Conrad Euregio Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mvenema » za nov 03, 2007 23:14

Frevo schreef:
Clubman schreef:http://www.tctubantia.nl/video/regionieuws/article2108001.ece

Mooi verwoord door de official maar jonge jonge wat een #($^nieuws weer zeg. Tuurlijk, autosport blijft een gevaarlijke sport maar hier zit natuurlijk niemand op te wachten.
Hopen dat alles goed komt, maar het klinkt niet best. Maar goed, er is nog niets officieel bevestigd over de toestand van de navi, zit niets anders op dan af te wachten.. Het zijn wel vaak de navigatoren die er het slechts van af komen..

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=78727

Euregio Rally stilgelegd na ongeval.

De 25-ste editie van de Euregio Rally is zaterdagmiddag stilgelegd na een ernstig ongeval. Afhankelijk van de situatie van het slachtoffer wordt zondagmorgen besloten of de rally wordt voortgezet

De 25-ste editie van de Euregio Rally is zaterdagmiddag stilgelegd na een ernstig ongeval. Een deelnemer van een Engelse BMW-combinatie is met ernstig hersenletsel naar het ziekenhuis gebracht na een ongeval bij de eerste proef bij de Wellenweg. Afhankelijk van de situatie van het slachtoffer wordt zondagmorgen besloten of de rally wordt voortgezet. Het evenement was zaterdagmiddag onder grote publieke belangstelling van start gegaan in het centrum van Hengelo
mvenema

Berichtdoor FocusMSD » za nov 03, 2007 23:15

Hein schreef:
FocusMSD schreef:STEVENK.!!!!!!!!!Laat je op de site nog op een aanvaardbare tijd weten of de rally definitief afgelast word of doorgaat?Of word dit door de organisatie op hun site bekend gemaakt?

Heb al op de site gekeken dan?

Ja Hein.Mijn vraag had betrekking op dat bericht.Maar ik dacht dat het wel prettig zou zijn als een definitiefe afgelasting op tijd bekend gemaakt zou worden.Ik ben zelf binnen 5min. bij kp 9 en heb dan nog volop de gelegenheid om verder te kijken.Dat zijn er velen die dat niet kunnen zeggen.Mee eens?Wat de boom betreft heb je gelijk,het was een bankje met van die betonnen onderdelen.
Afbeelding
FocusMSD

Berichtdoor Sanderboy » za nov 03, 2007 23:31

FocusMSD schreef:
Hein schreef:
FocusMSD schreef:STEVENK.!!!!!!!!!Laat je op de site nog op een aanvaardbare tijd weten of de rally definitief afgelast word of doorgaat?Of word dit door de organisatie op hun site bekend gemaakt?

Heb al op de site gekeken dan?

Ja Hein.Mijn vraag had betrekking op dat bericht.Maar ik dacht dat het wel prettig zou zijn als een definitiefe afgelasting op tijd bekend gemaakt zou worden.Ik ben zelf binnen 5min. bij kp 9 en heb dan nog volop de gelegenheid om verder te kijken.Dat zijn er velen die dat niet kunnen zeggen.Mee eens?Wat de boom betreft heb je gelijk,het was een bankje met van die betonnen onderdelen.

even wat anders weer

dus als ik het goed snap wordt het morgen om 900 uur bekendgemaakt? als door gaat ja of nee...
Sanderboy

Berichtdoor Stranger » za nov 03, 2007 23:33

Die interpretatie lijkt me geheel juist.
Stranger

Berichtdoor Frevo » za nov 03, 2007 23:34

Ja dat staat er. Ik ben dan inmiddels al lang en breed onderweg en met mij velen denk ik. En dan kijk toevallig nog net even op deze site.. ik denk dat er heel veel mensen geen idee hebben... En op de site van Twente Rally zie ik ook niet staan.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor vectrapascal » za nov 03, 2007 23:47

ik kies wel eieren voor mijn geld en blijf lekker thuis .
is me iets te ver om voor niks te rijden

gr pascal
vectrapascal

Berichtdoor Holkers » zo nov 04, 2007 0:03

Foto's van het ongeval danwel de afloop worden niet op prijs gesteld en verwijderd

dank u...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Sanderboy » zo nov 04, 2007 0:04

Holkers schreef:Foto's van het ongeval danwel de afloop worden niet op prijs gesteld en verwijderd

dank u...

mee eens!!!!
Sanderboy

foto verzoek euregio rally (sprint)

Berichtdoor benny soetendaal » zo nov 04, 2007 0:19

als er mensen zijn die foto"s of filmpjes hebben van startnummer 152
deze dan graag door sturen naar bsoetendaal@gmail.com
alvast bedankt benny soetendaal
benny soetendaal

Berichtdoor princess off rally » zo nov 04, 2007 0:36

even terug komend op het geval haverkate hij was inderdaad boos op het publiek dit was mede te danken aan de officials ter plaatsen want deze hadden het niet op orde haverkate kon kiezen of mensen uit het publiek raken of dat bankje en de boom hij koos voor de boom

en nu equip 58 deze is de fout in ge gaan bij het aan remmen en in de slip geraakt daardoor over zijn dak gegaan en vervolgens opzijn kop op een boom stronk geklapt rijder redelijk ongedeerd en navi zwaar gewond
word in coma gehouden heeft zwaar hersen letsel en opereren hebben ze geprobeert maar dit is gestaakt en word dus in coma gehouden morgen word er op het service terrein besloten of ze verder starten met de 2e boucle dit zal in overleg gaan met de rijders
princess off rally

Berichtdoor leor888 » zo nov 04, 2007 0:46

Frevo schreef:Ja dat staat er. Ik ben dan inmiddels al lang en breed onderweg en met mij velen denk ik. En dan kijk toevallig nog net even op deze site.. ik denk dat er heel veel mensen geen idee hebben... En op de site van Twente Rally zie ik ook niet staan.

Dat is dus een groot gemis als je als rally geen rallyradio (achtige) publicatiemiddelen hebt.

Is zoiets niet centraal door de knaf (of was het knac?) te organiseren?

Ter vergelijk: in Zweden is bijna elke (regionale) rally gekoppeld aan een regionale radiozender. Daar zijn dan ook gewoon tijdens de rally live verslagen en standen te horen . Eigenlijk ala DeltaFM, maar we hebben het hier over een "iets groter" land waarbij de regionale zenders een andersoort dekking hebben dan de NL stations.

Ik vond vandaag weer een voorbeeld rol van hoe het niet moet!
Niemand had ook maar enig idee over de actuele situatie, om nog maar niet te spreken over de gereden tijden en (tussen)standen.
En omdat duidelijk werd dat er een aantal ongevallen plaats hadden gevonden, ontbrak het ook daar aan informatie richting de zgn 'stakeholders' en daar zijn de toeschouwers cq internet geinteresseerden deel van!
leor888

Berichtdoor mastersevius » zo nov 04, 2007 0:46

zo ook weer terug van de rally. Helaas weer veel te vroeg afgelopen. Wat ik gezien heb was prachtig. Ik stond bij de start van kp2, waar je ze 3 keer zag. Er gebeurde genoeg, zo ging boers in de rondte en liet hij hem afslaan en verloor zo'n 40 seconden, en verder raakten van merkesteijn Sr en woodcock de waterbak behoorlijk hard. Verder was er prachtig drift werk te zien van vele rijders.

verder vielen mij een paar dingen op. De focus van van merkesteijn wat ligt die laag op de weg, volgens mij heeft die harstikke veel tijd verloren op de onverharde stukken. Toevallig ving ik ook een gesprek op tussen hem en zijn zoon, en hij vertelde dat hij steeds met de carterplaat op het onverhard stil viel, en dat hij bijna vast kwam te zitten op sommige stukken

Verder viel mij ook de chaos op bij de start van kp2. Hier stond veel publiek in de uitremzone die pas weggehaald werden op een aanmerking van een toeschouwer. Verder ging het starten absoluut niet vlekkeloos. Vele navigatoren waren hier zeer kwaat op. Volgens mij leverde dit ook de rare tijden op die in eerste instantie te zien waren. Maar als ik het zo net zag is dat allemaal wel weer gecoriceerd.

Tot slot is het harstikke jammer dat er weer zo'n ernstig ongeval is gebeurd, en ik hoop dat het weer goed mag komen met deze persoon
mastersevius

Berichtdoor princess off rally » zo nov 04, 2007 1:01

mastersevius schreef:zo ook weer terug van de rally. Helaas weer veel te vroeg afgelopen. Wat ik gezien heb was prachtig. Ik stond bij de start van kp2, waar je ze 3 keer zag. Er gebeurde genoeg, zo ging boers in de rondte en liet hij hem afslaan en verloor zo'n 40 seconden, en verder raakten van merkesteijn Sr en woodcock de waterbak behoorlijk hard. Verder was er prachtig drift werk te zien van vele rijders.

verder vielen mij een paar dingen op. De focus van van merkesteijn wat ligt die laag op de weg, volgens mij heeft die harstikke veel tijd verloren op de onverharde stukken. Toevallig ving ik ook een gesprek op tussen hem en zijn zoon, en hij vertelde dat hij steeds met de carterplaat op het onverhard stil viel, en dat hij bijna vast kwam te zitten op sommige stukken

Verder viel mij ook de chaos op bij de start van kp2. Hier stond veel publiek in de uitremzone die pas weggehaald werden op een aanmerking van een toeschouwer. Verder ging het starten absoluut niet vlekkeloos. Vele navigatoren waren hier zeer kwaat op. Volgens mij leverde dit ook de rare tijden op die in eerste instantie te zien waren. Maar als ik het zo net zag is dat allemaal wel weer gecoriceerd.

Tot slot is het harstikke jammer dat er weer zo'n ernstig ongeval is gebeurd, en ik hoop dat het weer goed mag komen met deze persoon

dat hoop ik ook dat het goed komt met die navi
ik moet ook helaas betreuren dat het steeds vaker voor komt dat er fouten gemaakt worden door officials ik denk dat het te vaak voor komt dat er officials bij elkaar worden gezet met te weinig ervaring dit wil niet zeggen dat dat ook bij dit ongeluk het geval zo was maar ik denk dat daar cker naar gekeken moet worden
ik wil wel ff zeggen dat aan dit ongeluk niks gedaan kon worden
en ik hoop dat de navi het gaat redden voor hem en zijn familie en kennissen
princess off rally

Berichtdoor Hanno Jansen » zo nov 04, 2007 1:51

Ik vind het niet fair om te te zeggen dat er veel fouten gemaakt worden door officials.
We zijn allemaal mensen en vergeet niet ze staan daar allemaal vrijwillig voor een lunchpakketje en doen allemaal op hun manier hun stinkende best.
En om achteraf te zeggen dat er publiek verkeerd stond zodat een rijder geen escape had is een koe in de kont kijken. Het is namelijk heel erg moeilijk om publiek goed weg te zetten en al ze eenmaal ergens staan krijg je ze bijna niet meer weg.
Hanno Jansen

Berichtdoor YellowLeonVT » zo nov 04, 2007 4:19

Hanno Jansen schreef:Ik vind het niet fair om te te zeggen dat er veel fouten gemaakt worden door officials.
We zijn allemaal mensen en vergeet niet ze staan daar allemaal vrijwillig voor een lunchpakketje en doen allemaal op hun manier hun stinkende best.
En om achteraf te zeggen dat er publiek verkeerd stond zodat een rijder geen escape had is een koe in de kont kijken. Het is namelijk heel erg moeilijk om publiek goed weg te zetten en al ze eenmaal ergens staan krijg je ze bijna niet meer weg.

Geen reden. Publiek op de verkeerde plek is gewoon niet starten lijkt me!
Maar op sommige plekken wordt het weer overdreven. Hoop dat het goed gaat aflopen met de gewonden...
YellowLeonVT

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden