Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Berichtdoor Gast » ma jun 20, 2005 16:58

Wordt het niet weer eens tijd dat er merken cup's in Nederland komen zoals de Fiat Cinquecento Trofeo 10 jaar geleden?

Zelf stam ik uit deze lichting rallyrijders, en mis zins het beeindigen van deze cup de echte betaalbare opstapklasse.
Gast

Re: Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Berichtdoor Götz » ma jun 20, 2005 17:09

[quote="Doctor Cinquecento"]Wordt het niet weer eens tijd dat er merken cup's in Nederland komen zoals de Fiat Cinquecento Trofeo 10 jaar geleden?

Misschien even als geheugen opfrisser:

- VOHC :lol:
- 205 :wink:
- Kalos :P

M.i. allemaal redelijk betaalbaar; nieuw, gebruikt, voorwiel- of achterwielaandrijver. Genoeg keuze dus! Bij de 205 en VOHC geen "contractuele verplichtingen" om te MOETEN starten.
Götz

Re: Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Berichtdoor Gast » ma jun 20, 2005 17:12

Misschien even als geheugen opfrisser:

- VOHC :lol:
- 205 :wink:
- Kalos :P

M.i. allemaal redelijk betaalbaar; nieuw, gebruikt, voorwiel- of achterwielaandrijver. Genoeg keuze dus! Bij de 205 en VOHC geen "contractuele verplichtingen" om te MOETEN starten.

In mijn beleving zijn deze cup's veel minder populair dan de Cinquecento Tofeo. Daar reden we in de hoogtijdagen met zo'n 30 auto's. Dat noem ik dus een echte opstapklasse.
Gast

Berichtdoor Turboboost » ma jun 20, 2005 17:14

En heb laatst ook plannen gehoord voor nog een spectaculaire cup erbij.... :shock:

Volgens mij zijn de genoemde 3 cups voor ieder wat wils :) ....waarbij ik de kalos wel het meest vergelijkbaar vind met de cinq's destijds.

Wat voor een soort cup zou je er nog bij willen zien dan? :roll:
Turboboost

Berichtdoor Gast » ma jun 20, 2005 17:19

Turboboost schreef:En heb laatst ook plannen gehoord voor nog een spectaculaire cup erbij.... :shock:

Volgens mij zijn de genoemde 3 cups voor ieder wat wils :) ....waarbij ik de kalos wel het meest vergelijkbaar vind met de cinq's destijds.

Een cup met auto's die uit de showroom komen, waar een prijskaartje van ongeveer 8500 euro aan hangt, en waar dan nog eens voor zo'n 6000 euro maximaal aan moet worden versleuteld om te kunnen rijden. Verder zou het goed zijn als er een zelfde organisatie achter steekt als destijds bij Fiat.
Gast

Berichtdoor StevenK » ma jun 20, 2005 17:26

Doctor Cinquecento schreef:
Turboboost schreef:En heb laatst ook plannen gehoord voor nog een spectaculaire cup erbij.... :shock:

Een cup met auto's die uit de showroom komen, waar een prijskaartje van ongeveer 8500 euro aan hangt, en waar dan nog eens voor zo'n 6000 euro maximaal aan moet worden versleuteld om te kunnen rijden. Verder zou het goed zijn als er een zelfde organisatie achter steekt als destijds bij Fiat.

Ik zou graag een cup zin van de Golf IV kitcars. 15000 per stuk, met een kit van 7500.

En dan voor 10000 nog een nieuwe golf V gti als verkenningsauto.

En uiteraard ondersteuning van Pon, geen inschrijfgeld, gratis kleding, gratis race benzine...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Gast » ma jun 20, 2005 17:29

Ik zou graag een cup zin van de Golf IV kitcars. 15000 per stuk, met een kit van 7500.

En uiteraard ondersteuning van Pon, geen inschrijfgeld, gratis kleding, gratis race benzine...

Ik denk dat dit niet meer door kan gaan als opstapklasse. Rijden met de Golf IV lijkt me meer iets voor gevorderden.
Gast

Berichtdoor Niels2 » ma jun 20, 2005 17:30

Gast, hij zit je te dollen.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Gast » ma jun 20, 2005 17:32

Niels2 schreef:Gast, hij zit je te dollen.

Dat is niet erg. Ik zou ook wel willen rijden in de cup met een dergelijk soort auto. Vooral als het kan voor de prijzen die werden genoemd!!!!! :D
Gast

Berichtdoor StevenK » ma jun 20, 2005 17:32

Ik denk dat dit niet meer door kan gaan als opstapklasse. Rijden met de Golf IV lijkt me meer iets voor gevorderden.

Dan maken we er een Golf V tdi cup van ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 20, 2005 17:33

Fiat heeft wel wat anders aan het hoofd momenteel:

zie onderstaand citaat :

"Faillissement Van Asselt aangevraagd 20-6-2005
Fiat Auto Nederland heeft het faillissement aangevraagd van Van Asselt, zegt de woordvoerder van de importeur. Vorige week haalde deze zijn auto’s al weg bij de dealer, na een al langer slepend conflict tussen beide partijen. De Van Asselt-groep vertegenwoordigde de Fiat-merken in acht vestigingen in het gebied tussen ’t Gooi en Zwolle. Volgens Fiat Auto Nederland waren er onregelmatigheden geconstateerd bij de voorraadinventarisatie van de auto’s die door haar financieringsmaatschappij Fidis Nederland waren gefinancierd.

Directeur Carel Buis van Van Asselt is niet bereikbaar voor commentaar. Eerder liet hij via de pers weten het niet eens te zijn met de handelswijze van Fiat: volgens hem is een conflict over bonussen op verkochte auto's aanleiding voor de problemen. “Het Fiat-concern verkeert in ernstige problemen. De financiële gevolgen willen ze afwentelen op hun dealers. Daar passen wij voor. Fiat kan een forse schadeclaim tegemoet zien”, citeert FEM Business de ondernemer."

Bron: Automotive online
Ton Van Spanje

Berichtdoor Niels2 » ma jun 20, 2005 17:34

En dat is al de zoveelste Fiat dealer.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 20, 2005 17:41

Niels2 schreef:Gast, hij zit je te dollen.

Dat is niet erg. Ik zou ook wel willen rijden in de cup met een dergelijk soort auto. Vooral als het kan voor de prijzen die werden genoemd!!!!! :D

Als ik mij één van je eerste berichten hier herinner, kwam je krap aan een budget van elfhonderd pleuro.............................. :roll:
Ton Van Spanje

Berichtdoor antoine » ma jun 20, 2005 18:05

Het tegenovergestelde weer zoals het vandaag is? :D

Een cup met subsidie?
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Super 1600 » ma jun 20, 2005 18:16

Volgens mij krijgen we een Colt cup........
Super 1600

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden