OVD Groep Rallysprint, Veenendaal en Ede

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » zo maart 07, 2010 15:38

:roll:

Hij oppert het idee zelf :wink: Mr. S Kroesbergen. :idea:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor EVOX » zo maart 07, 2010 15:38

RobinV-Rally schreef:
EL schreef:Ik ben vorige week in Haspengouw geweest dat was pas een echte rally met alleen RALLYFANS. en een politiehelicopter die alles in de gaten houd goed gergeld daar. mischien iets voor hier in ndererland een beetje politie gezag want het zal wel nodig wezen voor een leuke gezellige rally.

Ik vond die heli maar irritant en dom! Dat ding vloog zo laag en maakte zoveel geluid dat hij afleidde van de rally en je de auto's niet meer aan hoorde komen! Levensgevaarlijk! Hierdoor misten wij een auto met zien, en hadden we veel geluk die dacht laten we eens snijden, waar ook een boompje stond en even los kwma van de grond! Gelukkig hoorden we hem nog net neerkomen, anders hadden we er wellicht onder gelegen.. nee die Heli was geem succes!!

Die heli is best goed maar dan moet hij idd hoger vliegen, toen wij in Haspengouw problemen hadden op onze post waren we toch wel blij dat hij boven ons bleef hangen tot eea was opgelost.

Ik vraag me wel af welk prijskaartje aan een heli hangt.
EVOX

Berichtdoor wim scholman » zo maart 07, 2010 16:26

Blij dat ik ziek op de bank zat.
heb ik veel gezeur en de kou niet mee gemaakt :D :D
wim scholman

Berichtdoor mmrizio » zo maart 07, 2010 16:28

EVOX schreef:Ik vraag me wel af welk prijskaartje aan een heli hangt.

Dat ligt eraan hoe je rekent. Volgens mij hebben die gasten in de helicopter de tijd van hun leven gehad, en hebben ze lekker kunnen oefenen met auto's volgen en verdachten opsporen in de bosjes.

Maar als ze de rekening naar de organisatie sturen, dan heeft de organisatie waarschijnlijk een probleem...

Maurice
mmrizio

re

Berichtdoor MartijnB » zo maart 07, 2010 17:12

Roger en Jolanda schreef:VERTEL

Laat Steven k nou toevallig in de advocatuur zitten Roger :lol:
MartijnB

Berichtdoor bveen » zo maart 07, 2010 17:53

Beste Jacko,
Ik quote even selectief en hoop maar dat je dat niet stoort:

Jack the Slipper schreef:Het oponthoud bij KP 1 mag je inderdaad de organisatie aanrekenen. Klopt. Maar er gaat altijd wel iets verkeerd. Blijft vervelend natuurlijk maar is zeker niet de bedoeling.

Een eerste proef ruim een half uur laten uitlopen is wel heel extreem hoor. En dan een tweede proef ruim een uur laten uitlopen omdat er hier ook niets klopt van de containers is wat mij betreft gewoon te wijten aan onvoldoende voorbereiding... En dat gevoel bekroop me bij de gehele rally een beetje...

Jack the Slipper schreef:Jullie hebben ondertussen wel in de gaten dat ik jullie waar kan voorzien van informatie.

Waarom krijgen de ondernemers op industrieterrein "De Vendel" en "De Faktorij" in Veenendaal een brief van de organisatie dat zij op 6 maart 2010 vanaf 13.00uur vanwege de OVD Groep Rallysprint onbereikbaar zullen zijn? Ik heb, afgezien van de start vanaf Hotel IBIS, geen rally auto op deze industrieterreinen gezien. Dat ik wat omzet mis vanwege een leuk evenement is voor mij prima, dat ik duizenden euro's omzet mis omdat ik mijn klanten op de hoogte breng van een afsluiting die er helemaal niet is vind ik niet kunnen. Zou je mij hier wat uitleg over kunnen geven?

Of moet ik hiervoor ook maar een schadeclaim indienen?

Owww, bij Hotel IBIS wist men hier op de ochtend van de rally zelf overigens niets over te vertellen. Daar wist men niet eens dat er vanaf die locatie informatiepakketten verkocht zouden worden. Vanaf deze kant lijkt het erop dat de organisatie teveel hooi op zijn vork genomen heeft en niet in staat is gebleken tot het organiseren van een fatsoenlijke Rallysprint.
bveen

Berichtdoor arnold buurma » zo maart 07, 2010 18:27

bveen schreef:Beste Jacko,

Jack the Slipper schreef:Het oponthoud bij KP 1 mag je inderdaad de organisatie aanrekenen. Klopt. Maar er gaat altijd wel iets verkeerd. Blijft vervelend natuurlijk maar is zeker niet de bedoeling.

Een eerste proef ruim een half uur laten uitlopen is wel heel extreem hoor. En dan een tweede proef ruim een uur laten uitlopen omdat er hier ook niets klopt van de containers is wat mij betreft gewoon te wijten aan onvoldoende voorbereiding... En dat gevoel bekroop me bij de gehele rally een beetje...

Jack the Slipper schreef:Jullie hebben ondertussen wel in de gaten dat ik jullie waar kan voorzien van informatie.

Waarom krijgen de ondernemers op industrieterrein "De Vendel" en "De Faktorij" in Veenendaal een brief van de organisatie dat zij op 6 maart 2010 vanaf 13.00uur vanwege de OVD Groep Rallysprint onbereikbaar zullen zijn? Ik heb, afgezien van de start vanaf Hotel IBIS, geen rally auto op deze industrieterreinen gezien. Dat ik wat omzet mis vanwege een leuk evenement is voor mij prima, dat ik duizenden euro's omzet mis omdat ik mijn klanten op de hoogte breng van een afsluiting die er helemaal niet is vind ik niet kunnen. Zou je mij hier wat uitleg over kunnen geven?

Of moet ik hiervoor ook maar een schadeclaim indienen?

Owww, bij Hotel IBIS wist men hier op de ochtend van de rally zelf overigens niets over te vertellen. Daar wist men niet eens dat er vanaf die locatie informatiepakketten verkocht zouden worden. Vanaf deze kant lijkt het erop dat de organisatie teveel hooi op zijn vork genomen heeft en niet in staat is gebleken tot het organiseren van een fatsoenlijke Rallysprint.

Dat laatste wat je noemt ivm je omzet ben ik geheel met je eens,de andere punten die je opnoemt kan de organisatie mooi als leer moment gebruiken toch?
arnold buurma

Berichtdoor bveen » zo maart 07, 2010 18:40

Ik ben er echt niet op uit de organisatie de grond in te trappen en heb het beste met ze voor maar dit was gewoon niet goed. Als ik kijk naar de onduidelijkheid die er voor (zie ook de posts hier op het forum aangaande bulletins, starttijden e.d.) en tijdens (routes, afzettingen, infopakketten, vertragingen e.d.) het evenement bij iedereen was lijkt het erop dat deze organisatie in een te kort tijdsbestek iets neer heeft willen zetten.

Maargoed, laat dit mijn vraag niet ondersneeuwen ;).
bveen

Berichtdoor Cinq-Power » zo maart 07, 2010 18:59

bveen schreef:Beste Jacko,

Een eerste proef ruim een half uur laten uitlopen is wel heel extreem hoor. En dan een tweede proef ruim een uur laten uitlopen omdat er hier ook niets klopt van de containers is wat mij betreft gewoon te wijten aan onvoldoende voorbereiding.

Was inderdaad een foutje voor KP1, wat was dan het foutje van KP2?

Die heb ik niet helemaal mee gekregen.
Laatst bijgewerkt door Cinq-Power op zo maart 07, 2010 19:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Cinq-Power

Berichtdoor ExTaxi » zo maart 07, 2010 19:29

Hoe het gisteren ging laat maar weer eens zien hoeveel respect we moeten hebben voor de organisaties die hun evenement WEL gesmeerd laten verlopen. Aantal leerpunten voor volgend jaar zodat Veenendaal 2011 weer een prima evenement wordt. De proef ligt het niet aan want ik heb me net zoals in 2009 prima vermaakt!!!

En die boeren? Laat officials gewoon in een eerder stadium contact opnemen via de porto en een politiewagen er op afsturen.

Mooi klote voor die official die klappen heeft gehad. Jammer dat er dan geen omstanders zijn die die kerel tegenhouden, of was het 1 grote groep die voor elkaar op kwam?
ExTaxi

Berichtdoor Cinq-Power » zo maart 07, 2010 19:43

ExTaxi schreef:En die boeren? Laat officials gewoon in een eerder stadium contact opnemen via de porto en een politiewagen er op afsturen

Als er 4x 112 gebeld wordt (door 1 persoon) en dan duurt het nog een half uur voor er politie komt, aan wie ligt het dan?
Cinq-Power

Berichtdoor Jack the Slipper » zo maart 07, 2010 19:56

Over het uitlopen heeft Albert al netjes geantwoord.

Onvoldoende voorbereiding ben ik het niet helemaal mee eens. Wel dat er heel erg weing tijd was en dat de gemeente Ede hun eisen aangaande bereikbaarhed aanwonenden en bedrijven stevig heeft opgevoerd. En dan moest dat bewijs ook nog eens op papier zijn en voorzien van een handtekening van degenen die geen bezwaar had. Dus alle bedrijven nogmaals langs en te spreken zien te krijgen. Als je dat een paar weken van te voren hoort terwijl je als organisatie van mening bent dat je klaar bent met dat stuk in de communicatie cq. voorbereiding zoals de andere parij dat van jou verlangde dan hakt dat er aardig in qua tijd kan ik je zeggen. Dus wellicht niet de schoonheidsprijs op dat punt maar wel zoals het gegaan is.

Over de brief naar de ondernemers op "de Faktorij" laat ik mij niet uit om de simpele reden dat je mij daar nu mee overvraagt. Is geen verschuilen maar dat deel van "het werk" lag niet op mijn bord. Wellicht dat we via PB even verder kunnen praten? Wat mij wel opvalt is dat je eerst spreekt over "wat omzet mis" en een paar woorden verder over "duizenden euro's", daar zit een verschil tussen waarvan we samen wel wat leuks kunnen gaan doen denk ik zo. :wink:

De informatiepakketten werden verkocht door de organisatie zelf. Op het terrein van IBIS. Maar IBIS medewerkers wisten hier dus niets van omdat ze dat ook niet hoefde te weten. De pakketten zin gewoon door ons de heled ag door verkocht. Wellicht kwam jij net op een moment, vroeg op de dag soms?, dat dat stukje accomodatie nog niet was opgesteld.

Het meerdendeel van de bezoekers/teams heeft zich kostelijk geamuseerd. Voor hen was het een fatsoenlijke rallysprint denk ik dan?

Op een bepaald moment zit je in een rollercoaster die "organiseren van een rallysprint" heet. Alles ziet er goed uit, er is rekening gehouden met tegenvallers, bedrijven of aanwonenden die geen toestemming geven, en noem maar een paar worst-case zaken op. Het loopt allemaal goed, het ziet er goed uit. Sponsoren stappen in, drukwerk wordt ontworpen en besteld. Alles loopt. De verwachte tegenvallers komen ook maar die weet je weg te werken. De gemeente heeft aanvullende eisen en ook die kun je opgelost krijgen. Maar ja, er kwamen gewoon zo veel extra ambtelijke zaken bij dat sommige zaken waarschijnlijk wat buiten de aandacht zijn komen te liggen. Bijvoorbeeld een extra brief naar de ondernemers in Veenendaal. Maar de trein gaat dan zo snel en nog net onder controle dat stoppen een week voor een evenement geen optie meer is. Het zag er allemaal goed uit! Ook met de kennis van nu achterom kijkend denk ik dat we er toen niet naast zaten met onze beslissingen.

Dat er dan op de dag zelf wat dingen scheef gaan is zeer vervelend en betreur ik, en de organsiatie ook, ten zeerste. Maar we hebben onze best gedaan. Op veel punten zelfs meer dan onze best. We hebben pluimen op de hoed ontvangen, klopjes op de schouders en veren in de reet. Van gemeente, KNAF, bezoekers, teams, sponsoren en forumgangers. Maar ja, bij sommige zaken ook een vermanend zwaaiende vinger of een voorzichtige draai om de oren. Of een stevige vinger op een zere plek. Ook dat hoort erbij. Niet leuk of prettig maar wel "part of de deal". Ik denk dat de organisatie voor deze leermomenten ook niet wegloopt maar gewoon blijft staan.

Heb ik je vraag zo een beetje naar behoren beantwoord? Via PB is het wellicht handiger om op specifieke zaken in te gaan.

Even een kleine edit: de organisatie is nog op zoek naar enthousiaste rallyfans/organisatoren/ritselaars/handige Harry's die graag een paar honderd uur van hun schaarse vrije tijd op willen offeren en 5 vakantiedagen op willen nemen om een mooi rallyevenement te organiseren. Wie hier warm voor loopt kan zich via de "contact" button op onze website aanmelden. Wij kijken uit naar jullie aanmeldingen! :wink: :lol:
Laatst bijgewerkt door Jack the Slipper op zo maart 07, 2010 22:16, in totaal 2 keer bewerkt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Jack the Slipper

Berichtdoor BVBRallying » zo maart 07, 2010 20:01

Het was inderdaad een evenement om niet snel te vergeten met veel positieve momenten, zoals de doorkomsten van Van de Marel jr maar ook Kobus jr en de vlammen van die geweldige groene Volvo.
Heb KP 1 en 2 gefilmd, voor het eerst in het donker, en ben razend benieuwd naar het resultaat maar helaas waren er ook enkele minder positieve momenten...
Dat een evenement uitloopt om wat voor reden dan ook daar kan ik mee leven maar waarom sturen ze dan die Subaru met speaker niet even over de proef om een nieuwe geschatte starttijd door te geven?
Ik heb zowel proef 1 als 2 en 5 gezien en tot mijn verbazing reed er aan het einde van proef 5 een grijze Nissan Sunny (oid) het parcours op bij de hairpin vóór het splitpunt richting finish. Waarom de auto niet tegengehouden werd is mij nog steeds niet duidelijk maar het moge duidelijk zijn dat het een levensgevaarlijke situatie was.
Dan tot slot natuurlijk de ijzige kou maar als echte die-hard fan moet je daar tegen kunnen.
Volgende week naar Hannuit en daarna naar Tank S en dan hopen dat alles "rustiger" verloopt en dat de temperatuur voor de verandering boven het vriespunt ligt ;)
Met vriendelijke groet,

Martin van Brussel
http://www.VBRallysport.nl
BVBRallying

Berichtdoor IG-GOLF16V » zo maart 07, 2010 20:18

Was een gezellig zaterdag naarmiddag. Met 5 man om 15:00 uur vanuit Kleef (D) en Malden vertrokken, eerst een half uurtje bij de start kijken geweest. Dan naar KP1, vlak bij de rotonde gepaarkeert, stukje de KP ingelopen. Rond 40min op het eerste auto gewacht, viel wel mee, met z´n 5 heeft toch altijd iemand iets te vertellen. Lekker in de zon (was wel koud...) het compl. deelneemersveld gezien en weer naar huis. 20:00 tuis, kachel en TV aan, wat wil je meer...
IG-GOLF16V

Berichtdoor bveen » zo maart 07, 2010 20:25

Jack the Slipper schreef:Over het uitlopen heeft Albert al geantwoord.

Hmm, ik zie een post met een edit, dus misschien stond er eerst wat anders...

Cinq-Power schreef:Was inderdaad een foutje voor KP1, wat was dan het foutje van KP2?

Die heb ik niet helemaal mee gekregen.

Maar de reden "foutje bedankt" is wel erg makkelijk niet?

Jack the Slipper schreef:Heb ik je vraag zo een beetje naar behoren beantwoord? Via PB is het wellicht handiger om op specifieke zaken in te gaan.

Niet helemaal... Maar opmerkingen als...

Jack the Slipper schreef:Onvoldoende voorbereiding ben ik het niet helemaal mee eens. Wel dat er heel erg weing tijd was [...] Dus wellicht niet de schoonheidsprijs op dat punt maar wel zoals het gegaan is.

En...
Jack the Slipper schreef:Op een bepaald moment zit je in een rollercoaster die "organiseren van een rallysprint" heet. [...] Maar ja, er kwamen gewoon zo veel extra ambtelijke zaken bij dat sommige zaken waarschijnlijk wat buiten de aandacht zijn komen te liggen. Bijvoorbeeld een extra brief naar de ondernemers in Veenendaal. Maar de trein gaat dan zo snel en nog net onder controle dat stoppen een week voor een evenement geen optie meer is. Het zag er allemaal goed uit! Ook met de kennis van nu achterom kijkend denk ik dat we er toen niet naast zaten met onze beslissingen.

Sterken alleen maar mijn gevoel dat er sprake was van onvoldoende voorbereiding of een te korte voorbereidingstijd...

Jack the Slipper schreef:Wat mij wel opvalt is dat je eerst spreekt over "wat omzet mis" en een paar woorden verder over "duizenden euro's", daar zit een verschil tussen waarvan we samen wel wat leuks kunnen gaan doen denk ik zo. :wink:

Dat is een gevoelskwestie. Wanneer er voor je deur een mooie evenement georganiseerd is geniet je daarvan en denk je er niet eens bij na hoeveel omzet het je zou kunnen schelen. Als mensen je dan vragen of je je wel kan vinden in het evenement antwoord je met "Ach, het scheelt me wat omzet maar ik krijg er ook iets mooi's voor terug". Wanneer je echter vanaf 13.00uur met drie man personeel zit te wachten op de klanten en/of de rally auto's die maar niet komen heb je alle tijd om uit te rekenen wat je mist. En dat doe je dan ook waardoor het voor je gevoel niet meer "wat omzet" is, maar de duizenden euro's die je op dat moment echt mist.

Over de brief naar de ondernemers in Veenendaal zal ik middels PB contact met je opnemen.
bveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden