Zuiderzee rally/sprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor snwbrdr » zo dec 11, 2005 16:17

[Offtopic]
Hee cool, ik zie mezelf op je compilatie, op 1:12 min. :P
[/Offtopic]
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor nkroeze » zo dec 11, 2005 16:19

Uhm, Urk rechte stukken?

De Urk die ik een paar keer gereden heb, had max. 300 meter rechtuit anders..... :D
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Biturbo » zo dec 11, 2005 17:14

Campos schreef:Ook al start je zonder publiek, je kunt het wel vergeten om in de huidige tijd in Nederland nog in een dergelijk natuurgebied een KP van start te krijgen ben ik bang. Als je alleen al kijkt wat een dooie mus tegenwoordig aan ophef kan geven


Als er bij de Dronterweg nu nog "echt" natuurgebied was dan zou ik het nog snappen.

In 2003 hebben we ook op die kp Dronterweg gestaan, start Larserringweg.
Nou, wat een natuur; je zit daar naast een gemeentelijke vuilstort, de A6, de aanvliegroute/circuit Airport Lelystad en je zit daar al half in Lelystad. Het enige natuur daar is een kunstmatig natuurpark achter hek en een soort stadspark.

Als het nu ging om de Oostvaardersplassen of de hoge Veluwe, oke.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Campos » zo dec 11, 2005 17:51

Biturbo schreef:
Campos schreef:Ook al start je zonder publiek, je kunt het wel vergeten om in de huidige tijd in Nederland nog in een dergelijk natuurgebied een KP van start te krijgen ben ik bang. Als je alleen al kijkt wat een dooie mus tegenwoordig aan ophef kan geven


Als er bij de Dronterweg nu nog "echt" natuurgebied was dan zou ik het nog snappen.

In 2003 hebben we ook op die kp Dronterweg gestaan, start Larserringweg.
Nou, wat een natuur; je zit daar naast een gemeentelijke vuilstort, de A6, de aanvliegroute/circuit Airport Lelystad en je zit daar al half in Lelystad. Het enige natuur daar is een kunstmatig natuurpark achter hek en een soort stadspark.

Als het nu ging om de Oostvaardersplassen of de hoge Veluwe, oke.

Dit ging ook niet over de Dronterweg, maar over de Holterberg. En is niet alles daarginds kunstmatig??
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Biturbo » zo dec 11, 2005 23:18

Klopt, je had het niet over de Dronterweg, maar ik wel.

En inderdaad is alles hier kunstmatig. Maar over dit kunstmatige stukje Dronterweg en omgeving kan SBB blijkbaar al heel moeilijk doen.

Even een andere gedachte tussendoor; De kp's Baumholder/Pantzerplatte worden allemaal gehouden op militair grondgebied. Is zo iets ook niet mogelijk in Nederland??

De Barneveldrally zit bijv al redelijk in de buurt van een zeer groot militair terrein.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor erikjan » zo dec 11, 2005 23:54

rallysprint van Het Harde midden jaren 80 ook...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Urk

Berichtdoor Humphrey » ma dec 12, 2005 12:51

Over Urk bestond er in de Corolla GT ook enig verschil van mening tussen rijder en co. Rijder vond 'm mooi om te doen, co gebruikte bij elke noot het woord 'haaks'. Weliswaar met toevoegingen als 'rond', 'bij lantaarn', 'bump', 'glad', etc. Volgens mij kwam er wel een bocht of twee in de proef voor die als 2 of 3 genoteerd werden. :)

Al die H's in je notes maken het een proef waarbij je goed moet uitkijken 'm niet kwijt te raken. Maar ja, ik hou meer van de technische notes als 'rem L2 > L3 -> hairpin rechts' dan het houden van je vingertje bij het goeie H'tje. :roll:

Groet le toet
Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor David Westenbrink » ma dec 12, 2005 13:21

Biturbo schreef:Klopt, je had het niet over de Dronterweg, maar ik wel.

En inderdaad is alles hier kunstmatig. Maar over dit kunstmatige stukje Dronterweg en omgeving kan SBB blijkbaar al heel moeilijk doen.

Even een andere gedachte tussendoor; De kp's Baumholder/Pantzerplatte worden allemaal gehouden op militair grondgebied. Is zo iets ook niet mogelijk in Nederland??

De Barneveldrally zit bijv al redelijk in de buurt van een zeer groot militair terrein.


Hier vlakbij (Havelte) ligt ook een dondersgroot oefenterrein waar regelmatig KNAF autosportevenementen als 4x4 trials e.d. worden gehouden. Alles is aanwezig. Bankings, doorsteekjes, waterbak! (genaamd 'de Vanessa bulten' :) Met moto-enduros krijgen ze het zelfs voor elkaar proeven van meer dan een half uur te creeëren!!

Dus het moet geen probleem zijn om hier ooit eens iets van een proef neer te leggen. 'Huur'kosten zijn geloof ik een bedrag van tussen de 5 en 10 euro per deelnemende auto.

Nadelen: Soms ERG mul zand. Bij nat weer grote kans op mogelijk neutralisatie i.v.m. BAGGER.

Ook is het net wat te ver weg voor de Zuiderzeerally, al zou het i.c.m. de mogelijke proef proef bij Steenwijk (waar men al bezig mee is of was) heel goed kunnen! Slechts 4km verderop!
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor David Westenbrink » ma dec 12, 2005 14:27

Tijdens de 4x4 trials en enduro is er in ieder geval wel publiek. Je kan via slechts een paar paden het terrein opkomen.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jaccoooo » ma dec 12, 2005 18:33

Proeven bij Steenwijk?moet ik dan denken aan de proeven van eind jaren 80,begin jaren 90,bij Ossenzijl en Oldemarkt?
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Jaccoooo » ma dec 12, 2005 18:34

Proeven bij Steenwijk?moet ik dan denken aan de proeven van eind jaren 80,begin jaren 90,bij Ossenzijl en Oldemarkt?
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Erik » di dec 13, 2005 1:01

David Westenbrink schreef:
Biturbo schreef:Klopt, je had het niet over de Dronterweg, maar ik wel.

En inderdaad is alles hier kunstmatig. Maar over dit kunstmatige stukje Dronterweg en omgeving kan SBB blijkbaar al heel moeilijk doen.

Even een andere gedachte tussendoor; De kp's Baumholder/Pantzerplatte worden allemaal gehouden op militair grondgebied. Is zo iets ook niet mogelijk in Nederland??

De Barneveldrally zit bijv al redelijk in de buurt van een zeer groot militair terrein.


Hier vlakbij (Havelte) ligt ook een dondersgroot oefenterrein waar regelmatig KNAF autosportevenementen als 4x4 trials e.d. worden gehouden. Alles is aanwezig. Bankings, doorsteekjes, waterbak! (genaamd 'de Vanessa bulten' :) Met moto-enduros krijgen ze het zelfs voor elkaar proeven van meer dan een half uur te creeëren!!

Dus het moet geen probleem zijn om hier ooit eens iets van een proef neer te leggen. 'Huur'kosten zijn geloof ik een bedrag van tussen de 5 en 10 euro per deelnemende auto.

Nadelen: Soms ERG mul zand. Bij nat weer grote kans op mogelijk neutralisatie i.v.m. BAGGER.

Ook is het net wat te ver weg voor de Zuiderzeerally, al zou het i.c.m. de mogelijke proef proef bij Steenwijk (waar men al bezig mee is of was) heel goed kunnen! Slechts 4km verderop!


Tankbaan Havelte is voor de EVO-achtigen meteen de mooiste proef van NL. Daar heb je inderdaad alles, de mogelijkheden zijn onbeperkt. Het oefenterrein kun je huren van Defensie. Paar jaar terug bij een vorige werkgever hebben we het gehuurd voor een weekendje, koste een paar duizend gulden, maar dat was voor een commercieel evenement, voor non-profit wellicht een ander tarief.

Weet jij waar de ZZR-organisatie bij Steenwijk eventueel een proef wil/wou realiseren? Onna zou misschien kunnen. De Baars/Landgoed De Eese wellicht, maar daar komt SBB weer in beeld. Is wel erg ver van Emmeloord, zeker 20 minuten rijden.

Het gebied een paar km verder, Zuidwest-Drenthe, heeft qua omgeving genoeg potentie voor een 2e GTR. Havelte, Uffelte, Dwingeloo, Ruinen, enz.. Daar een sprintje organiseren moet jij tijdens je testritjes toch ook wel eens van gedroomd hebben David?
Erik
 
Berichten: 72
Geregistreerd: di sep 23, 2003 18:36

Berichtdoor David Westenbrink » di dec 13, 2005 17:59

*zwijmel* ja inderdaad :)

Bijvoorbeeld de oude zomerdijk tussen Meppel en Zwartsluis. Levensgevaarlijk, maar o zo mooi :)

Staphorsterveld....

Ook mooi, Midden Drenthe! Daar reden ze vroeger ook een paar proeven. En dan i.c.m. TT circuit :)

Noord Nederland moet de rallysport nog ontdekken. Ze zijn hier nog van 'de brommers' :)

En ja, het ging idd om Onna :) Ook een trainingslocatie :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor ferry bakker » di dec 13, 2005 18:29

mocht er al iemand de proeven hebben mail ze maar even maar hofman353@zonnet.nl

ik zou niet weten van wie dit mail adres is !!!!



mijn mail adres is ferry01@zonnet.nl
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor David Westenbrink » di dec 13, 2005 19:03

Ja hey jongens!

Kunnen we niet een forum maken waarop we met zn allen de proeven van de komende rally's gaan uitwisselen :P

hoeist :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten