[POLL] Wie in wat in 2006!

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wie gaat er met de Polo S1600 rijden ?

Poll eindigt op vr nov 18, 2005 12:10

Hans Weijs Jr
27
28%
Ronald Koops
25
26%
Edwin Abbring
19
20%
Jeroen Laarhuis
11
11%
Steven Kroesbergen
4
4%
Dirk Wiersma
11
11%

Totaal aantal stemmen : 97

wie in wat

Berichtdoor TWENGELTJE » wo feb 08, 2006 13:00

Die techniek is heel mooi en zal zeker wel werken maar er zal altijd een back up moeten blijven voor als het niet meer werkt ( de oude vertrouwde stopwatch)
TWENGELTJE

Re: wie in wat

Berichtdoor Wolter » wo feb 08, 2006 13:41

Peer schreef:Exact de spijker op z'n kop, hoe lang denk je dat zo een mat blijft liggen bij een rally?
Op circuits is het geintegreerd in of onder het asfalt, werkt ook niet ect bij rally.
Dus wie het weet mag het zeggen, er is ongetwijfeld geld te verdienen voor de persoon met het juiste idee.

Zo'n 'lus' kan wel goed bevestigd worden op het asfalt. Vaak genoeg dat je over een bepaalde weg rijdt waar ook een lus vast ligt (dit om auto's te meten die over die weg rijden.). Ik vind het dus heel kort door de bocht om te zeggen dat zoiets niet goed kan blijven liggen! Bij Kartplaza (en ongetwijfeld andere kartbanen) wordt dit systeem ook gebruikt, maar zoals al gezegd: die ligt dan onder het asfalt.

Een nadeel van deze manier van tijdsregistratie is dat een stukje historie van de rallysport verloren gaat. Maarja.. het superally-systeem doet ook afbreuk aan de histroische rallysport.

Van mij mag er in ieder geval een nieuw systeem gebruikt worden voor de tijdswaarneming en ik denk dat een transponder met ontvanger perfect werkt.
Wolter

Berichtdoor briljant » wo feb 08, 2006 15:27

Amazone schreef:
Holkers schreef:GPS zender en bij de FF een ontvanger. klaar

Mooi hé, al die techniek. Maar toch.....

Ik mis toch wat bij de start....en straks dus ook bij de FF...

Hebben jullie dat nou ook (of ben ik weer zo'n emotionele .....) :?

Ik snap ook wel wat je bedoeld :(
De manier van starten met de hand vond ik veel persoonlijker en beter voor het contact tussen rijders en officials
Als je zo doorgaat ben je straks ook geen startkaart meer nodig :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor SylviaVisser » wo feb 08, 2006 16:42

Niet vervelend bedoeld, maar doe mij toch echt maar die lampen bij de start, of een klok.

Niet elke starter was / is even bekwaam in zijn vak.

En er was er zelfs een die van een aantal equipes al persoonlijk te horen heeft gekregen dat ie beter kan praten dan starten :lol:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Amazone » wo feb 08, 2006 17:00

SylviaBos schreef:Niet vervelend bedoeld, maar doe mij toch echt maar die lampen bij de start, of een klok.

Niet elke starter was / is even bekwaam in zijn vak.

En er was er zelfs een die van een aantal equipes al persoonlijk te horen heeft gekregen dat ie beter kan praten dan starten :lol:

Hahaha, weet wie je bedoeld....(is toch ook zo?) 8)

Toch zijn er ook hele bekwame starters, het is een vak op zich!

Weet wel dat het zo misschien efficiënter is, maar ik vind de starter een onderdeel van het spelletje wat je nu mist...kaal aan de start...
Inderdaad zoals Bastiaan ook zegt: het is veel persoonlijker. Straks gaat alles automatisch, zou het leuker zijn?

Ook een rijder maakt wel eens een foutje...
Amazone

Berichtdoor Biturbo » wo feb 08, 2006 17:56

Wolter schreef:
Zo'n 'lus' kan wel goed bevestigd worden op het asfalt. Vaak genoeg dat je over een bepaalde weg rijdt waar ook een lus vast ligt (dit om auto's te meten die over die weg rijden.)

Maar is die lus ook gemaakt voor keer op keer 300 pk die spinnend op het asfalt wordt losgelaten? :wink:
Biturbo

Berichtdoor StevenK » wo feb 08, 2006 17:59

Biturbo schreef:
Wolter schreef:
Zo'n 'lus' kan wel goed bevestigd worden op het asfalt. Vaak genoeg dat je over een bepaalde weg rijdt waar ook een lus vast ligt (dit om auto's te meten die over die weg rijden.)

Maar is die lus ook gemaakt voor keer op keer 300 pk die spinnend op het asfalt wordt losgelaten? :wink:

Niet nodig; bij de start kun je gewoon 't oog gebruiken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wim Salabim » wo feb 08, 2006 19:39

StevenK schreef:
Holten WRC schreef:Zag ik het goed dat er weer een NL kenteken op de voorbumper zit?
Toch jammer voor zon "echte" K-AM-..... WRC uit Keulen!
Maar als ik het mij goed herinner is daar al meer over gezegd vorig jaar kweet alleen niet meer wat de redenen daarvoor zijn.

Op een buitenlands kenteken moet je met douane-ontheffing rijden. Op zich niet een probleem en kost ook niets, maar wanneer je voor en auto een douane-ontheffing hebt, mag je me die auto niet op de weg komen buiten de wedstrijden, zelfs niet op groene platen.

Op wiens naam staat een WRC met fabriekskenteken (bijv K-AM) dan ?? Bijvoorbeeld de Corolla van Erik Wevers.
Wim Salabim

Berichtdoor StevenK » wo feb 08, 2006 20:17

Wim Salabim schreef:
StevenK schreef:
Holten WRC schreef:Zag ik het goed dat er weer een NL kenteken op de voorbumper zit?
Toch jammer voor zon "echte" K-AM-..... WRC uit Keulen!
Maar als ik het mij goed herinner is daar al meer over gezegd vorig jaar kweet alleen niet meer wat de redenen daarvoor zijn.

Op een buitenlands kenteken moet je met douane-ontheffing rijden. Op zich niet een probleem en kost ook niets, maar wanneer je voor en auto een douane-ontheffing hebt, mag je me die auto niet op de weg komen buiten de wedstrijden, zelfs niet op groene platen.

Op wiens naam staat een WRC met fabriekskenteken (bijv K-AM) dan ?? Bijvoorbeeld de Corolla van Erik Wevers.

Geen flauw idee; ik weet dat de H-VW kentekens op VW Racing stonden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor John » wo feb 08, 2006 21:34

SylviaBos schreef:Niet vervelend bedoeld, maar doe mij toch echt maar die lampen bij de start, of een klok

Ben van mening dat je die bij een rundkoers weer beter niet kan hebben. Ze lopen dan meer te geinen dan serieus te kijken of er wel gestart kan worden. Vraag maar aan v/d Marel/van Eldik.
John

Berichtdoor Maple » do feb 09, 2006 0:00

John schreef:Ben van mening dat je die bij een rundkoers weer beter niet kan hebben. Ze lopen dan meer te geinen dan serieus te kijken of er wel gestart kan worden. Vraag maar aan v/d Marel/van Eldik.

Tja dat was een ongelukkige samenloop van omstandigheden..

Regenen als gekken, vlak na iemand de baan op gestuurd die jou er niet voorbij laat.. Dan let je eventjes wat minder op wat er achter je gebeurd... En daar zat van Eldik dus...
Maple

Berichtdoor Peer » do feb 09, 2006 3:20

Als rekenkamer official ben ik in de bijzondere omstandigheid geweest dat je de elektronische en de handgeklokte tijden van de flying finish met elkaar kon vergelijken en ik kan je verzekeren dat we een paar zeer bekwame officials hebben in Nederland. Er waren er bij die consequent handgeklokt minder 5/duizendste van een seconde afwijken van het elektronisch oog.

En wat de transponders betreft, ook bij de flying finish wordt nog wel eens gegleden of met de wielen gespind, tenslotte is het de bedoeling pas na de fly te remmen.
Ik weet niet wat men nu in het WK gebruikt maar enkele jaren geleden, echt niet heel lang, werd in de RAC nog alles handgeklokt terwijl men in Nederland al lang de sensors gebruikte.
Peer

Berichtdoor Niels van de Poll » do feb 09, 2006 6:55

Warneer komt die echte site van Frits van Eerd online want er staat onder 8 feb. maar het is inmiddels toch al echt 9 feb.
Niels van de Poll

Berichtdoor John » vr feb 10, 2006 10:00

Frank Kuitert heeft een nieuwe Clio RS na de crash van vorig jaar. Is pas geleden mee getest in Zweden.
John

Berichtdoor Maarten » za feb 11, 2006 17:22

Ben benieuwd naar het spektakel wat Rob Gommers eventueel zou kunnen gaan brengen met de aangekochte Prodrive M3. Toch weer een dik kanon erbij 8)
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden