OVD Groep Rallysprint, Veenendaal en Ede

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jack the Slipper » zo maart 07, 2010 13:15

Eén van de locals had wat te veel gedronken (straalbezopen) en begon zijn vriendin af te tuigen. Toen een official vroeg of hij daar mee op wilde houden kreeg die dus de klappen, ging neer en werd opgepakt en tegen een schutting gegooid. Toen anderen hem te hulp wilde komen waren er meer buurtbewoners die wat te veel gedronken hadden...... Na veel bellen is er politie gekomen maar toen was het al zo uit de hand gelopen dat besloten werd de KP te nautraliseren. Jammer natuurlijk maar er was daar al te veel gebeurd.

De official is naar het ziekenhuis afgevoerd en daar een tijdje onder observatie geweest. Toen ik om 00:45 in het ziekenhuis kwam om namens de organisatie face to face te vragen hoe het ging en een bos bloemen te brengen mocht hij net naar huis! Ik heb nog even met hem gesproken en hij maakte op mij gelukkig een hele heldere en nuchtere indruk. "Ik heb het voor iemand opgenomen en dat kan niet fout zijn. Wat er gebeurd is is vbervelend maar ik had wel gelijk" waren zo ongeveer zijn woorden. En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in!! Dat zal duidelijk zijn. Gekeusde ribben, dijbeen deed erg zeer en rondom de oren een paar nare rode plekken van de klappen. Geestelijk niet geknakt.

Jammer dat anderen het altijd moeten verzieken voor de liefhebbers. Echt heel jammer. De organisatie was er ook wel wat aangeslagen over moet ik zeggen. Ik wist niet wat er gebeurd was en kwam pas na afloop van het geheel in IBIS achter het verhaal. Was toen dus al een aantal uren terug en nog kon ik merken dat het ze niet in de koude kleren was gaan zitten.

Natuurlijk krijgt die verhaal een officieel vervolg vanuit de organisatie.
Laatst bijgewerkt door Jack the Slipper op zo maart 07, 2010 13:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Jack the Slipper

Berichtdoor Rallyfanaat » zo maart 07, 2010 13:20

MartijnS schreef:Kruising van de Pakhuisweg en het fietspad waar ze het industrieterrein opreden.

waar ze tijdens KP1 een redelijk vuurtje hadden?? :roll:
Nikon D5000 + 18-55 + 55-200 + 70-300 VR2
Rallyfanaat

Berichtdoor frans-jaap moree » zo maart 07, 2010 13:22

Jeetje man, dit is echt schandalig! Hopelijk gebeurd dit geen tweede keer en heeft het ook geen gevolgen voor de volgende rallysprint.

Is er eigenlijk iets duidelijk waarom er zo lang gewacht moest worden voordat er werd gestart?
frans-jaap moree

Berichtdoor SkaapProductions » zo maart 07, 2010 13:25

Ik hoorde dat er een vrachtwagen deels op de proef stond..
Na lang bellen en meer van dat gedoe zou die door de eigenaar aan de kant zijn gehaald. Dat is wat ik hoorde in ieder geval :wink:
Afbeelding
SkaapProductions

Berichtdoor arnold buurma » zo maart 07, 2010 13:26

sorry dat ik het zeg maar dus weer die kloteboeren!!!!
Dat stuk is alweer boerengebied,het enige goede wat daar zit is het pakhuis :lol:
Erg sneu weer dit.
arnold buurma

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » zo maart 07, 2010 13:27

Zonnetje scheen, toch maar even op naar Ede. Netjes op de site gekeken waar ik mijn infopakketje kon halen, ook bij het Ibis hotel in Veenendaal. Rijd daar de parkeerplaats op vlak voor de start, en parkeer bijna naast het startpodium. Niks afgezet. Kom binnen bij de Ibis, hier een informatiepakket? Nee dat heeft u fout meneer. Wij weer in de auto, tegen het verkeer in de parkeerplaats weer af omdat de rest was afgezet :( ! Toen naar de proef, rally begint al laat dus de hele dag tijd gehad om alles klaar te maken, rijd er op de starttijd KP1 nog een vrachtauto containers te verplaatsen!!! Idd 40 minuten staan wachten, tussen het al zo gezellige plaatselijke volk wat idd meer stond te schelden dan rallygek was, neej bedankt, voor mij nooit weer!!
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor StevenK » zo maart 07, 2010 13:28

Ideetje: als nu alle deelnemers (die op dat moment nog in de race waren) hun schade becijferen omdat ze een proef gemist hebben, dan kan er een mooie claim bij die veroorzaker neergelegd worden.

Die schade is in ieder geval 24% van het inschrijfgeld, op basis van het aantal gemiste wedstrijdkilometers. Op zo'n 50 deelnemers is dat toch wel weer een serieus bedrag.

Gewoon hard aanpakken dat volk.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor astra driver » zo maart 07, 2010 13:36

Ik vond het wachten bij de starts van de proeven belachelijk bij proef 1,2 stonden we 45 minuten te wachten tot we konden starten...! :evil:
Maar die tijd staat het publiek ook te wachten in de kou :cry: en ontstaan er dus iritaties. Met deze nare gevolgen. -1 voor de organisatie :twisted: ik wens de betrokkenen heel veel sterkte
astra driver

Berichtdoor cvgn » zo maart 07, 2010 13:40

De eerste schijnt later gestart te zijn door het vergeten neer te zetten van een tweetal containers, maar weet dit dus niet zeker

Dit klopt idd, was in het laatste gedeelte van KP 1 waar later bij KP 3 de TC was. Ik stond daar zelf. Ze hadden de containers op een verkeerde plaats gezet.

Wij hoorden ook van de vechtpartij op Kp 4 en kan je vertellen dat je wel erg schrikt.Wij hebben verschillende jongelui ( allochtone) terug moeten sturen die naar achteraf bleek hun dealerplekje wilden dat op onze proef lag. Hoorden nadien aan de stop dat er zelfs een vrachtauto de proef op gereden is maar door alerte officials tegen gehouden is.
Heb eerlijk gezged nog nooit zo'n rare rally megemaakt.

Voor de betrokken officials heel veel beterschap.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor Jack the Slipper » zo maart 07, 2010 13:43

Beste Sander,

in de auto mag je van mij de binnenbocht nemen. Nu vind ik dat je te kort door de bocht gaat... :cry: :wink:

Het oponthoud bij KP 1 mag je inderdaad de organisatie aanrekenen. Klopt. Maar er gaat altijd wel iets verkeerd. Blijft vervelend natuurlijk maar is zeker niet de bedoeling.

Dat jij nu schrijft dat dat de oorzaak is dat de vechtpartij gebeurd is vind ik niet helemaal terecht.... En dan druk ik mij zachtjes uit!

Jullie hebben ondertussen wel in de gaten dat ik jullie waar kan voorzien van informatie. Dat ik dingen met een lolletje opneem en ook met een lolletje probeer de goede sfeer er hier in te houden. Die goede sfeer vind ik met bovenstaande post van jou dus helemaal weg. En als het nou terecht zou zijn..... Niet dus.

De mannen waren om 12:00 al in de olie. Toe wapperde er nog geen lint en stond er nog geen container. Ze waren toen ook nog gewoon rustig. Als het dan later zo uit de hand loopt en ze blijven op hun eigen grond staan kun je er als organisatie niet al te veel aan doen. Of jij wel soms?

Sorry voor de wat "strakke" toon, da's niet persoonlijk bedoelt, maar niet de organsiatie, die haar stinkende best heeft gedaan voor het evenement en zich behoorlijk klote voelt onder wat er gebeurd is hier de "schuld" van geven.

Jacko
Laatst bijgewerkt door Jack the Slipper op zo maart 07, 2010 13:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Jack the Slipper

Berichtdoor gerwin-lubbers » zo maart 07, 2010 13:44

Wat een schandalige vertoning, als ik dit zo allemaal lees wordt het al net zo als bij een voetbal wedstrijd. ik was altijd zo blij dat ikwij als rallyfan konden zeggen dat er bij onze favo sport nooit incidenten zijn, als ik naar een leuk rally weekend dan de krant lees en er nagenoeg niks vermeld staat door de media over de verreden rally en de kranten dan wel weer vol staan over de ongeregeldheden bij een voetbal wedstrijd dan was ik altijd blij dat wij een sport hadden waar we veilig naar toe konden.
hoop echt voor ons echte rallyfans dat het hier bij blijft en dat de herrie schoppers in het vervolg weg blijven, wij zijn tegenwoordig al in de minderheid ivm alle mileu regels en vergunningen dan kunnen we dit niet gebruiken het zal alleen maar tegen ons gaan werken. laten wij als rallyfans langs deze kant de officiaals en hart onder de riem steken want ze staan er voor de rijders maar zeker ook voor ons. laten we er van uit gaan dat dit niet weer gebeurd en we een leuk rally jaar te gemoet kunnen gaan.
gerwin-lubbers

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo maart 07, 2010 13:47

StevenK schreef:Ideetje: als nu alle deelnemers (die op dat moment nog in de race waren) hun schade becijferen omdat ze een proef gemist hebben, dan kan er een mooie claim bij die veroorzaker neergelegd worden.

Die schade is in ieder geval 24% van het inschrijfgeld, op basis van het aantal gemiste wedstrijdkilometers. Op zo'n 50 deelnemers is dat toch wel weer een serieus bedrag.

Gewoon hard aanpakken dat volk.

en van dat geld een hele grote bos bloemen geven aan de officials! :evil: die het verdienen
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor Sponsor » zo maart 07, 2010 13:57

Op Kp1 stond al een lokale met oranje veiligheids jas straalbezopen bij onze auto...toen al.

Advies organisatie: Augustus!!!starten.Lokalen zuipten bij het leven om waarschijnlijk warm te worden.

Voor ons team was het een deceptie.....geen meter gereden.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor urk » zo maart 07, 2010 13:59

laten wij met zijn allen bij de tank s rally een groot feest van maken en laten zien dat het ook anders kan
urk

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo maart 07, 2010 14:06

Sponsor schreef:Advies organisatie: Augustus!!!starten.Lokalen zuipten bij het leven om waarschijnlijk warm te worden.

lekker zo'n koud pilsje van de zomer .....:wink:

Misschien moet de organisatie eens afspraken maken met oom agent:
in plaats van snelheidscontroles wat drankcontroles uitvoeren blijft namlijk handhaven van de openbare orde......
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden