door mmrizio » di sep 28, 2010 19:51
De route is ergens in Google Earth formaat te downloaden. FF googlen, als het niet lukt stuur je maar een PM.
Ik heb in m'n vakantie 2 maanden geleden de eerste vrijdagproeven gereden. Mijn referentie qua WK wedstrijden is Spanje en Duitsland; daar ligt het qua proeven ook mooi tussenin, maar het doet het meest denken aan het middenstuk van Fell/Ruwertal en de beboste stukken van Veldenz.
De proeven bouwen mooi op, waarbij proef 1 redelijk kort en eenvoudig is en 4 lastig, maar oh zo mooi! Proef 4 begint met een smal stuk met - toen ik er reed - slecht asfalt, waar al 1 Ford Focus z'n band stond te wisselen. Vervolgens draait de proef de supersnelle Route des Cretes op, om daar na een paar kilometers weer vanaf te draaien naar kleinere wegen.
Toegankelijkheid van de proeven ligt ook tussen die van Dld en Esp in: Op een grove kaart zie je misschien maar 2 opties, maar met een detailkaart, passend transportmiddel en wat lef kun je bijna overal komen.
De proeven liggen in een boog, met vrij korte afstanden/tijden tussen de proeven. Met wat planning moet je 1-4/5-8 kunnen doen, maar dat zal iedereen wel proberen. Misschien maar gewoon veilig 2-5-8 doen? (Proef 1 zou nog wel eens geannuleerd kunnen worden en 's middags wordt minder tussen proeven gependeld).
De andere dagen wordt een heel eind verderop gereden, daar durf ik niets over te zeggen.
Maurice