaad een leuke wedstrijd. Best wat spektakel gezien in elk geval!
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 17:42

Ruud schreef:En bij de rondkoers starts onderbreken omdat er een andere deelnemer aankomt.... Lijkt me niet erg plezierig voor je concentratie.

Normaal gesproken wordt in België bij een rondkoers niet de start onderbroken, maar gaat de tijd pas lopen als de man met de vlag je laat gaan...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ruud » zo aug 28, 2005 17:57

Steven, ik had dergelijke situaties nog nooit gezien en vond het erg vreemd (alsook het "spelen" met de intervallen).
Maar normaal gesproken is het dus zo dat je, wanneer de weg vrijgegeven word, nog een vastgestelde tijd hebt tot de daadwerkelijke start?

Groeten, Ruud
Laatst bijgewerkt door Ruud op zo aug 28, 2005 18:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Wie zei dat een Cinquecento een vrouwenauto was, alleen bedoelt voor de boodschapjes? :)
Ruud

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 17:59

Ruud schreef:Steven, ik begrijp wel dat de tijd pas in gaat wanneer je "losgelaten wordt". Maar had dergelijke situaties nog nooit gezien en vond het erg vreemd. Evenals het spelen met de intervallen.

Groeten, Ruud

Ik zie de eerste keer dat ik op deze manier moest starten (Hannuit 2001) nog steeds levendig voor me: de starter die weinig exact aftelde en dan die gozer met die vlag, echt heel bizar :)

(En ook dat gekloot met die koppeling en stilvallen in een hairpin, dat vergeet ik ook niet meer)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Maarten » zo aug 28, 2005 21:33

Maar in Kasterlee hadden ze ook een fotocel aan de start van de proef dus erg nauwkeurig hoeft t aftellen in dat geval niet te zijn.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor jeroenski » ma aug 29, 2005 13:37

Dat opschuiven met de tussentijden was om de verloren ruimte weer terug te winnen.
Ik was er blij mee omdat we nu ook de rondkoers voor de 4 keer konden rijden.
We hebben inderdaad een uur staan wachten omdat er iemand in de sloot lag en gelijk daarna was er iemand flauw gevallen in de tent en ook die moest geholpen worden.
En als de ziekenauto weg is word er niet gestart.

Verder was het een zeer leuke wedstrijd.
Nu snap ik ook eindelijk hoe het zit met de vas klasse indelingen.
En dan is het logisch dat wij de klasse niet kunnen winnen omdat de klasse tot aan 1600 alles bij elkaar is.
Vreemd dat wel.

Groeten jeroenski
jeroenski

Berichtdoor thadon » ma aug 29, 2005 14:19

Was een gezellig dagje, lekker weertje ook!
Ik ben met wat mensen van de Jonkers / Paradigit club rond gaan zwerven. Gelukkig had ik deze keer de videocamera weer eens bij me, anders had ik dit niet vast kunnen leggen.....

http://www.megaupload.com/?d=34UNXPJX

:wink:

PS: MegaUpload is niet heel snel, gemiddeld meestal rond de 35K.
thadon

Berichtdoor Maarten » ma aug 29, 2005 20:18

Foto's: http://peugeot205.realracing.nl/kasterlee

Foto's van hogere kwaliteit en resolutie uiteraard op aanvraag verkrijgbaar :)
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Keer terug naar Wedstrijden