TankS Rally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Cinq-Power » zo maart 18, 2012 22:28

gisissi schreef: Wat mij in deze blijft verbazen is de niet aflatende stilte van de KNAF burelen. Waar zijn de initiatieven om de rallysport, ook in econmisch tegenspoed, in de breedte te versterken.


Waarom niet een keer een soort van Talent First voor de iets oudere medemens die de 1e edities heeft moeten missen.

Weet al 1 inschrijver die dat wel ziet zitten :)
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor MartijnB » zo maart 18, 2012 22:48

Jack,

Er is echter wel een kantlijn. En dat weet jij als (ex) deelnemer ook heel erg goed.

Zonder die oudere busjes en oudere tenten. is er geen rallysport meer in Nederland.
Je zegt wel in de breedte ontwikkelen. Maar zonder deelnemers ontwikkelt er helemaal niets.

En met alleen de club van Wevers Kuipers van Eldik (de Jong) en vd Heuvel ga je geen deelnemersveld vullen waar een organisatie uberhaubt een wedstrijd voor gaat organiseren.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor autosport-media » zo maart 18, 2012 23:03

MartijnB schreef:Jack,

Er is echter wel een kantlijn. En dat weet jij als (ex) deelnemer ook heel erg goed.

Zonder die oudere busjes en oudere tenten. is er geen rallysport meer in Nederland.
Je zegt wel in de breedte ontwikkelen. Maar zonder deelnemers ontwikkelt er helemaal niets.

En met alleen de club van Wevers Kuipers van Eldik (de Jong) en vd Heuvel ga je geen deelnemersveld vullen waar een organisatie uberhaubt een wedstrijd voor gaat organiseren.


+1 voor Martijn !

WRC's zijn leuk en daar komen veel mensen natuurlijk voor, maar de rijders hoeven, bij wijzen van spreken, alleen maar achter het stuur te kruipen en te rijden en de rest doet een team om hun heen. De equipes die het financieel een heel stuk minder hebben en die hun "tentjes" niet mee hebben doen wel het meeste zelf. En dat vind ik misschien wel mooier dan de gigantische trucks en de flinke m2's aan servicetenten.
autosport-media
 
Berichten: 252
Geregistreerd: do sep 23, 2010 17:33
Woonplaats: Beuningen

Berichtdoor erikjan » zo maart 18, 2012 23:11

precies, niets ten nadele van de WRC toppers in NL, maar die heren stappen op vrijdagavond in een auto waar ze bij wijze van spreken nog nooit eerder in gezeten hebben... zelfs de bestickering wordt digitaal vooruitgestuurd ;-)

NL rallyvelden zouden heel wat minder leuk zijn zonder bijvoorbeeld de 325i BMW's, de 350Z's en de Kadettjes (waar waren ze trouwens bij de TankS ?)

Alle deelnemers genieten op hun eigen manier, of je nu in een Fiesta WRC stapt of in een Audi Coupe Quattro...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Joost » zo maart 18, 2012 23:13

gisissi schreef:
bij een rally gaat het erom wie het snelste is op de proeven, niet wie de grootste servicetruck heeft, of de mooiste tent, of de meeste gasten uit kan nodigen............................


Als je jezelf en de sport in de breedte wilt ontwikkelen is het aspect dat jij zo gemakkelijk van tafel veegt wel degelijk van belang.

btw Jack,
waar is jou rallyauto en mega servicetruck dan?


Die had ik verwacht. Antwoord = simpel: Heb ik niet. En ik ben ook nog eens afgunstig op de mannen die op hun manier weer 20+ prachtige proeven hebben afgewerkt. Feit is dat ik de knaken mis om autosport te bedrijven op een manier die ik voor ogen heb. Dus doe ik het niet. Respect voor een ieder die dat wel doet. Mijn twijfels hebben betrekking op de wijze waarop men dat doet en het potentieel om dat langdurig vol te houden en zich daarbij wellicht zelfs te ontwikkelen.


Wat een uitspraken, iedereen doet het op zijn of haar manier. Iemand met een klein budget kan net zo veel plezier in deze sport hebben als iemand met een gro(o)(t)(er) budget! Ik vind niet dat je moet kijken naar de services truck, bus of whatever of naar de gereedschappen. Een Kuipers, Ten Brinke of Van Loon heeft meer geld en kan dus alles beter voor elkaar hebben. Iemand die net begint en geen eigen bedrijf heeft kan met zijn of haar budget toch meedoen op de manier zoals zij het betalen kunnen. Ik vind jou verhaal daarom lichtelijk overdreven!
Avatar gebruiker
Joost
 
Berichten: 187
Geregistreerd: za maart 11, 2006 19:08
Woonplaats: Daarlerveen, Twente

Berichtdoor WRC fan » zo maart 18, 2012 23:15

Er zijn, by the way, weer twee KNAF Tallent First selectiedagen aanstaande. Ik heb me ingeschreven, want ik heb gisteren op het onverhard bij Zalk maar weer eens gezien dat het soms echt een stuk sneller kan.

En over het bovenstaande. Het is toch gewoon een sport voor iedereen. Bij elke sport heb je topteams die het commercieel goed voor elkaar hebben en mensen waarvoor de sport vooral een hobby is. Het mooie aan rally is juist dat al die verschillende rijders op één serviceterrein staan en dat je ze binnen een uur allemaal langs ziet komen.
Laatst bijgewerkt door WRC fan op zo maart 18, 2012 23:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor MartijnB » zo maart 18, 2012 23:17

Ik heb meer respect voor bijvoorbeeld Renaldo Lier en Mats vd brand hun prestaties van afgelopen weekend dan voor die van Van Loon Kuipers en ten Brinke.

Niks ten nadele van de WRC s en de dikke budgetten. Maar een hoog budget maakt het toch wel een stuk makkelijker om te scoren. En om media aandacht te krijgen.

En uiteindelijk heeft de rallysport die media aandacht ook nodig voor de sponsoren.

Dus uiteindelijk heb je beide soorten deelnemers nodig.
Het is alleen wel eens jammer dat juist de oudere busjes en oudere tentjes wel eens met regelmaat vergeten worden.

Ik moet uiteindelijk budgetair alles zelf doen. Maar daar kies ik ook zelf voor. Ik wil zelf weten hoe de auto in elkaar zit. En ik wil ook bewust zelf mijn auto buiten de rally onderhouden en opbouwen. Op die manier kan ik ook alleen mezelf maar de schuld geven als ie stuk gaat.
Buiten dat heb ik ook interesse in de techniek die erin zit. En geeft het mij de voldoening.
Alles wat ik heb staan bij de rally heb ik zelf betaald. Niet ene euro in mijn rally auto is van een sponsor maar van mezelf.

Dat is ook weer een verschil tussen de verschillende budgetten in de teams.
Bij de low budget teams is de auto de bus de tent etc betaald door de rijder en de navi zelf. En zijn die aspecten eigendom van die persoon (en)

Bij de grote budget teams is de auto vaak betaald door de sponsor eigen bedrijf etc. En is de rijder of navi in de meeste gevallen geen eigenaar.
Laatst bijgewerkt door MartijnB op ma maart 19, 2012 1:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Hans Poortman » zo maart 18, 2012 23:20

erikjan schreef:precies, niets ten nadele van de WRC toppers in NL, maar die heren stappen op vrijdagavond in een auto waar ze bij wijze van spreken nog nooit eerder in gezeten hebben... zelfs de bestickering wordt digitaal vooruitgestuurd ;-)

NL rallyvelden zouden heel wat minder leuk zijn zonder bijvoorbeeld de 325i BMW's, de 350Z's en de Kadettjes (waar waren ze trouwens bij de TankS ?)

Alle deelnemers genieten op hun eigen manier, of je nu in een Fiesta WRC stapt of in een Audi Coupe Quattro...


De auto s zijn nog niet klaar wegens ombouw naar dv5
Over media aandacht, Met Autosoft is een sub-sponsoring overeenkomst gesloten voor de divisies 1,3 en 5 in het Nationaal Nederlands Rally Kampioenschap, hiervoor is door Autosoft zendtijd ingekocht bij Rallyreport.
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor erikjan » zo maart 18, 2012 23:39

Hans,

dat zijn de betere berichten !!!
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor arjenkoens » zo maart 18, 2012 23:54

MartijnB schreef:Het is alleen wel eens jammer dat juist de oudere busjes en oudere tentjes wel eens met regelmaat vergeten worden.


Over kleinere deelnemers, oude tenten en heel veel lol gesproken. Lees ook het volgende (wellicht bekende) verhaal eens:

http://jalopnik.com/5497042/how-a-500-craigslist-car-beat-400k-rally-racers
Avatar gebruiker
arjenkoens
 
Berichten: 27
Geregistreerd: di apr 08, 2008 12:13
Woonplaats: Almere

Tentjes, klein busje

Berichtdoor Starkoo » ma maart 19, 2012 0:32

Is juist leuk dat ook mensen zijn die met een klein busje komen, tentje!

Weet nog goed dat wij zelf met de autocross, met een busje kwamen dat telkens geleend werd van een bouwbedrijf, party tentje erbij.

Bij ons ging het altijd om de auto en die was de snelste van onze klasse, of je nou een grote bus, vrachtwagen hebt, het gaat toch eigenlijk om de auto en niet om de bus enz.

Er zijn mensen die alles piek fijn in orde hebben maar een auto hebben die niet mee doet voor de prijzen, zelf achter aan rijd. Nee dan kun je beter het buget in de auto stoppen in plaats van bus/vrachtwagen!

Even over de rally, ik heb een mooi weekend gehad, alleen jammer dat ik de tweede keer (kp 7/10/13) moest omkeren van een verkeersregelaar, hadden een aantal de weg geblokeerd door dubbel pakeren. De derde keer kp7 kon ik er wel makkelijk langs!
Avatar gebruiker
Starkoo
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 23:40
Woonplaats: Neede

Berichtdoor Johan Veenstra » ma maart 19, 2012 8:34

Zaterdag met mijn zoontje van 5 wezen kijken naar de rally en over het serviceterrein gelopen. Prachtig om te zien met wat voor ogen zo'n mannetje naar de auto's kijkt, want een kind let niet op geld. De WRC's vindt hij gaaf en stoer, daartegen kun je bij de kleinere teams rond de auto lopen en makkelijker een praatje maken. En belangrijker, hij is bij de laatste auto's nog net zo enthousiast als voor de eerste.

Daar komt bij dat je zonder de zelf financierende teams een erg klein deelnemersveld krijgt waardoor het de moeite niet is om de rally's te bezoeken. Wat dat betreft respect voor de kleinere teams en de wijze waarop zij dit financieel weten op te brengen.
Johan Veenstra
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo dec 14, 2011 15:48
Woonplaats: Nieuw Vennep

Berichtdoor baleno78 » ma maart 19, 2012 8:46

Johan Veenstra schreef:Zaterdag met mijn zoontje van 5 wezen kijken naar de rally en over het serviceterrein gelopen. Prachtig om te zien met wat voor ogen zo'n mannetje naar de auto's kijkt, want een kind let niet op geld. De WRC's vindt hij gaaf en stoer, daartegen kun je bij de kleinere teams rond de auto lopen en makkelijker een praatje maken. En belangrijker, hij is bij de laatste auto's nog net zo enthousiast als voor de eerste.

Daar komt bij dat je zonder de zelf financierende teams een erg klein deelnemersveld krijgt waardoor het de moeite niet is om de rally's te bezoeken. Wat dat betreft respect voor de kleinere teams en de wijze waarop zij dit financieel weten op te brengen.


Volgens mij zijn het allemaal zelf financierende teams ook de WRC's
baleno78
 
Berichten: 140
Geregistreerd: di jul 12, 2011 21:25
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor ZZR Fan » ma maart 19, 2012 8:47

Loabarg schreef:
ZZR Fan schreef:Om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik heb mij gisteravond zeer verbaasd over het handelen van officials bij de crash van Rudy Schenkeveld.

Schenkeveld schoot op de Nagelerweg bij het bekende tankstation rechtdoor op een container. Weg verspert. De auto werd rechtgezet en een beetje tegen de containers aangeduwd. Er bleef een zeer smalle doorgang over, wat op sommige momenten tot hachelijke situaties leidde. Maar dit ter zijde. Al is dit een punt voor evaluatie, want het was voor de deelnemers 105 tot het eind pure competitievervalsing, vergeleken met rijders die er de eerste doortocht hadden.

Het handelen van de officials. Op het bewuste punt stonden zes officials: twee volwassen mannen, een vrouw en drie kinderen. Allen met hesjes. De twee mannen waren serieus bezig, de vrouw had een lijst in handen en lette op de drie kinderen. Leuk, maar deze drie mensen hadden totaal geen nut en die kinderen konden prima vier meter naar achteren om daar achter het lint te gaan staan. De kinderen waren ook spelletjes aan het doen die ik liever niet zo gebeuren zo dicht op het parcours.

Dan het handelen bij de crash. De ene man ging met een gele vlag een tiental meters voor de situatie staan. Goed. In plaats dat de tweede man gaat helpen waarschuwen wandelt hij vrolijk met zijn handen in de zak een beetje van links naar rechts en praat een beetje. Op datzelfde moment staan de gebroeders (?) Schenkeveld in de uitremlijn andere deelnemers te waarschuwen om vaart te minderen en aan de binnenkant van de bocht te blijven. Gevaarlijk. Een andere official komt kijken, geeft zijn hesje aan de navi of rijder en vertrekt weer. Zo staan er op het bewuste punt zes (!) mensen met een hesje, waarvan er slechts 1 iets nuttigs doet! Dat noem ik een pure schande en een belediging naar de betalende toeschouwers.

Er vielen nog een aantal zaken voor op hetzelfde punt waar ik me maar niet over uit zal spreken.


@Jaap

al contact opgenomen met de organisatie? lijkt mij handiger dan al je ongenoegen hier te uiten en elke meelezer denkt bij de volgende rally, die officials daar hoef je niet naar te luisteren die doen toch niets goed.
Daar hebben wij niets aan en maakt het voor ons elke volgende rally weer lastiger.


Snap ik. Maar door met drie (kleine) kinderen met een hesje aan voor het lint te gaan staan die rustig spelen en mama die een beetje oplet en af en toe naar een auto kijkt plaats je wel een grote middelvinger richting het publiek die met de kinderen wel netjes achter het lint staan en nog betalen ook. Dat de twee mannen official zijn, prima! Goed voor de sport. Maar dat de vrouw en kinderen dan ook voor het lint staan en niets toevoegen is gewoon jammer.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor rallyfanaatje » ma maart 19, 2012 9:05

ZZR Fan schreef:
Loabarg schreef:
ZZR Fan schreef:Om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik heb mij gisteravond zeer verbaasd over het handelen van officials bij de crash van Rudy Schenkeveld.

Schenkeveld schoot op de Nagelerweg bij het bekende tankstation rechtdoor op een container. Weg verspert. De auto werd rechtgezet en een beetje tegen de containers aangeduwd. Er bleef een zeer smalle doorgang over, wat op sommige momenten tot hachelijke situaties leidde. Maar dit ter zijde. Al is dit een punt voor evaluatie, want het was voor de deelnemers 105 tot het eind pure competitievervalsing, vergeleken met rijders die er de eerste doortocht hadden.

Het handelen van de officials. Op het bewuste punt stonden zes officials: twee volwassen mannen, een vrouw en drie kinderen. Allen met hesjes. De twee mannen waren serieus bezig, de vrouw had een lijst in handen en lette op de drie kinderen. Leuk, maar deze drie mensen hadden totaal geen nut en die kinderen konden prima vier meter naar achteren om daar achter het lint te gaan staan. De kinderen waren ook spelletjes aan het doen die ik liever niet zo gebeuren zo dicht op het parcours.

Dan het handelen bij de crash. De ene man ging met een gele vlag een tiental meters voor de situatie staan. Goed. In plaats dat de tweede man gaat helpen waarschuwen wandelt hij vrolijk met zijn handen in de zak een beetje van links naar rechts en praat een beetje. Op datzelfde moment staan de gebroeders (?) Schenkeveld in de uitremlijn andere deelnemers te waarschuwen om vaart te minderen en aan de binnenkant van de bocht te blijven. Gevaarlijk. Een andere official komt kijken, geeft zijn hesje aan de navi of rijder en vertrekt weer. Zo staan er op het bewuste punt zes (!) mensen met een hesje, waarvan er slechts 1 iets nuttigs doet! Dat noem ik een pure schande en een belediging naar de betalende toeschouwers.

Er vielen nog een aantal zaken voor op hetzelfde punt waar ik me maar niet over uit zal spreken.


@Jaap

al contact opgenomen met de organisatie? lijkt mij handiger dan al je ongenoegen hier te uiten en elke meelezer denkt bij de volgende rally, die officials daar hoef je niet naar te luisteren die doen toch niets goed.
Daar hebben wij niets aan en maakt het voor ons elke volgende rally weer lastiger.


Snap ik. Maar door met drie (kleine) kinderen met een hesje aan voor het lint te gaan staan die rustig spelen en mama die een beetje oplet en af en toe naar een auto kijkt plaats je wel een grote middelvinger richting het publiek die met de kinderen wel netjes achter het lint staan en nog betalen ook. Dat de twee mannen official zijn, prima! Goed voor de sport. Maar dat de vrouw en kinderen dan ook voor het lint staan en niets toevoegen is gewoon jammer.


Bespeur ik hier iets van: de beste stuurlui staan aan wal.

Meld je eigen bij 1 van de rallyclubs aan als official.
:lol: rally is not a crime :wink:
Avatar gebruiker
rallyfanaatje
 
Berichten: 145
Geregistreerd: di maart 09, 2004 10:10
Woonplaats: brabant

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten