Exotic Green Rally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Nbakker » zo jul 08, 2007 23:58

Verder alles redelijk oke met ons.

Udo sleutelbeen gebroken

Ik Rechter enkel banden verrekt.

Afbeelding

Afbeelding

Super mega harde klapper geweest. Op kp 1 (ofwel 19) etten leur. op het lange stuk gravel met ongeveer 170km/u de auto kwijtgeraakt en vol de sloot in. Vervolgens een meter of 30 erna op een duiker geklapt, en daarna heel hoog en hard over de kop gegaan.

De schrik is nog steeds heel erg groot. En de emoties hoog. Meer als een jaar lang bouwen valt in het water. Maar wel heel goed weggekomen toch nog. Vanavond de auto nogmaals gezien, maar die is echt op.
Het rechtervoor wiel zat heel ver naar binnen aan mijn kant. De rolkooi heeft prima werk gedaan, maar is wel verbogen en verwrongen. Echt heel erg allemaal dus.

Nu bijkomen en morgen zo stijf als een plank wakker worden vrees ik.

Jullie horen nog van ons
Nbakker

Berichtdoor Jan » ma jul 09, 2007 0:30

Wat betreft je enkelbanden, ook daar sterkte ermee! Ik loop er namelijk al 2 weken mee... :(
Jan

Berichtdoor Cootje » ma jul 09, 2007 6:58

Het was wel een leuke rally. Jammer van Steve Hendy, vond zijn Focus wel wat hebben. Van Eldik heeft het goed gedaan, hij heeft het echt verdient. Die nieuwe proeven waren ook leuk, gewoon toegankelijk voor het publiek. Ik heb er van genoten.
Cootje

Berichtdoor ExTaxi » ma jul 09, 2007 8:19

Ja mooie auto, maar er werd niet mee gereden zoals het hoort. Maar goed, daar hebben we er in Nederland ook zat van :wink:
ExTaxi

Berichtdoor ExTaxi » ma jul 09, 2007 8:21

Jemig Niels, wat mogen jullie blij zijn dat je daar levend uit bent gekomen. Natuurlijk vreselijk klote dat de auto TL is, maar als ik dat zo hoor had het heel anders af kunnen lopen. Blijkt toch dat zelfs zo'n oude 3-serie een veilige auto is dat je zo'n klapper overleeft. Sterkte!
ExTaxi

Berichtdoor erikjan » ma jul 09, 2007 9:55

hoe is 't precies met de 997 van vdMarel afgelopen ?

en wat zal de toekomst hiervan brengen ??
erikjan

Berichtdoor Mabri » ma jul 09, 2007 10:16

erikjan schreef:hoe is 't precies met de 997 van vdMarel afgelopen ?

KP 5 Steenbergen, tussen post 12a en 13.
Lange rechtse doordraaier.

Bij uitkomen bocht links in het gras gekomen, diagonaal overgestoken, waarbij de auto 180 graden is gedraaid. (alles bij ca. 170 km/u)
Met de achterkant de oever van de sloot in ...... teruggestuiterd ..... horizontaal 180 graden gedraaid, verticaal 360 graden (geen schade aan het dak, dus losgekomen).... vervolgens weer met de neus de sloot in...

Flinke schade aan de auto, en het hangt van het onderstel af of deze TL is....

Jan zelf had alleen een bebloede neus door zijn bril.
Verder geen lichamelijk letsel voor zover wij weten.
Mabri

Berichtdoor Millbrook » ma jul 09, 2007 10:28

Mijn foto's van zaterdag staan online : http://www.millbrook.tk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Millbrook

Berichtdoor Fisherman » ma jul 09, 2007 10:45

Prima rally gezien.

Na dit jaar Hulst en de ELE te hebben meegepakt de 3e nederlandse rally voor mij en persoonlijk de mooiste.

Hulst was druk, warm en kort.
De ELE was mooi, maar veel pers & officials die in het zicht stonden.

De Exotic green rally was redelijk rustig qua publiek en relatief weinig officials & pers. Het tijdschema was ook zo dat je in 1 "boucle" ervoor kon kiezen om de eerste en de laatste kp mee te pakken (bij beide de eerste 30 auto's kijken) of dat je een hele kp kon blijven kijken naar alle auto's. Dit alles zonder dat je ergens in de dag ellenlang moest wachten. Prima!

Door de entree werden er blijkbaar toch een boel mensen afgeschrikt, wat voor mij het plezier erg heeft verhoogd. Nu sta je tenminste met liefhebbers te kijken ipv mensen die alleen juichen als er iemand vanaf schiet. Het is alleen wel zo dat je wel je "aanhang" moet blijven aanwassen, maar ik denk dat je de hoogte van de toegang ook niet moet overdrijven. 17x per jaar geven alleen al 10.000 mensen uit de omgeving Zundert/Breda 20 euro per keer uit om anderhalf uur voetbal te kijken in Breda (NAC), dus waarom zou men dit niet over hebben voor 2 dagen rally? Je moet de mensen alleen wel interesseren voor de rally en dit doe je mijns inziens door positieve verslaggeving op TV, reclame voor het evenement en positieve reacties op het internet (ipv gezever over hoe slecht alles is qua organisatie, toegangsprijzen etc etc)!
Fisherman

Berichtdoor Cootje » ma jul 09, 2007 11:43

Fisherman schreef:Prima rally gezien.

Na dit jaar Hulst en de ELE te hebben meegepakt de 3e nederlandse rally voor mij en persoonlijk de mooiste.

Hulst was druk, warm en kort.
De ELE was mooi, maar veel pers & officials die in het zicht stonden.

De Exotic green rally was redelijk rustig qua publiek en relatief weinig officials & pers. Het tijdschema was ook zo dat je in 1 "boucle" ervoor kon kiezen om de eerste en de laatste kp mee te pakken (bij beide de eerste 30 auto's kijken) of dat je een hele kp kon blijven kijken naar alle auto's. Dit alles zonder dat je ergens in de dag ellenlang moest wachten. Prima!

Door de entree werden er blijkbaar toch een boel mensen afgeschrikt, wat voor mij het plezier erg heeft verhoogd. Nu sta je tenminste met liefhebbers te kijken ipv mensen die alleen juichen als er iemand vanaf schiet. Het is alleen wel zo dat je wel je "aanhang" moet blijven aanwassen, maar ik denk dat je de hoogte van de toegang ook niet moet overdrijven. 17x per jaar geven alleen al 10.000 mensen uit de omgeving Zundert/Breda 20 euro per keer uit om anderhalf uur voetbal te kijken in Breda (NAC), dus waarom zou men dit niet over hebben voor 2 dagen rally? Je moet de mensen alleen wel interesseren voor de rally en dit doe je mijns inziens door positieve verslaggeving op TV, reclame voor het evenement en positieve reacties op het internet (ipv gezever over hoe slecht alles is qua organisatie, toegangsprijzen etc etc)!

Reclame was er op Omroep Brabant :wink:
Cootje

Berichtdoor Collin » ma jul 09, 2007 11:48

ExTaxi schreef:Een pannekoek.....Een pannekoek......Een pannekoek in mun onderbroek. Ik ben noar een wc op zoek veur die pannekoek in mun onderbroek, lalalalalala

*wat een volk*

Hahaha...welkom in Brabant Dick.

Kan hem wel effe op CD branden voor je hoor :lol:
Collin

Berichtdoor Campos » ma jul 09, 2007 12:02

Mabri schreef:

Bij uitkomen bocht links in het gras gekomen, diagonaal overgestoken, waarbij de auto 180 graden is gedraaid. (alles bij ca. 170 km/u)
Met de achterkant de oever van de sloot in ...... teruggestuiterd ..... horizontaal 180 graden gedraaid, verticaal 360 graden (geen schade aan het dak, dus losgekomen).... vervolgens weer met de neus de sloot in...

Schade vanuit dit camerapunt lijkt mee te vallen?

http://www.nu.nl/mmbase/images/1146198
Campos

Berichtdoor RG-Rallysport » ma jul 09, 2007 12:09

Campos schreef:
Mabri schreef:

Vanuit hier wel ja , maar wij hebben hem vanaf de andere kant gezien en daar was de schade aanzienlijk !!
RG-Rallysport

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma jul 09, 2007 12:17

Campos schreef:
Mabri schreef:

Ik heb de andere kant gezien toen we er langs kwamen, viel me nog wel mee... Wel plaatschade en wellicht ook wel ophangingsschade, maar niet echt krom of zo. De banden kunnen wel weg denk ik, gezien de sporen die er stonden! :shock:

P.S. Gelukkig stonden er geen obstakels aldaar, het was een punt waar je d'r niet af wilde gaan vanwege de zeer hoge snelheid. (wel een bocht waar je veel tijd kon pakken, vanwege het lange rechte stuk wat erna kwam...)
Mark Verhoeven

Berichtdoor Frevo » ma jul 09, 2007 12:35

Ik kwam zondag in Etten-Leur op een gegeven moment nog langs een plek waar iemand bij een snelle bocht rechtdoor was gegaan over een boom heen. De auto was al weg, maar de sporen stonden er nog. Weet iemand wie dat was?
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden