Ben gister in Hengelo geweest en heb een heerlijke dag gehad, mooie auto's en ook nog eens lekker weer.
Toch is er 1 ding dat mij van het hart moet.
Ik stond helemaal achteraan op de Diamantstraat, in de binnenbocht waar ze de Diamantstraat opdraaiden. Hier was ook een oversteek en afgezien van het feit dat ik tegen deze plekken ben, was dit keurig geregeld. Hier stonden 4 man, die alles goed in de gaten hielden en de mensen letterlijk met hun lijf en leden tegen hielden als ze wilden oversteken en er kwam een auto aan.
Aan de andere kant van de Diamantstraat was dit helaas niet het geval. Hier was ook een oversteekplaats die (let op!!!!) door 1 persoon bemand werd. Hij moest dus mensen tegen houden die naast hem stonden als ze over wilden steken en er kwam een auto aan,
en hij moest ook de mensen aan de overkant van de straat tegenhouden.
Dit ging tijdens de 2e omloop van de rally bijna verschikkelijk mis. Een familie stak over en had niet in de gaten dat en iemand aan de overkant het verkeer regelde, en dat er een auto aankwam. Er begonnen een hoop mensen te schreeuwen. Hierdoor rende vader met z'n dochter op tijd over, maar....... Het jongetje (ik schat een jaar of

schrok en hield in. Vervolgens keek hij om zich heen en besloot toch door te rennen.
Hij werd op een halve meter gemist door de rallyauto!!!!!!!
Ik, en met mij iedereen die het gezien, zijn ons dood geschrokken.
Het ergste aan het verhaal vind ik dat er in deze bewuste bocht in totaal 8 officials aanwezig waren, waarvan er drie op hun stoeltje vlak voor de bocht van de auto's zaten te genieten, 4 stonden naast de uitremzone aan de kant waar geen publiek stond, hetzelfde te doen.
Helaas was dit nog niet alles. Een van de officials die langs het rechte stuk zat hoorde al het geschreeuw en besloot om eens te gaan kijken wat er allemaal aan de hand was. Deze beste man steekt de weg over zonder op te letten of er iets aan komt en wordt met een iets ruimere afstand ook gemist door de voorbijkomende rallyauto.
Natuurlijk hoop je dat deze mensen hier iets van zouden leren en iemand aan de andere kant van de weg zouden zetten. Maar helaas.... Na het aanhoren van het verhaal van zijn boze mede official ging deze man weer terug naar zijn originele plek.
Natuurlijk weet ik dat onze sport niet mogelijk is zonder officials, maar organisaties, ik verzoek ik u toch zeer dringend om dit soort taferelen nooit, maar dan ook nooit meer te laten gebeuren en de bewust mensen aan te spreken op hun zeer onverantwoorde gedrag.
Verder wil ik nog wel vermelden dat op alle andere plekken waar ik gister geweest ben, het oversteken bovengemiddeld goed is geregeld en dat de officials zeer vriendelijk waren. Complimenten voor deze mannen en vrouwen. Ik ben niet iemand die mensen snel aanvalt, maar ik vond dit dermate gevaarlijk en het had op een gigantisch drama uit kunnen lopen, dat ik dit toch wil melden. Als er mensen van de organisatie nog vragen hebben, sta ik tot hun beschikking.
Hoop dit nooit meer mee te maken