Conrad Euregio Rally en Rallysprint 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cellie » zo nov 02, 2008 21:12

Jaap Sinke schreef:
Jaap Sinke schreef:Mijn wild card voor de Rallysprint: Hank Melse met de Skoda WRC.
Zeker als het nat is zal hij heel snel zijn.
Rijd de sprint de zelfde proeven als de rally? Leuk om ok die tijden te vergelijken.
Heb zelf zo nu en dan tegen (en vooral achter) Hank gereden. Zeer snel en spectaculair!

Nou ja... In ieder geval 1 keer een scratch. Zal niet makkelijk zijn. Eerste rally(sprint) meteen in een WRC. Knappe 3e plek van die Corsa...!

De nulauto was deze keer waarschijnlijk in Gr. A uitvoering. Da's altijd leuk natuurlijk.

Groeten Jaap

En die oude golf gaat ook lekker :lol:
cellie

Berichtdoor lunteraan » zo nov 02, 2008 21:17

wat voor een auto was de nummer nul in de sprint?
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Berichtdoor lennartrally » zo nov 02, 2008 21:18

mafiabaas101 schreef:
lennartrally schreef:zo goed van wevers bij kp9 even rechtdoor schieten en tog nog 2e worden op die proef en natuurlijk was die de volgende keer dat ze weer langs kp9 gingen kp12 21 sec sneller maar zijn wel fotos gemaakt van wevers dat die rechtdoor ging dus die zien julie nog wel. hij gaf gewoon gas bij toen die zag dat die niet kon halen het hek werd gelanzeerd maar wevers niet veel schade zo te zien aleen bijrijderskant voorscherm kapot en spiegel eraf wat zal zun spiegel eigelijk kosten

zijn daar foto's van :roll:

zal ze er miss vanavond nog wel opzetten, anders morgen ;) 8)

als je wil vanvond maar vzfoto die jongen stond er ook die heeft mooi reoptage van wevers rechtdoor
lennartrally

Berichtdoor mafiabaas101 » zo nov 02, 2008 21:24

haha.. dat ben ik :lol: :lol:

bij deze

Afbeelding

b 8)
mafiabaas101

Berichtdoor Jaap Sinke » zo nov 02, 2008 21:44

Jaap Sinke schreef:
Jaap Sinke schreef:Mijn wild card voor de Rallysprint: Hank Melse met de Skoda WRC.
Zeker als het nat is zal hij heel snel zijn.
Rijd de sprint de zelfde proeven als de rally? Leuk om ok die tijden te vergelijken.
Heb zelf zo nu en dan tegen (en vooral achter) Hank gereden. Zeer snel en spectaculair!

Nou ja... In ieder geval 1 keer een scratch. Zal niet makkelijk zijn. Eerste rally(sprint) meteen in een WRC. Knappe 3e plek van die Corsa...!

De nulauto was deze keer waarschijnlijk in Gr. A uitvoering. Da's altijd leuk natuurlijk.

Groeten Jaap

Da's pas een sterk debuut: Henk van de Riet 1e sprint en meteen winnen. Goed hoor. En ja die klassiek Golf ook heel knap...
Jaap Sinke

Berichtdoor John » zo nov 02, 2008 22:20

Over goed gesproken, Abbring Jr. reed ook lekker voorin mee met de Impreza. Gewoon tussen de WRC's. Ook Nigel v/d Linde goede tijden.
John

Berichtdoor erikjan » zo nov 02, 2008 22:26

John schreef:Over goed gesproken, Abbring Jr. reed ook lekker voorin mee met de Impreza. Gewoon tussen de WRC's. Ook Nigel v/d Linde goede tijden.

m'n video van Kevin's optreden is onderweg op YouTube ;-)

edit, hij staat online in het fototopic :D
Laatst bijgewerkt door erikjan op zo nov 02, 2008 22:48, in totaal 1 keer bewerkt.
erikjan

Berichtdoor Stranger » zo nov 02, 2008 22:30

Jaap Sinke schreef:Da's pas een sterk debuut: Henk van de Riet 1e sprint en meteen winnen. Goed hoor. En ja die klassiek Golf ook heel knap...
Mag je eigenlijk twee debutanten vooraan noemen...aangezien de wagen van Bernhard ten Brinke in de Plus Rallysprint nog voor er ook maar 1 KP was voltooid al kapot was. :)
Stranger

Berichtdoor Jaccoooo » zo nov 02, 2008 23:03

Stranger schreef:
Jaap Sinke schreef:Da's pas een sterk debuut: Henk van de Riet 1e sprint en meteen winnen. Goed hoor. En ja die klassiek Golf ook heel knap...
Mag je eigenlijk twee debutanten vooraan noemen...aangezien de wagen van Bernhard ten Brinke in de Plus Rallysprint nog voor er ook maar 1 KP was voltooid al kapot was. :)

Henk v/d Riet kun je niet echt een debutant noemen,het is wel ongeveer 15 jaar geleden dat ie het laatst gereden heeft,tenminste dat zei Marco v. Barneveld bij de prijsuitreiking
Jaccoooo

Berichtdoor Jaccoooo » zo nov 02, 2008 23:12

Jaap Sinke schreef:
rally for ever schreef:
Jaap Sinke schreef:Wat een vreemde tijden in de sprint.
Is het nat begonnen en daarna opgedroogd?

Idd vreemde tijden, of op zn minst zitten er aantal verrassingen in.

Meestal zit Jan met de Porsche toch voorin. Zit er overhard in proef 1 van de sprint? Nee toch...

En is Kleinjan niet gestart?

op Kp1 zijn er op een bepaald punt heel veel toppers rechtdoor geschoten,waaronder v/d Marel,de porche sloeg af en het duurde ff voor ie weer liep.
wat vind je een verassing?v/d Veen op plek 3?die corrola gaat als een speer op de buitenproeven heeft hij geen risico genomen en de 2e keer twentekanaal reed ie lek.
Jaccoooo

Berichtdoor swifty » zo nov 02, 2008 23:24

vandaag en gister zo als gewoonlijk wezen kijken
zaterdag was echt bager weer maar dat mocht de pret niet drukken
veel foto's gemaakt op kp1/5 we wouden ook naar kp4/8 maar dar was het al telaat voor :cry:
549 foto's gemaakt en ook een beetje gefilmt

vandaag was het net zo druk bij kp1
drukker als normaal
ook hier veel foto's gemaakt 1514 en een half uur aan film materie
vandaag weinig spectakuleers gezien hier en daar een spin out en af en toe een rechtdoor schieter

maar goed, mooi werk van wevers en kuipers
swifty

Berichtdoor Marlieke » ma nov 03, 2008 8:42

De 0-wagen bij de sprint was een BMW M3. Al was de benaming "5 minuten-wagen".
Marlieke

Berichtdoor Codieo » ma nov 03, 2008 20:03

Ben gister in Hengelo geweest en heb een heerlijke dag gehad, mooie auto's en ook nog eens lekker weer.

Toch is er 1 ding dat mij van het hart moet.
Ik stond helemaal achteraan op de Diamantstraat, in de binnenbocht waar ze de Diamantstraat opdraaiden. Hier was ook een oversteek en afgezien van het feit dat ik tegen deze plekken ben, was dit keurig geregeld. Hier stonden 4 man, die alles goed in de gaten hielden en de mensen letterlijk met hun lijf en leden tegen hielden als ze wilden oversteken en er kwam een auto aan.

Aan de andere kant van de Diamantstraat was dit helaas niet het geval. Hier was ook een oversteekplaats die (let op!!!!) door 1 persoon bemand werd. Hij moest dus mensen tegen houden die naast hem stonden als ze over wilden steken en er kwam een auto aan, en hij moest ook de mensen aan de overkant van de straat tegenhouden.

Dit ging tijdens de 2e omloop van de rally bijna verschikkelijk mis. Een familie stak over en had niet in de gaten dat en iemand aan de overkant het verkeer regelde, en dat er een auto aankwam. Er begonnen een hoop mensen te schreeuwen. Hierdoor rende vader met z'n dochter op tijd over, maar....... Het jongetje (ik schat een jaar of 8) schrok en hield in. Vervolgens keek hij om zich heen en besloot toch door te rennen.

Hij werd op een halve meter gemist door de rallyauto!!!!!!!

Ik, en met mij iedereen die het gezien, zijn ons dood geschrokken.

Het ergste aan het verhaal vind ik dat er in deze bewuste bocht in totaal 8 officials aanwezig waren, waarvan er drie op hun stoeltje vlak voor de bocht van de auto's zaten te genieten, 4 stonden naast de uitremzone aan de kant waar geen publiek stond, hetzelfde te doen.

Helaas was dit nog niet alles. Een van de officials die langs het rechte stuk zat hoorde al het geschreeuw en besloot om eens te gaan kijken wat er allemaal aan de hand was. Deze beste man steekt de weg over zonder op te letten of er iets aan komt en wordt met een iets ruimere afstand ook gemist door de voorbijkomende rallyauto.

Natuurlijk hoop je dat deze mensen hier iets van zouden leren en iemand aan de andere kant van de weg zouden zetten. Maar helaas.... Na het aanhoren van het verhaal van zijn boze mede official ging deze man weer terug naar zijn originele plek.

Natuurlijk weet ik dat onze sport niet mogelijk is zonder officials, maar organisaties, ik verzoek ik u toch zeer dringend om dit soort taferelen nooit, maar dan ook nooit meer te laten gebeuren en de bewust mensen aan te spreken op hun zeer onverantwoorde gedrag.

Verder wil ik nog wel vermelden dat op alle andere plekken waar ik gister geweest ben, het oversteken bovengemiddeld goed is geregeld en dat de officials zeer vriendelijk waren. Complimenten voor deze mannen en vrouwen. Ik ben niet iemand die mensen snel aanvalt, maar ik vond dit dermate gevaarlijk en het had op een gigantisch drama uit kunnen lopen, dat ik dit toch wil melden. Als er mensen van de organisatie nog vragen hebben, sta ik tot hun beschikking.

Hoop dit nooit meer mee te maken
Codieo

Berichtdoor erikjan » ma nov 03, 2008 21:36

in blinde bochten op een rundkurs hoor je auto's echt niet aankomen !
erikjan

Berichtdoor RG-Rallysport » ma nov 03, 2008 21:38

erikjan schreef:in blinde bochten op een rundkurs hoor je auto's echt niet aankomen !

Zijn punten die al in een vroeg stadium met het veiligheidsplan meegenomen moeten worden , wellicht passen ze de situatie aan naar aanleiding van dit incident .
Engelbert leest ook regelmatig mee op het forum en ik vertrouw erop dat het goed komt en dat ze het mee zullen nemen in de evaluatie
RG-Rallysport

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden