Wordt het niet weer eens tijd dat er merken cup's in Nederland komen zoals de Fiat Cinquecento Trofeo 10 jaar geleden?
Zelf stam ik uit deze lichting rallyrijders, en mis zins het beeindigen van deze cup de echte betaalbare opstapklasse.
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Misschien even als geheugen opfrisser:
- VOHC![]()
- 205![]()
- Kalos![]()
M.i. allemaal redelijk betaalbaar; nieuw, gebruikt, voorwiel- of achterwielaandrijver. Genoeg keuze dus! Bij de 205 en VOHC geen "contractuele verplichtingen" om te MOETEN starten.
Turboboost schreef:En heb laatst ook plannen gehoord voor nog een spectaculaire cup erbij....![]()
Volgens mij zijn de genoemde 3 cups voor ieder wat wils....waarbij ik de kalos wel het meest vergelijkbaar vind met de cinq's destijds.
Wat voor een soort cup zou je er nog bij willen zien dan?
Doctor Cinquecento schreef:Turboboost schreef:En heb laatst ook plannen gehoord voor nog een spectaculaire cup erbij....![]()
Volgens mij zijn de genoemde 3 cups voor ieder wat wils....waarbij ik de kalos wel het meest vergelijkbaar vind met de cinq's destijds.
Wat voor een soort cup zou je er nog bij willen zien dan?
Een cup met auto's die uit de showroom komen, waar een prijskaartje van ongeveer 8500 euro aan hangt, en waar dan nog eens voor zo'n 6000 euro maximaal aan moet worden versleuteld om te kunnen rijden. Verder zou het goed zijn als er een zelfde organisatie achter steekt als destijds bij Fiat.
Ik zou graag een cup zin van de Golf IV kitcars. 15000 per stuk, met een kit van 7500.
En dan voor 10000 nog een nieuwe golf V gti als verkenningsauto.
En uiteraard ondersteuning van Pon, geen inschrijfgeld, gratis kleding, gratis race benzine...
Doctor Cinquecento schreef:Ik zou graag een cup zin van de Golf IV kitcars. 15000 per stuk, met een kit van 7500.
En dan voor 10000 nog een nieuwe golf V gti als verkenningsauto.
En uiteraard ondersteuning van Pon, geen inschrijfgeld, gratis kleding, gratis race benzine...
Ik denk dat dit niet meer door kan gaan als opstapklasse. Rijden met de Golf IV lijkt me meer iets voor gevorderden.
Doctor Cinquecento schreef:
Een cup met auto's die uit de showroom komen, waar een prijskaartje van ongeveer 8500 euro aan hangt, en waar dan nog eens voor zo'n 6000 euro maximaal aan moet worden versleuteld om te kunnen rijden. Verder zou het goed zijn als er een zelfde organisatie achter steekt als destijds bij Fiat.
Doctor Cinquecento schreef:Niels2 schreef:Gast, hij zit je te dollen.
Dat is niet erg. Ik zou ook wel willen rijden in de cup met een dergelijk soort auto. Vooral als het kan voor de prijzen die werden genoemd!!!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten